Ati pus punctul pe "i".  Aceasta este de fapt marea problema, ca este pe cale sa devina, daca n-a devenit deja, o religie, insotita fireste de indemnul "crede si nu cerceta" ridicat nu la rang de recomandare ci, iata, de lege.
Lege unica, ar trebui adaugat -- in sensul ca doar tragedia evreilor merita acest statut.  Sunt surprins ca pe aceasta lista, altminteri populata din belsug cu luptatori anti-discriminare cam indiferent de subiect, nu observa nimeni discriminarea care este impusa intre tragedia evreilor si tragediile altor popoare, unele inca si mai crunte.
Gasesc ca acestea sunt anomalii flagrante.  Pe cale de consecinta, multi oameni le vor respinge in mod natural, chiar daca in surdina -- pentru ca, nu-i asa, le va fi teama sa spuna ce gandesc/cred, exista o lege care dicteaza ce si cum trebuie sa gandesti...
In final, o astfel de lege/atitudine/abordare face un mare deserviciu tocmai comunitatii evreiesti.  Cred ca e suficient de limpede de ce si cum.