In a message dated 11/30/04 12:03:47 PM Pacific Standard Time, [EMAIL PROTECTED] writes:

Subj:[romania_eu_list] Re: De ziua Romaniei!
Date:11/30/04 12:03:47 PM Pacific Standard Time
From:[EMAIL PROTECTED]
Reply-to:[EMAIL PROTECTED]
To:[EMAIL PROTECTED]
Sent from the Internet

Prin anii *76-*77 eram deseori vizitat de un oarecare maior de securitate care pentru o buna perioada de timp nu mi-a propus nimic vinovat, ceva ca sa ma atraga de partea lor , cu toate ca eram convins ca acesta ii este scopul.
Discutam despre toate, familie , copii , el aratandu-se un mare familist iubitor de copii , stia unde sa bata, eu facandu-ma ca nu inteleg ,pana intr-o buna zi cand subiectul este schimbat si se discuta despre patriotism si despre faptul pomenit in scrisoarea de fata, ca partidele vin si pleaca ,dar patria este eterna.
Argumaentele lui erau ca numai adevarata dragoste de tara te face sa treci peste toate vremelniciile vietii , acum PCR,  dar patria care este eterna trebuie slujita in cu orice pret indiferent de ce pratid este la putere.
Imaginati-va, am incercat sa-i explic, imaginati-va, ca v-ati fi nascut cu mult inainte, si -n anii *40 , plecand de la teoria ca partidele sun trecatoare iar patria este eterna, ati fi lucrat cu SigurantaStatului arestand si anchetand membrii PCR.

S-a schimbat la fata si suparat a dat sa plece  dar l-am oprit.
,, Vedeti i-am spus ,patria este eterna dar atunci cand partidul se identifica cu statul , cand partidul devine stat , patria iese din eternitate si intra in vremelnicie.
Intr-o discutie cu unul din Consulii Romaniei la Los Angeles am refuzat invitatia de participare la Sarbatoarea zilei de nationale a Romaniei pe motiv ca actualul Guvern Roman care este urmasul legitim al PCR a furat alegerile inainte ca ele sa aiba loc. Prin noua strategie electorala, cunoscand ca diaspora este pornita inpotriva lor a impiedecat cea mai mare parte din emigratie sa-si poata exercita dreptul de a vota si acesta este furt premeditat.
In aceste conditii prezenta mea la Sarbatoare ar insemna o valdare a acestui furt si deaceia nu voi participa la eveniment, pentru mine Romania este eterna .

  .

> Ce trista aniversare!

Trista aniversarea actului de infaptuire a Romaniei Intregite?
Oare chiar atat de inradacinata a devenita in constiinta romanilor
ideea ca Istoria, si viitorul natiunii sunt legate de partid si de
conducator?
Asta se sarbatoreste pe 1 Decembrie? Victoria sau infrangerea unor
partide si a unor personalitati politice trecatoare si indoielnice?

Curaj! Romania nu este partidul si conducatorul. Decat sa plangem
toata ziua ca a iesit unul sau altul, sa vedem intrigi peste tot si
conspiratii mondiale ar fi bine sa luam si exemple pozitive din alte
lumi unde democratia inseamna respectarea institutiilor rezultate din
vointa majoritatii.
Prima lectie de democratie primita in America a fost: "X este un om
de nimic, dar ca Presedinte al Americii il vom sustine oriunde in
lume".
Deci nu individul sau partidul se bucura de respect ci Institutia
insarcinata de majoritatea natiunii s-o conduca.

Pe 28 Noiembrie n-a fost aleasa Romania, ci o guvernare trecatoare
care poate gresi, poate avea succese, poate fi controlata. Si cand
spun controlata ma refer si la instrumentele pe care le va avea la
indemana democratia romaneasca obligata sa le foloseasca prin
statutul nou de membru al UE pe care se pregateste sa-l accepte.

Ca romani nu putem decat sa serbam 1 Decembrie. Ca partizani ai unui
partid carea a pierdut, purtam doliu. Ramane sa ne hotaram ce pretuim
mai mult.

Mircea Popescu
California

EuroAtlantic Club: http://www.europe.org.ro/euroatlantic_club/

***
Birou de traduceri autorizate. Oana Gheorghiu - tel/fax: 252.8681 / [EMAIL PROTECTED]

Yahoo! Groups Sponsor
click here