Subj: Reactii la o alta manifestare ratata de MAE
Date: 10/21/2006 10:58:43 AM Eastern Daylight Time
From: [EMAIL PROTECTED]
File: RaspunsuriAsociatiiConferinta.zip (103321 bytes) DL Time (TCP/IP): < 1 minute
Sent from the Internet (Details)

Doamnelor si domnilor,

Organizarea, reuniunea in sine si totul legat de intalnirea cu Comunitatile romane din Europa a fost inca o ratare a celor din MAE.

O reuniune care ar fi trebuit sa fie foarte constructiva s-a transformat intro demolare a fragilei legaturi intre diaspora si Guvernul Romaniei. Pacat ! Pacat pentru tara, pentru ca noi cei din "diaspora" organizati in asociatii muncim foarte mult pentru promovarea valorilor romanesti. Din pacate organele din Romania in loc sa ne ajute sa promovam si mai eficace Romania pt a trimite turisti, cheltuie milioane de euro pe an cu constructia de biserici ortodoxe in Occident care nu aduc nicio ameliorare imaginii Romaniei.

A cui sunt bisericile pe care le construieste Statul roman in Occident si in lume in general ? Cine le intretine ? Cine va hotara (fara spaga) cine va lua locul unui preot care decedeaza, pleaca la pensie sau pleaca pur si simplu ?

Statul roman crede ca o comunitate se uneste doar in jurul bisericii ortodoxe ? Daca este asa este foarte grav, este contrar drepturilor omului si ne indreptam cu viteza foarte mare spre integrism religios si ar fi pacat pt o tara care are si catolici, si protestanti, musulmani, evrei, penticostali, atei  etc.

Cu ce drept ia Statul din impozitele tuturor acestor oameni si da bani la constructia de biserici ortodoxe ?

Dar in fine, sa revenim la Conferinta : Actuala conducere a tarii uita ca romanii din strainatate au adus o contributie foarte importanta la castigarea alegerilor de catre Alianta DA. Pai credeti dumneavoastra ca cu comportarea pe care au avuto cei din MAE, DRRP, sau presedintie fata de cei prezenti la conferinta, romanii ii vor mai vota ?

La aceasta conferinta au participat f multe persoane individuale, care nu fac parte din nici o asociatie, deci nu pot sa faca publicitate Romaniei sau f putin in comparatie cu o asociatie.

Dar ar fi costat mult mai ieftin daca ne intrebau prin Email cum am putea ameliora activitatea noastra in tarile unde suntem.

In ori ce caz, trebuie separata biserica ortodoxa de celelalte asociatii neutre din punct de vedere politic si religios. Astfel va fi o situatie clara cine si pe ce s-au cheltuit banii. Anul acesta DRRP-ul a avut 3 milioane de euro si toti au mers pt constructia de biserici in Occident si pt salariile preotilor daca nu si a sotiilor lor.

Este in America, in Philadelphia, un muzeu romanesc de toata frumusetea, muzeu la care a lucrat de aproape 25 de ani familia Perciali de la Romanian Museum. Familia Perciali nu se mai poate ocupa de acest muzeu si ar vrea sa-l doneze (daca am inteles bine).

In acest caz, ar trebui ca Guvernul Roman sa se intreseze sa vada ce poate face. Aceasta familie este disperata de suparare ca Guvernul roman nu da nici un semn de viata.

Pe urma anuntul de la TVR cum ca romanii din diaspora vin cu jalba la Bucuresti este foarte de prost gust si lipsit de ori ce profesionalism. Un alt lucru care ne socheaza, este incercarea de americanizare a limbii romane. In limba engleza nu exista forma de politete, dar noi trebuie sa traducem si sa pronuntam forma de politete pentru ca in limba romana este !

Dar iata si celelalte strigate de suparare si comentarii ale altor asociatii foarte active din Europa si chiar din lume care s-au alaturat luarii noastre de atitudine. Ce masuri vor fi luate ? Sigur nici una. Din pacate.

Gabriel PENCIU
Presedintele Association Culturelle et Amicale Roumaine (ACAR) de la Strasbourg

CONFERINTA COMUNITATILOR ROMANESTI DIN EUROPA
13 - 15 octombrie 2006
BUCURESTI

RASPUNSURI
DE LA DIVERSE ASOCIATII EUROPEENE

Privind participarea  sau neparticiparea la aceasta conferinta :

Cornelia Saurer <[EMAIL PROTECTED]>
Envoye : mercredi 11 octobre 2006 14:18:47
A : [EMAIL PROTECTED]
[EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED]
conferinta comunitatilor rom din europa

Stimati domni, Excelenta,

Cu uimire asociatii romanesti active din Europa afla din presa  despre Conferinta comunitatilor romane din Europa. La cautarea pe siteul Ministerului afacerilor externa linkul evenimentului nu se poate activa. In conferinta de presa a domnului M. Gheorghiu din luna septembrie nu este mentionata nici o data... La cautarea pe google nu exista nici un site sau nici o informatie despre aceasta conferinta. Are loc? Despre ce este vorba?

Domnul Gabriel Penciu de la activa asociatie a romanilor din Strasburg, domnul Cosmin Paun animator al siteului elvetian Casa romanilor, eu ca presedinta a organizatiei RO-CHance din Berna, suntem mirati de aceasta lipsa de comunicare in timp a evenimentelor. Pe pagina agero-stuttgart.de , sufletul diasporei intelectuale din Europa, nici un mesaj, deci presupunem ca nici domniile lor nu erau la curent.

Un anunt pur si simplu cu o data ca sa putem afla si noi la timp ceea ce se petrece in Romania legat strict de noi, cei activi din Europa ne-ar fi facilitat cauza.

Coordonatele noastre, ale tuturor sunt in baza de date a directiei, ne-am fi asteptat la o informare daca de o invitatie nu se punea problema.

Asteptam cu nerabdare sa aflam cum ne putem informa despre ceea ce se face pentru noi, in numele nostru si in absenta noastra. Cu mult devotament si abnegatie pentru cauza romanilor din Europa,

Cora Saurer Chioreanu, scriitor, traducator si profesor, organizatia RO-CHance, Berna, Elvetia

****************************

Cornelia Saurer <[EMAIL PROTECTED]>
Envoye : mercredi 11 octobre 2006 13:48:24
"Association Culturelle et Amicale Roumaine ACAR" <[EMAIL PROTECTED]>
Re: Conferinta comunitatilor romanesti din Europa

Mult stimate domnule Penciu,

nu pot decit sa va confirm temerile, nici noi nu am fost invitati...
deci nici noi nu suntem comunitate, dar va mai spun ca anul trecut s-a organizat o conferinta despre predarea limbii romane in strainatate, in scoala noastra sunt 22 de elevi si institutul ne cunostea, nici macar o vorba nu ni s-a spus... am aflat din ziare. Nu ne ramine decit sa transmitem ceea ce ne preocupa presei. Sunt in contact cu ziaristi si daca imi trimiteti niste rinduri le publicam. cu multa stima, cora saurer dragos, berna

****************
A.I.P.E. AsociacionDeImigrantesDeLosPaisesDelEste <[EMAIL PROTECTED]>
Envoye : mercredi 11 octobre 2006 16:59:17
Association Culturelle et Amicale Roumaine ACAR <[EMAIL PROTECTED]>
RE: AIPE raspunde

Am auzit si noi prin intermediul unora din madrid dar nu am primit nici-un fel de invitatie . Am auzit ca putem noi sa ne inscriem dar nu stiu unde . Cu mahnire o spun si o voi spune tuturor ziaristilor straini care ma intreaba ca guvernantii nostri SEPARA pe romani, nu doresc sa se intalneasca cu cei care critica ori prezinta adevarul despre situatia noastra in strainatate .
A mai fost si o caravana a ziaristilor din Romania . Sedinta a fost asemanatoare cu cea a sedintelor UTC- iar rezultatul celor publicate in Romania a fost ca mi-au sosit pe internet cereri din partea romanilor care AU AFLAT CA SE POATE VENI IN SPANIA ODATA CU INTRAREA IN COM. EUROPEANA : Cred ca ar fi cazul ca cei care "avem putina carte" sa luam atitudine la nivel european . Sunt satula de minciuni manipulari si de analfabeti cu dipoma de academicieni
cu stima Angela Placsintar

*********************

Cozmin <[EMAIL PROTECTED]>
Envoye : mercredi 11 octobre 2006 14:12:21
Association Culturelle et Amicale Roumaine ACAR <[EMAIL PROTECTED]>
RE : Conferinta comunitatilor romanesti din Europa

Stimate Domnule Penciu,

Noi nu suntem la curent cu organizarea acestei intalniri si nu inteleg cum aleg cei de acolo
participantii .....

Este cu atat mai ciudat cu cat noi avem oarecum aprobata o oarecare finantare de la DRPP pentru unele actiuni in noiembrie-decembrie. Deci "scuza" ca nu stiu de existenta noastra nu ar fi prea corecta .....

In ciuda unor mici progrese in contactele lor cu cei din exterior cred ca e inca mult de muncit pentru a ajunge la un rezultat satisfacator.

Cu bine,

Cozmin Lucau

www.printempsroumain.org

****************

<[EMAIL PROTECTED]>
Envoye : mercredi 11 octobre 2006 14:03:42
[EMAIL PROTECTED]
Re: Conferinta comunitatilor romanesti din Europa

Stimate Domnule Penciu,

nici CROM nu a primit invitatie la aceasta conferinta.
Cu aceasta ocazie as dori sa va intreb, daca va interesaeaz o intalnire cu Dr. Georgeta Filitti, istoric din Bucuresti si dl. Dinu Zamfirescu, presedintele Institutului National pentru Memoria Exilului Romanesc. Domniile sale vor fi incepand cu 20 octombrie oaspeti ai CROM, Offenbach, Al. I. Cuza, Heidelberg etc. Daca sunteti interesati, pot sa va trimit si o selectie de teme istorice propuse pentru a fi abordate.

Salutari prietenesti

Dorothea Krampol
Presedinta CROM