Re: [rlug] Probleme NAT dintre o interfata reala si un bridge (fwd

2007-09-05 Fir de Conversatie Vlad Constantinescu
Daca dau br0 tot la fel. 
eth2 are legatura in sensul ca e in acelasi switch cu placa interna a 
bridge-ului. 
Stiu ca ar trebui sa mearga; am probat pe un knoppix si a mers perfect. 
Pana la urma cred ca o sa instalez alt sistem



On Tue, 4 Sep 2007, Radu Oprisan wrote:

 Luci Stanescu wrote:
  On Tue, Sep 04, 2007 at 05:33:07PM +0300, Vlad Constantinescu wrote:
  Da, am un singur SNAT. Daca ii dau explicit 
  iptables -t nat -I POSTROUTING -o eth0 -j SNAT --to-source 194.102.58.128 
  -s 10.10.10.0/24
  nu cresc couter-ele deloc. nici cu 1 , nici cu 0 in call-iptables
 
  tcpdump -nei eth0 arata pachetele trimise cu sursa neschimbata
  
  Si daca-i dai -o brX the same?
  
  Luci Stanescu
 
 Tot ce tine de iptables nu se intelege foarte bine cu bridge. Dnat cu 
 bridge merge foarte bine in conditiile in care toate rutele sunt corect 
 puse.
 
 Experimentat pe un slackware
 [EMAIL PROTECTED]:~# uname -a
 Linux venus 2.6.18 #4 Wed Feb 7 00:43:09 EET 2007 i686 pentium3 i386 
 GNU/Linux
 [EMAIL PROTECTED]:~# cat /etc/slackware-version
 Slackware 11.0.0
 
 
 Deci poate ar trebui sa ne spui daca eth2 are vreo legatura cu partea 
 'interna' a bridge-ului tau. Logic ar trebui sa mearga flaules.
 
 ___
 RLUG mailing list
 RLUG@lists.lug.ro
 http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug
 
 
 



-- 
This message was scanned for spam and viruses by BitDefender.
For more information please visit http://linux.bitdefender.com/


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Probleme NAT dintre o interfata reala si un bridge (fwd

2007-09-05 Fir de Conversatie Radu Oprisan
Vlad Constantinescu wrote:
 Daca dau br0 tot la fel. 
 eth2 are legatura in sensul ca e in acelasi switch cu placa interna a 
 bridge-ului. 
 Stiu ca ar trebui sa mearga; am probat pe un knoppix si a mers perfect. 
 Pana la urma cred ca o sa instalez alt sistem
   

In cel mai rau caz, alt sistem, alt iproute2, alt kernel. Dar parerea
mea este ca tu faci ceva gresit.


-- extern --- br0  switch
  
||
eth2 --  |

Este momentul in care te pot intreba. ce iese din eth2 trebuie sa treaca
prin bridge la un moment dat?
Daca da. Atunci nat-ul nu are cum sa mearga, pentru ca exista
posibilitatea ca din cauza implementarii tale, pachetele care ies sa
treaca prin nat/conntrack si cand se intorc sa nu se mai duca, dupa
schema prin acelasi loc, si sa nu se mai faca procesul de reverse, recte
ip_public - ip_privat.
Cu atat mai mult, cu cat, bridge-ul este vazut ca layer 2, routing-ul,
se face, dupa cum stim toti, un pic mai sus. Nu sunt la curent cu
implementarea iptables in ceea ce priveste eth - bridge dar asta pare
sa fie roblema la momentul actual.



 On Tue, 4 Sep 2007, Radu Oprisan wrote:

   
 Luci Stanescu wrote:
 
 On Tue, Sep 04, 2007 at 05:33:07PM +0300, Vlad Constantinescu wrote:
   
 Da, am un singur SNAT. Daca ii dau explicit 
 iptables -t nat -I POSTROUTING -o eth0 -j SNAT --to-source 194.102.58.128 
 -s 10.10.10.0/24
 nu cresc couter-ele deloc. nici cu 1 , nici cu 0 in call-iptables

 tcpdump -nei eth0 arata pachetele trimise cu sursa neschimbata
 
 Si daca-i dai -o brX the same?

 Luci Stanescu
   
 Tot ce tine de iptables nu se intelege foarte bine cu bridge. Dnat cu 
 bridge merge foarte bine in conditiile in care toate rutele sunt corect 
 puse.

 Experimentat pe un slackware
 [EMAIL PROTECTED]:~# uname -a
 Linux venus 2.6.18 #4 Wed Feb 7 00:43:09 EET 2007 i686 pentium3 i386 
 GNU/Linux
 [EMAIL PROTECTED]:~# cat /etc/slackware-version
 Slackware 11.0.0


 Deci poate ar trebui sa ne spui daca eth2 are vreo legatura cu partea 
 'interna' a bridge-ului tau. Logic ar trebui sa mearga flaules.

 ___
 RLUG mailing list
 RLUG@lists.lug.ro
 http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug



 



   


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Probleme NAT dintre o interfata reala si un bridge (fwd

2007-09-05 Fir de Conversatie Vlad Constantinescu
Reteaua arata cum ai desenat tu. De fapt ce intra in eth2 trebuie sa 
treaca prin brigde. Una din interfetele bridge-ului este legatura externa. 

Problema e ca pachetele nu trec nici prin procesul direct de schimbare a 
sursei . un tcpdump pe interfata externa arata pachete cu 10.10.10.x 
iesind. 

Momentan inclin sa cred ca e o problema cum ai zis si tu, intre iptables 
si bridge. Undeva pe drum ceva se strica. 


On Wed, 5 Sep 2007, Radu Oprisan wrote:

 Vlad Constantinescu wrote:
  Daca dau br0 tot la fel. 
  eth2 are legatura in sensul ca e in acelasi switch cu placa interna a 
  bridge-ului. 
  Stiu ca ar trebui sa mearga; am probat pe un knoppix si a mers perfect. 
  Pana la urma cred ca o sa instalez alt sistem

 
 In cel mai rau caz, alt sistem, alt iproute2, alt kernel. Dar parerea
 mea este ca tu faci ceva gresit.
 
 
 -- extern --- br0  switch
   
 ||
 eth2 --  |
 
 Este momentul in care te pot intreba. ce iese din eth2 trebuie sa treaca
 prin bridge la un moment dat?
 Daca da. Atunci nat-ul nu are cum sa mearga, pentru ca exista
 posibilitatea ca din cauza implementarii tale, pachetele care ies sa
 treaca prin nat/conntrack si cand se intorc sa nu se mai duca, dupa
 schema prin acelasi loc, si sa nu se mai faca procesul de reverse, recte
 ip_public - ip_privat.
 Cu atat mai mult, cu cat, bridge-ul este vazut ca layer 2, routing-ul,
 se face, dupa cum stim toti, un pic mai sus. Nu sunt la curent cu
 implementarea iptables in ceea ce priveste eth - bridge dar asta pare
 sa fie roblema la momentul actual.
 
 
 
  On Tue, 4 Sep 2007, Radu Oprisan wrote:
 

  Luci Stanescu wrote:
  
  On Tue, Sep 04, 2007 at 05:33:07PM +0300, Vlad Constantinescu wrote:

  Da, am un singur SNAT. Daca ii dau explicit 
  iptables -t nat -I POSTROUTING -o eth0 -j SNAT --to-source 
  194.102.58.128 
  -s 10.10.10.0/24
  nu cresc couter-ele deloc. nici cu 1 , nici cu 0 in call-iptables
 
  tcpdump -nei eth0 arata pachetele trimise cu sursa neschimbata
  
  Si daca-i dai -o brX the same?
 
  Luci Stanescu

  Tot ce tine de iptables nu se intelege foarte bine cu bridge. Dnat cu 
  bridge merge foarte bine in conditiile in care toate rutele sunt corect 
  puse.
 
  Experimentat pe un slackware
  [EMAIL PROTECTED]:~# uname -a
  Linux venus 2.6.18 #4 Wed Feb 7 00:43:09 EET 2007 i686 pentium3 i386 
  GNU/Linux
  [EMAIL PROTECTED]:~# cat /etc/slackware-version
  Slackware 11.0.0
 
 
  Deci poate ar trebui sa ne spui daca eth2 are vreo legatura cu partea 
  'interna' a bridge-ului tau. Logic ar trebui sa mearga flaules.
 
  ___
  RLUG mailing list
  RLUG@lists.lug.ro
  http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug
 
 
 
  
 
 
 

 
 
 ___
 RLUG mailing list
 RLUG@lists.lug.ro
 http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug
 
 
 



-- 
This message was scanned for spam and viruses by BitDefender.
For more information please visit http://linux.bitdefender.com/


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Probleme NAT dintre o interfata reala si un bridge (fwd

2007-09-05 Fir de Conversatie Vlad Constantinescu
:) prin bridge trece o a doua clasa reala


On Wed, 5 Sep 2007, Radu Oprisan wrote:

 Vlad Constantinescu wrote:
  Reteaua arata cum ai desenat tu. De fapt ce intra in eth2 trebuie sa 
  treaca prin brigde. Una din interfetele bridge-ului este legatura externa. 
  
  Problema e ca pachetele nu trec nici prin procesul direct de schimbare a 
  sursei . un tcpdump pe interfata externa arata pachete cu 10.10.10.x 
  iesind. 
  
  Momentan inclin sa cred ca e o problema cum ai zis si tu, intre iptables 
  si bridge. Undeva pe drum ceva se strica. 
  
 
 Pai, undeva eu nu inteleg logica.
 
 Ai o clasa reala, si o clasa privata. Amandoua intra in eth2 si se face 
 routing/snat intre eth2 si interfata externa de pe bridge. Daca asta 
 se intampla, cu ce te ajuta bridge-ul, adica, ce trece prin bridge?
 
 
 ___
 RLUG mailing list
 RLUG@lists.lug.ro
 http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug
 
 
 



-- 
This message was scanned for spam and viruses by BitDefender.
For more information please visit http://linux.bitdefender.com/


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


[rlug] [anunt] oferta job

2007-09-05 Fir de Conversatie Anunt Bouncer
Firma Business  Decision recruteaza programatori Java in vederea 
dezvoltarii unui amplu proiect pentru un important client francez. 
Proiectul incepe in luna octombrie si, in prima sa faza (de o durata de 
1 an), se desfasoara la Paris.


In cadrul refacerii in intregime a sistemului sau informatic, clientul 
solicita dezvoltarea unui ansamblu de aplicatii specifice, de gestionare 
de resurse precum patrimoniul, imobiliare, licitatii, etc. Programatorii 
vor avea la dispozitia lor intregul rezultat al fazei de design 
(diagrame UML - use cases, etc) precum si o parte din machetele realizate.


Persoanele recrutate vor avea in atributiile lor dezvoltarea, testarea 
si documentarea atat a modulelor functionale cat si interfetele grafice 
ce le vor fi afectate, bazandu-se pe regulile de dezvoltare in vigoare 
(ergonomie, structurarea codului, ...).
Cautam de preferinta programatori care au participat deja la realizarea 
de proiecte informatice de anvergura si au minim 2 ani de experienta in 
lumea J2EE.


Cerinte:
stapanirea limbajului Java,
stapanirea HTML,
stapanirea limbajului SQL,
cunostinte de Tomcat,
cunoasterea notatiilor UML,
cunoasterea paradigmei MVC,
cunoasterea mediului de dezvoltare Eclipse.
Limba franceza: citit - nivel bun, vorbit - nivel mediu.

Asteptam CV-urile persoanelor interesate pe adresa: 
[EMAIL PROTECTED] mailto:[EMAIL PROTECTED]



___
anunt mailing list
[EMAIL PROTECTED]
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/anunt

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] [URGENT] Din nou despre anti-Microsoft OOXML

2007-09-05 Fir de Conversatie Alin Claudiu Radut
On 9/4/07, Mircea Mitu [EMAIL PROTECTED] wrote:
 ISO votes to reject Microsoft's OOXML as standard

 http://www.macworld.com/news/2007/09/04/isorejects/index.php?lsrc=mwrss


O corelatie interesanta intre nivelul de coruptie al unei tari si
votul acesteia pentru OOXML:
http://politics.slashdot.org/article.pl?sid=07/09/05/133219from=rss

Sa fi oferit Microsoft vreo atentie care sa faciliteze votul?

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] [URGENT] Din nou despre anti-Microsoft OOXML

2007-09-05 Fir de Conversatie rzeno
On Wed, Sep 05, 2007 at 08:14:43PM +0300, Alin Claudiu Radut wrote:
 On 9/4/07, Mircea Mitu [EMAIL PROTECTED] wrote:
  ISO votes to reject Microsoft's OOXML as standard
 
  http://www.macworld.com/news/2007/09/04/isorejects/index.php?lsrc=mwrss
 
 
 O corelatie interesanta intre nivelul de coruptie al unei tari si
 votul acesteia pentru OOXML:
 http://politics.slashdot.org/article.pl?sid=07/09/05/133219from=rss
 
 Sa fi oferit Microsoft vreo atentie care sa faciliteze votul?

discutie intre doi orbi:
1: ma duc sa iau lapte.
2: lapte, lapte, ce e lapte?
1: un lichid alb
2: alb, alb, ce e alb?
1: asa ca o lebada
2: lebada, lebada, ce e lebada?
1: o pasare cu gitul indoit
2: indoit, indoit, ce e indoit?
1: asa ca cotul meu.

dupa ce pipaie 2 zice:
acum stiu ce e laptele.

e o corelatie la fel de interesanta e intre votul ooxml si frecventa
avorturilor da' nu gasesc statisticile.

PS: metodologia de calcul a CPI e pusa pe situl ala tocmai ca cei care
vor sa foloseasca CPI sa stie care sunt limitarile si care e semnificatia
indicelui, dar se pare ca e mai interesant sa tragi concluzii decit sa
ai grija sa fie si corecte.

-- 
We must be systematic, but we should keep our systems open.
  -- Alfred North Whitehead, Modes of Thought --


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] [URGENT] Din nou despre anti-Microsoft OOXML

2007-09-05 Fir de Conversatie Răzvan Sandu

Mircea Mitu [EMAIL PROTECTED] wrote:
O corelatie interesanta intre nivelul de coruptie al unei tari si 
votul acesteia pentru OOXML: 
http://politics.slashdot.org/article.pl?sid=07/09/05/133219from=rss



Sa fi oferit Microsoft vreo atentie care sa faciliteze votul?


Cine, Microsoft? No ! Cum sa faca ei asa ceva? Ei sunt baieti 
seriosi, firma mare... ;-)


N-ati avut timp sa cititi ce scrie pe http://www.nooxml.org/ ? E fara 
precedent...



Razvan


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] [URGENT] Din nou despre anti-Microsoft OOXML

2007-09-05 Fir de Conversatie Serghei Amelian
On Wednesday 05 September 2007 22:22:44 Răzvan Sandu wrote:
[...]

  Sa fi oferit Microsoft vreo atentie care sa faciliteze votul?

 Cine, Microsoft? No ! Cum sa faca ei asa ceva? Ei sunt baieti
 seriosi, firma mare... ;-)

 N-ati avut timp sa cititi ce scrie pe http://www.nooxml.org/ ? E fara
 precedent...

Pai ce sa scrie, The web site you have requested doesn't exist

-- 
Serghei Amelian.

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] [URGENT] Din nou despre anti-Microsoft OOXML

2007-09-05 Fir de Conversatie Serghei Amelian
On Wednesday 05 September 2007 22:22:44 Răzvan Sandu wrote:
[...]

 N-ati avut timp sa cititi ce scrie pe http://www.nooxml.org/ ? E fara
 precedent...

http://www.noooxml.org/


 Razvan



-- 
Serghei Amelian.

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Encodare UTF-8 pentru limba română și altele

2007-09-05 Fir de Conversatie Szonyi Calin

On Sat, 25 Aug 2007, R?~Czvan Sandu wrote:


sin wrote:
io nu stiu ce va scremeti atata sa poa sa scrie cineva cu diacritice pe 
computer. ca de parca n-ar intelege lumea scrisul daca nu e scris cu 
diacritice.



No comment. O iau ca pe o glum??.

Fiecare na??iune se lupt?? pentru limba ei. Polonezii se agit?? s?? i 
implementeze suport corect pentru limba lor, chinezii, indienii, nem??ii ??i 
patagonezii la fel...


... limba pe care scrierea cu diacritice si transmiterea pe email o face 
mai varza decit precvede stasul




Rom??nii ar fi prima na??iune din lume care ar face rabat de la propria lor 
identitate.


Dac?? a?? vrea s?? fiu r??u, v-a?? r??spunde: ???m?? agit pentru ca textele 
scrise de mine s?? nu ajung?? s?? arate - gramatical - ca cel citat mai 
sus???  ;-)  No offense.


Nu toate scrierile sunt chat-uri pe Yahoo Messenger...



pai ce-ai scris tu mai sus seamna mai mult cu cod masina decit chat pe 
mess


??n plus, la multe sarcini pe care le avem de rezolvat ??n via??a de zi cu 
zi, scrierea facil?? cu diacritice este absolut obligatorie. Nici o revist?? 
serioas?? nu-??i prime??te vreun articol dac?? nu pleac?? scris cu diacritice 
direct de la autor (altfel, ar ??nsemna ca vreun redactor s?? fie obligat s?? 
stea s?? corecteze dup?? tine).




eu inca n-am intilnit reviste serioase ci doar hirtie igienica cu 
pretentii de ziar



Pe urm??, mai sunt ??i regulile Academiei.



care sint ultimele ? Eu sint ? Sau sunt ? Sau nu ? AA, eu sant 



Mie-mi place sau miemi place ?


Iar ??n actele oficiale scrierea cu diacritice este impus?? prin lege.



Numai bine,
R??zvan



--

frate, trezeste-te, aici nu-i razboiul stelelor
Radu R. pe offtopic at lug.ro
___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug