Mie, cel mai pertinent (din primele 5 comentarii) mi se pare comentariul
Mirelei Vianu (de la 10:39).

Codruta

---
http://www.cotidianul.ro/moarte_biciclistilor-84690.html

Primele semne ale fricii de biciclete au fost semnalate la primaria Capitalei
acum vreo sapte-opt ani, când alesii nostri, cuprinsi de panica, au hotarât ca
nu e voie cu bicicletele prin parcuri.

Însa cum primaria generala este izolata de cetatenii orasului nostru, frica de
biciclete a stat acolo ani de zile în carantina, iar bicicletele si-au facut de
cap prin parcuri, nestingherite, pâna de curând, când, nimeni nu stie cum,
ciclofobia a scapat din sala de consiliu si a cuprins functionarimea si mare
parte din populatie. Pericolul vine din capacitatea bicicletelor de a se
napusti cu viteza asupra bucurestenilor iesiti la plimbare prin parcuri si de
a-i face una cu pamântul. Numai în parcuri, nu si pe trotuare, unde biciclistii
si pietonii umbla în devalmasie si n-a murit nimeni calcat de bicicleta.

Ca sa scape de biciclisti, edilii nostri le-au pregatit anume câteva piste pe
trotuare: cu gropi, denivelari, copaci netunsi, cu obstacole si capcane de tot
felul, numai bune sa-si frânga oasele acesti inamici calare pe fierataniile lor
periculoase.

Se spera ca asa vor putea fi stârpiti biciclistii care scapa cu viata dintre
masini când îndraznesc sa pedaleze pe carosabil. Masinile omoara anual peste
3000 de oameni în tara noastra si schilodesc alte zeci de mii si cu toate
acestea nu s-a interzis circulatia lor, ci, dimpotriva, este încurajata prin
programe guvernamentale. Fiindca masinile, în viteza sau parcate de-a
curmezisul pistelor pentru biciclete, pot fi folosite ca arme redutabile
împotriva ciclismului citadin.

De curând, vazând în parcul Izvor sute de biciclete nou-noute, una lânga alta,
toate rosii ca Leta mea, mi-a venit sa plâng de bucurie si sa strig: "A fatat
Leta!". Dar tot atunci l-am zarit pe îndragitul Sorin Oprescu, primarul
Capitalei, si mi-am dat seama ca, de fapt, e vorba de o abila miscare tactica
în razboiul contra biciclistilor: tocmai ca sa scape de ei, li se ofereau
biciclete gratis. "Luati-le si rupeti-va gâtul prin oras", parea sa spuna
primarul.

În fata acestor atacuri ale administratiei locale, aproape o suta de biciclisti
au ripostat eroic. S-au adunat într-o zi de pe bloguri, de pe forumuri, si au
încercat sa recucereasca pasnic parcul IOR, pazit de politisti comunitari si de
agenti privati. Si n-au învins!
Teama ca vor fi ucisi de biciclete a pus stapânire pe bucuresteni. Noi nu
protestam. Spiritul nostru mioritic ne îndeamna sa ne întindem pe asfalt, în
fumul esapamentelor, si sa asteptam cu resemnare o bicicleta laie,
laie-bucalaie, de tot sa ne taie, din cap la turloaie.

Viorel ILISOI

---
"Let me, at least, to know that she'll try
Then she'll be a true love of mine".

www.ursuletiisuparati.ro
Puteti dona 2% din impozitul pe venitul Dvs. pentru combaterea defrisarilor -
detalii cont la www.arin.ro ; denumire "entitate": Asociatia ARIN

Raspunde prin e-mail lui