Re: [Internauta] rentar tft

2005-07-08 Thread Albert Que

En/na Pere ha escrit:

En/na Esteve Valentí ha escrit:


Hola.

Amb què renteu els monitors TFT?


Si vols un mètode infal·lible:

http://legrady.hu/lick.swf

Cada mati hi entro i la pantalla de portàtil com nova.


Ara ja està neta per la banda de dintre, però i per la de fora?


Albert Que
___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Utilitat de Google

2005-07-08 Thread Ermengol Bota
També és una calculador "científica" i de més coses... l'hi pots demanar
299 EUR + 5 USD 
2005 in roman Et respon el numeros romans corresponents
20 mph  Et respon el metres per segon

i moooltes pijades més 

2005/7/7, Pere <[EMAIL PROTECTED]>:
> 
> Conversor de monedes de Google.
> Poder ja la coneixíeu, jo n'he tingut noticies avui, es força pràctica.
> 
> Si entreu a la plana de google, dins la caixa de texte a cercar, hi
> podeu posar:
> 
> 17 USD in EUR
> o
> 87 YEN in AUD
> o
> 78 EUR in GBP
> ..
> 
> Sempre usant la nomenclatura internacional de monedes.
> 
> Salutacions,
> 
> Pere
> 
> 
> ___
> llista de correu de l'Internauta
> Internauta@internauta.net
> http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta
> 


-- 
* Ermengol *
/***
* Els ordinadors no resolen problemes,  *
* simplement executen solucions.  *
/

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] gravar DVDs i renombrar arxius

2005-07-08 Thread Albert Que

En/na Benjamí Villoslada ha escrit:

El Dimarts 28 Juny 2005 18:31, Albert Que va escriure:


Ho puc fer amb windows sense instal·lar cap programa? si no és el cas,
quin programa  lliure va bé per fer-ho? Com ho podria fer amb linux sinó?



Amb un scriptillo en Bash, of course :)

Primer explico les passes a mà.  Al final, es posen totes en un arxiu que es 
guarda i se li dona permisos d'execució, i tal dia farà un any: tens el 
programa per usar-lo quan vulguis.


Resumint i anant de cara a barraca:

1. entenc què fa cada línia de l'escript

2. ho poso tot (copy+past) en un arxiu que es digui reanomena.no-sé-què
(aquí ja comença a fallar la cosa, bé, el que falla no és la cosa, sinó jo).

3. l'arxiu aquest on l'he de guardar? a la mateixa carpeta on hi ha les 
fotos? com li dic sinó on ha d'anar a buscar les fotos?
suposo que si on diu "for FOTO in *.{jpg,JPG} ; do" li puc posar el path 
que sigui, o no funciona així?


4. com executo el programa?

Per acabar d'arrodonir la feina, com li puc dir que em renumeri les 
fotos amb números correlatius? ara la numeració és una mica caòtica 
perquè he esborrat fotos intermitges i a més n'hi ha de 3 targetes 
diferents, m'interessa que les numeri correlativament seguint l'ordre 
cronològic. M'imagino que caldria dir-li que anés sumant 1 al valor 
inicial 001 i que ho afegís al final del nom enlloc del "${FOTO:4}"


Faré les proves amb una còpia de les fotos, no fos cas...
(No hi ha un programa gràfic clic-clic-clic-aceptar que ho faci això?)


Albert Que



#!/bin/sh
(es crida el bash per executar-lo)
for FOTO in *.{jpg,JPG} ; do
("per cada arxiu que es digui jpg o JPG em carregues el nom dins FOTO i fas 
tot el que hi ha devall fins done")

 DATA=`jhead $FOTO | grep -i date/time | awk '{print $3 }'`
 (l'ordre explicada en els passos 1 a 3 que es carrega dins la variable 
DATA)

 DATA=${DATA:0:4}${DATA:5:2}${DATA:8:2}
 (llevo els : a la data)
 FOTOV=$FOTO
 (guardo el nom original de l'arxiu abans de tocar-lo, ens farà falta per 
l'ordre de renomenamenta)

 FOTO=${FOTO/"-"$DATA/}
 (precaució: si el nom de l'arxiu ja té un guio i la data, el llevo o 
s'aniria allargant cada cop que s'executés l'escript!)

 NOMNOU=${FOTO:0:3}"-"$DATA"_"${FOTO:4}
 (composició del nom nou: les primeres tres lletres de l'original (IMG), 
un guió, la data, i des de la lletra 4 de l'original fins al final))

 printf " Arxiu: %s\tData: %s\tNom nou: %s\n" $FOTOV $DATA $NOMNOU
 (ho escric en pantalla, per anar dient coses del que faig, proves)
 # mv $FOTOV $NOMNOU
 (fa la renomenamenta, però no perquè la línia està comentada. Així es pot 
provar com queden els noms abans d'executar-lo.  Perquè renomeni, cal llevar 
el #)

done
(tanca el bucle for)

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


[Internauta] Acudit no informàtic

2005-07-08 Thread Àlex Grau
però sí molt semblant...

George: Condi! Nice to see you. What's happening? 
Condi: Sir, I have the report here about the new leader of China. 
George: Great. Lay it on me. 
Condi: Hu is the new leader of China. 
George: That's what I want to know. 
Condi: That's what I'm telling you. 
George: That's what I'm asking you. Who is the new leader of China? 
Condi: Yes. 
George: I mean the fellow's name. 
Condi: Hu. 
George: The guy in China. 
Condi: Hu. 
George: The new leader of China. 
Condi: Hu. 
George: The Chinaman! 
Condi: Hu is leading China. 
George: Now whaddya asking me for? 
Condi: I'm telling you Hu is leading China. 
George: Well, I'm asking you. Who is leading China? 
Condi: That's the man's name. 
George: That's who's name? 
Condi: Yes. 
George: Will you or will you not tell me the name of the new leader of China? 
Condi: Yes, sir. 
George: Yassir? Yassir Arafat is in China? I thought he was in the Middle East! 
Condi: That's correct. 
George: Then who is in China? 
Condi: Yes, sir. 
George: Yassir is in China? 
Condi: No, sir. 
George: Then who is? 
Condi: Yes, sir. 
George: Yassir? 
Condi: No, sir. 
George: Look, Condi. I need to know the name of the new leader of
China. Get me the Secretary General of the U.N. on the phone.
Condi: Kofi? 
George: No, thanks. 
Condi: You want Kofi? 
George: No. 
Condi: You don't want Kofi. 
George: No. But now that you mention it, I could use a glass of milk.
And then get me the U.N.
Condi: Yes, sir. 
George: Not Yassir! The guy at the U.N. 
Condi: Kofi? 
George: Milk! Will you please make the call? 
Condi: And call who? 
George: Who is the guy at the U.N.? 
Condi: Hu is the guy in China. 
George: Will you stay out of China?! 
Condi: Yes, sir. 
George: And stay out of the Middle East! Just get me the guy at the U.N. 
Condi: Kofi. 
George: All right! With cream and two sugars. Now get on the phone. 
(Condi picks up the phone.) 
Condi: Rice, here. 
George: Rice? Good idea. And a couple of egg rolls, too...maybe we
should send some to the guy in China! And the Middle East. Can you get
Chinese food in the Middle East?

-- 

À.

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] jocs senzills per a nens

2005-07-08 Thread Miquel Puig Pey
On 08/07/05, Joan Lluís <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
HolaFes una mirada a:www.xtec.es   i mes concretament al "El Récó del Clic"Joan Lluís
El "récó"?
A més del castellà també tenim influència dl Francès?(dos accents en una paraula)
Anem malament

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Acudit no informàtic

2005-07-08 Thread Miquel Puig Pey
No informàtaic però molt bo igualment!

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] gravar DVDs i renombrar arxius

2005-07-08 Thread Benjamí Villoslada
El Divendres 08 Juliol 2005 10:58, Albert Que va escriure:
> 1. entenc què fa cada línia de l'escript

:)

> 2. ho poso tot (copy+past) en un arxiu que es digui reanomena.no-sé-què
> (aquí ja comença a fallar la cosa, bé, el que falla no és la cosa, sinó
> jo).

Quin error dones? :D

> 3. l'arxiu aquest on l'he de guardar? a la mateixa carpeta on hi ha les
> fotos? com li dic sinó on ha d'anar a buscar les fotos?

Sí, et serà més clar.  Però ho pots guardar on vulguis, l'important és que 
l'executis al directori on tens les fotos.  P.e.

Les fotos a /home/albert/fotos/viatges_guais/istambul/
El programa a /home/albert/programets/ (queda més pof·fessional bin en comptes 
de programets, però és igual :) i es diu renomeneitor.

En voler lo usar:

$ cd /home/albert/fotos/viatges_guais/istambul
$ /home/albert/programets/renomeneitor

Si el posessis on les fotos:

$ cd /home/albert/fotos/viatges_guais/istambul
$ ./renomeneitor

Ah, quan el guardis dona-li permís d'execució:

chmod u+x renomeneitor

> 4. com executo el programa?

Respost.

> Per acabar d'arrodonir la feina, com li puc dir que em renumeri les
> fotos amb números correlatius? ara la numeració és una mica caòtica
> perquè he esborrat fotos intermitges i a més n'hi ha de 3 targetes
> diferents, m'interessa que les numeri correlativament seguint l'ordre
> cronològic. M'imagino que caldria dir-li que anés sumant 1 al valor
> inicial 001 i que ho afegís al final del nom enlloc del "${FOTO:4}"

Exacte, un sumadoret i ja està.  D'aquí la importància d'1, entendre què fa el 
codi :)

> Faré les proves amb una còpia de les fotos, no fos cas...

Això sempre.

> (No hi ha un programa gràfic clic-clic-clic-aceptar que ho faci això?)

Entenc que ho preguntis ara, però en acosneguir que et funcioni, no en 
trobaràs cap de cliclicliclicliclicliclicliclicgranota tant ràpid d'usar.


-- 
Benjamí
http://weblog.bitassa.net



.

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] reproductor mp3 en sistema linux

2005-07-08 Thread Benjamí Villoslada
El Dijous 07 Juliol 2005 18:18, Guadiana Jones va escriure:
> On 7/7/05, Benjamí Villoslada <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> > El Dimecres 06 Juliol 2005 23:29, Guadiana Jones va escriure:
> > > Sí, però jo amb Totem no aconsegueixo fer anar els streammers de les
> > > ràdos. (Extensió .php que van a cercar .m3u
> >
> > Then XMMS is your friend :)
>
> L'xmms, el puc obrir (és de color negre i blau) :-) Però no puc fer-hi
> anar els mp3 ni oggs ni molt menys els streammers. Tampoc el puc
> tancar, se'm queda allà resident per la superfície del Genome desktop.
> ;-)

Quin error dóna?

-- 
Benjamí
http://weblog.bitassa.net



.

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


[Internauta] Londres 7-7 políticamentincorrecte

2005-07-08 Thread Eduard Pertíñez
Hola,

Després d'escoltar tota una colla de comentaristes, periodistes i 
especialistes donant la seva opinió sobre els atemptats  d'ahir de Londres, 
crec que ha arribat l'hora de donar la meva opinió.

Aviso que aquesta no és una opinió políticament correcta i que segurament 
podria ser considerada una opinió il·legal en el país "lliure" en el que 
vivim, de manera que negaré davant d'un tribunal que cregui de veritat el que 
escric aquí. 

a) Inocents: Per la ràdio i la tele constantment sento que "han atacat a gent 
inocent". Bé, no estic d'acord. En una democràcia no hi ha gent innocent, 
perquè, per definició, el poder resideix en el poble. És el poble que ha 
escollit el govern que els representa, i és la gent que ha refrendat el 
mateix govern, les seves polítiques i les seves guerres en les passades 
eleccions.

b) Els terroristes covards: També he sentit un munt de vegades que els 
terroristes són uns covards. No sé molt bé perquè. Puc entendre que algú 
consideri l'exèrcit dels EEUU i d'UK exèrcits covards, perquè podent atacar 
Iraq en un combat home-home que produiria moltes menys víctimes mortals 
civils (i ara sí, innocents), escullen el bombardeig total, la mort i la 
destrucció indiscriminada de tothom que es trobi sota el foc dels avions, els 
tancs i els helicopters per evitar una sola mort de soldat anglosaxó.
Però els terroristes islàmics no tenen opció. L'atac indiscriminat a la 
població civil és l'única sortida que els queda en aquesta guerra desigual.

c) No es podia evitar: Els terroristes d'origen islamista fan mal allà on 
poden. No foten una bomba a una comisaria de policia o una base de l'exèrcit 
perquè no poden. Allà on poden, com la resistència a l'Iraq, si que ho fan.
Ara bé, que passaria si les bases de l'exèrcit o les institucions o les 
comisaries de policia estiguessin "igual" de protegides que la resta de la 
ciutat? Llavors, la població militar seria un objectiu més sucós que la 
població civil, i, per tant, la població civil estaria més protegida.

d) És molt fàcil crear un atemptat d'aquestes característiques: També he 
sentit un munt de vegades el comentari que "és molt fàcil crear un atemptat 
d'aquestes característiques" perquè no necessita gaire pressupost. Una mica 
com si diguessin que, un cop inventat aquest tipus d'atac, ara, qualsevol que 
vulgui reclamar que el TGV passi pel litoral, pot dedicar-se a sembrar la 
ciutat amb bombes.
Tampoc estic d'acord amb aquesta asseveració. És veritat que poden existir 
fanàtics com els de la secta del sol aquella japonesa que facin de tant en 
tant una bestiesa com aquesta. Però aquests són casos molt i molt puntuals. 
Un cop eliminats els quatre sonats que han muntat el merder, s'ha acabat el 
problema.
Per muntar un atemptat com el d'ahir necessites 15 persones disposades a 
perdre la vida per un ideal. I el més segur és que aquestes persones siguin 
detingudes pels serveis d'espionatge abans que puguin arribar a fer res. De 
fet, necessites entre 10 i 15 vegades aquesta quantitat de persones perquè un 
grup aconsegueixi el seu objectiu.
La raó que pot moure a 150 persones a perdre la vida i matar 
indiscriminadament civils ha de ser molt i molt potent. 
Una raó potent com la de l'extermini de txetxènia (on l'èxercit rus ha 
exterminat un 30% de la població), l'extermini de 100.000 persones a l'iraq 
per part dels exèrcits americà i britànic. El robatori de tots els recursos 
naturals com el petròli al règim dictatorial d'Aràbia Saudita. L'elecció de 
dictadors corruptes i sanginaris a tot el mitjà orient per part de la 
societat occidental. 
Són aquestes les causes que porten als integristes a fer-se integristes. 
Perquè ara per ara, només els integristes fan alguna cosa per intentar que 
l'status quo trontolli.
Si no fos per ells, el món funcionaria com va funcionar fins ahir, quan 
Londres va guanyar com a seu dels jocs olímpics després d'haver reduït a  
cendres la cuna de la civilització, mesopotàmia.



Total, que un cop encés un foc al bosc, aquest es pot intentar controlar, però 
no es pot apagar. Crec que hem d'assumir que el terrorisme islàmic continuarà 
actiu durant força anys, encara que demà mateix solucionessim totes les 
causes que el provoquen. I crec que hem d'assumir la nostra part de 
responsabilitat en tot plegat com a part integrant d'una societat que ha 
oblidat fa 30 anys els grans problemes que de veritat tenim: l'excés de 
consum energètic, el creixement incontrolat de la població mundial, 
l'analfabetisme i la utilització del petroli robat com a única font 
d'energia.



___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Plop!

2005-07-08 Thread Benjamí Villoslada
El Dimecres 06 Juliol 2005 16:07, Lluís va escriure:
> Diferència bàsica, per a mi, són les aromes, si el vi es refreda molt
> ràpidament no és perceben tant

Ok, apuntat :)

> Es bo estar preparat per a qualsevol eventualitat, per inesperada que
> sigui, i tenir cava en fresc, però atenció no us passéssiu tampoc. no es
> convenient tenir-lo massa dies a baixes temperatures: pocs dies o us haureu
> d'inventar una excusa per treure'l (la meva: estic viu!!! i ho celebro,
> reposició d'existències i ... a començar de nou).

:D

> Sí, ja conec aquest ginys amb quatre peces.

No són aquests, la cosa ha evolucionat un poc.  Ara és un tub flexible.

http://www.boswellsofoxford.co.uk/products/medium/vacuvin%20rapid%20ice%20wine%20cooler.jpg
http://www.thebarrelcellar.com/images/gadgets/chamcool.jpg
Que després es posa dins una cosa més decorativa, amb tap al cul:
http://www.access-wines.com/vacuvin/vacuvin_cooler_inox_G.jpg
(jo només la vaig trobar de plàstic ... amb la mania d'usar Google Images em 
perdia la plana on està tot: 
http://www.access-wines.com/vacuvin/vacuvin_cooler_prestige_vins.php .  El 
negre, vaig trobar a Makro)

> Si vols
> treure-li més bon rendiment posa-li una mica d'aigua freda.

Sortiria pel tap de devall :(

> Val a dir que 
> aquestes galledes de joguina no serveixen per refredar ans per mantenir,
> que ja és prou.

Al manual et diuen que refreda, ho vaig provar i sí.  

De fet, si ja està freda abans i humida per fora, per la condensació 
--especialment ara, a l'estiu-- s'acaba fent gel a l'exterior del vidre.

Si no està fred del tot fa més via que al frigorífic i li acaba de donar el 
toc --encara que les primeres copes no estiguin a punt, millor esperar.

És un giny lleig però amb el seu què :)

-- 
Benjamí
http://weblog.bitassa.net



.

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] jocs senzills per a nens

2005-07-08 Thread Benjamí Villoslada
El Dijous 07 Juliol 2005 20:29, Esteve Valentí va escriure:
> Sabeu d'alguna pàgina on hi hagi jocs per a nens?
> Sopes de lletres... mots encreuats... trobar dibuixos
> iguals... etc...

No és una plana, sinó una distro :)

http://memnon.ii.uam.es/~educanix/index.html

Porta el Gcompris, bo per nins:
http://memnon.ii.uam.es/~educanix/aplicaciones.html

El JClic que t'han dit també és bo i lliure: 
http://clic.xtec.net/ca/jclic/index.htm

N'Arnau (7 anys) usa el ktuberling i el tuxpaint des d'en fa 3 o 4 en una 
Debian. Són programes fàcils per a ells i s'hi passen hores --entrava amb 
l'usuari KDE del seu germà sense saber escriure perquè s'havia fixat en les 
tecles que tocava per entrar la contrasenya :

Si encara en venen, una Intel Dot Station (aka paquito) és dura i va bé per 
nins: http://barrapunto.com/article.pl?sid=04/02/10/1032201&mode=thread


-- 
Benjamí
http://weblog.bitassa.net



.

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] gravar DVDs i renombrar arxius

2005-07-08 Thread hrnzt
El divendres  8/07/05, a les 14:31 (+0200), Benjamí Villoslada va escriure:
> > Per acabar d'arrodonir la feina, com li puc dir que em renumeri les
> > fotos amb números correlatius? ara la numeració és una mica caòtica
> > perquè he esborrat fotos intermitges i a més n'hi ha de 3 targetes
> > diferents, m'interessa que les numeri correlativament seguint l'ordre
> > cronològic. M'imagino que caldria dir-li que anés sumant 1 al valor
> > inicial 001 i que ho afegís al final del nom enlloc del "${FOTO:4}"
> 
> Exacte, un sumadoret i ja està.  D'aquí la importància d'1, entendre què fa 
> el 
> codi :)

No... si vol ennumerar els fitxers _per ordre cronològic_ 
(ordenant a partir de les dates de les capçaleres EXIF) és
una mica més complicat. Aquí he fet un script que ho fa:


#!/bin/bash

for FOTO in *.{jpg,JPG}; do

DATA=`jhead $FOTO | grep ^Date | cut -c 16-25 | tr -d :`
LLISTA="$LLISTA"$'\n'"istambul-$DATA $FOTO"

done

numero=1

echo "$LLISTA" | grep -v '^$\|\*' | sort | while read linia; do

num=$numero

[ $num -lt 10 ] && num=0$num
[ $num -lt 100 ] && num=0$num
[ $num -lt 1000 ] && num=0$num

NOM_VELL=`echo "$linia" | cut -d " " -f 2`
NOM_NOU=`echo "$linia" | cut -d " " -f 1`-$num.jpg

echo mv "$NOM_VELL" "$NOM_NOU"

let numero++

done; exit


Atenció, perquè funcioni realment s'ha d'esborrar l'echo de
la 3a linia començant pel final. Tal com està ara, només diu
què faria, però sense fer-ho:

mv 100-0078_IMG.JPG istambul-20041216-0001.jpg
mv 100-0079_IMG.JPG istambul-20041216-0002.jpg
mv 100-0080_IMG.JPG istambul-20041216-0003.jpg
mv 100-0081_IMG.JPG istambul-20041216-0004.jpg
mv 100-0082_IMG.JPG istambul-20041216-0005.jpg
mv 100-0084_IMG.JPG istambul-20041220-0006.jpg
mv 100-0085_IMG.JPG istambul-20041220-0007.jpg
mv 100-0086_IMG.JPG istambul-20041220-0008.jpg
mv 100-0087_IMG.JPG istambul-20041227-0009.jpg
mv 100-0088_IMG.JPG istambul-20041227-0010.jpg
mv 100-0089_IMG.JPG istambul-20041227-0011.jpg
mv 100-0090_IMG.JPG istambul-20041227-0012.jpg
mv 100-0091_IMG.JPG istambul-20050102-0013.jpg
etc.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] rentar tft

2005-07-08 Thread Pere

En/na Albert Que ha escrit:


En/na Pere ha escrit:


En/na Esteve Valentí ha escrit:


Hola.

Amb què renteu els monitors TFT?


Si vols un mètode infal·lible:

http://legrady.hu/lick.swf

Cada mati hi entro i la pantalla de portàtil com nova.



Ara ja està neta per la banda de dintre, però i per la de fora?


Si pagues be, et presto una tarde algun dels 3 gats que tinc ;-)

Seriosament, un drapet d'aquells que absorbeixen be la pols, i no van 
deixant pelussa per tot arreu, i si cal un xic humit. Això ho faig jo. 
Tot i que se que hi ha productes que es venen, però molt em temo que 
siguin aigua embotellada a preu d'or.




Salut,

Pere

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] gravar DVDs i renombrar arxius

2005-07-08 Thread Benjamí Villoslada
El Divendres 08 Juliol 2005 15:46, [EMAIL PROTECTED] va escriure:
> No... si vol ennumerar els fitxers _per ordre cronològic_
> (ordenant a partir de les dates de les capçaleres EXIF) és
> una mica més complicat. Aquí he fet un script que ho fa:

Tens raó, no m'havia fixat en el cronològic.  Gràcies per l'updateio :)

-- 
Benjamí
http://weblog.bitassa.net



.

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] gravar DVDs i renombrar arxius

2005-07-08 Thread Albert Que

2. ho poso tot (copy+past) en un arxiu que es digui reanomena.no-sé-què
(aquí ja comença a fallar la cosa, bé, el que falla no és la cosa, sinó
jo).


Quin error dones? :D


"unknown command"
no se puede ejecutar la orden



3. l'arxiu aquest on l'he de guardar? a la mateixa carpeta on hi ha les
fotos? com li dic sinó on ha d'anar a buscar les fotos?


Sí, et serà més clar.  Però ho pots guardar on vulguis, l'important és que 
l'executis al directori on tens les fotos.  P.e.


Les fotos a /home/albert/fotos/viatges_guais/istambul/
El programa a /home/albert/programets/ (queda més pof·fessional bin en comptes 
de programets, però és igual :) i es diu renomeneitor.


renomeneitor a seques? sense cognom? els executables no porten cap 
.algunacosa?




En voler lo usar:

$ cd /home/albert/fotos/viatges_guais/istambul
$ /home/albert/programets/renomeneitor

Si el posessis on les fotos:

$ cd /home/albert/fotos/viatges_guais/istambul
$ ./renomeneitor

Ah, quan el guardis dona-li permís d'execució:

chmod u+x renomeneitor


Ara ja m'has fotut. Com deia na *&* per una altra banda, necessito un 
novio linuxaire que em tregui les castanyes del foc.




Per acabar d'arrodonir la feina, com li puc dir que em renumeri les
fotos amb números correlatius? ara la numeració és una mica caòtica
perquè he esborrat fotos intermitges i a més n'hi ha de 3 targetes
diferents, m'interessa que les numeri correlativament seguint l'ordre
cronològic. M'imagino que caldria dir-li que anés sumant 1 al valor
inicial 001 i que ho afegís al final del nom enlloc del "${FOTO:4}"



Exacte, un sumadoret i ja està.  D'aquí la importància d'1, entendre què fa el 
codi :)


Ara em faré una mica el xulo: també podria aplicar script sense la part 
del número al final i aleshores com que al posar-li la data ja 
coincidiran ordre alfabètic i ordre cronològic, afegir-hi el número amb 
una altra passada d'script (ja ho s-e, ja ho sé, pels professionals 
queda lleig això).




(No hi ha un programa gràfic clic-clic-clic-aceptar que ho faci això?)


Entenc que ho preguntis ara, però en acosneguir que et funcioni, no en 
trobaràs cap de cliclicliclicliclicliclicliclicgranota tant ràpid d'usar.


No ho sé... ara que m'estic acostumant a l'apt-get deixa que hi agafi 
pràctica, tot arribarà.



Albert Que
___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] gravar DVDs i renombrar arxius

2005-07-08 Thread Benjamí Villoslada
El Divendres 08 Juliol 2005 16:36, Albert Que va escriure:
> >>2. ho poso tot (copy+past) en un arxiu que es digui reanomena.no-sé-què
> >>(aquí ja comença a fallar la cosa, bé, el que falla no és la cosa, sinó
> >>jo).
> >
> > Quin error dones? :D
>
> "unknown command"
> no se puede ejecutar la orden

Escrivint què i on?

> > Les fotos a /home/albert/fotos/viatges_guais/istambul/
> > El programa a /home/albert/programets/ (queda més pof·fessional bin en
> > comptes de programets, però és igual :) i es diu renomeneitor.
>
> renomeneitor a seques? sense cognom? els executables no porten cap
> .algunacosa?

No, ho són perquè es poden executar (pels permisos) i porten codi dins :)

> > chmod u+x renomeneitor
>
> Ara ja m'has fotut. Com deia na *&* per una altra banda, necessito un
> novio linuxaire que em tregui les castanyes del foc.

:D

També ho pots fer amb l'escriptori: botó dret damunt l'arxiu, permisos i 
donar-li el d'execució.

> > Exacte, un sumadoret i ja està.  D'aquí la importància d'1, entendre què
> > fa el codi :)
>
> Ara em faré una mica el xulo: també podria aplicar script sense la part
> del número al final i aleshores com que al posar-li la data ja
> coincidiran ordre alfabètic i ordre cronològic, afegir-hi el número amb
> una altra passada d'script (ja ho s-e, ja ho sé, pels professionals
> queda lleig això).

Doncs sí, i aquí està la gràcia de poder treballar amb un codi en grup.

Gairebé ja podem obrir un projecte sourceforge.net pel reanomeneitor :DDD

Totes aquestes coses es van controlant a base de passar opcions i au:

$ reanomeneitor --quesiguisensenumerofinal o
$ reanomeneitor -sn 

I anar fent.  Els del abcde van començar així (un gran script totalment 
recomanable, en parlo a la documentació del 2.2 del curs que estem fent a 
l'UIB http://mnm.uib.es/CursPL )

> >>(No hi ha un programa gràfic clic-clic-clic-aceptar que ho faci això?)
> >
> > Entenc que ho preguntis ara, però en acosneguir que et funcioni, no en
> > trobaràs cap de cliclicliclicliclicliclicliclicgranota tant ràpid d'usar.
>
> No ho sé... ara que m'estic acostumant a l'apt-get deixa que hi agafi
> pràctica, tot arribarà.

Va millor l'aptitude (*) :D diuen que pesca més dependència

aptitude install elquesigui
aptitude remove elquesigui
aptitude purge elquesigui
aptitude dist-upgrade
...
man aptitude :)

N'Àlex ho explica aquí http://www.badopi.org/suy/aptitude

(*) "ara que sabiem dir fragoneta..."


-- 
Benjamí
http://weblog.bitassa.net



.

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Londres 7-7 políticamentincorrecte

2005-07-08 Thread Pere Castells

home, dons no es tracta de si es o no correcte  es una forma de veure-ho i 
analitzar

.. però i que fem amb la gent innocent (provablement nens) o possiblement com tu, jo i 
molta de la gent d'aquí (alguns amics hi eren la setmana de Sant Joan) ... els que no hem 
votat a aquesta gent? de que som culpables? de no amotinar-nos? de ser turistes? potser de 
no votar? moltes preguntes, masses, ho se.


tens raó de que en som responsables, però no en la totalitat, ... potser la pregunta es 
.. a que estem disposat a renunciar? fam, set, canvi climàtic, violència, corrupció . 
fins on volem arribar? qui es el primer?


Ja saps la meva opinió sobre el conflicte. Però si em permets una pregunta (que no va 
adreçada a tu, si no al vent) que han fet aquests, diga-li terroristes, diga-li 
"salvadors" amb la seva gent durant segles? tenien construït un mon idíl·lic i ara els hi 
han desfet?. Potser que comencin a entonar el "mea culpa", com aquí estem fent nosaltres, 
perque potser (dic potser) tenen el que s'han guanyat. En el fons continuen manant els 
mateixos, els que son a d'alt son els que mouen els fils. En aquest cas amb l'excusa de la 
religió estan manipulant al seu propi poble  com aquí fem amb els ideals. Algo pel que 
lluitar.


No se, es tot molt complicat.

La meva dona, la seva germana i jo estàvem a Chamartin el 24 de desembre de 2003, a la 
mateixa hora que ETA (suposadament) portava les famoses motxilles ... en teníem culpa 
nosaltres? potser va anar d'un pel de no contar-ho ... i si em donen l'oportunitat de 
votar soc dels que segur que els hi dic que si a l'independencia  però, interessa el 
referèndum? segur? a tots? o es una forma de viure? (ara no toca)


Estic convençut que això de les motxilles va ser un camelo que es van inventar, construir, 
com lo de la furgoneta a Cuenca ... tot un dispositiu per guanyar les eleccions aquell any 
(no tinc proves, però el Morales ho sap i no posaria la ma al foc). Tot això els hi va 
"petar" a les mans (mai millor dit, desgraciadament per la gent "innocent") i se'n va anar 
a norris el 14-M-04  molt complicat ... el que està clar es que no som res ... amb 
nosaltres no compta ningú.


P.D.: Entenc el que vols dir i en part hi estic d'acord .. per això dic que es tot molt 
complicat, molt. Saps allò que els extrem es toquen? dons no seran precisament els 
mateixos i juguen amb nosaltres? qui els hi treu la joguina?


- Original Message - 
From: "Eduard Pertíñez" <>

To: 
Sent: Monday, July 04, 2005 5:02 AM
Subject: [Internauta] Londres 7-7 políticamentincorrecte



Hola,

Després d'escoltar tota una colla de comentaristes, periodistes i
especialistes donant la seva opinió sobre els atemptats  d'ahir de Londres,
crec que ha arribat l'hora de donar la meva opinió.

Aviso que aquesta no és una opinió políticament correcta i que segurament
podria ser considerada una opinió il·legal en el país "lliure" en el que
vivim, de manera que negaré davant d'un tribunal que cregui de veritat el que
escric aquí.

a) Inocents: Per la ràdio i la tele constantment sento que "han atacat a gent
inocent". Bé, no estic d'acord. En una democràcia no hi ha gent innocent,
perquè, per definició, el poder resideix en el poble. És el poble que ha
escollit el govern que els representa, i és la gent que ha refrendat el
mateix govern, les seves polítiques i les seves guerres en les passades
eleccions.

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


[Internauta] El codi Penal i la propietat intelectual

2005-07-08 Thread Pere


Una comparativa de penes que ens hauria de fer pensar, tot i que alguns 
punts son agafats d'aquella manera.


http://www.noticiasdot.com/publicaciones/2005/0705/0807/noticias/noticias_080705-02.htm

Salut,

Pere

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] jocs senzills per a nens

2005-07-08 Thread Joan Lluís




Hola 
Miquel
En primer lloc agrair-te la teva resposta  i la observació 
ortogràfica..
 
Tinc un dubte, mira si la teva observació es en 
pla de broma, doncs correcta . 
Si es en serio ja es altre cosa, se que tinc 
moltes, però moltes, coses per aprendre però no soc tant 
ignorant.
No fa falta que em responguis i si un dia et fa 
falta quelcom procuraré  d’ajuradar-te.
 
Adéu
Joan lluís   
 

  - Original Message - 
  From: 
  Miquel 
  Puig Pey 
  To: llista@internauta.net 
  Sent: Friday, July 08, 2005 2:24 PM
  Subject: Re: [Internauta] jocs senzills 
  per a nens
  
  On 08/07/05, Joan 
  Lluís <[EMAIL PROTECTED]> 
  wrote:
  HolaFes 
una mirada a:www.xtec.es   i 
mes concretament al "El Récó del Clic"Joan Lluís
  El "récó"?A més del castellà també tenim influència dl 
  Francès?(dos accents en una paraula)Anem malament
  
  

  ___llista de correu de 
  l'InternautaInternauta@internauta.nethttp://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta
___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta