Re: Problemes amb locales i el teclat a squeeze

2010-01-16 Thread Utopic

Hola bones,

A Divendres 08 Gener 2010, Xavier De Yzaguirre va escriure:
 Afegint mes informacio:
 
 - a l'obrir terminal com a root, el menu esta en catala.
 - a l'obrir terminal com a usuari, el menu esta en angles

Hmmm... a quin menú et refereixes? els terminals no en tenen. T'estàs 
referint a l'obrir una sessió gràfica enlloc de terminal potser o a un emulador 
de terminal (gnome-terminal, kterm, aterm...)?
A l'entrada del login de la sessió gràfica (dir sessió X queda molt 
pornogàfic, 
jeje) molts cops pots escollir quin idioma (locale) usar per la sessió, depèn 
de quin gestor d'entrada usis (kdm i gdm tenen la opció, xdm no) i de quin 
tema/skin del gestor hagis posat, alguns temes no tenen els menús. Mira si a 
la entrada tens algún menú per escollir idioma, i si uses kdm o gdm i no el 
tens prova altres temes del gestor.

 Per cert, veig per els comentaris que hi ha força gent d'una edat que fa
 suposar que el primer ordinador personal el va veure quan anava a la
 facultat.

Jeje, jo a l'entrar a la facultat ja tenia Linx instalat a casa i havia 
programat algunes tonteries (ja fa més de deu anys).

 Jo el primer que vaig remenar va ser u Elite Euroiplus II (em sembla
 recordar) que tenia dos flamants disqueteres de 512 KB i 16 KB de RAM.
 Com que soc una mica drapaire fins fa poc l'he conservat, pero la dona
 em va donar un ultimatum, o tota la electronica obsoleta al carrer, o la
 electronica i jo al carrer.

El meu primer va ser un spectrum a caset amb 64k o similar, i després 
un 
amstrad de 256k amb disquetera. Ja fa anys que els vaig portar a la 
deixalleria.

 ****
 Xavier De Yzaguirre

-- 
Utopic
Q:  What's yellow, and equivalent to the Axiom of Choice?
A:  Zorn's Lemon.


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: FORA DE TEMA: servidors virtuals

2010-01-16 Thread Utopic

Bones,

El meu missatge està fora de tema al quadrat ;-)
Saps d'alguns documents que parlin sobre com montar infraestructura 
informàtica (xarxa, servidors de fitxers, BDD i correu principalment) que 
respectin la llei de protecció de dades? I per complir amb la ISO-27000 i la 
2?

Gràcies,

A Dijous 14 Gener 2010, calbasi va escriure:
 Batalletes a part, una cosa que us volia comentar, és que per tenir una
 web de comerç-e, cal complir amb la llei de protecció de dades, ia xò
 implica:
 
 - tenir un servidor a la UE
 - si és de fora de la UE, que estigui dins d'un llistat autoritzat (i
 hostforweb no hi és).
 Fins ara,
 
 Joan

-- 
Utopic
Be free and open and breezy!  Enjoy!  Things won't get any better so
get used to it.


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



dépendances

2010-01-16 Thread pmd
bonjour,
j'ai installé sous ubuntu des drivers canon à partir de .rpm par alien.
Il m'est impossible de voir les dépendances par apt-cache ou dpkg --statuts.
Y a t-il une autre méthode ?
Cordialement
pmd

-- 
pmd debian...@orange.fr


-- 
Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org



Re: HS: A lire

2010-01-16 Thread Aurelien
On Sat, Jan 16, 2010 at 03:27:01AM +0100, Thierry Chatelet wrote :
 http://www.ecrans.fr/Richard-Stallman-Il-faut-exiger-la,8951.html
 Thierry

Cool.
(ouf, il n'a pas trop parlé d'art !)

 
 -- 
 Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
 http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists
 
 Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
 vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
 En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org
 

-- 
Aurélien

-- 
Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org



IPV4 - IPV6 et Java

2010-01-16 Thread Mourad Jaber

Bonjour,

depuis la dernière mise à jour du java de Sun, j'ai pas mal de pb de 
connexion à internet au niveau de application Java (vuze, netbeans, 
maven en particulier...).
J'ai ajouté une option -Djava.net.preferIPv4Stack=true à chaque script 
de chacun de ces logiciels pour résoudre le pb localement...


Cependant, j'aimerai le résoudre au niveau de la machine pour que toutes 
les application Java soit traitée de la même manière et prefère la pile 
IPV4...

Est-ce que quelqu'un aurait une idée ?

Merci

Mourad

--
Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org



Re: HS: A lire

2010-01-16 Thread Yves Rutschle
On Sat, Jan 16, 2010 at 10:07:48AM +0100, Aurelien wrote:
 (ouf, il n'a pas trop parlé d'art !)

Pourquoi? C'est mal quand il parle d'art?

Y.

-- 
Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org



Re: IPV4 - IPV6 et Java

2010-01-16 Thread jerome moliere
Le 16 janvier 2010 11:08, Mourad Jaber m...@nativobject.net a écrit :

 Bonjour,

 depuis la dernière mise à jour du java de Sun, j'ai pas mal de pb de
 connexion à internet au niveau de application Java (vuze, netbeans, maven en
 particulier...).
 J'ai ajouté une option -Djava.net.preferIPv4Stack=true à chaque script de
 chacun de ces logiciels pour résoudre le pb localement...

 Cependant, j'aimerai le résoudre au niveau de la machine pour que toutes
 les application Java soit traitée de la même manière et prefère la pile
 IPV4...
 Est-ce que quelqu'un aurait une idée ?

 dans le .bashrc ou .zshrc ou profile du compte utilisateur lançant tes
processus Java

ou autrement désactiver l'IP v6 sur ta debian, en faisant passer net10-pf à
off dans /etc/mobprobe.d/aliases (validé sur etch  pas fait sousLenny)
-- 
Jerome Moliere - Mentor/J
http://romjethoughts.blogspot.com/
auteur Eyrolles


Re: HS: A lire

2010-01-16 Thread Aurelien
On Sat, Jan 16, 2010 at 11:18:47AM +0100, Yves Rutschle wrote :
 On Sat, Jan 16, 2010 at 10:07:48AM +0100, Aurelien wrote:
  (ouf, il n'a pas trop parlé d'art !)
 
 Pourquoi? C'est mal quand il parle d'art?
 

D'Art Libre, oui, c'est assez mal. Ces propositions sont assez loin de
ce qu'on pourrait attendre d'un des pères fondateurs du libre. Je pense
qu'il s'agit plutôt de méconnaissance du contexte plus que de mauvaise
foi ou volonté.
Après, je ne sais pas si c'est le lieu pour en discuter plus avant, cela
dit.

-- 
Aurélien

-- 
Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org



Re: dépendances

2010-01-16 Thread David Prévot
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA1

On 16/01/2010 04:32, pmd wrote:
 bonjour,
 j'ai installé sous ubuntu des drivers canon à partir de .rpm par alien.
 Il m'est impossible de voir les dépendances par apt-cache

C'est étonnant, quel est le message d'erreur ?

 ou dpkg --statuts.

C'est --status (sans le second « t »).

 Y a t-il une autre méthode ?

Par aptitude, c'est possible aussi, mais il utilise sans doute la même
base de données que les deux précédents.

Amicalement

David

-BEGIN PGP SIGNATURE-
Version: GnuPG v1.4.10 (GNU/Linux)

iEYEARECAAYFAktRz8EACgkQ18/WetbTC/qsJQCfSMUp5ynUjbMih/N+JUNV6Y46
U3wAn1XbTs+XF0LDNSv3VQ3q52scsePH
=GqOp
-END PGP SIGNATURE-

-- 
Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org



Re: IPV4 - IPV6 et Java

2010-01-16 Thread vera . mickael
Salut,

J'ai eu un problème avec les applets, je l'ai corrigé en modifiant le fichier
/etc/sysctl.d/bindv6only.conf comme ceci:

net.ipv6.bindv6only = 0

source:
http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=560044

Mickaël

Selon Mourad Jaber m...@nativobject.net:

 Bonjour,

 depuis la dernière mise à jour du java de Sun, j'ai pas mal de pb de
 connexion à internet au niveau de application Java (vuze, netbeans,
 maven en particulier...).
 J'ai ajouté une option -Djava.net.preferIPv4Stack=true à chaque script
 de chacun de ces logiciels pour résoudre le pb localement...

 Cependant, j'aimerai le résoudre au niveau de la machine pour que toutes
 les application Java soit traitée de la même manière et prefère la pile
 IPV4...
 Est-ce que quelqu'un aurait une idée ?

 Merci

 Mourad

 --
 Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
 http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

 Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
 vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
 En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org




-- 
Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org



Re: HS: A lire

2010-01-16 Thread Jean-Yves F. Barbier
Aurelien a écrit :
 On Sat, Jan 16, 2010 at 11:18:47AM +0100, Yves Rutschle wrote :
 On Sat, Jan 16, 2010 at 10:07:48AM +0100, Aurelien wrote:
 (ouf, il n'a pas trop parlé d'art !)
 Pourquoi? C'est mal quand il parle d'art?

 
 D'Art Libre, oui, c'est assez mal. Ces propositions sont assez loin de
 ce qu'on pourrait attendre d'un des pères fondateurs du libre. Je pense
 qu'il s'agit plutôt de méconnaissance du contexte plus que de mauvaise
 foi ou volonté.
 Après, je ne sais pas si c'est le lieu pour en discuter plus avant, cela
 dit.

Ben si tu 'gades bien, programmer ça a qq chose d'artistique quelque part...

-- 

-- 
Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org



Re: IPV4 - IPV6 et Java

2010-01-16 Thread Pascal Hambourg
Salut,

jerome moliere a écrit :
 
 ou autrement désactiver l'IP v6 sur ta debian, en faisant passer net10-pf à
 off dans /etc/mobprobe.d/aliases (validé sur etch  pas fait sousLenny)

Si le problème est celui pointé par Mickaël, alors Mourad est
probablement sous squeeze (ou sid) car le réglage net.ipv6.bindv6only=1
par défaut n'est introduit qu'à partir de squeeze. Or le pilote IPv6 est
compilé en dur et non plus en module dans le noyau de squeeze pour les
architectures amd64, i386, powerpc et sparc, donc je crains que ce que
tu proposes soit sans effet.

-- 
Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org



Re: IPV4 - IPV6 et Java [Résolu]

2010-01-16 Thread Mourad Jaber

Je suis en effet en Squeeze (Pour répondre à Pascal)

Effectivement ça semble fonctionner maintenant même pour les appli Java 
qui n'ont pas été parametrées.


Vivement que tous les réseaux migrent en IPV6, comme ça il n'y aura plus 
ce genre de pb !


Merci pour vos réponses !

Mourad

On 16/01/2010 15:52, vera.mick...@free.fr wrote:

Salut,

J'ai eu un problème avec les applets, je l'ai corrigé en modifiant le fichier
/etc/sysctl.d/bindv6only.conf comme ceci:

net.ipv6.bindv6only = 0

source:
http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=560044

Mickaël

Selon Mourad Jaberm...@nativobject.net:

   

Bonjour,

depuis la dernière mise à jour du java de Sun, j'ai pas mal de pb de
connexion à internet au niveau de application Java (vuze, netbeans,
maven en particulier...).
J'ai ajouté une option -Djava.net.preferIPv4Stack=true à chaque script
de chacun de ces logiciels pour résoudre le pb localement...

Cependant, j'aimerai le résoudre au niveau de la machine pour que toutes
les application Java soit traitée de la même manière et prefère la pile
IPV4...
Est-ce que quelqu'un aurait une idée ?

Merci

Mourad

--
Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org


 


   


--
Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org



Re: IPV4 - IPV6 et Java [Résolu]

2010-01-16 Thread cazzaniga . sandro
Vivement que tous les réseaux migrent en IPV6

Pas pour 2010, ça...

connexion gnome: deux fois la musique de login ?!

2010-01-16 Thread Frederic Baldit
Bonjour,
depuis peu je j'ai constaté qu'à la connexion sous gnome (je suis sous
lenny) j'entends deux fois le son joué après le login. Je sais, ça n'a
rien de gravissime...mais si je peux comprendre et changer ça, alors je
préfère.
J'utilise alsa et esd seulement (je viens de virer pulseaudio, pas
réussi à faire tout marcher comme je voulais).
J'ai regardé un peu sur google, sans succès. Peut-être que certains
parmi vous ont eu ce petit « problème » et savent comment le résoudre.
J'ai cru un moment, en regardé mes processus, que ça venait du fait que
gdm était lancé deux fois. En fait, si j'ai bien compris, c'est normal
et ça ne vient pas de là.
Merci pour toute aide/idée.
Cordialement,
  Frédéric.

--
Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org



Re: dépendances

2010-01-16 Thread pmd
il n'y a  pas de message d'erreur, mais les dépendances ne sont pas affichées 
alors qu'avec une installation classiquende .deb ça l'est.
D'où ma surprise.
Sans doute l'effet d'alien ?
pmd


On Sat, 16 Jan 2010 10:40:02 -0400
David Prévot dav...@altern.org wrote:

 
 -BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
 Hash: SHA1
 
 On 16/01/2010 04:32, pmd wrote:
  bonjour,
  j'ai installé sous ubuntu des drivers canon à partir de .rpm par alien.
  Il m'est impossible de voir les dépendances par apt-cache
 
 C'est étonnant, quel est le message d'erreur ?
 
  ou dpkg --statuts.
 
 C'est --status (sans le second « t »).
 
  Y a t-il une autre méthode ?
 
 Par aptitude, c'est possible aussi, mais il utilise sans doute la même
 base de données que les deux précédents.
 
 Amicalement
 
 David
 
 -BEGIN PGP SIGNATURE-
 Version: GnuPG v1.4.10 (GNU/Linux)
 
 iEYEARECAAYFAktRz8EACgkQ18/WetbTC/qsJQCfSMUp5ynUjbMih/N+JUNV6Y46
 U3wAn1XbTs+XF0LDNSv3VQ3q52scsePH
 =GqOp
 -END PGP SIGNATURE-
 
 -- 
 Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
 http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists
 
 Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
 vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
 En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org
 
 ---
 Orange vous informe que cet  e-mail a ete controle par l'anti-virus mail. 
 Aucun virus connu a ce jour par nos services n'a ete detecte.
 
 


-- 
pmd debian...@orange.fr


-- 
Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org



Re: connexion gnome: deux fois la musique de login ?!

2010-01-16 Thread pmd
ça vient peut être de bidouilles antérieures.
Sinon essaie de débrancher esd pour voir.
pmd

On Sat, 16 Jan 2010 17:39:03 +0100
Frederic Baldit frederic38...@aol.com wrote:

 
 Bonjour,
 depuis peu je j'ai constaté qu'à la connexion sous gnome (je suis sous
 lenny) j'entends deux fois le son joué après le login. Je sais, ça n'a
 rien de gravissime...mais si je peux comprendre et changer ça, alors je
 préfère.
 J'utilise alsa et esd seulement (je viens de virer pulseaudio, pas
 réussi à faire tout marcher comme je voulais).
 J'ai regardé un peu sur google, sans succès. Peut-être que certains
 parmi vous ont eu ce petit « problème » et savent comment le résoudre.
 J'ai cru un moment, en regardé mes processus, que ça venait du fait que
 gdm était lancé deux fois. En fait, si j'ai bien compris, c'est normal
 et ça ne vient pas de là.
 Merci pour toute aide/idée.
 Cordialement,
   Frédéric.
 
 -- 
 Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
 http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists
 
 Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
 vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
 En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org
 
 ---
 Orange vous informe que cet  e-mail a ete controle par l'anti-virus mail. 
 Aucun virus connu a ce jour par nos services n'a ete detecte.
 
 


-- 
pmd debian...@orange.fr


-- 
Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org



Re: IPV4 - IPV6 et Java [Résolu]

2010-01-16 Thread Mourad Jaber



On 16/01/2010 17:24, cazzaniga.san...@gmail.com wrote:

Vivement que tous les réseaux migrent en IPV6
 

Pas pour 2010, ça...

Il faudrait pourtant, le nombre d'ipv4 disponible devient anecdotique !

++

--
Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org



Re: IPV4 - IPV6 et Java [Résolu]

2010-01-16 Thread cazzaniga . sandro
 Il faudrait pourtant, le nombre d'ipv4 disponible devient anecdotique !
 
Oui... Mais l'IPV4 est limité. Quand cette limite sera atteinte, alors on 
passera tous à l'ipv6.

[Resolu] connexion gnome: deux fois la musique de login ?!

2010-01-16 Thread Frederic Baldit
Le samedi 16 jan,rvier 2010 à 18:12 +0100, pmd a écrit : 
 ça vient peut être de bidouilles antérieures.
 Sinon essaie de débrancher esd pour voir.
 pmd
Bonjour,
oui, si je désactive esd (Système-Préférences-Son, onglet Son,
décocher Activer le mixage son logiciel), je n'ai plus qu'un seul son
de login. Mais du coup je n'ai plus les sons systèmes...donc ça ne me va
pas.
Par contre j'ai trouvé la solution et compris l'origine de ce double
son: il est coché à la fois dans les choix du gestionnaire de fenêtre de
connexion (Système-Admin-Fenêtre de connexion) et (dans mon cas) dans
les sons systèmes à jouer (Système-Préférences-Son,...). Du coup il
suffit d'en décocher un.
Merci pour l'idée qui m'a indirectement mis sur la piste.
Cordialement,
  Frédéric.

--
Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org



lecture saccadée de cd audio avec sound-juicer (et rhythmbox)

2010-01-16 Thread Frederic Baldit
Bonjour,
dans la foulée de mes petits problèmes avec le son, voici un petit
soucis dont je ne comprends pas l'origine.
La lecture d'un cd audio avec sound-juicer (ou rhythmbox) (sous lenny
+gnome) est saccadée: plusieurs temps de silence (facilement
détectables et donc gênants) interrompent la lecture des pistes. En fait
j'ai l'impression que ça correspond à des accés au lecteur de cdrom et
c'est comme si sound-juicer ne mettait pas suffisamment de son en
mémoire cache.
Je n'ai par contre pas ce problème avec vlc. Avec vlc la diode des accés
au disque clignote d'ailleurs en continu.
Pour le moment, ma recherche google n'a rien donné...Je n'ai rien vu non
plus dans les préférences de sound-juicer.
Si quelqu'un a une idée, merci d'avance.
Cordialement,
  Frédéric.

--
Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org



Re: lecture saccadée de cd audio avec sound-juicer (et rhythmbox)

2010-01-16 Thread pmd
pour rythmbox ca devrait se configurer dans preferences
pmd

On Sat, 16 Jan 2010 19:33:51 +0100
Frederic Baldit frederic38...@aol.com wrote:

 
 Bonjour,
 dans la foulée de mes petits problèmes avec le son, voici un petit
 soucis dont je ne comprends pas l'origine.
 La lecture d'un cd audio avec sound-juicer (ou rhythmbox) (sous lenny
 +gnome) est saccadée: plusieurs temps de silence (facilement
 détectables et donc gênants) interrompent la lecture des pistes. En fait
 j'ai l'impression que ça correspond à des accés au lecteur de cdrom et
 c'est comme si sound-juicer ne mettait pas suffisamment de son en
 mémoire cache.
 Je n'ai par contre pas ce problème avec vlc. Avec vlc la diode des accés
 au disque clignote d'ailleurs en continu.
 Pour le moment, ma recherche google n'a rien donné...Je n'ai rien vu non
 plus dans les préférences de sound-juicer.
 Si quelqu'un a une idée, merci d'avance.
 Cordialement,
   Frédéric.
 
 -- 
 Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
 http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists
 
 Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
 vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
 En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org
 
 ---
 Orange vous informe que cet  e-mail a ete controle par l'anti-virus mail. 
 Aucun virus connu a ce jour par nos services n'a ete detecte.
 
 


-- 
pmd debian...@orange.fr


-- 
Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org



Re: IPV4 - IPV6 et Java [ Résolu]

2010-01-16 Thread Stephane Bortzmeyer
On Sat, Jan 16, 2010 at 06:12:55PM +,
 cazzaniga.san...@gmail.com cazzaniga.san...@gmail.com wrote 
 a message of 4 lines which said:

 Oui... Mais l'IPV4 est limité. Quand cette limite sera atteinte,
 alors on passera tous à l'ipv6.

Ne patientons pas trop, quand même, il faut du temps pour migrer.

http://www.bortzmeyer.org/epuisement-adresses-ipv4.html

-- 
Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org



Re: lecture saccadée de cd audio avec sound-juicer (et rhythmbox)

2010-01-16 Thread Frederic Baldit
Le samedi 16 janvier 2010 à 20:20 +0100, pmd a écrit : 
 pour rythmbox ca devrait se configurer dans preferences
 pmd
OK, pour rhythmbox je ne pensais pas que le moteur de fondu enchaîné
serait la solution (Edition-Préférences, onglet Lecture). En fait si,
donc pour rhythmbox c'est bon, et merci !!
Par contre pour sound-juicer je ne vois pas. Ceci dit c'est pas gênant,
et je pense que la première fonction de sound-juicer est plutôt
d'extraire que de lire. Mais si quelqu'un a une idée, je suis preneur.
Bien à vous,
  Frédéric.

--
Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org



Re: HS: A lire

2010-01-16 Thread Thierry Chatelet
On Saturday 16 January 2010 16:26:30 Jean-Yves F. Barbier wrote:
 Aurelien a écrit :
  On Sat, Jan 16, 2010 at 11:18:47AM +0100, Yves Rutschle wrote :
  On Sat, Jan 16, 2010 at 10:07:48AM +0100, Aurelien wrote:
  (ouf, il n'a pas trop parlé d'art !)
 
  Pourquoi? C'est mal quand il parle d'art?
 
  D'Art Libre, oui, c'est assez mal. Ces propositions sont assez loin de
  ce qu'on pourrait attendre d'un des pères fondateurs du libre. Je pense
  qu'il s'agit plutôt de méconnaissance du contexte plus que de mauvaise
  foi ou volonté.
  Après, je ne sais pas si c'est le lieu pour en discuter plus avant, cela
  dit.
 
 Ben si tu 'gades bien, programmer ça a qq chose d'artistique quelque
  part...
 
Moi, je parlerais plutôt de philo en ce qui concerne la progamation; comme 
pour une belle démonstration mathématique. Mais on samedi
Thierry

--
Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org



impression en paysage en permanence

2010-01-16 Thread moi-meme
Bonjour
J'ai mon imprimante qui n'écrit qu'en paysage en mangeant la moitié de la 
page parce que dans le mauvais sens. Pas moyen de faire du portrait.

Un peu perdu :
- la page de test CUPS est OK
- un document pdf est OK sur l'écran pa spas à l'impression et ce de 
plusieurs sources. Le même pdf sur un autre PC s'imprime OK
- fouiné dans la config de CUPS : rien vu
- reprogrammé l'imprimante après l'avoir supprimé : rien changé.

Ma config est classique Debian Lenny avec openbox en WM. 
L'imprimante est une vieille Laserjet sur réseau qui fonctionne sous 
Windows.
Pas fait de remis à jour de paquets récemment.

Une idée pour que je résolve mon truc serait la bienvenue.
AMHA c'est une grosse cagasse vu que je ne trouve pas.

-- 
Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org



Re: impression en paysage en permanence

2010-01-16 Thread Thierry Chatelet
Je n' ai pas de solution directe, mais si tu crée un nouvel utilisateur et 
lance une impression; ça donne quoi?
C'est une façon de partager en 2 la recherche de problème.'utilisateur ou 
système.)
Thierry

--
Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org



Le Raid 6, est-ce une bonne solution ?

2010-01-16 Thread Goldy
Bonjour,

Suite à la perte d'un raid 5 (j'ai longuement parlé sur cette liste de
ce déboire), je suis en train de chercher une solution plus robuste pour
mon serveur. J'aimerais experimenter le raid 6 mais je me demande si
cela est la bonne solution. Je me suis procuré un disque supplémentaire
de façon à conserver la capacité initial de mon serveur (à savoir
maintenant 6 disques de 500go) et je suis en train d'installer Testing
sur un raid 6.

Seulement, l'installateur étant en train d'effacer les données du raid
(car je compte le chiffrer), je me rends compte qu'il va lui falloir
environs 40 heures pour écrire sur les 2To du raid 6. Alors je me pose
la question des performances, ainsi que de la sécurité.

J'ai du mal à trouver des données chiffrés de comparaisons de
performances entre le raid 5 et le 6, y a-t-il parmis vous des
utilisateurs de raid 6 ? Les performances du système ne sont-elles pas
trop réduites ? (j'aimerais éviter par exemple des utilisations de cpu à
100% lors de l'utilisation d'applications nécessitant beaucoup d'écriture).

Sinon, je me demande si je ne devrais pas réduire de 500Go la capacité
du volume raid et utiliser un raid 10 à la place. Maintenant que j'ai
perdu toute les données qui étaient sur ce serveur, je ne vais pas
forcément avoir besoin de 2To. Mais pour cela, il faudrait que je sache
si au niveau de la sécurité cela est réellement positif par rapport au
raid 6, et si les performances du raid 6 sont véritablement catastrophiques.

Tout en rédigeant ce message, je me suis dis que pour copier des données
aléatoires je pouvais très bien utiliser un raid 10 et le changer après
pour que cela soit plus rapide. Il est trop tôt pour voir une différence
sur la barre de progression, mais à l'oreille en tout cas on entends
bien une différence. On entends que les disques sont sollicités
contrairement à l'effacement sous un raid 6 où ceux-ci restaient
silencieux, je pense pouvoir considérer une différence de performance
avec cet élément. On verra demain matin.


Goldy

-- 
Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org



Status du mode multipath de mdadm

2010-01-16 Thread Jean-Christophe Valiere
Salut,

Est-ce que quelqu'un est au courant du statut du mode multipath de
mdadm.
J'envisageais de faire un test DRBD + iSCSI + MDADM en mode
multipath + OCFS2 pour faire un espèce SAN ?
J'ai vu une note du développeur sur le site officielle à propos du
mode mutipath plutôt vieillotte mais rien depuis.

-- 
Regards,
Jean-Christophe

-- 
Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org



Re: HS: A lire

2010-01-16 Thread Jean-Yves F. Barbier
Thierry Chatelet a écrit :
...
 Ben si tu 'gades bien, programmer ça a qq chose d'artistique quelque
  part...

 Moi, je parlerais plutôt de philo en ce qui concerne la progamation; comme 
 pour une belle démonstration mathématique. Mais on samedi
 Thierry

tu as pewdu des cawactères d'en ti'clavier à toé là? 

-- 
Here I am at the flea market but nobody is buying my urine sample bottles ...

-- 
Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org



Re: Le Raid 6, est-ce une bonne solution ?

2010-01-16 Thread Jean-Yves F. Barbier
Goldy a écrit :
 Seulement, l'installateur étant en train d'effacer les données du raid
 (car je compte le chiffrer), je me rends compte qu'il va lui falloir
 environs 40 heures pour écrire sur les 2To du raid 6. Alors je me pose
 la question des performances, ainsi que de la sécurité.

Les performances seront inférieures (puisqu'il va y avoir maintenant une
écriture de plus), la sécurité augmente d'un disque (de la même manière
qu'avec l'ajout d'un HD de spare en RAID-5, mais avec le coût temps+CPU en
sus.) http://fr.wikipedia.org/wiki/RAID_%28informatique%29#RAID_6
 
 J'ai du mal à trouver des données chiffrés de comparaisons de
 performances entre le raid 5 et le 6, y a-t-il parmis vous des
 utilisateurs de raid 6 ? Les performances du système ne sont-elles pas
 trop réduites ? (j'aimerais éviter par exemple des utilisations de cpu à
 100% lors de l'utilisation d'applications nécessitant beaucoup d'écriture).

C'est mal parti avec RAID-6

 Sinon, je me demande si je ne devrais pas réduire de 500Go la capacité
 du volume raid et utiliser un raid 10 à la place. Maintenant que j'ai
 perdu toute les données qui étaient sur ce serveur, je ne vais pas
 forcément avoir besoin de 2To. Mais pour cela, il faudrait que je sache
 si au niveau de la sécurité cela est réellement positif par rapport au
 raid 6, et si les performances du raid 6 sont véritablement catastrophiques.

Tout dépend de l'utilisation qui en est faire: si c'est pour jouer à la maison,
pas de PB, si c'est pour hooker un B.E. de 35 users dessus, c'est niet.

 Tout en rédigeant ce message, je me suis dis que pour copier des données
 aléatoires je pouvais très bien utiliser un raid 10 et le changer après
 pour que cela soit plus rapide. Il est trop tôt pour voir une différence

? de quoi parles-tu: si c'est du formatage long, ça ne sont pas des données
aléatoires, bien au contraire; si tu wipe ton array, c'est autre chose.

 sur la barre de progression, mais à l'oreille en tout cas on entends
 bien une différence. On entends que les disques sont sollicités
 contrairement à l'effacement sous un raid 6 où ceux-ci restaient
 silencieux, je pense pouvoir considérer une différence de performance
 avec cet élément. On verra demain matin.

Fait comme Amédée: prends une clé de 13 et sonne tes HDz, tu pourras ptêt
gagner en perfs en équilibrant les plateaux ;-)

-- 
God is not dead -- he's been busted.

-- 
Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org



Re: Status du mode multipath de mdadm

2010-01-16 Thread Jean-Yves F. Barbier
Jean-Christophe Valiere a écrit :
 Est-ce que quelqu'un est au courant du statut du mode multipath de
 mdadm.
 J'envisageais de faire un test DRBD + iSCSI + MDADM en mode
 multipath + OCFS2 pour faire un espèce SAN ?
 J'ai vu une note du développeur sur le site officielle à propos du
 mode mutipath plutôt vieillotte mais rien depuis.
 
Vu la spécificité de ta question, tu devrais la poser sur debian-dev,
ou directement aux devs des packages.

-- 
Shit Happens.

-- 
Lisez la FAQ de la liste avant de poser une question :
http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

Pour vous DESABONNER, envoyez un message avec comme objet unsubscribe
vers debian-user-french-requ...@lists.debian.org
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS listmas...@lists.debian.org



Debian plus VMware

2010-01-16 Thread Piotr Dziędziel
Witam,

 

Mam serwer na którym postawiono jakiś czas temu serwer VMware vSphere 4
Essentials (zawiera w sobie ESX i ESXi). Na tym postawiono kilka maszyn
między innymi mojego Debiana z 4GB Ramu. Potem powstały kolejne maszyny na
tym. Wszystko działało ok. do momentu aż trzeba było do mojego Debiana
dołożyć 4GB RAM. Zatrzymałem więc system, administrator dołożył
skonfigurował w VMWare dodatkowe 4GB RAM czyli teraz mam 8GB. Uruchomiłem
maszynę, oczywiście zobaczyła tylko 4GB RAM ze względu na wersje jądra,
zainstalowałem więc apt-get wersję kernela BIGMEM i myślałem że sprawa
załatwiona. Okazało się jednak, że po dołożeniu tego RAM czas dostępu do
dysku na tej wirtualnej maszynie z moim Debianem jest katastrofalny. Pliki
kopiuje mi z prędkością około 2-5MB/sek. Myślałem że coś się podziało po
zmianie kernela więc ustawiłem żeby wstało na poprzedniej wersji jądra w
/boot/grub/menu.list i zrobiłem restart systemu. Niestety na poprzedniej
wersji jądra jest to samo dostęp do dysku nie do przyjęcia. 

Macie pojęcie co się mogło stać ? Czy w debianie mogło się coś pochrzanić ?
Czy VMWare, mógł coś zepsuć ?

 

Pozdrawiam

--

Piotrek

 



Wyłączączanie ekranu podczas prcy bez X-ów

2010-01-16 Thread Krzysztof Walkiewicz

Witam serdecznie,
Mam taki problem: pracuję na starym laptopie, mam zainstalowanego 
lennyego (ale to pewnie nie jest istotne) i w zasadzie nie muszę używać 
X-ów do pracy. Nie wiem tylko co zrobić, żeby ekran wyłaczał się sam, 
powiedzmy po 5 minutach nieużywania klawiatury.

Ma ktoś jakieś pomysły?
Krzysztof


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-polish-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Debian plus VMware

2010-01-16 Thread debianek
W dniu 2010-01-16 16:16, Piotr Dziędziel pisze:
 Witam,
 
  
 
 Mam serwer na którym postawiono jakiś czas temu serwer VMware vSphere 4
 Essentials (zawiera w sobie ESX i ESXi). Na tym postawiono kilka maszyn
 między innymi mojego Debiana z 4GB Ramu. Potem powstały kolejne maszyny
 na tym. Wszystko działało ok. do momentu aż trzeba było do mojego
 Debiana dołożyć 4GB RAM. Zatrzymałem więc system, administrator dołożył
 skonfigurował w VMWare dodatkowe 4GB RAM czyli teraz mam 8GB.
 Uruchomiłem maszynę, oczywiście zobaczyła tylko 4GB RAM ze względu na
 wersje jądra, zainstalowałem więc apt-get wersję kernela BIGMEM i
 myślałem że sprawa załatwiona. Okazało się jednak, że po dołożeniu tego
 RAM czas dostępu do dysku na tej wirtualnej maszynie z moim Debianem
 jest katastrofalny. Pliki kopiuje mi z prędkością około 2-5MB/sek.
 Myślałem że coś się podziało po zmianie kernela więc ustawiłem żeby
 wstało na poprzedniej wersji jądra w /boot/grub/menu.list i zrobiłem
 restart systemu. Niestety na poprzedniej wersji jądra jest to samo
 dostęp do dysku nie do przyjęcia.
 
 Macie pojęcie co się mogło stać ? Czy w debianie mogło się coś
 pochrzanić ? Czy VMWare, mógł coś zepsuć ?
 
  

Witam,

moze po zmianie jajka przestaly dzialac VMWare Tools?
Zakladam, ze byly zainstalowane w tym wirtualnym debianie.


--
Tomasz Czachorowski


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-polish-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: [OT] como convencer a la Seguridad de que no hay backdoors en los .deb?

2010-01-16 Thread consul tores
El día 15 de enero de 2010 11:38, Walber Zaldivar Herrera
wal...@inmobiliaria.tur.cu escribió:

 Por supuesto que YO confío en Debian ;)

Grandisimo error, deberias confiar en ti mismo; esto es lo que hace
muy seguro a Debian, habemos hojos por todo el Mundo, escudrinando el
codigo en diferentes niveles e Idiomas!


 El escenario de la hiper-paranoia sería

 los fuentes del paquete X, con las modificaciones de Debian están publicos

 Debian compila y empaqueta, pero en ese proceso alguien conocido como
 MaloMalo adiciona una orden plan de dominación mundial :) y genera el .deb

 El .deb se supone que no tenga la orden plan de dominación mundial pero la
 tiene porque no está en las fuentes publicadas sino en las que manipuló
 MaloMalo en el último instante.

 por lo que veo de los logs, MaloMalo no tiene forma de incluir su plan sin
 ser detectado por otros. O me equivoco?

 s...@lu2

 Walber


Yo, veo que has hecho un planteamiento absurdo; si tu no eres el
encargado del Gobierno en asuntos de seguridad Nacional; como podrias
ni siquiera imaginar, que te van a pedir explicaciones!

Cada gobierno tiene sus expertos, quienes hacen las evaluaciones
tecnicas. Que SO ocupa actualmente el Gobierno y su pueblo? Windows?
sabiendo que cada ordenador con Windows manda informacion a Microsoft
y esta es procesada por oficinas como la que metio SELinux en el
nucleo Linux para formar un gobierno unico Mundial!

Deberian de entender, que hace varios anos, cuando pocos tenian
internet, se movia la informacion usando disquetes de 1.4 Mb y se leia
la basta y muy util informacion que hay en cada Debian instalado, esto
garantiza aprendisaje y a su vez, garantiza que a Debian lo
mantendremos limpio; para lo que fue creado.

hasta luego.


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-spanish-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Modem huawey e1552

2010-01-16 Thread maedca
Ese ya lo intente y no me sirvió porque en debían no está udev-extras 
Enviado desde mi BlackBerry de Movistar

-Original Message-
From: Felix Perez felix.listadeb...@gmail.com
Date: Sat, 16 Jan 2010 01:49:25 
To: lista-debiandebian-user-spanish@lists.debian.org
Subject: Re: Modem huawey e1552

El día 16 de enero de 2010 00:42,  mae...@gmail.com escribió:
 Hola amigos debíanitas tengo un problema el cual es la configuración del 
 moden usb huawey 3g y pies no se como configurarlo
 Saludos espero que me puedan ayudar no me manden a internet porque no puedo 
 acceder desde linux
 Enviado desde mi BlackBerry de Movistar

Pues ni modo, a buscar un ciber entonces, esto es para ubuntu 9.04
pero debería servirte a tí.
http://prosoftapure.blogspot.com/

Suerte

-- 
usuario linux  #274354
normas de la lista: http://wiki.debian.org/NormasLista


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-spanish-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Duda con Bind9

2010-01-16 Thread Julio
El vie, 15-01-2010 a las 19:40 -0400, Gary Ariel Sandi Vigabriel
escribió:
 El problema ahora es que hace como una semana la cosa esta algo fea ya
 que bind 9 ya no me resuelve los dominios virtuales que tiene apache2
 y simplemente rechaza hasta el cacheo de nombres DNS que son
 consultados a Bind9 al hacer tail -f /var/log/syslog tengo lo
 siguiente.
 
 zeus:/home/gary# tail -f /var/log/syslog
 Jan 15 19:21:46 zeus named[2829]: client 200.87.100.244#3698: query
 (cache) 'www.ejemplo.com/A/IN' denied

¿Y que fue lo que tocaste hace una semana...?  :)

Probablemente en alguna configuración del bind te falta poner algún
punto...
-- 
Julio Herrero
correo-e: julio.herr...@coitt.es




--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-spanish-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Reenvio de correo con postfix

2010-01-16 Thread Camaleón
El día 15 de enero de 2010 20:22, Yoandy Melero escribió:

(envía a la lista)

 Si, te entiendo, pero no me convence porque puedes romper un montón de
 cosas :-(

 Bajo tu cuenta y riesgo, podrías utilizar el parámetro
 header_checks (puedes leer la documentación con man header_checks)
 que analiza las cabeceras de los mensajes y permite efectuar un cambio 
de
 la cadena que quieres reemplazar (el From: en este caso).

 No sé si eso te funcionará.




 Hermano pudieras explicarme como hacer esto???

 He analizado otra variante pero no resuelvo aún.

Hace años que no toco el header_checks. Lo utilizaba para descartar 
algunos mensajes que contenían virus, pero cuando empecé a usar ClamAV 
dejé de configurar esta variable.

Básicamente se trataba de añadir esta línea en /etc/postfix/main.cf

***
header_checks = hash:/etc/postfix/header_checks
***

Y después, generar el archivo header_checks dentro del directorio de 
Postfix. El formato del contenido de esta tabla lo puedes consultar en el 
manual como te comenté (man header_checks) y las acciones disponibles, 
también. En tu caso sería replace.

Te paso un ejemplo que he encontrado buscando en Google para sustituir el 
nombre del remitente:

***
/^From:.*usua...@dominio\.com/ REPLACE From: Usuario
***

Una vez que tengas el archivo creado con la expresión regular ajustada a 
tus necesidades, sólo tienes que generar la tabla con el comando:

***
postmap /etc/postfix/header_checks
***

Y no estaría de más reiniciar el servicio:

***
/etc/init.d/postfix restart
***

Saludos,

-- 
Camaleón


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-spanish-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Relay access en Postfix

2010-01-16 Thread Camaleón
El Fri, 15 Jan 2010 18:46:49 -0500, Manuel Salgado escribió:

 Tengo en mi red el servicio de correo electrónico gestionado por Mdaemon
 de Windows. Este servidor está por detrás de un firewall, por lo que le
 entrego toda la mensajería a Postfix y este la envia al mundo exterior.
 Similar ocurre en el orden inverso, desde
 
 el mundo exterior es Postfix quien debe recibir y entregarlo a Mdaemon
 en Windows. El problema está en que hay ciertas direcciones o dominios,
 que se
 
 les devuelve el error de
 localhost postfix/smtpd [4491]:NOQUEUE: reject: RCPT from
 
 pc_a_conectar[numero_ip]: 554 5.7.1 usua...@midominio:Relay access
 denied;from=usua...@servidor_remoto to= usua...@midominio proto
 ESMTP

Los errores de tipo Relay access denied suelen deberse a que o bien el 
nombre del dominio al que estás reenviando los mensajes no aparece en 
mydestination o a que no lo has listado en virtual_alias_domains o no 
has actualizado la tabla.

 helo=mail.dominioremoto. A veces se suma el mensaje de user unknown
 in local recipient table

Que no reconozca el usuario es la consecuencia del mensaje anterior: 
Postfix te dice que no sabe a quién enviar el correo. Corrigiendo el 
mensaje anterior se debería corregir este también.

Saludos,

-- 
Camaleón


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-spanish-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Agregar lugar al applet Clock en Gnome

2010-01-16 Thread Camaleón
El Fri, 15 Jan 2010 21:19:29 -0500, David Rios escribió:

 On Sat, 2010-01-16 at 00:14 -0200, Javier Marta wrote:

 Si no me equivoco, es posible indicarle un lugar mediante latitud y
 longitud. Averiguá las coordenadas de tu ciudad y probá. Un saludo.
 
 Gracias Javier, sí es posible y lo ubica en el mapa pero no muestra el
 estado del tiempo; caso contrario cuando un lugar se encuentra en el
 listado que tiene por defecto.

Te puede interesar esta página:

Improving libgweather Locations
http://live.gnome.org/LibGWeather/ImprovingLocations

Saludos,

-- 
Camaleón


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-spanish-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Modem huawey e1552

2010-01-16 Thread Camaleón
El Sat, 16 Jan 2010 03:42:50 +, maedca escribió:

 Hola amigos debíanitas tengo un problema el cual es la configuración del
 moden usb huawey 3g y pies no se como configurarlo Saludos espero que me
 puedan ayudar no me manden a internet porque no puedo acceder desde
 linux 

Cuando lo conectas al equipo ¿qué te dice el dmesg o lsusb?

Debería detectarlo como un modem y después tendrías que configurarlo 
desde el applet de network-manager.

Saludos,

-- 
Camaleón


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-spanish-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Archivo README http://ftp-master.debian.org/ftpsync.tar.gz en español

2010-01-16 Thread Camaleón
El Fri, 15 Jan 2010 13:35:41 -0430, Freddy Taborda escribió:

 Buenas tardes.
 
 Estoy interesado en aprender Setting up a Debian archive mirror [1],
 pero veo que mi ingles es muy (pero muy malo), 

Puedes traducirlo online:

http://translate.google.com/translate?
js=yprev=_thl=enie=UTF-8layout=1eotf=1u=http%3A%2F%2Fwww.debian.org%
2Fmirror%2Fftpmirrorsl=entl=es

No es que sea perfecto pero para la documentación técnica no suele haber 
muchas meteduras de pata, salvo en algunos términos concretos.

 y me pregunto si alguien
 tendrá a la mano el archivo README del link
 http://ftp-master.debian.org/ftpsync.tar.gz en español, 

No lo veo disponible en español, sólo el inglés :-?

Lo puedes traducir, igualmente, con algún servicio en línea.

Saludos,

-- 
Camaleón


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-spanish-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Duda con Bind9

2010-01-16 Thread Gary Ariel Sandi Vigabriel
2010/1/16 Julio julio.herr...@coitt.es:
 El vie, 15-01-2010 a las 19:40 -0400, Gary Ariel Sandi Vigabriel
 escribió:
 El problema ahora es que hace como una semana la cosa esta algo fea ya
 que bind 9 ya no me resuelve los dominios virtuales que tiene apache2
 y simplemente rechaza hasta el cacheo de nombres DNS que son
 consultados a Bind9 al hacer tail -f /var/log/syslog tengo lo
 siguiente.

 zeus:/home/gary# tail -f /var/log/syslog
 Jan 15 19:21:46 zeus named[2829]: client 200.87.100.244#3698: query
 (cache) 'www.ejemplo.com/A/IN' denied

 ¿Y que fue lo que tocaste hace una semana...?  :)

 Probablemente en alguna configuración del bind te falta poner algún
 punto...
 --
 Julio Herrero
 correo-e: julio.herr...@coitt.es




 --
 To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-spanish-requ...@lists.debian.org
 with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Pues no toque nada, de repente paso, la configuración es esta:
named.conf.local
zone ejemplo.com{
notify no;
type master;
file /etc/bind/zones/master/db.ejemplo.org;
};

zone 1.168.192.in-addr.arpa{
type master;
file /etc/bind/zones/master/rev.1.168.192.in-addr.arpa;
};

##named.conf.options
options {
directory /var/cache/bind;

forwarders {
200.87.100.10;
200.87.100.40;
};
auth-nxdomain no;# conform to RFC1035
listen-on-v6 { any; };
};


##archivo db.ejemplo.com
;
; BIND data file for ejemplo.com
;
$TTL604800
@   IN  SOA ns1.ejemplo.com.  info.ejemplo.com. (
2010011501 ; Serial
  7200 ; Refresh
   120 ; Retry
   2419200 ; Expire
604800); Default TTL
;
@   IN  NS  ns1.ejemplo.com.
ejemplo.com.  IN  MX  10 mail.ejemplo.com.
ejemplo.com.  IN  A   192.168.1.1
ns1 IN  A   192.168.1.1
mailIN  A   192.168.1.1
www IN  CNAME   ejemplo.com.


#archivo rev.12.129.190.in-addr.arpa

$TTL 1d ;
$ORIGIN 12.129.190.IN-ADDR.ARPA.
@   IN  SOA ns1.ejemplo.com.   info.ejemplo.com. (
   2010011501
   7200
   120
   2419200
   604800
)
 IN  NS  ns1.ejemplo.com.
1   IN  PTR ns1.ejemplo.com.



Esta configuración la uso con un IP fijo y un Dominio correctamente
registrado...

-- 
 .''`.  **Debian GNU/Linux**  | Gary Ariel Sandi Vigabriel
: :' :  *The Universal O.S.*| gary[dot]gsv[at]gmail[dot]com
`. `'`  Linux User: 448533 | GPG Key ID: 8BAD86EC
  `- http://www.debian.org | Debian GNU/Linux User


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-spanish-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Modem huawey e1552

2010-01-16 Thread Felix Perez
El día 16 de enero de 2010 06:36,  mae...@gmail.com escribió:
 Ese ya lo intente y no me sirvió porque en debían no está udev-extras
 Enviado desde mi BlackBerry de Movistar


Entonces debes dar más datos, dmseg, lspci, lsub, ¿lo reconoce?,
¿sistema?, versión del kernel?, etc.
Como te dicen si lo reconoce prueba configurarlo con network mannager o con wicd

 -Original Message-
 From: Felix Perez felix.listadeb...@gmail.com
 Date: Sat, 16 Jan 2010 01:49:25
 To: lista-debiandebian-user-spanish@lists.debian.org
 Subject: Re: Modem huawey e1552

 El día 16 de enero de 2010 00:42,  mae...@gmail.com escribió:
 Hola amigos debíanitas tengo un problema el cual es la configuración del 
 moden usb huawey 3g y pies no se como configurarlo
 Saludos espero que me puedan ayudar no me manden a internet porque no puedo 
 acceder desde linux
 Enviado desde mi BlackBerry de Movistar

 Pues ni modo, a buscar un ciber entonces, esto es para ubuntu 9.04
 pero debería servirte a tí.
 http://prosoftapure.blogspot.com/

 Suerte

 --
 usuario linux  #274354
 normas de la lista: http://wiki.debian.org/NormasLista


 --
 To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-spanish-requ...@lists.debian.org
 with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org





-- 
usuario linux  #274354
normas de la lista: http://wiki.debian.org/NormasLista


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-spanish-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Agregar lugar al applet Clock en Gnome

2010-01-16 Thread David Rios
On Sat, 2010-01-16 at 10:59 +, Camaleón wrote:
 El Fri, 15 Jan 2010 21:19:29 -0500, David Rios escribió:
 
  On Sat, 2010-01-16 at 00:14 -0200, Javier Marta wrote:
 
  Si no me equivoco, es posible indicarle un lugar mediante latitud y
  longitud. Averiguá las coordenadas de tu ciudad y probá. Un saludo.
  
  Gracias Javier, sí es posible y lo ubica en el mapa pero no muestra el
  estado del tiempo; caso contrario cuando un lugar se encuentra en el
  listado que tiene por defecto.
 
 Te puede interesar esta página:
 
 Improving libgweather Locations
 http://live.gnome.org/LibGWeather/ImprovingLocations
 
 Saludos,
 
 -- 
 Camaleón
 
 

Gracias Camaleón, le echaré una ojeada.


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-spanish-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



[OT] asociar combinacion de teclas al mouse en wine

2010-01-16 Thread Abejo
Hola gente, alguien sabe si se puede reemplazar el click de la rueda central 
del mouse por una combinacion de teclas? la idea es que esta combinacion la 
tome una aplicación que corro bajo wine


  Yahoo! Cocina

Encontra las mejores recetas con Yahoo! Cocina.


http://ar.mujer.yahoo.com/cocina/


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-spanish-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: [OT] asociar combinacion de teclas al mouse en wine

2010-01-16 Thread Facundo
On Sábado 16 Enero 2010 15:13:53 Abejo escribió:
 Hola gente, alguien sabe si se puede reemplazar el click de la rueda
  central del mouse por una combinacion de teclas? la idea es que esta
  combinacion la tome una aplicación que corro bajo wine
 
 
   Yahoo! Cocina
 
 Encontra las mejores recetas con Yahoo! Cocina.
 
 
 http://ar.mujer.yahoo.com/cocina/
 

Con KDE se pueden asignar diferentes acciones a eventos del mouse o del 
teclado para aplicaciones específicas, en preferencias - Administración - 
Acciones. Es muy cómodo y es lo más fácil y completo que conozco.
Estoy seguro que también existen otras soluciones.


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-spanish-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: configuracion predeterminada

2010-01-16 Thread Ricardo Adolfo Sánchez Arboleda
Hey lista cuando hago esto

:~# X -configure
eso te genera en tu /root/xorg-conf-new (creo)
lo copias como /etc/X11/xorg.conf

me sale esto:
Fatal server error:
Server is already active for display 0
If this server is no longer running, remove /tmp/.X0-lock
and start again.

y este me deja sin X

#dpkg-reconfigure xserver-xorg

Gracias!



Ricardo Adolfo Sánchez Arboleda
Linux Registered User #474919
Debian GNU/Linux Squeeze/sid \n \l
Máquina  #394093_User #143


La meta es conseguir, defender y mantener nuestra libertad





El día 3 de enero de 2010 20:53, deb...@mstaaravin.com.ar
deb...@mstaaravin.com.ar escribió:
 2010/1/3 Ricardo Adolfo Sánchez Arboleda rasa996...@gmail.com:
 Buen día lista, en las preferencia de la resolución de pantalla solo
 tengo las opciones de 640x480 y 800x 600 _ 60 Hz esta última que es la
 que tengo. La cual quiero  cambiar pero no se como; estos son los
 datos:

 Debian GNU/Linux _Lenny
 Monitor hp 7500
 Marca HP Compaq Business Desktop D325
 Tipo conjunto de chips: NVIDIA nForce2 GT

 No hace falta que tengas un xoeg.conf asi de completo salvo que
 necesites determinadas configuraciones fuera de lo común.

 Lo único que tienes que hacer es:
 con las X apagadas:

 :~# X -configure
 eso te genera en tu /root/xorg-conf-new (creo)
 lo copias como /etc/X11/xorg.conf
 y listo


 --

 La Voluntad es el unico motor de nuestros logros
 Mstaaravin /
 http://www.mstaaravin.com.ar/


 --
 To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-spanish-requ...@lists.debian.org
 with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org




--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-spanish-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: configuracion predeterminada

2010-01-16 Thread deb...@mstaaravin.com.ar
2010/1/17 Ricardo Adolfo Sánchez Arboleda rasa996...@gmail.com:
 Hey lista cuando hago esto

 :~# X -configure
 eso te genera en tu /root/xorg-conf-new (creo)
 lo copias como /etc/X11/xorg.conf

 me sale esto:
 Fatal server error:
 Server is already active for display 0
        If this server is no longer running, remove /tmp/.X0-lock
        and start again.

 y este me deja sin X

 #dpkg-reconfigure xserver-xorg

Cuando copiás el xorg.conf nuevo,  editalo y cambiár el driver que te
haya cargado por vesa que te va a funcionar sin problemas.

Saludos


-- 

La Voluntad es el unico motor de nuestros logros
Mstaaravin /
http://www.mstaaravin.com.ar/


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-spanish-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: configuracion predeterminada

2010-01-16 Thread Ricardo Adolfo Sánchez Arboleda
Este es mi archivo de configuración:

41



# xorg.conf (X.Org X Window System server configuration file)
#
# This file was generated by dexconf, the Debian X Configuration tool, using
# values from the debconf database.
#
# Edit this file with caution, and see the xorg.conf manual page.
# (Type man xorg.conf at the shell prompt.)
#
# This file is automatically updated on xserver-xorg package upgrades *only*
# if it has not been modified since the last upgrade of the xserver-xorg
# package.
#
# If you have edited this file but would like it to be automatically updated
# again, run the following command:
#   sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg

Section InputDevice
Identifier  Generic Keyboard
Driver  kbd
Option  XkbRules  xorg
Option  XkbModel  pc105
Option  XkbLayout latam
EndSection

Section InputDevice
Identifier  Configured Mouse
Driver  mouse
EndSection

Section Device
Identifier  Configured Video Device
EndSection

Section Monitor
Identifier  Configured Monitor
EndSection

Section Screen
Identifier  Default Screen
Monitor Configured Monitor
EndSection



Ricardo Adolfo Sánchez Arboleda
Linux Registered User #474919
Debian GNU/Linux Squeeze/sid \n \l
Máquina  #394093_User #143


La meta es conseguir, defender y mantener nuestra libertad





El día 16 de enero de 2010 23:46, deb...@mstaaravin.com.ar
deb...@mstaaravin.com.ar escribió:
 2010/1/17 Ricardo Adolfo Sánchez Arboleda rasa996...@gmail.com:
 Hey lista cuando hago esto

 :~# X -configure
 eso te genera en tu /root/xorg-conf-new (creo)
 lo copias como /etc/X11/xorg.conf

 me sale esto:
 Fatal server error:
 Server is already active for display 0
        If this server is no longer running, remove /tmp/.X0-lock
        and start again.

 y este me deja sin X

 #dpkg-reconfigure xserver-xorg

 Cuando copiás el xorg.conf nuevo,  editalo y cambiár el driver que te
 haya cargado por vesa que te va a funcionar sin problemas.

 Saludos


 --

 La Voluntad es el unico motor de nuestros logros
 Mstaaravin /
 http://www.mstaaravin.com.ar/


 --
 To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-spanish-requ...@lists.debian.org
 with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org




--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-spanish-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Behörighetsproblem med bind9

2010-01-16 Thread Peter Krefting

Hej!

Jag har satt upp en bind9 på mitt lokala nät, både för att ge namn åt mitt 
lokala intranät, och för att cacha uppslagningar utåt.


Lokala uppslagningar fungerar fint, men cachningen verkar inte fungera så bra:

  Jan 16 20:48:15 tuli named[4566]: client 127.0.0.1#41511: query (cache) 
'www.google.se/A/IN' denied
  Jan 16 20:48:16 tuli named[4566]: client 127.0.0.1#49766: query (cache) 
'www.google.se/A/IN' denied
  Jan 16 20:48:16 tuli named[4566]: client 127.0.0.1#43522: query (cache) 
'www.google.se/A/IN' denied
  Jan 16 20:48:17 tuli named[4566]: client 127.0.0.1#44038: query (cache) 
'clients1.google.se/A/IN' denied

(osv.)

står det i loggarna på maskinen som kör bind9. Jag tror mig ha satt upp den 
till att tillåta uppslagningar på mitt lokala nät (10.1.* och 10.2.*):


  allow-query { 10.1/8; 10.2/8; };
  allow-query-on { 10.1.1.42; };
  allow-query-cache { 10.1/8; 10.2/8; };

står det i /etc/bind/named.conf.options

Jag har uppenbarligen missat något...

--
\\// Peter - http://www.softwolves.pp.se/


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-swedish-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Behörighetsproble m med bind9

2010-01-16 Thread Fredrik Jonson
On 2010-01-16 at 20:54, pe...@softwolves.pp.se wrote:

 står det i loggarna på maskinen som kör bind9. Jag tror mig ha satt
 upp den till att tillåta uppslagningar på mitt lokala nät (10.1.*
 och 10.2.*):
 
   allow-query-cache { 10.1/8; 10.2/8; };

Lite osäker på syntaxen men om 10.1/8 ska föreställa CIDR tror jag
att du egentligen vill använda 10.1/16 för att matcha även b-nätet.

-- 
Fredrik Jonson 


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-swedish-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Behörighetsproble m med bind9

2010-01-16 Thread Olof Johansson
On 2010-01-16 20:54, Peter Krefting wrote:
 Hej!

 Jag har satt upp en bind9 på mitt lokala nät, både för att ge namn åt mitt 
 lokala intranät, och för att cacha uppslagningar utåt.

 Lokala uppslagningar fungerar fint, men cachningen verkar inte fungera så bra:

   Jan 16 20:48:15 tuli named[4566]: client 127.0.0.1#41511: query (cache)  
 'www.google.se/A/IN' denied
   Jan 16 20:48:16 tuli named[4566]: client 127.0.0.1#49766: query (cache)  
 'www.google.se/A/IN' denied
   Jan 16 20:48:16 tuli named[4566]: client 127.0.0.1#43522: query (cache)  
 'www.google.se/A/IN' denied
   Jan 16 20:48:17 tuli named[4566]: client 127.0.0.1#44038: query (cache)  
 'clients1.google.se/A/IN' denied
 (osv.)

 står det i loggarna på maskinen som kör bind9. Jag tror mig ha satt upp 
 den till att tillåta uppslagningar på mitt lokala nät (10.1.* och 10.2.*):

   allow-query { 10.1/8; 10.2/8; };
   allow-query-on { 10.1.1.42; };
   allow-query-cache { 10.1/8; 10.2/8; };


Du skulle ju kunna testa lägga in 127.0.0.1 där också, men konstigt
att vanliga queries funkar isf.

-- 
Olof Johansson
 zi...@ethup.se, zi...@cpan.org
 irc: zibri on Freenode, OFTC
 uri: http://www.stdlib.se


signature.asc
Description: Digital signature


Re: Behörighetsproble m med bind9

2010-01-16 Thread Olof Johansson
On 2010-01-16 22:15, Fredrik Jonson wrote:
 On 2010-01-16 at 20:54, pe...@softwolves.pp.se wrote:
 
  står det i loggarna på maskinen som kör bind9. Jag tror mig ha satt
  upp den till att tillåta uppslagningar på mitt lokala nät (10.1.*
  och 10.2.*):
  
allow-query-cache { 10.1/8; 10.2/8; };
 
 Lite osäker på syntaxen men om 10.1/8 ska föreställa CIDR tror jag
 att du egentligen vill använda 10.1/16 för att matcha även b-nätet.
 

Tror allow-query-cache { 10.1.0.0/16; 10.2.0.0/16 }; skulle vara mer
rätt...

-- 
Olof Johansson
 zi...@ethup.se, zi...@cpan.org
 irc: zibri on Freenode, OFTC
 uri: http://www.stdlib.se


signature.asc
Description: Digital signature


kontact calendar alarms

2010-01-16 Thread Paul Cartwright
maybe I am doing something wrong ( or not doing something..)
I create an appointment in the calendar, add an alarm, add user notifications, 
and... it does nothing.
I never get notified  no alarms ever go off.
Lenny with: Kontact 1.2.9
Kmail 1.9.9 
KOrganizer 3.5.9
KDE 3.5.10
-- 
Paul Cartwright
Registered Linux user # 367800
Registered Ubuntu User #12459
http://usdebtclock.org/


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-requ...@lists.debian.org 
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: kontact calendar alarms

2010-01-16 Thread Camaleón
On Sat, 16 Jan 2010 06:35:27 -0500, Paul Cartwright wrote:

 maybe I am doing something wrong ( or not doing something..) I create an
 appointment in the calendar, add an alarm, add user notifications,
 and... it does nothing.
 I never get notified  no alarms ever go off. Lenny with: Kontact 1.2.9
 Kmail 1.9.9
 KOrganizer 3.5.9
 KDE 3.5.10

Is KOrganizer daemon loaded in systray?

IIRC, it has to be loaded so you to get notifications. KMail/Kontact can 
be closed but not the calendar applet.

Greetings,

-- 
Camaleón


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-requ...@lists.debian.org 
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Running xmodmap breaks keyboard layouts

2010-01-16 Thread Sjoerd Hiemstra
Op Sat, 16 Jan 2010 03:39 +, George wrote:
 I added the following lines into my .xmodmaprc and I call xmodmap at
 startup to configure my keys how I want them:
 
 remove Lock = Caps_Lock
 remove Mod4 = Super_L
 remove Mod1 = Alt_L
 remove Control = Control_L
 add Lock = Super_L
 add Lock = Control_L
 add Control = Caps_Lock
 add Mod4 = Alt_L
 
 However now my keyboard layout change no longer works.

I believe that this will work:

remove Lock = Caps_Lock
remove Mod4 = Super_L
remove Mod1 = Alt_L
remove Control = Control_L

keycode 50 = Caps_Lock
keycode 37 = Caps_Lock
keycode 66 = Control_L
keycode 64 = Super_L

add Lock = Caps_Lock
add Mod4 = Super_L
add Mod1 = Alt_L
add Control = Control_L

Here, 50, 37, 66 and 64 are the keycodes for the left Shift key, the
left Ctrl key, the CapsLock key and the left Alt key, respectively,
with my keyboard. You could use xev to find out what these values are
with your keyboard, and change them accordingly.


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-requ...@lists.debian.org 
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: kontact calendar alarms

2010-01-16 Thread Paul Cartwright
On Sat January 16 2010, Camaleón wrote:
 Is KOrganizer daemon loaded in systray?
yes, I have the little calendar icon, and right-clicking it says:

Reminders enabled

 IIRC, it has to be loaded so you to get notifications. KMail/Kontact can
 be closed but not the calendar applet.
Kontact is never closed.. I just minimize it..

 uptime
 07:03:00 up 37 days, 22:13,  5 users,  load average: 0.02, 0.13, 0.16

 ps -ef|grep rganizer
user1 4851 1  0  2009 ?00:00:09 korgac --miniicon korganizer
user2   7357 1  0  2009 ?00:00:14 korgac --miniicon korganizer

-- 
Paul Cartwright
Registered Linux user # 367800
Registered Ubuntu User #12459
http://usdebtclock.org/


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: kontact calendar alarms

2010-01-16 Thread Paul Cartwright
On Sat January 16 2010, Camaleón wrote:
 Is KOrganizer daemon loaded in systray?

when I right-click and SELECT reminders enabled, it puts a check box by it. 
Does that ENABLE it, or DISable it? I didn't realize that was selectable..

-- 
Paul Cartwright
Registered Linux user # 367800
Registered Ubuntu User #12459
http://usdebtclock.org/


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: kontact calendar alarms-SOLVED

2010-01-16 Thread Paul Cartwright
On Sat January 16 2010, Camaleón wrote:
  I never get notified  no alarms ever go off. Lenny with: Kontact 1.2.9
  Kmail 1.9.9
  KOrganizer 3.5.9
  KDE 3.5.10

 Is KOrganizer daemon loaded in systray?

well, it was as simple as SELECTING the
 Reminders enabled
in the KOrganizer tray icon ( putting the CHECK MARK on it). once I did that, 
up popped all my old reminders
I thought KOrganizer was part of KOffice, not Kontact..

-- 
Paul Cartwright
Registered Linux user # 367800
Registered Ubuntu User #12459
http://usdebtclock.org/


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: kontact calendar alarms

2010-01-16 Thread Camaleón
On Sat, 16 Jan 2010 07:07:15 -0500, Paul Cartwright wrote:

 On Sat January 16 2010, Camaleón wrote:
 Is KOrganizer daemon loaded in systray?
 
 when I right-click and SELECT reminders enabled, it puts a check box by
 it. Does that ENABLE it, or DISable it? I didn't realize that was
 selectable..

[x] Reminders enabled
[x] Start korganizer dameon at login...

Should be both check == enabled

Also, the appointment itself should have a reminder before 'nn' minutes 
or some right time.

Greetings,

-- 
Camaleón


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-requ...@lists.debian.org 
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: re:font

2010-01-16 Thread Camaleón
On Sat, 16 Jan 2010 15:24:59 +0800, arif ayip wrote:

  I want universe55 or universe65 font where can i download it.pls. mail
 me, tx.

I'm afraid Univers™ font family are copyrighted by Linotype. If you need 
that exact font, you can buy it.

As per Wikipedia, it seems there is also a free Universe clone that you 
can try:

http://openfontlibrary.org/media/files/narrowhouse/382

Greetings,

-- 
Camaleón


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-requ...@lists.debian.org 
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: sound problem

2010-01-16 Thread Andrea Neroni
 Today, after 146 days, I finally got around to rebooting using the
 2.6.30-2-686 kernel. This enables the udev upgrade *but* I get no sound.
 When I reboot using the 2.6.26-2-686 kernel sound works as it's supposed
 to but the udev upgrade will have to wait.

 Why would I get no sound with 2.6.30-2-686? What logfile can I look at
 that might give a clue?


I had this problem too whit my sound card Audigy 2ZS.
In my case the solution was to disable the modem integrated in the motherboard 
from the bios menu.
Note that also the motherboard sound card must be disabled if you use an 
external card like Audigy.

Bye.


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-requ...@lists.debian.org 
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org


  

Re: Undefined video mode number: 314

2010-01-16 Thread Stephen Powell
I need to correct an earlier post.

On 2010-01-13 at 11:57:48 -0500, Stephen Powell wrote:
 Unfortunately, there doesn't appear to be a way to specify the
 video bandwidth of the monitor to the X Server, which is really
 how it should be done.

Oops, that is now no longer true!  There didn't used to be a way,
but now there is.

   Option   MaxClock   110

in the monitor section is the way to do it.  In your current
setup, it doesn't really matter because the video card's
maximum dot clock rate is lower than the monitor's video bandwidth.
Therefore, it is impossible to exceed the monitor's video bandwidth.
But if you ever use this monitor with another video card, one whose
dot clock can go faster than 110 MHz, that is the right way to make
sure that you don't overclock your monitor, rather than overriding
the DacSpeed in the video card section.  There is a MinClock
setting too.  According to the man page for xorg.conf, this
value is to be specified in kHz, but I think that that is probably
a mis-print.  Dot clock values have always been specified in MHz.

In summary, the governing equations for CRT monitors are as
follows:

horizontal_frame_length * vertical_frame_length * vertical_refresh_rate = 
pixel_clock_rate

   and

horizontal_frame_length * horizontal_refresh_rate = pixel_clock_rate

(This is assuming a non-interlaced mode.)  From these two equations,
a third equation can be derived, which is

vertical_frame_length * vertical_refresh_rate = horizontal_refresh_rate

These govern all the trade-offs in video modes.  As you can see from
the first equation, if you want a higher vertical refresh rate, you must
either use a higher pixel clock rate or a lower resolution.  These are
the laws of physics and you can't change them.

Also, after re-reading the series of posts, I now see why you said

 Less??

That first time.  You're right, the correct word in that sentence was more.
Good luck and best wishes.


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-requ...@lists.debian.org 
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Debian on Acer netbook

2010-01-16 Thread Lisi
On Friday 15 January 2010 23:04:14 Rodolfo Medina wrote:
 Does anybody know if Debian works fine on the netbook Acer Aspire ONE 531H
 10? And if its 6 cells battery, that sould last at least 5 hours, does not
 last less under Debian?

I have Lenny installed on mine.  Everything except wireless Just Worked otb. 

I only have the smaller battery.  I am aiming to replace it with the larger 
battery, but cannot yet speak for the larger battery's longevity.

HTH
Lisi


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-requ...@lists.debian.org 
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



outdated ssl cert

2010-01-16 Thread Vadkan Jozsef
what does a self-signed outdated ssl cert worth? [https]

could it be tricked [https] in a way, that the end user will not
recognize? [e.g. he already accepted the cert one time, and the browser
would warn her, if it been attacked?]

..I mean does an outdated self-signed certificate give the same security
as a normal cert?

thanks


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-requ...@lists.debian.org 
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: USB disk shows up late at boot

2010-01-16 Thread Hugo Vanwoerkom

Hugo Vanwoerkom wrote:

Hi,

I have 2 internal ATA HDD's and 2 disks in external USB enclosures.

When you boot (this is Sid) the 2 USB disks report their presence 
between the messages:


'Loading, please wait...'
and
'Init 2.86 booting'
in the very beginning of the boot process.

Now the funny part: in my homegrown kernel both show up together. But 
with recent Debian kernel images only one shows up. I have a delay of 10 
secs. in initramfs-tools but that makes no difference.


The 2nd USB disk shows up eventually, but after 'Init 2.86 booting' when 
it is too late to be of use by fstab.


This isn't the first time I've asked this, but nobody seems to have an 
answer.




This has been solved by Ben Hutchings and was reported as
http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=534324

The solution was to put ums-cypress in /etc/initramfs/modules and rerun 
update-initramfs -u for that kernel. Linux debian 2.6.32-trunk-686


The explanation I don't get.
You would have thought that the homegrown kernel would fail because it 
does not use ums-cypress, the Debian kernel does.


Hugo


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-requ...@lists.debian.org 
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org




Re: outdated ssl cert

2010-01-16 Thread Eduardo M KALINOWSKI

On 01/16/2010 02:56 PM, Vadkan Jozsef wrote:

what does a self-signed outdated ssl cert worth? [https]

could it be tricked [https] in a way, that the end user will not
recognize? [e.g. he already accepted the cert one time, and the browser
would warn her, if it been attacked?]

..I mean does an outdated self-signed certificate give the same security
as a normal cert?

   


If by outdated you mean expired, that is, it's not valid anymore, 
then any browser (or other software that uses certificates) should warn 
the user, regardless of whether it's self-signed or not.



--
  An empty cab drove up and Sarah Bernhardt got out. -Arthur Baer,
  American comic and columnist

Eduardo M KALINOWSKI
edua...@kalinowski.com.br


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-requ...@lists.debian.org 
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org




Kernel compile and install does not create initrd

2010-01-16 Thread Patrick Wiseman
I have compiled a custom kernel, using 'make-kpkg clean  make-kpkg
--initrd --revision=sage.1.0 kernel-image', 'sage' being the name of
my machine.  I then installed it, using 'dpkg -i
linux-image-2.6.30_sage.1.0_amd64.deb'.  I had thought that would be
enough to create the initrd necessary to boot, but there is no
initrd-image in /boot corresponding to the kernel, and (of course)
none listed in /boot/grub/menu.lst for this kernel's entry.  So (again
of course) there's a kernel panic when I attempt to boot using this
kernel.  I tried dpkg-reconfigure on the kernel, but no joy.
initramfs and initrd support are enabled in my kernel config.  So can
anyone tell me what I'm doing wrong?  (I'm sure it's obvious, but I'm
not seeing it, and I've read the relevant sections of the Debian Linux
Kernel Handbook.)

Thanks
Patrick


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-requ...@lists.debian.org 
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: USB disk shows up late at boot

2010-01-16 Thread Andrew Reid
On Saturday 16 January 2010 12:33:32 Hugo Vanwoerkom wrote:

 This has been solved by Ben Hutchings and was reported as
 http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=534324

 The solution was to put ums-cypress in /etc/initramfs/modules and rerun
 update-initramfs -u for that kernel. Linux debian 2.6.32-trunk-686

  Excellent news.  Also, thanks for posting the solution to the list,
where others can find it.

-- A.
-- 
Andrew Reid / rei...@bellatlantic.net


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-requ...@lists.debian.org 
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Decode unixtime

2010-01-16 Thread Brian Ryans
Quoting Paul E Condon on 2010-01-15 01:09:33:
 I suggest that you change the way you get the numbers so that they are
 both human readable and parsable by simple code. I like date
 +%Y%m%d_%H%M%S

+%F_%T is what I use when spaces aren't desirable in dates. See my
quoting line for a slightly modified example of it. From my experience,
it's equally able to be parsed by software, and (IMO) easier to parse by
wetware.

[#include usDateFormatRant.txt]

-- 
   _
   ASCII Ribbon Campaign Against  ( )   Brian Ryans
  HTML E-mail and V-cards  Xbrianlry...@gmail.com
www.asciiribbon.org   / \   GPG Public Key 0xC11213D0
 Key Fingerprint: 8B2A 54C4 E275 8CFD 8A7D 5D0B 0AD0 B014 C112 13D0


signature.asc
Description: Digital signature


Re: Decode unixtime

2010-01-16 Thread Brian Ryans
Quoting Chris Jones on 2010-01-15 02:56:11:
 behaves a bit more like a text-mode web browser.

pinfo's maintainer would agree with you. Quoting 'apt-cache show pinfo':

Description: An alternative info-file viewer
 pinfo is an viewer for Info documents, which is based on ncurses.
 The key-commands are in the style of lynx.

If it weren't for this thread, I'd not have known about pinfo, I'll give
it a whirl.

PS. Chris, if you get CCd in this, I apologize. I've acquired muscle
memory to press 'r' to reply, instead of 'l' for list-reply.

-- 
   _
   ASCII Ribbon Campaign Against  ( )   Brian Ryans
  HTML E-mail and V-cards  Xbrianlry...@gmail.com
www.asciiribbon.org   / \   GPG Public Key 0xC11213D0
 Key Fingerprint: 8B2A 54C4 E275 8CFD 8A7D 5D0B 0AD0 B014 C112 13D0


signature.asc
Description: Digital signature


Re: Kernel compile and install does not create initrd

2010-01-16 Thread Hugo Vanwoerkom

Patrick Wiseman wrote:

I have compiled a custom kernel, using 'make-kpkg clean  make-kpkg
--initrd --revision=sage.1.0 kernel-image', 'sage' being the name of
my machine.  I then installed it, using 'dpkg -i
linux-image-2.6.30_sage.1.0_amd64.deb'.  I had thought that would be
enough to create the initrd necessary to boot, but there is no
initrd-image in /boot corresponding to the kernel, and (of course)
none listed in /boot/grub/menu.lst for this kernel's entry.  So (again
of course) there's a kernel panic when I attempt to boot using this
kernel.  I tried dpkg-reconfigure on the kernel, but no joy.
initramfs and initrd support are enabled in my kernel config.  So can
anyone tell me what I'm doing wrong?  (I'm sure it's obvious, but I'm
not seeing it, and I've read the relevant sections of the Debian Linux
Kernel Handbook.)



If this is the latest version of make-kpkg, did you
cp /usr/share/kernel-package/examples/etc/kernel/postinst.d/initramfs 
/etc/kernel/postinst.d/
cp /usr/share/kernel-package/examples/etc/kernel/postrm.d/initramfs 
/etc/kernel/postrm.d/

?

Hugo


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-requ...@lists.debian.org 
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org




Re: Kernel compile and install does not create initrd

2010-01-16 Thread Patrick Wiseman
On Sat, Jan 16, 2010 at 2:44 PM, Hugo Vanwoerkom hvw59...@care2.com wrote:
 Patrick Wiseman wrote:

 I have compiled a custom kernel, using 'make-kpkg clean  make-kpkg
 --initrd --revision=sage.1.0 kernel-image', 'sage' being the name of
 my machine.  I then installed it, using 'dpkg -i
 linux-image-2.6.30_sage.1.0_amd64.deb'.  I had thought that would be
 enough to create the initrd necessary to boot, but there is no
 initrd-image in /boot corresponding to the kernel, and (of course)
 none listed in /boot/grub/menu.lst for this kernel's entry.  So (again
 of course) there's a kernel panic when I attempt to boot using this
 kernel.  I tried dpkg-reconfigure on the kernel, but no joy.
 initramfs and initrd support are enabled in my kernel config.  So can
 anyone tell me what I'm doing wrong?  (I'm sure it's obvious, but I'm
 not seeing it, and I've read the relevant sections of the Debian Linux
 Kernel Handbook.)


 If this is the latest version of make-kpkg, did you
 cp /usr/share/kernel-package/examples/etc/kernel/postinst.d/initramfs
 /etc/kernel/postinst.d/
 cp /usr/share/kernel-package/examples/etc/kernel/postrm.d/initramfs
 /etc/kernel/postrm.d/
 ?

Uh, no, I didn't.  I have now.  And dkpg-reconfigure has now created
the initrd image, and grub has found it.  Thanks!  (I appreciate the
help, but where should I have looked?  My googling did not turn up
that solution!  And neither did 'man make-kpkg', although I see now
there's some obtuse language in there which is perhaps meant to convey
the same information.)

Patrick


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Kernel compile and install does not create initrd

2010-01-16 Thread Hugo Vanwoerkom

Patrick Wiseman wrote:

On Sat, Jan 16, 2010 at 2:44 PM, Hugo Vanwoerkom hvw59...@care2.com wrote:

Patrick Wiseman wrote:

I have compiled a custom kernel, using 'make-kpkg clean  make-kpkg
--initrd --revision=sage.1.0 kernel-image', 'sage' being the name of
my machine.  I then installed it, using 'dpkg -i
linux-image-2.6.30_sage.1.0_amd64.deb'.  I had thought that would be
enough to create the initrd necessary to boot, but there is no
initrd-image in /boot corresponding to the kernel, and (of course)
none listed in /boot/grub/menu.lst for this kernel's entry.  So (again
of course) there's a kernel panic when I attempt to boot using this
kernel.  I tried dpkg-reconfigure on the kernel, but no joy.
initramfs and initrd support are enabled in my kernel config.  So can
anyone tell me what I'm doing wrong?  (I'm sure it's obvious, but I'm
not seeing it, and I've read the relevant sections of the Debian Linux
Kernel Handbook.)


If this is the latest version of make-kpkg, did you
cp /usr/share/kernel-package/examples/etc/kernel/postinst.d/initramfs
/etc/kernel/postinst.d/
cp /usr/share/kernel-package/examples/etc/kernel/postrm.d/initramfs
/etc/kernel/postrm.d/
?


Uh, no, I didn't.  I have now.  And dkpg-reconfigure has now created
the initrd image, and grub has found it.  Thanks!  (I appreciate the
help, but where should I have looked?  My googling did not turn up
that solution!  And neither did 'man make-kpkg', although I see now
there's some obtuse language in there which is perhaps meant to convey
the same information.)



This was dicussed on the list. My reference is:
http://groups.google.com/group/linux.debian.user/browse_thread/thread/38247e9a7f3561ea/6fe4f2d08bc209a1?hl=iaq=group:linux.debian.user+insubject:kernel-package#6fe4f2d08bc209a1
and you're right, that post does not show up by googling initrd or 
kernel. So much for google...


Hugo


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-requ...@lists.debian.org 
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org




only scp

2010-01-16 Thread Vadkan Jozsef
anybody got any tips/howtos/docs for this?:

- restrict the users, to only use scp [no shell]
- but a root, admin can still login with ssh


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-requ...@lists.debian.org 
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



lenny boot problem

2010-01-16 Thread amka
Hi every one,

I have a boot serious problem with lenny. I tried a lot of things, but
the problem subsists...

On boot :

ramdisk: couldn't find valid ram disk image starting at 0
list of all partitions:
... # I don't remember the line, and the last one is :

Kernel Panic - not syncing: VFS: unable to mount root FS on unknown
block (8,33)


I use lilo, and my config file is :

-
lba32

boot=/dev/sdc

root=/dev/sdc1

bitmap=/boot/debianlilo.bmp
bmp-colors=1,,0;9,,0
bmp-table=106p,144p,2,9,144p
bmp-timer=514p,144p,6,8,0

install=bmp

prompt
timeout=50

large-memory

map=/boot/map

vga=normal

image=/boot/vmlinuz-2.6.26-2-amd64
label=lenny 2.6.26
initrd=/boot/initrd.img-2.6.26-2-amd64
read-only

other=/dev/sdb
   label=etch
-

The problems are from the beginning ; both lilo and grub couldn't be
installed during the lenny installation.

I installed lilo with the CD rescue mode.


Can please someone give me an advice ?

Thanks, regards,

amka





-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-requ...@lists.debian.org 
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: sound problem

2010-01-16 Thread Andrei Popescu
On Fri,15.Jan.10, 11:12:57, Rick Pasotto wrote:
 Today, after 146 days, I finally got around to rebooting using the
 2.6.30-2-686 kernel. This enables the udev upgrade *but* I get no sound.
 When I reboot using the 2.6.26-2-686 kernel sound works as it's supposed
 to but the udev upgrade will have to wait.
 
If this is a lenny system you should rather use 2.6.30 from backports, 
because it was compiled for lenny.

 Why would I get no sound with 2.6.30-2-686? What logfile can I look at
 that might give a clue?

Any errors in syslog?

Regards,
Andrei
-- 
Offtopic discussions among Debian users and developers:
http://lists.alioth.debian.org/mailman/listinfo/d-community-offtopic


signature.asc
Description: Digital signature


Re: lenny boot problem

2010-01-16 Thread Stephen Powell
On 2010-01-16 at 17:44:34 -0500, amka wrote:
 Hi every one,
 
 I have a boot serious problem with lenny. I tried a lot of things, but
 the problem subsists...
 
 On boot :
 
 ramdisk: couldn't find valid ram disk image starting at 0
 list of all partitions:
 ... # I don't remember the line, and the last one is :
 
 Kernel Panic - not syncing: VFS: unable to mount root FS on unknown
 block (8,33)
 
 
 I use lilo, and my config file is :
 
 -
 lba32
 
 boot=/dev/sdc
 
 root=/dev/sdc1
 
 bitmap=/boot/debianlilo.bmp
 bmp-colors=1,,0;9,,0
 bmp-table=106p,144p,2,9,144p
 bmp-timer=514p,144p,6,8,0
 
 install=bmp
 
 prompt
 timeout=50
 
 large-memory
 
 map=/boot/map
 
 vga=normal
 
 image=/boot/vmlinuz-2.6.26-2-amd64
 label=lenny 2.6.26
 initrd=/boot/initrd.img-2.6.26-2-amd64
 read-only
 
 other=/dev/sdb
label=etch
 -
 
 The problems are from the beginning ; both lilo and grub couldn't be
 installed during the lenny installation.
 
 I installed lilo with the CD rescue mode.
 
 
 Can please someone give me an advice ?
 
 Thanks, regards,
 
 amka

I had a similar problem when I tried to install Squeeze using the Lenny
installer.  (The last time I checked, the Squeeze installer was a symbolic
link to the Lenny installer.  So even if you think you're using the
Squeeze installer, you may actually be using the Lenny installer.
In my case, I couldn't install grub successfully during installation,
but I could install lilo successfully.  The first thing I would do
would be to remove the large-memory option from /etc/lilo.conf and
re-run lilo.  Not all BIOSes support the large-memory option.  I think
the install script says something about BIOSes dated after 2001 should be
OK.  But it seems to depend on which BIOS manufacturer you're talking
about (AMI, Award, Phoenix, etc.).  I've seen some posts documenting
non-support of the large-memory option on BIOSes newer than 2001.
It works for me, but maybe not for you.  Try removing the large-memory
option, re-running lilo, and re-booting.


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-requ...@lists.debian.org 
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



I well miss you.

2010-01-16 Thread Al Lelopath

Hi my dear!
How are you doing these days!
I bought some clothes and sunglasses on one great online shop www.oiAll.com.
They provide all kinds of goods and many brands.
Believe me, you will find something you want there www.oiAll.com.
Happy to share this with you!
Best regards
  
_
Hotmail: Trusted email with powerful SPAM protection.
http://clk.atdmt.com/GBL/go/196390707/direct/01/

Re: lenny boot problem

2010-01-16 Thread Christian Koerner

On Sat, 16 Jan 2010, amka wrote:



On boot :

ramdisk: couldn't find valid ram disk image starting at 0
list of all partitions:
... # I don't remember the line, and the last one is :

Kernel Panic - not syncing: VFS: unable to mount root FS on unknown
block (8,33)


Looks like it can't find the initrd image.



I use lilo, and my config file is :

-
lba32

boot=/dev/sdc

root=/dev/sdc1

bitmap=/boot/debianlilo.bmp
bmp-colors=1,,0;9,,0
bmp-table=106p,144p,2,9,144p
bmp-timer=514p,144p,6,8,0

install=bmp

prompt
timeout=50

large-memory

map=/boot/map

vga=normal

image=/boot/vmlinuz-2.6.26-2-amd64
   label=lenny 2.6.26
   initrd=/boot/initrd.img-2.6.26-2-amd64
   read-only

other=/dev/sdb
  label=etch
-



How many HDDs have you in your system?

According to your lilo configuration Lenny is installed on sdc and sdb is Etch. 
It could be that the HDDs have different device names when you boot Lenny. e.g. Lenny is sdb and etch is sdc.


To rule the above out, you could disconnect all HDDs except the one where you installed Lenny on. Change your lilo config accordingly 
and see what happens.



The problems are from the beginning ; both lilo and grub couldn't be
installed during the lenny installation.

I installed lilo with the CD rescue mode.


On what HDD/partiton did you install lilo?


Can please someone give me an advice ?

Thanks, regards,

amka


Cya,
Christian


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-requ...@lists.debian.org 
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org




Re: Re: Decode unixtime

2010-01-16 Thread Clive Standbridge
  I suggest that you change the way you get the numbers so that they
  are
  both human readable and parsable by simple code. I like date
  +%Y%m%d_%H%M%S
 
 +%F_%T is what I use when spaces aren't desirable in dates. See my
 quoting line for a slightly modified example of it. From my
 experience,
 it's equally able to be parsed by software, and (IMO) easier to parse
 by
 wetware.

How about
date -I
date -Iseconds

Sortable, readable, parseable and standard to boot.

 [#include usDateFormatRant.txt]

Hear hear.



-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-requ...@lists.debian.org 
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: only scp

2010-01-16 Thread Andrei Popescu
On Sat,16.Jan.10, 21:12:17, Vadkan Jozsef wrote:
 anybody got any tips/howtos/docs for this?:
 
 - restrict the users, to only use scp [no shell]
 - but a root, admin can still login with ssh

apt-cache show scponly

Regards,
Andrei
-- 
Offtopic discussions among Debian users and developers:
http://lists.alioth.debian.org/mailman/listinfo/d-community-offtopic


signature.asc
Description: Digital signature


Re: lxde/setting environment variables

2010-01-16 Thread Daniel Dalton
On Sat, Jan 16, 2010 at 12:48:49AM +, Liam O'Toole wrote:
  I've just installed lxde and like the concept of it. I must set an
  environment variable so I can run orca under the desktop. What file
  should I place an export command in to export this variable to the lxde
  desktop, to save me from having to export it every time before I launch
  a program eg.
 I recommend ~/.xsessionrc.

Thanks, now with the variable exported, orca seems to run fine if
launched from an lxterm (terminal window), but doesn't work if it is
invoked from the alt+f2 run dialog. Should the alt+f2 dialog honour the
variables value?

Thanks very much
Dan


signature.asc
Description: Digital signature


Re: Re: Decode unixtime

2010-01-16 Thread Brian Ryans
Quoting Clive Standbridge on 2010-01-16 15:31:19:
 How about
 date -I
 date -Iseconds
 
 Sortable, readable, parseable and standard to boot.

Wow, thanks for that Clive. Easier to remember, too. I just tried it in
a shell one-liner, and I used a bit less logic to parse it than other
methods I've tried in the past.

The below is for the benefit of those who are just joining this thread:

For programs that expect strftime(3) format [1] this is equivalent to
-Iseconds (which isn't even documented in date(1)'s manpage in Lenny)

date +'%FT%T%z' # the part in single quotes is passed straight to
# strftime(3) if I believe, someone correct me if
# I'm wrong, please.

A simple '%F' is equivalent to 'date -I'.

[1] such as Irssi's or xchat's log format specifiers, various syslogd
implementations (IIRC)...
-- 
   _
   ASCII Ribbon Campaign Against  ( )   Brian Ryans
  HTML E-mail and V-cards  Xbrianlry...@gmail.com
www.asciiribbon.org   / \   GPG Public Key 0xC11213D0
 Key Fingerprint: 8B2A 54C4 E275 8CFD 8A7D 5D0B 0AD0 B014 C112 13D0


signature.asc
Description: Digital signature


Re: Decode unixtime

2010-01-16 Thread Chris Jones
On Fri, Jan 15, 2010 at 11:32:30PM EST, Brian Ryans wrote:
 Quoting Chris Jones on 2010-01-15 02:56:11:
  behaves a bit more like a text-mode web browser.

 pinfo's maintainer would agree with you. Quoting 'apt-cache show
 pinfo':

 Description: An alternative info-file viewer pinfo is an viewer for
 Info documents, which is based on ncurses.  The key-commands are in
 the style of lynx.

 If it weren't for this thread, I'd not have known about pinfo, I'll
 give it a whirl.

 PS. Chris, if you get CCd in this, I apologize. I've acquired muscle
 memory to press 'r' to reply, instead of 'l' for list-reply.

Actually, I have a procmail recipe that does away with duplicate
messages, so I wouldn't have noticed.

Only problem I've had with pinfo is that I wasn't able to make work with
soft links - i.e. you have a two versions of gcc and gcc is a link to
the most current, pinfo burps a 'file not found' or something message.
But I didn't really research it much, I had too many problems manually
editing the info directory. 

Otherwise, with its fairly 'intuitive' navigation model, I think it
makes reading the doc fo an extended period of time somewhat easier than
either info or man.

Enjoy.

CJ


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-requ...@lists.debian.org 
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: lenny boot problem

2010-01-16 Thread Christian Koerner

On Sun, 17 Jan 2010, amka wrote:


Le samedi 16 janvier 2010 à 21:37 +, Christian Koerner a écrit :

On Sat, 16 Jan 2010, amka wrote:

On boot :

ramdisk: couldn't find valid ram disk image starting at 0
list of all partitions:
... # I don't remember the line, and the last one is :

Kernel Panic - not syncing: VFS: unable to mount root FS on unknown
block (8,33)


Looks like it can't find the initrd image.



How many HDDs have you in your system?

3 : sda, sdb (etch) and sdc (lenny)


Can you boot into Etch or does it fail too?
What filesystem do you use for lenny?

In your lilo.conf I would remove any options with *bmp* and the install 
option.

Had you a chance to disconnect drive sda  sdb as I would keep it as simple as 
possible. Hence remove also any options with bmp and the install option in your 
lilo configuration.


On what HDD/partiton did you install lilo?

On sdc. I tried sda, but the problem subsist.



Do you boot directly into Lilo or do you use another bootloader that starts 
Lilo?


I disabled the large-memory option but no effects...



Please reply to the list, so other people can follow.


Cheers,
Christian


--

problem whit optic fibre adapter (emulex LP952)

2010-01-16 Thread Marco Vaschetto

Hello,

I got a problem whit Debian Lenny and a emulex the model is LP952

I search alot about this problem, but, until now, I didn't fix, I have 
load a kernel modules right lpfc and when I run on the bash the command
lspci -vv the respond is kernel modules: lpfc but nothing kernel 
driver (it is right?)

on the bootstrap the error I receive is this:
Jan 14 14:10:28 ssdsmb1tls kernel: lpfc :03:01.0: 0:0442 Adapter 
failed to init, mbxCmd x88 CONFIG_PORT, mbxStatus x12 Data: x0
Jan 14 14:10:28 ssdsmb1tls kernel: lpfc :03:01.0: 0:0442 Adapter 
failed to init, mbxCmd x88 CONFIG_PORT, mbxStatus x12 Data: x0


I try to make communication the Debian Server whit a MSA1500 CS for make 
a storage controller and iSCSI server but now I'm stop for this problem 
tank's to every one can help me.


Marco Vaschetto.


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-requ...@lists.debian.org 
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org




inserting USB key causes reboot (sometimes)

2010-01-16 Thread Rob Owens
I need help diagnosing a problem.  I have a Lenny system that sometimes
reboots when I insert a USB key.  It happens with multiple USB keys, but
I can't figure out the pattern as to when it reboots and when it
doesn't.

I should mention that it's more of a hard reset than a reboot --
services don't get a chance to shut down or anything like that.

I *think* it is more likely to happen if I insert the USB stick
immediately after login.  GDM is set up to auto-login my user.

I've looked through the log files but can't find anything conclusive.
Anybody have any ideas?

-Rob


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-requ...@lists.debian.org 
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Never Ending Quest for Working PCMCIA Serial Port Dell Enspiron

2010-01-16 Thread Martin McCormick
The laptop in question has a built-in dialup modem which
doesn't even show up as a serial port in Linux. In the P.C.'s
setup screen, it doesn't show up there so I can't remove or move
it out of the way, but a PCMCIA card installed containing a real
truly RS-232 port tries to come in as ttyS0. That internal modem
is probably the reason why /dev/ttyS0 acts as it does. One can
not send from it, but one can receive.

Is there a way to fake out the system to make it assign
/dev/ttyS1 to the PCMCIA port? That would probably make it work.

Thanks for any ideas.

Martin McCormick WB5AGZ  Stillwater, OK 
Systems Engineer
OSU Information Technology Department Telecommunications Services Group


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-requ...@lists.debian.org 
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



umask for init?

2010-01-16 Thread Peter Jordan

Hi,

under debian lenny during the boot process all created run files are 
0644, but I want 0640.


Does anyone know how to configure that?

Thanks

PJ


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-requ...@lists.debian.org 
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org