> Administrator wrote:

> In al doilea rand cred ca undeva are loc o deformare a caracterului de
> organizatie civica. Indiferent daca scopurile unei organizatii
> (non profit) sunt de aparare a unor drepturi, de promovarea a
> unor moduri (ecologice) de viata, sau de a ajuta persoane cu
> dizabilitati sau marginalizate, ideea de
> baza a fost si trebuie sa ramana cea de voluntariat.

Nu stiu de unde ati tras concluzia aceasta - dar nu stiu sa existe nici
o obligatie legala sau morala in acest sens, nici macar o recomandare ca
cei care activeaza intr-ul ONG sa fie toti exclusiv voluntari...

Exista numeroase argumente pro sau contra lucrului predominant sau
exclusiv cu voluntari intr-ul ONG si situatia concreta difera mult in
functie de domeniu, de dimensiunea organizatiei, de forma juridica si de
natura activitatii si obiectivelor, astfel incat nici nu cred ca se
poate pune problema unui model general-valabil.

In unele domenii chiar daca vrei nu ai cum sa lucrezi exclusiv cu
voluntari, daca prin scop si obiective sau prin factori exteriori ai
nevoie de oameni cu inalt nivel de specialitate si nu gasesti unii care
sa si vrea/poata sa activeze suficient ca voluntari sau / si activitatea
este de asa natura ca nu se poate faca in cateva ore pe zi dupa-masa /
seara ci trebuie sa ai oameni care sa faca luni/ani de zile o munca ce
necesita norma intreaga, activitate dimineata cand voluntarii sunt la
servici / scoala, si/sau formare indelungata... De exemplu munca de
advocacy nu prea poti face numai seara / in weekend pentru ca presa,
autoritatile etc. lucreaza dimineata / la amiaza... Si nu te poti invoi
de la servici tot a doua zi pentru a participa la intalniri cu
autoritatile sau pentru a face conferinte de presa sau a merge in
audiente sau a sta la coada pe la ghiseele diverselor institutii etc.

Exista recomandari ca membrii consiliului director al unui ONG sa fie
voluntari. Dar de recomandari ca staff-ul unui ONG sa fie exclusiv
format din voluntari nu am auzit. Ne puteti indica ceva surse in acest
sens?

Radu Mititean
(cu 13 ani de voluntariat la bord in domeniul ONG, dar si cu 5 ani de
unic salariat intr-un ONG in care toti ceilalti sunt voluntari...)

Fair play? Video games influencing politics. Click and talk back!
http://us.click.yahoo.com/VpgUKB/pzNLAA/cUmLAA/RR.olB/TM