Cred ca nimeni nu doreste sa intre in ceva fara sfarsit, cu atat mai
putin in polemici :)

Cred ca sustinem de fapt aceeasi idee, sper sa nu ma insel:
utilizarea curenta in evaluare a criteriului ISI, dar nu
absolutizarea lui.

As dori totusi sa comentam putin ultima dvs. fraza: "Accept pentru
evaluare lucrarile publicate in reviste exigente cu redactori si
referenti profesionisti, care sunt deja consacrate."
Care sunt acele reviste (in domeniul dvs.)? Cate din aceste reviste
nu sunt ISI? Care sunt criteriile care va fac sa spuneti ca acele
reviste sunt exigente, iar redactorii si referentii profesionisti?
Sper ca sunt niste criterii obiective, sunt foarte curios care sunt
acestea si daca au eventual un echivalent in cercetarea europeana.

In fapt, discutia se reduce la asta:
1. care sunt criteriile de evaluare a unui cercetator stiintific?
2. aplicarea criteriului ISI ar putea schimba la varf
fata 'academiei' din Romania? (despre asta era articolul domnului
Bacalu, de la care am pornit discutia, si nu evaluarea ante- si post-
sau teama dvs. de infinitatea unei simple discutii).

Cele bune,
SC

--- In romania_eu_list@yahoogroups.com, Daniela Vlad
<danielav...@...> wrote:

> Nu doresc sa intru intr-o polemica fara sfarsit.
> Mi-am exprimat pararea deoarece ocup o pozitie profesionala buna si
port gustul amar al unor inadvertente in evaluare, ca de exemplu, cel
referitor la evaluarea "post" care este mult diminuata in favoarea
evaluarii "ante", unde se descriu SF-uri total neacoperite. Daca s-ar
face o analiza comparativa a datelor prezentate in "evaluarea ante" a
proiectelor si in cea post, s-ar putea observa ca s-au finantat teme
total neacoperite, realizate de colective care au un director de
grant "descurcaret". Asist ca evaluator, de mai multi ani, la  astfel
de fenomene. Eu cred ca sistemul ISI Thomson este bun pentru
monitorizarea publicatiilor si poate fi folosit cu succes in
documentare la analiza critica a stadiului actual, asemnator cu
espacenet-ul pentru brevete si patente, dar nu la o evaluare
obiectiva privind valoarea unei lucrari sau a unui om de stiinta.
Aici trebuiesc implicate cu totul si cu totul alte criterii,
specifice fiecarei disipline, stinte sau
>  domeniu.
>  Este adevarat ca este sistemul cel mai la indemana, care nu
trebuie neglijat, deoarece este un instrument foarte util in
cercetare, dar nu absolutizat sau generalizat.

> Subliniez acest lucru, deoarece se prolifereaza un nou fenomen, cel
al infiintarii de  reviste care publica lucrari fara valoare
stiintifica, scoase dupa anumite tipare "zise standard", trimise apoi
la Institutul American de Scientometrie ISI Thomson unde nu sunt
supuse rigorii unei analize adecvate, ci doar sunt prelucrate
citarile.

> Accept pentru evaluare lucrarile publicate in reviste exigente cu
redactori si referenti profesionisti, care sunt deja consacrate.

Dar
> [...]
>  acordarea unei ponderi importante in promovarea profesionala
acestui
>  criteriu este asa de inversunata? Si ia vedeti, cine sunt cei mai
>  inversunati opozanti? Sa fie oare cei care au indraznit sa publice
in
>  reviste cotate ISI? Nu!
>
>  --- In romania_eu_list@ yahoogroups. com, Daniela Vlad
>  <danielavlad@ ...> wrote:
>  >
>  > Valoarea clasificarii ISI o spune numarul mare de reviste
romanesti
>  care sunt intrate in ultimii doi ani, peste 50, unele
din "ambitia"
>  echipei de redatie, care nu se stie cat va rezista. De la cele
sase
>  reviste romanesti cu istorie si traditie, care publica dupa o
>  selectie destul riguroasa, acum se publica pentru completarea
>  volumelor impuse sau raportate. Am vazut in ultimul an lucrari
care
>  nu au acoperire stiintifica chiar si in unele reviste consacrate.
Ma
> [...]
>  alte multe criterii si anume: cunoasterea stadiului actual al
>  realizarilor in domeniu cu o critica obiectiva prin citarea unor
>  referinte de nivel, implicarea in studiu a unor metode si tehnici
>  moderne, cat mai precise si de inalta performanta, utilizarea de
>  tehnici complementare si sisteme de coroborare sau de coasistare
care
>  sa permita rigoare in interpretare si bineinteles obtinerea unor
>  rezultate de pionerat. Lumea stiintifica de cele mai multe ori se
>  dezice de astfel de evaluari, deoarece sistemele de tipul celor
ISI,