Domnule Anton,

Eu nu vorbesc de nici un 'disconfort'. Aceasta nu mai este o discutie
particularizata, vizind un subiect anume - fie acesta icoanele sau
logo-ul Coca Cola. Este una despre agresivitate si violenta in spatiul
public - sau, daca vreti un nivel de abstractizare mai mare, despre
'reactie disproportionata'. Ori, daca vreti un nivel de abstractizare
mult mult mai redus, despre copiii care reactioneaza la un neologism
pe care nu-l inteleg cu 'esti un bou'.

Romania este o tara in care agresivitatea si violenta fizica sint,
inca, la ele acasa in spatiul public. Putem vedea acest lucru 'in
trafic', unde o manevra gresita banala iti poate aduce, in citeva
secunde, la portiera din dreapta-fata, un tip cu un levier in mina,
care s-a simtit 'agresat' - si nu ma refer numai la Bucuresti. Putem
vedea acest lucru in orice mijloc de transport in comun - si nu numai
la ore de virf, si nu numai in Bucuresti. Putem vedea acest lucru in
orice institutie publica in orele de virf de lucru efectiv cu public -
si nu ma refer doar la administratiile financiare. Si tot asa...
Nimic mai firesc, deci, ca atunci cind niste insi se aduna in fata
guvernului sau in Piata Universitatii ca sa transmita un mesaj
politic, sa aduci minerii sa-i evacueze. Nimic mai firesc, deci, ca
atunci cind niste insi se aduna intr-un spatiu mult mai putin public
ca sa-si vada de voiosia lor, la coada de la 'intrare' se prezinta
instantaneu si o multime inarmata cu ce-a gasit pe-acasa, mai o bita,
mai doi pumni pentru cei mai putin instariti...
Toate cele de mai sus (ca si altele, similare, pe care nu le mai insir
acum) sint, evident, cauze nobile, iute adunatoare de proteste
spontane, neorganizate - mai ceva decit pensiile prea mici sau
cheltuielile de intretinere prea mari.
Si tot asa - si in aceasta disputa...  Minerii, demonstrantii anti-gay
se simt 'agresati': nu sint injurati sau insultati, nu sint atinsi cu
vreun deget - sint 'atinsi' doar de niste discutii cu privire la niste
concepte neclare. Or, se stie, cuvintele, cu atit mai mult unele pe
care nu le prea intelegi, pot face repejor diversi oameni sa-si
inclesteze mina pe furca sau pe coasa. Ah, acum acesti oameni locuiesc
la bloc - nu-i nimic, poate pot sa-i calce cu masina pe nesimtitii aia
care ii 'agreseaza'.

Domnule Anton, chiar si dumneavoastra faceti aceasta referinta, poate involuntar

> Dar despre articolele si emisiunile din mass-media partinitoare, care
> incearca cu agresivitate sa transforme

Nu stim ce inseamna aceasta 'agresivitate', nu stim cum e definita, nu
aflam de la dumneavoastra nici macar daca 'articolele si emisiunile'
nu cumva au descris literal, post factum, reactii de tipul celor
punctate mai sus - dar se vede ca stim sigur ca la 'agresivitatea'
unor 'articole si emisiuni' trebuie sa se raspunda cu *fapte*.

Dupa cum vedeti (sau, ma rog, ati putea vedea daca ati avea o pozitie
neutra), acest rationament (hm!) nu este unul 'scos din carti' - el
este pus in practica zilnic. Inclusiv 'in trafic', in mijloacele de
transport in comun sau la cozi...
Scriam saptamina trecuta, intr-un mail privat pe aceasta tema, ca
momentul de acum seamana foarte bine cu 'momentul 1990', din foarte
multe puncte de vedere. In acest context, imi amintesc perfect de
oameni care exista sau care au existat si care, in mai 1990, se
simteau 'agresati' la propriu de adunarea din Piata Universitatii,
folosind inclusiv calificativul 'violent' pentru a o caracteriza.
Dincolo de faptul ca aceasta perceptie se manifesta de la 3-400 de
kilometri de Bucuresti si prelua integral discursul 'oficial' din
Adevarul, Azi, TVR etc., aceasta 'agresiune' era suficient de
'palpabila' ca acesti oameni sa doreasca sa-l vada pe Iliescu cum
'baga armata ca sa-i scoata de-acolo'. La doar 5 luni de la
revolutiune... Fireste ca s-a mers mai departe: pe 13 iunie 1990, unii
din acesti oameni ii organizau pe altii prin fabricile lor, ca sa se
inarmeze si sa plece la Bucuresti, 'sa apere guvernul de legionari'.
Repet: e vorba de persoane reale, pe care le-am cunoscut - si care nu
erau mineri, nici reali nici deghizati :)

Unii dintre ei erau 'atei' la inceputul anului 1990. E putin probabil
ca acestia sa mai fie 'atei' si in ziua de astazi. Ceea ce stiu, insa,
sigur este ca cei mai multi dintre ei s-ar 'inarma' si acum - de
aceasta data, ca sa apere 'specificul national'...

On 12/13/06, Ion Anton <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> [...]
> 'care pe care' - in urma dezlantuirii de mitocanii din ultima luna,
> acolo unde nu va este dumneavoastra frica sa traiti, incepe sa le fie
> altora... E cool Romania asta, asa cum intra ea ca o ratzusca in
> Uniunea Europeana - ca in 1990, unii tot vor sa-i dea pe altii
> afara...
>
> V-ati gindit cumva ca e mult mai neamuzant sa traiti intr-o tara in
> care un oficial din ministerul care se ocupa, pasamite, de educatie,
> emite, intr-un comunicat oficial, texte de tipul

> popor credincios

> ministerial, ci o hotarare a societatii civile.

Access over 1 million songs - Yahoo! Music Unlimited.

--
EuroAtlantic Club

Raspunde prin e-mail lui