Re: [OSM-talk-be] LoopOmlopen van Bloso

2012-08-27 Thread Johan Degreef
ik ben bginner maar zou willen weten.
de wegen van deze nieuwe routes hebben toch al een ondergrond? Waarom moet
er dan nog een ondergrond bijgevoegd worden bij de route waartoe ze
behoren? een onverharde weg blijft toch een onverharde weg, of die nu tot
blosom route A of fietsknooppunt 34-56 behoort? Als deze ondergrond
maar 1x ingevoerd moet worden, zou er minder kans op fouten zijn. Het zou
niet mogen dat meerdere tag op hetzelfde wijzen (op meerdere niveaus).
zou het kunnen dat de data-struktuur waarop wegen worden getagd voor
verbetering vatbaar is?

Of zie ik het verkeerd?

johan



Op 27 augustus 2012 09:35 schreef Ivo De Broeck
ivo.debro...@gmail.comhet volgende:

 Bedankt voor je reactie. De eerste zin op de pagina luidt under
 construction ;-)

 De URL naar Bloso is er (nog) niet. Zij beloven een pagina aan te maken
 met een lijst van alle loopomlopen. Zodra die er is moeten we zeker daar
 naar verwijzen.

 Volledig akkoord dat het wenselijk de ondergrond te mappen. Wat ik wel
 weet is:
 DB groen 72% onverhard / DB rood 80% onverhard / DB blauw 85% onverhard
 Waarschijnlijk zal Bloso deze gegevens op hun nieuwe pagina plaatsen.

 Op 27 augustus 2012 09:20 schreef wannes wanne...@gmail.com het
 volgende:

 Graag ook een URL naar de site van Bloso (ik vind alleen die van Gent op
 de site van Bloso)
 (Dan kan ik Kapellen en Kessel wel eens gaan lopen/mappen)

 Graag ook de ondergrond mappen, sommigen lopen liever op asfalt, sommigen
 liever op zand. Leuk om op voorhand te weten.
 (Of heeft dat geen zin als de route over reeds gemapte wegen loopt
 waarvan de ondergrond al gemapt is?)

  2012/8/26 Ivo De Broeck ivo.debro...@gmail.com

  Bloso is van plan om voor verschillende sporten routes te maken.
 Iedereen kent waarschijnlijk de mountainbike-routes. Nu is Bloso begonnen
 met jogging-routes (andere sporten zullen volgen).
 De vijfde Loopomloop wordt ingehuldigd in De Pinte op 7 september
 2012. Bierbeek (sinds 24 juli) was de eerste gemeente met zulke routes in
 Vlaams-Brabant.
 Ik heb de drie zogenaamde Loopomloop-routes van Bierbeek in OSM gezet en
 een wiki-page aangemaakt.
 Opmerkingen liefst via
 http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:WikiProject_Belgium/Bloso
 Tenslotte wil deze 3 routes niet naar de kl* helpen, alle suggesties en
 wijzigingen zijn welkom.

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




 --
 wannes

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




 --
 Ivo De Broeck
 Valleilaan 13
 3360  Korbeek-lo
 Tel (0)16 43 84 93
 Gsm +32 486 17 61 13

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


___
Talk-be mailing list
Talk-be@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


Re: [OSM-talk-be] LoopOmlopen van Bloso

2012-08-27 Thread wannes
2012/8/27 Johan Degreef jdg...@gmail.com

 ik ben bginner maar zou willen weten.
 de wegen van deze nieuwe routes hebben toch al een ondergrond?


Lijkt me ook hoor, vandaar mijn vraag :)

-- 
wannes
___
Talk-be mailing list
Talk-be@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


Re: [OSM-talk-be] LoopOmlopen van Bloso

2012-08-27 Thread wannes
Klopt.
Dus, als de onderliggende wegen correct gemapped zijn is alles in orde.
Zijn de onderliggende wegen niet correct gemapped = die aanpassen en niet
de route.

Want ik lees dat er bv in Kessel wat aanpassingen aan de wegen zijn gebeurd
tbv de loopomloop. Goed excuus om
1) ter plaatse te gaan lopen
2) OSM terug op te pikken na enkele jaren stilte :)

2012/8/27 Johan Degreef jdg...@gmail.com

 *deze informatie hoort bij de weg (en niet bij de routes). *

 Dus moet je ze toch niet opnieuw gaaninvullen bij met mapen van deze
 routes, want dan is de ondergond op 2 plaatsen gedefinieerd?

 Op 27 augustus 2012 09:52 schreef Ivo De Broeck ivo.debro...@gmail.comhet 
 volgende:

 Ik denk dat je het verkeerd ziet ;-)

 De route maakt gebruikt van reeds ingevoerde wegen in OSM. Dit wegen
 bevatten (hopelijk) informatie over de ondergrond en deze informatie hoort
 bij de weg (en niet bij de routes). Wat handig zou zijn is dat men
 onmiddellijk de afstand en het % onverhard zou kennen (maar daar zal Bloso
 wel voor zorgen?).

 zie
 http://www.bloso.be/sportpromotie/FysiekeFitheid/VlaamseLoopomlopen2/IkBenEenLoper/Pages/IkBenEenLoper.aspx

 Op 27 augustus 2012 09:43 schreef Johan Degreef jdg...@gmail.com het
 volgende:

 ik ben bginner maar zou willen weten.
 de wegen van deze nieuwe routes hebben toch al een ondergrond? Waarom
 moet er dan nog een ondergrond bijgevoegd worden bij de route waartoe ze
 behoren? een onverharde weg blijft toch een onverharde weg, of die nu tot
 blosom route A of fietsknooppunt 34-56 behoort? Als deze ondergrond
 maar 1x ingevoerd moet worden, zou er minder kans op fouten zijn. Het zou
 niet mogen dat meerdere tag op hetzelfde wijzen (op meerdere niveaus).
 zou het kunnen dat de data-struktuur waarop wegen worden getagd voor
 verbetering vatbaar is?

 Of zie ik het verkeerd?

 johan



 Op 27 augustus 2012 09:35 schreef Ivo De Broeck ivo.debro...@gmail.comhet 
 volgende:

 Bedankt voor je reactie. De eerste zin op de pagina luidt under
 construction ;-)

 De URL naar Bloso is er (nog) niet. Zij beloven een pagina aan te maken
 met een lijst van alle loopomlopen. Zodra die er is moeten we zeker daar
 naar verwijzen.

 Volledig akkoord dat het wenselijk de ondergrond te mappen. Wat ik wel
 weet is:
 DB groen 72% onverhard / DB rood 80% onverhard / DB blauw 85% onverhard
 Waarschijnlijk zal Bloso deze gegevens op hun nieuwe pagina plaatsen.

 Op 27 augustus 2012 09:20 schreef wannes wanne...@gmail.com het
 volgende:

 Graag ook een URL naar de site van Bloso (ik vind alleen die van Gent
 op de site van Bloso)
 (Dan kan ik Kapellen en Kessel wel eens gaan lopen/mappen)

 Graag ook de ondergrond mappen, sommigen lopen liever op asfalt,
 sommigen liever op zand. Leuk om op voorhand te weten.
 (Of heeft dat geen zin als de route over reeds gemapte wegen loopt
 waarvan de ondergrond al gemapt is?)

  2012/8/26 Ivo De Broeck ivo.debro...@gmail.com

  Bloso is van plan om voor verschillende sporten routes te maken.
 Iedereen kent waarschijnlijk de mountainbike-routes. Nu is Bloso begonnen
 met jogging-routes (andere sporten zullen volgen).
 De vijfde Loopomloop wordt ingehuldigd in De Pinte op 7 september
 2012. Bierbeek (sinds 24 juli) was de eerste gemeente met zulke routes in
 Vlaams-Brabant.
 Ik heb de drie zogenaamde Loopomloop-routes van Bierbeek in OSM gezet
 en een wiki-page aangemaakt.
 Opmerkingen liefst via
 http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:WikiProject_Belgium/Bloso
 Tenslotte wil deze 3 routes niet naar de kl* helpen, alle suggesties
 en wijzigingen zijn welkom.

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




 --
 wannes

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




 --
 Ivo De Broeck
 Valleilaan 13
 3360  Korbeek-lo
 Tel (0)16 43 84 93
 Gsm +32 486 17 61 13

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be



 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




 --
 Ivo De Broeck
 Valleilaan 13
 3360  Korbeek-lo
 Tel (0)16 43 84 93
 Gsm +32 486 17 61 13

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be



 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




-- 
wannes
___
Talk-be mailing list
Talk-be@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


Re: [OSM-talk-be] LoopOmlopen van Bloso

2012-08-27 Thread Ben Laenen
On Monday 27 August 2012 12:45:39 Ivo De Broeck wrote:
 Ik hoop dat alles juist verlopen is, maar ik heb de pagina vertaald. Zie nu
 http://wiki.openstreetmap.org/wiki/NL:WikiProject_Belgium/Bloso .
 Ik nodig trouwens iedereen uit om aan deze pagina te werken.

Zoals ik op de pagina heb geschreven, ik heb liever dat dit onderdeel uitmaakt 
van een meer algemene pagina over sportroutes. In bijna alle Antwerpse parken 
zijn er nu looproutes bvb., maar ze hebben niets met Bloso te maken, en zo 
zijn er nog vele plaatsen in België.

Op haar beurt kan de pagina dan worden opgedeeld in een stuk conventies en 
de projectpagina zelf, zoals fiets- en wandelroutes.

Een pagina speciaal voor Blosolooproutes lijkt me nu iets te specifiek om daar 
een apart project van te maken.

Ben

___
Talk-be mailing list
Talk-be@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


Re: [OSM-talk-be] LoopOmlopen van Bloso

2012-08-27 Thread wannes
2012/8/27 Ben Laenen benlae...@gmail.com

 On Monday 27 August 2012 12:45:39 Ivo De Broeck wrote:
  Ik hoop dat alles juist verlopen is, maar ik heb de pagina vertaald. Zie
 nu
  http://wiki.openstreetmap.org/wiki/NL:WikiProject_Belgium/Bloso .
  Ik nodig trouwens iedereen uit om aan deze pagina te werken.

 Zoals ik op de pagina heb geschreven, ik heb liever dat dit onderdeel
 uitmaakt
 van een meer algemene pagina over sportroutes. In bijna alle Antwerpse
 parken
 zijn er nu looproutes bvb., maar ze hebben niets met Bloso te maken, en zo
 zijn er nog vele plaatsen in België.


Vraagje: mag ik die bestaande routes tracen op de kaart adhv de bestaande
wegen in OSM en de route in de folder van bv Prov Antwerpen. Of moeten de
routes daadwerkelijk gelopen worden?
Op zich beide geen probleem, maar dan weet hoe te werk gaan.


 Op haar beurt kan de pagina dan worden opgedeeld in een stuk conventies
 en
 de projectpagina zelf, zoals fiets- en wandelroutes.

 Een pagina speciaal voor Blosolooproutes lijkt me nu iets te specifiek om
 daar
 een apart project van te maken.


Idem, tot alle onderdelen te groot worden natuurlijk, maar zover zijn we
nog niet.

-- 
wannes
___
Talk-be mailing list
Talk-be@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


Re: [OSM-talk-be] LoopOmlopen van Bloso

2012-08-27 Thread wannes
2012/8/27 Ben Laenen benlae...@gmail.com

 On Monday 27 August 2012 13:49:52 wannes wrote:
  Vraagje: mag ik die bestaande routes tracen op de kaart adhv de bestaande
  wegen in OSM en de route in de folder van bv Prov Antwerpen. Of moeten de
  routes daadwerkelijk gelopen worden?
  Op zich beide geen probleem, maar dan weet hoe te werk gaan.

 Je zal het ter plekke moeten gaan bekijken, tenzij je toestemming hebt om
 de
 folder te kopiëren natuurlijk...


Dan loop ik wel even, geen issue :)

-- 
wannes
___
Talk-be mailing list
Talk-be@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


Re: [OSM-talk-be] LoopOmlopen van Bloso

2012-08-27 Thread Johan Degreef
bijkomend vrraagje.

MOETEN al die nieuw gecreerde routes wel opgenomen worden in OSM? Volstaat
het niet om de weg op zich correct te benamen en de ondergrond, toegestane
en geweigerde transportmideelen aan te duiden. dan kan iedereen die
daarvoor speciale kaarten (zie openfietsmap.nl bvb) maakt correcte
basisgegevens uit OSM halen. ik denk dat onze opdracht eruit bestaat de
wegen te mappen en niet allerlei routes (bloso, fietsknooppunten, ed...)

Zo kan iemand een BLOSO looproutekaart maken op basis van de OSM.

Johan




Op 27 augustus 2012 13:49 schreef wannes wanne...@gmail.com het volgende:

 2012/8/27 Ben Laenen benlae...@gmail.com

 On Monday 27 August 2012 12:45:39 Ivo De Broeck wrote:
  Ik hoop dat alles juist verlopen is, maar ik heb de pagina vertaald.
 Zie nu
  http://wiki.openstreetmap.org/wiki/NL:WikiProject_Belgium/Bloso .
  Ik nodig trouwens iedereen uit om aan deze pagina te werken.

 Zoals ik op de pagina heb geschreven, ik heb liever dat dit onderdeel
 uitmaakt
 van een meer algemene pagina over sportroutes. In bijna alle Antwerpse
 parken
 zijn er nu looproutes bvb., maar ze hebben niets met Bloso te maken, en zo
 zijn er nog vele plaatsen in België.


 Vraagje: mag ik die bestaande routes tracen op de kaart adhv de bestaande
 wegen in OSM en de route in de folder van bv Prov Antwerpen. Of moeten de
 routes daadwerkelijk gelopen worden?
 Op zich beide geen probleem, maar dan weet hoe te werk gaan.


 Op haar beurt kan de pagina dan worden opgedeeld in een stuk conventies
 en
 de projectpagina zelf, zoals fiets- en wandelroutes.

 Een pagina speciaal voor Blosolooproutes lijkt me nu iets te specifiek om
 daar
 een apart project van te maken.


 Idem, tot alle onderdelen te groot worden natuurlijk, maar zover zijn we
 nog niet.

 --
 wannes

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


___
Talk-be mailing list
Talk-be@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


Re: [OSM-talk-be] LoopOmlopen van Bloso

2012-08-27 Thread Sander Deryckere
Hoe zou je de openfietsmap.nl maken als de fietsknooppunten niet in OSM
zitten?

Die data is niet vrij beschikbaar, en zeker niet in vector formaat.

Op 27 augustus 2012 14:11 schreef Johan Degreef jdg...@gmail.com het
volgende:

 bijkomend vrraagje.

 MOETEN al die nieuw gecreerde routes wel opgenomen worden in OSM? Volstaat
 het niet om de weg op zich correct te benamen en de ondergrond, toegestane
 en geweigerde transportmideelen aan te duiden. dan kan iedereen die
 daarvoor speciale kaarten (zie openfietsmap.nl bvb) maakt correcte
 basisgegevens uit OSM halen. ik denk dat onze opdracht eruit bestaat de
 wegen te mappen en niet allerlei routes (bloso, fietsknooppunten, ed...)

 Zo kan iemand een BLOSO looproutekaart maken op basis van de OSM.

 Johan




 Op 27 augustus 2012 13:49 schreef wannes wanne...@gmail.com het
 volgende:

 2012/8/27 Ben Laenen benlae...@gmail.com

 On Monday 27 August 2012 12:45:39 Ivo De Broeck wrote:
  Ik hoop dat alles juist verlopen is, maar ik heb de pagina vertaald.
 Zie nu
  http://wiki.openstreetmap.org/wiki/NL:WikiProject_Belgium/Bloso .
  Ik nodig trouwens iedereen uit om aan deze pagina te werken.

 Zoals ik op de pagina heb geschreven, ik heb liever dat dit onderdeel
 uitmaakt
 van een meer algemene pagina over sportroutes. In bijna alle Antwerpse
 parken
 zijn er nu looproutes bvb., maar ze hebben niets met Bloso te maken, en
 zo
 zijn er nog vele plaatsen in België.


 Vraagje: mag ik die bestaande routes tracen op de kaart adhv de bestaande
 wegen in OSM en de route in de folder van bv Prov Antwerpen. Of moeten de
 routes daadwerkelijk gelopen worden?
 Op zich beide geen probleem, maar dan weet hoe te werk gaan.


 Op haar beurt kan de pagina dan worden opgedeeld in een stuk
 conventies en
 de projectpagina zelf, zoals fiets- en wandelroutes.

 Een pagina speciaal voor Blosolooproutes lijkt me nu iets te specifiek
 om daar
 een apart project van te maken.


 Idem, tot alle onderdelen te groot worden natuurlijk, maar zover zijn we
 nog niet.

 --
 wannes

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be



 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


___
Talk-be mailing list
Talk-be@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


Re: [OSM-talk-be] LoopOmlopen van Bloso

2012-08-27 Thread Johan Degreef
en ok, de fietsknooppunten zijn geen wegen, maar POINTS. Die zou ik er nog
wel opzetten, maar geen volledige routes.




Op 27 augustus 2012 14:14 schreef Sander Deryckere
sander...@gmail.comhet volgende:

 Hoe zou je de openfietsmap.nl maken als de fietsknooppunten niet in OSM
 zitten?

 Die data is niet vrij beschikbaar, en zeker niet in vector formaat.

 Op 27 augustus 2012 14:11 schreef Johan Degreef jdg...@gmail.com het
 volgende:

 bijkomend vrraagje.

 MOETEN al die nieuw gecreerde routes wel opgenomen worden in OSM?
 Volstaat het niet om de weg op zich correct te benamen en de ondergrond,
 toegestane en geweigerde transportmideelen aan te duiden. dan kan iedereen
 die daarvoor speciale kaarten (zie openfietsmap.nl bvb) maakt correcte
 basisgegevens uit OSM halen. ik denk dat onze opdracht eruit bestaat de
 wegen te mappen en niet allerlei routes (bloso, fietsknooppunten, ed...)

 Zo kan iemand een BLOSO looproutekaart maken op basis van de OSM.

 Johan




 Op 27 augustus 2012 13:49 schreef wannes wanne...@gmail.com het
 volgende:

  2012/8/27 Ben Laenen benlae...@gmail.com

 On Monday 27 August 2012 12:45:39 Ivo De Broeck wrote:
  Ik hoop dat alles juist verlopen is, maar ik heb de pagina vertaald.
 Zie nu
  http://wiki.openstreetmap.org/wiki/NL:WikiProject_Belgium/Bloso .
  Ik nodig trouwens iedereen uit om aan deze pagina te werken.

 Zoals ik op de pagina heb geschreven, ik heb liever dat dit onderdeel
 uitmaakt
 van een meer algemene pagina over sportroutes. In bijna alle Antwerpse
 parken
 zijn er nu looproutes bvb., maar ze hebben niets met Bloso te maken, en
 zo
 zijn er nog vele plaatsen in België.


 Vraagje: mag ik die bestaande routes tracen op de kaart adhv de
 bestaande wegen in OSM en de route in de folder van bv Prov Antwerpen. Of
 moeten de routes daadwerkelijk gelopen worden?
 Op zich beide geen probleem, maar dan weet hoe te werk gaan.


 Op haar beurt kan de pagina dan worden opgedeeld in een stuk
 conventies en
 de projectpagina zelf, zoals fiets- en wandelroutes.

 Een pagina speciaal voor Blosolooproutes lijkt me nu iets te specifiek
 om daar
 een apart project van te maken.


 Idem, tot alle onderdelen te groot worden natuurlijk, maar zover zijn we
 nog niet.

 --
 wannes

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be



 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be



 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


___
Talk-be mailing list
Talk-be@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


Re: [OSM-talk-be] LoopOmlopen van Bloso

2012-08-27 Thread Wouter Hamelinck
Nee, dat moet niet. Maar dat mag gerust. Als iemand absoluut elke boom
in het Zoniënwoud in kaart wil brengen dan mag dat. Zelfs als wij (ik
in elk geval) daar geen nut in zien. Map wat je zelf interessant
vindt. Sommigen vinden blijkbaar die bloso-routes interessant (ik
bvb).

 ik denk dat onze opdracht eruit bestaat de wegen te mappen en
 niet allerlei routes (bloso, fietsknooppunten, ed...)

Hebben wij een opdracht gekregen? Van wie dan wel?

wouter

-- 
Wie niet in zichzelf gelooft, komt nergens.
   - Thor Heyerdahl

___
Talk-be mailing list
Talk-be@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


Re: [OSM-talk-be] LoopOmlopen van Bloso

2012-08-27 Thread Sander Deryckere
Fiesnet.be is proprietair. Stel dat die beslissen om hun site offline the
halen (ik heb trouwens al verschillende fouten op hun site ontdekt).

Ik wil een fietstochtje van ongeveer 30km plannen via het fietsknooppunten
netwerk, ik heb geen kaart gekocht (of mijn kaart is 2 jaar oud en de helft
van de knooppunten zijn veranderd). Hoe moet ik beginnen?

OSM heeft het doel om ALLE stabiele en momenteel aanwezige geografische
data te verzamelen. Daar horen ook alle soorten routes bij.

De vraag is dus niet als die data moet verzameld worden, de vraag is wat de
beste manier is om die data te verzamelen.


Op 27 augustus 2012 14:24 schreef Johan Degreef jdg...@gmail.com het
volgende:

 en ok, de fietsknooppunten zijn geen wegen, maar POINTS. Die zou ik er nog
 wel opzetten, maar geen volledige routes.




 Op 27 augustus 2012 14:14 schreef Sander Deryckere sander...@gmail.comhet 
 volgende:

 Hoe zou je de openfietsmap.nl maken als de fietsknooppunten niet in OSM
 zitten?


 Die data is niet vrij beschikbaar, en zeker niet in vector formaat.

 Op 27 augustus 2012 14:11 schreef Johan Degreef jdg...@gmail.com het
 volgende:

 bijkomend vrraagje.

 MOETEN al die nieuw gecreerde routes wel opgenomen worden in OSM?
 Volstaat het niet om de weg op zich correct te benamen en de ondergrond,
 toegestane en geweigerde transportmideelen aan te duiden. dan kan iedereen
 die daarvoor speciale kaarten (zie openfietsmap.nl bvb) maakt
 correcte basisgegevens uit OSM halen. ik denk dat onze opdracht eruit
 bestaat de wegen te mappen en niet allerlei routes (bloso,
 fietsknooppunten, ed...)

 Zo kan iemand een BLOSO looproutekaart maken op basis van de OSM.

 Johan




 Op 27 augustus 2012 13:49 schreef wannes wanne...@gmail.com het
 volgende:

  2012/8/27 Ben Laenen benlae...@gmail.com

 On Monday 27 August 2012 12:45:39 Ivo De Broeck wrote:
  Ik hoop dat alles juist verlopen is, maar ik heb de pagina vertaald.
 Zie nu
  http://wiki.openstreetmap.org/wiki/NL:WikiProject_Belgium/Bloso .
  Ik nodig trouwens iedereen uit om aan deze pagina te werken.

 Zoals ik op de pagina heb geschreven, ik heb liever dat dit onderdeel
 uitmaakt
 van een meer algemene pagina over sportroutes. In bijna alle Antwerpse
 parken
 zijn er nu looproutes bvb., maar ze hebben niets met Bloso te maken,
 en zo
 zijn er nog vele plaatsen in België.


 Vraagje: mag ik die bestaande routes tracen op de kaart adhv de
 bestaande wegen in OSM en de route in de folder van bv Prov Antwerpen. Of
 moeten de routes daadwerkelijk gelopen worden?
 Op zich beide geen probleem, maar dan weet hoe te werk gaan.


 Op haar beurt kan de pagina dan worden opgedeeld in een stuk
 conventies en
 de projectpagina zelf, zoals fiets- en wandelroutes.

 Een pagina speciaal voor Blosolooproutes lijkt me nu iets te specifiek
 om daar
 een apart project van te maken.


 Idem, tot alle onderdelen te groot worden natuurlijk, maar zover zijn
 we nog niet.

 --
 wannes

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be



 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be



 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be



 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


___
Talk-be mailing list
Talk-be@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


Re: [OSM-talk-be] LoopOmlopen van Bloso

2012-08-27 Thread Johan Degreef
OK, ik snap het, maar kan ik dan nu met OSM een route plannen met als
criterium langs alle paden, als ze maar behoren tot het
fietsknooppuntnetwerk?





Op 27 augustus 2012 14:34 schreef Sander Deryckere
sander...@gmail.comhet volgende:

 Fiesnet.be is proprietair. Stel dat die beslissen om hun site offline the
 halen (ik heb trouwens al verschillende fouten op hun site ontdekt).

 Ik wil een fietstochtje van ongeveer 30km plannen via het fietsknooppunten
 netwerk, ik heb geen kaart gekocht (of mijn kaart is 2 jaar oud en de helft
 van de knooppunten zijn veranderd). Hoe moet ik beginnen?

 OSM heeft het doel om ALLE stabiele en momenteel aanwezige geografische
 data te verzamelen. Daar horen ook alle soorten routes bij.

 De vraag is dus niet als die data moet verzameld worden, de vraag is wat
 de beste manier is om die data te verzamelen.


 Op 27 augustus 2012 14:24 schreef Johan Degreef jdg...@gmail.com het
 volgende:

 en ok, de fietsknooppunten zijn geen wegen, maar POINTS. Die zou ik er
 nog wel opzetten, maar geen volledige routes.




  Op 27 augustus 2012 14:14 schreef Sander Deryckere sander...@gmail.comhet 
 volgende:

 Hoe zou je de openfietsmap.nl maken als de fietsknooppunten niet in OSM
 zitten?


 Die data is niet vrij beschikbaar, en zeker niet in vector formaat.

 Op 27 augustus 2012 14:11 schreef Johan Degreef jdg...@gmail.com het
 volgende:

 bijkomend vrraagje.

 MOETEN al die nieuw gecreerde routes wel opgenomen worden in OSM?
 Volstaat het niet om de weg op zich correct te benamen en de ondergrond,
 toegestane en geweigerde transportmideelen aan te duiden. dan kan iedereen
 die daarvoor speciale kaarten (zie openfietsmap.nl bvb) maakt
 correcte basisgegevens uit OSM halen. ik denk dat onze opdracht eruit
 bestaat de wegen te mappen en niet allerlei routes (bloso,
 fietsknooppunten, ed...)

 Zo kan iemand een BLOSO looproutekaart maken op basis van de OSM.

 Johan




 Op 27 augustus 2012 13:49 schreef wannes wanne...@gmail.com het
 volgende:

  2012/8/27 Ben Laenen benlae...@gmail.com

 On Monday 27 August 2012 12:45:39 Ivo De Broeck wrote:
  Ik hoop dat alles juist verlopen is, maar ik heb de pagina
 vertaald. Zie nu
  http://wiki.openstreetmap.org/wiki/NL:WikiProject_Belgium/Bloso .
  Ik nodig trouwens iedereen uit om aan deze pagina te werken.

 Zoals ik op de pagina heb geschreven, ik heb liever dat dit onderdeel
 uitmaakt
 van een meer algemene pagina over sportroutes. In bijna alle
 Antwerpse parken
 zijn er nu looproutes bvb., maar ze hebben niets met Bloso te maken,
 en zo
 zijn er nog vele plaatsen in België.


 Vraagje: mag ik die bestaande routes tracen op de kaart adhv de
 bestaande wegen in OSM en de route in de folder van bv Prov Antwerpen. Of
 moeten de routes daadwerkelijk gelopen worden?
 Op zich beide geen probleem, maar dan weet hoe te werk gaan.


 Op haar beurt kan de pagina dan worden opgedeeld in een stuk
 conventies en
 de projectpagina zelf, zoals fiets- en wandelroutes.

 Een pagina speciaal voor Blosolooproutes lijkt me nu iets te
 specifiek om daar
 een apart project van te maken.


 Idem, tot alle onderdelen te groot worden natuurlijk, maar zover zijn
 we nog niet.

 --
 wannes

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be



 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be



 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be



 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be



 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


___
Talk-be mailing list
Talk-be@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


Re: [OSM-talk-be] LoopOmlopen van Bloso

2012-08-27 Thread Johan Degreef
*Als je vraagt is er daar een tool voor, nee, die is nog niet geschreven
...* maar daar past dan de openfietsmap.nl in het plaatje...

Op 27 augustus 2012 14:47 schreef Sander Deryckere
sander...@gmail.comhet volgende:

 Ja, je kan naar de fiets layer kijken van osm.org, en met wat JOSM-fu kan
 je ook die routes naar een GPX omzetten om die dan op je GPS te zetten. Bij
 BLOSO routes is het zelfs eenvoudiger, aangezien je daar per route kan
 werken.

 Als je vraagt is er daar een tool voor, nee, die is nog niet geschreven
 (of ik heb het gemist). Maar zonder data zal er nooit iemand een tool
 schrijven. Er zijn wel al wat Android apps die de OSM route data gebruiken,
 maar ik geloof dat hun route-plannen systeem beperkt is.

 Op 27 augustus 2012 14:38 schreef Johan Degreef jdg...@gmail.com het
 volgende:

 OK, ik snap het, maar kan ik dan nu met OSM een route plannen met als
 criterium langs alle paden, als ze maar behoren tot het
 fietsknooppuntnetwerk?





 Op 27 augustus 2012 14:34 schreef Sander Deryckere sander...@gmail.comhet 
 volgende:

 Fiesnet.be is proprietair. Stel dat die beslissen om hun site offline the
 halen (ik heb trouwens al verschillende fouten op hun site ontdekt).

 Ik wil een fietstochtje van ongeveer 30km plannen via het
 fietsknooppunten netwerk, ik heb geen kaart gekocht (of mijn kaart is 2
 jaar oud en de helft van de knooppunten zijn veranderd). Hoe moet ik
 beginnen?

 OSM heeft het doel om ALLE stabiele en momenteel aanwezige geografische
 data te verzamelen. Daar horen ook alle soorten routes bij.

 De vraag is dus niet als die data moet verzameld worden, de vraag is wat
 de beste manier is om die data te verzamelen.


 Op 27 augustus 2012 14:24 schreef Johan Degreef jdg...@gmail.com het
 volgende:

 en ok, de fietsknooppunten zijn geen wegen, maar POINTS. Die zou ik er
 nog wel opzetten, maar geen volledige routes.




  Op 27 augustus 2012 14:14 schreef Sander Deryckere 
 sander...@gmail.com het volgende:

 Hoe zou je de openfietsmap.nl maken als de fietsknooppunten niet in
 OSM zitten?


 Die data is niet vrij beschikbaar, en zeker niet in vector formaat.

 Op 27 augustus 2012 14:11 schreef Johan Degreef jdg...@gmail.comhet 
 volgende:

 bijkomend vrraagje.

 MOETEN al die nieuw gecreerde routes wel opgenomen worden in OSM?
 Volstaat het niet om de weg op zich correct te benamen en de ondergrond,
 toegestane en geweigerde transportmideelen aan te duiden. dan kan 
 iedereen
 die daarvoor speciale kaarten (zie openfietsmap.nl bvb) maakt
 correcte basisgegevens uit OSM halen. ik denk dat onze opdracht eruit
 bestaat de wegen te mappen en niet allerlei routes (bloso,
 fietsknooppunten, ed...)

 Zo kan iemand een BLOSO looproutekaart maken op basis van de OSM.

 Johan




 Op 27 augustus 2012 13:49 schreef wannes wanne...@gmail.com het
 volgende:

  2012/8/27 Ben Laenen benlae...@gmail.com

 On Monday 27 August 2012 12:45:39 Ivo De Broeck wrote:
  Ik hoop dat alles juist verlopen is, maar ik heb de pagina
 vertaald. Zie nu
  http://wiki.openstreetmap.org/wiki/NL:WikiProject_Belgium/Bloso .
  Ik nodig trouwens iedereen uit om aan deze pagina te werken.

 Zoals ik op de pagina heb geschreven, ik heb liever dat dit
 onderdeel uitmaakt
 van een meer algemene pagina over sportroutes. In bijna alle
 Antwerpse parken
 zijn er nu looproutes bvb., maar ze hebben niets met Bloso te
 maken, en zo
 zijn er nog vele plaatsen in België.


 Vraagje: mag ik die bestaande routes tracen op de kaart adhv de
 bestaande wegen in OSM en de route in de folder van bv Prov Antwerpen. 
 Of
 moeten de routes daadwerkelijk gelopen worden?
 Op zich beide geen probleem, maar dan weet hoe te werk gaan.


 Op haar beurt kan de pagina dan worden opgedeeld in een stuk
 conventies en
 de projectpagina zelf, zoals fiets- en wandelroutes.

 Een pagina speciaal voor Blosolooproutes lijkt me nu iets te
 specifiek om daar
 een apart project van te maken.


 Idem, tot alle onderdelen te groot worden natuurlijk, maar zover
 zijn we nog niet.

 --
 wannes

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be



 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be



 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be



 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be



 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be



 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be



 ___
 Talk-be mailing list
 

Re: [OSM-talk-be] LoopOmlopen van Bloso

2012-08-27 Thread wannes
Hoe zet je die in een relatie?
Want als ik het goed heb (het is vier-vijf jaar geleden dat ik nog deftig
gemapt heb) voeg je aan elke way die deel uit maakt van de looproute
hetvolgende toe:
 type = route
 route = running
 distance = 10km
 name = *

Verder nog iets of is dat alles? En worden die dan automatisch aan mekaar
geschakeld als route?

2012/8/26 Ivo De Broeck ivo.debro...@gmail.com

 Bloso is van plan om voor verschillende sporten routes te maken. Iedereen
 kent waarschijnlijk de mountainbike-routes. Nu is Bloso begonnen met
 jogging-routes (andere sporten zullen volgen).
 De vijfde Loopomloop wordt ingehuldigd in De Pinte op 7 september 2012.
 Bierbeek (sinds 24 juli) was de eerste gemeente met zulke routes in
 Vlaams-Brabant.
 Ik heb de drie zogenaamde Loopomloop-routes van Bierbeek in OSM gezet en
 een wiki-page aangemaakt.
 Opmerkingen liefst via
 http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:WikiProject_Belgium/Bloso
 Tenslotte wil deze 3 routes niet naar de kl* helpen, alle suggesties en
 wijzigingen zijn welkom.

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




-- 
wannes
___
Talk-be mailing list
Talk-be@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


Re: [OSM-talk-be] LoopOmlopen van Bloso

2012-08-27 Thread Jo
Tegenwoordig maak je een nieuwe relatie met die tags en dan voeg je alle
wegen die er deel van uitmaken daaraan toe. (Liefst in volgorde, dan is het
eenvoudiger om na te kijken of de relatie volledig/continu is).

Jo

Op 27 augustus 2012 16:08 schreef wannes wanne...@gmail.com het volgende:

 Hoe zet je die in een relatie?
 Want als ik het goed heb (het is vier-vijf jaar geleden dat ik nog deftig
 gemapt heb) voeg je aan elke way die deel uit maakt van de looproute
 hetvolgende toe:
  type = route
  route = running
  distance = 10km
  name = *

 Verder nog iets of is dat alles? En worden die dan automatisch aan mekaar
 geschakeld als route?

 2012/8/26 Ivo De Broeck ivo.debro...@gmail.com

 Bloso is van plan om voor verschillende sporten routes te maken. Iedereen
 kent waarschijnlijk de mountainbike-routes. Nu is Bloso begonnen met
 jogging-routes (andere sporten zullen volgen).
 De vijfde Loopomloop wordt ingehuldigd in De Pinte op 7 september 2012.
 Bierbeek (sinds 24 juli) was de eerste gemeente met zulke routes in
 Vlaams-Brabant.
 Ik heb de drie zogenaamde Loopomloop-routes van Bierbeek in OSM gezet en
 een wiki-page aangemaakt.
 Opmerkingen liefst via
 http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:WikiProject_Belgium/Bloso
 Tenslotte wil deze 3 routes niet naar de kl* helpen, alle suggesties en
 wijzigingen zijn welkom.

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




 --
 wannes

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


___
Talk-be mailing list
Talk-be@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


Re: [OSM-talk-be] LoopOmlopen van Bloso

2012-08-27 Thread wannes
Ok, vanavond eens proberen of ik potlach2 de baas kan :)

2012/8/27 Jo winfi...@gmail.com

 Tegenwoordig maak je een nieuwe relatie met die tags en dan voeg je alle
 wegen die er deel van uitmaken daaraan toe. (Liefst in volgorde, dan is het
 eenvoudiger om na te kijken of de relatie volledig/continu is).

 Jo

 Op 27 augustus 2012 16:08 schreef wannes wanne...@gmail.com het
 volgende:

 Hoe zet je die in een relatie?
 Want als ik het goed heb (het is vier-vijf jaar geleden dat ik nog deftig
 gemapt heb) voeg je aan elke way die deel uit maakt van de looproute
 hetvolgende toe:
  type = route
  route = running
  distance = 10km
  name = *

 Verder nog iets of is dat alles? En worden die dan automatisch aan mekaar
 geschakeld als route?

 2012/8/26 Ivo De Broeck ivo.debro...@gmail.com

 Bloso is van plan om voor verschillende sporten routes te maken.
 Iedereen kent waarschijnlijk de mountainbike-routes. Nu is Bloso begonnen
 met jogging-routes (andere sporten zullen volgen).
 De vijfde Loopomloop wordt ingehuldigd in De Pinte op 7 september
 2012. Bierbeek (sinds 24 juli) was de eerste gemeente met zulke routes in
 Vlaams-Brabant.
 Ik heb de drie zogenaamde Loopomloop-routes van Bierbeek in OSM gezet en
 een wiki-page aangemaakt.
 Opmerkingen liefst via
 http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:WikiProject_Belgium/Bloso
 Tenslotte wil deze 3 routes niet naar de kl* helpen, alle suggesties en
 wijzigingen zijn welkom.

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




 --
 wannes

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be



 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




-- 
wannes
___
Talk-be mailing list
Talk-be@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


Re: [OSM-talk-be] LoopOmlopen van Bloso

2012-08-27 Thread Ivo De Broeck
Nee, je maakt een relatie.

Kies een weg
Selecteer Advanced
Kies Add relation (onderaan)
New relation
Sluit Bewerken af - Save (zodat die relatie een nummer krijgt)
Start terug op en lees het nummer van die relatie
Kopieer dat nummer (copy)

kies een tweede weg
Kies Add relation
Load relation
kopieer dat nummer (paste)

kies derde weg enz
tip: doe de wegen in de juiste volgorde

Wil je echt die relaties verder bewerken gebruik JOSM


Op 27 augustus 2012 16:08 schreef wannes wanne...@gmail.com het volgende:

 Hoe zet je die in een relatie?
 Want als ik het goed heb (het is vier-vijf jaar geleden dat ik nog deftig
 gemapt heb) voeg je aan elke way die deel uit maakt van de looproute
 hetvolgende toe:
  type = route
  route = running
  distance = 10km
  name = *

 Verder nog iets of is dat alles? En worden die dan automatisch aan mekaar
 geschakeld als route?

 2012/8/26 Ivo De Broeck ivo.debro...@gmail.com

 Bloso is van plan om voor verschillende sporten routes te maken. Iedereen
 kent waarschijnlijk de mountainbike-routes. Nu is Bloso begonnen met
 jogging-routes (andere sporten zullen volgen).
 De vijfde Loopomloop wordt ingehuldigd in De Pinte op 7 september 2012.
 Bierbeek (sinds 24 juli) was de eerste gemeente met zulke routes in
 Vlaams-Brabant.
 Ik heb de drie zogenaamde Loopomloop-routes van Bierbeek in OSM gezet en
 een wiki-page aangemaakt.
 Opmerkingen liefst via
 http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:WikiProject_Belgium/Bloso
 Tenslotte wil deze 3 routes niet naar de kl* helpen, alle suggesties en
 wijzigingen zijn welkom.

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




 --
 wannes

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


___
Talk-be mailing list
Talk-be@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


Re: [OSM-talk-be] LoopOmlopen van Bloso

2012-08-27 Thread wannes
all right. Werk voor straks.
(Heb al gezien dat niet alle wegen gemapped zijn, dus dat doen we eerst
natuurlijk :)

2012/8/27 Ivo De Broeck ivo.debro...@gmail.com

 Nee, je maakt een relatie.

 Kies een weg
 Selecteer Advanced
 Kies Add relation (onderaan)
 New relation
 Sluit Bewerken af - Save (zodat die relatie een nummer krijgt)
 Start terug op en lees het nummer van die relatie
 Kopieer dat nummer (copy)
 
 kies een tweede weg
 Kies Add relation
 Load relation
 kopieer dat nummer (paste)
 
 kies derde weg enz
 tip: doe de wegen in de juiste volgorde

 Wil je echt die relaties verder bewerken gebruik JOSM


 Op 27 augustus 2012 16:08 schreef wannes wanne...@gmail.com het
 volgende:

 Hoe zet je die in een relatie?

 Want als ik het goed heb (het is vier-vijf jaar geleden dat ik nog deftig
 gemapt heb) voeg je aan elke way die deel uit maakt van de looproute
 hetvolgende toe:
  type = route
  route = running
  distance = 10km
  name = *

 Verder nog iets of is dat alles? En worden die dan automatisch aan mekaar
 geschakeld als route?

 2012/8/26 Ivo De Broeck ivo.debro...@gmail.com

 Bloso is van plan om voor verschillende sporten routes te maken.
 Iedereen kent waarschijnlijk de mountainbike-routes. Nu is Bloso begonnen
 met jogging-routes (andere sporten zullen volgen).
 De vijfde Loopomloop wordt ingehuldigd in De Pinte op 7 september
 2012. Bierbeek (sinds 24 juli) was de eerste gemeente met zulke routes in
 Vlaams-Brabant.
 Ik heb de drie zogenaamde Loopomloop-routes van Bierbeek in OSM gezet en
 een wiki-page aangemaakt.
 Opmerkingen liefst via
 http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:WikiProject_Belgium/Bloso
 Tenslotte wil deze 3 routes niet naar de kl* helpen, alle suggesties en
 wijzigingen zijn welkom.

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




 --
 wannes

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be






 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




-- 
wannes
___
Talk-be mailing list
Talk-be@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


Re: [OSM-talk-be] LoopOmlopen van Bloso

2012-08-27 Thread wannes
Zou moeten gelukt zijn.
http://www.openstreetmap.org/browse/relation/2378869
thx

2012/8/27 Ivo De Broeck ivo.debro...@gmail.com

 Nee, je maakt een relatie.

 Kies een weg
 Selecteer Advanced
 Kies Add relation (onderaan)
 New relation
 Sluit Bewerken af - Save (zodat die relatie een nummer krijgt)
 Start terug op en lees het nummer van die relatie
 Kopieer dat nummer (copy)
 
 kies een tweede weg
 Kies Add relation
 Load relation
 kopieer dat nummer (paste)
 
 kies derde weg enz
 tip: doe de wegen in de juiste volgorde

 Wil je echt die relaties verder bewerken gebruik JOSM


 Op 27 augustus 2012 16:08 schreef wannes wanne...@gmail.com het
 volgende:

 Hoe zet je die in een relatie?

 Want als ik het goed heb (het is vier-vijf jaar geleden dat ik nog deftig
 gemapt heb) voeg je aan elke way die deel uit maakt van de looproute
 hetvolgende toe:
  type = route
  route = running
  distance = 10km
  name = *

 Verder nog iets of is dat alles? En worden die dan automatisch aan mekaar
 geschakeld als route?

 2012/8/26 Ivo De Broeck ivo.debro...@gmail.com

 Bloso is van plan om voor verschillende sporten routes te maken.
 Iedereen kent waarschijnlijk de mountainbike-routes. Nu is Bloso begonnen
 met jogging-routes (andere sporten zullen volgen).
 De vijfde Loopomloop wordt ingehuldigd in De Pinte op 7 september
 2012. Bierbeek (sinds 24 juli) was de eerste gemeente met zulke routes in
 Vlaams-Brabant.
 Ik heb de drie zogenaamde Loopomloop-routes van Bierbeek in OSM gezet en
 een wiki-page aangemaakt.
 Opmerkingen liefst via
 http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:WikiProject_Belgium/Bloso
 Tenslotte wil deze 3 routes niet naar de kl* helpen, alle suggesties en
 wijzigingen zijn welkom.

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




 --
 wannes

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be






 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




-- 
wannes
___
Talk-be mailing list
Talk-be@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


Re: [OSM-talk-be] LoopOmlopen van Bloso

2012-08-27 Thread Sander Deryckere
Wel, je weet ook met welke routes je moet beginnen. De meeste zijn
eenvoudiger. Op het eerste zicht ziet het er goed uit, enkel
bewijgwijzerd vind ik een eigenaardig woord ;)

Een meer in-detail controle is wel nog nodig voor zo'n complexe route.
Op 27 aug. 2012 21:26 schreef wannes wanne...@gmail.com het volgende:

 Zou moeten gelukt zijn.
 http://www.openstreetmap.org/browse/relation/2378869
 thx

 2012/8/27 Ivo De Broeck ivo.debro...@gmail.com

 Nee, je maakt een relatie.

 Kies een weg
 Selecteer Advanced
 Kies Add relation (onderaan)
 New relation
 Sluit Bewerken af - Save (zodat die relatie een nummer krijgt)
 Start terug op en lees het nummer van die relatie
 Kopieer dat nummer (copy)
 
 kies een tweede weg
 Kies Add relation
 Load relation
 kopieer dat nummer (paste)
 
 kies derde weg enz
 tip: doe de wegen in de juiste volgorde

 Wil je echt die relaties verder bewerken gebruik JOSM


 Op 27 augustus 2012 16:08 schreef wannes wanne...@gmail.com het
 volgende:

 Hoe zet je die in een relatie?

 Want als ik het goed heb (het is vier-vijf jaar geleden dat ik nog
 deftig gemapt heb) voeg je aan elke way die deel uit maakt van de looproute
 hetvolgende toe:
  type = route
  route = running
  distance = 10km
  name = *

 Verder nog iets of is dat alles? En worden die dan automatisch aan
 mekaar geschakeld als route?

 2012/8/26 Ivo De Broeck ivo.debro...@gmail.com

 Bloso is van plan om voor verschillende sporten routes te maken.
 Iedereen kent waarschijnlijk de mountainbike-routes. Nu is Bloso begonnen
 met jogging-routes (andere sporten zullen volgen).
 De vijfde Loopomloop wordt ingehuldigd in De Pinte op 7 september
 2012. Bierbeek (sinds 24 juli) was de eerste gemeente met zulke routes in
 Vlaams-Brabant.
 Ik heb de drie zogenaamde Loopomloop-routes van Bierbeek in OSM gezet
 en een wiki-page aangemaakt.
 Opmerkingen liefst via
 http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:WikiProject_Belgium/Bloso
 Tenslotte wil deze 3 routes niet naar de kl* helpen, alle suggesties en
 wijzigingen zijn welkom.

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




 --
 wannes

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be






 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




 --
 wannes

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


___
Talk-be mailing list
Talk-be@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


Re: [OSM-talk-be] LoopOmlopen van Bloso

2012-08-27 Thread wannes
Mja, zie niet waar ik die typo moet wijzigen. Go ahead.

En het is misschien inderdaad een verwarrende route omdat ze mekaar stukken
overlapt. Heb daar de nodige forward toegevoegd aan de ways opdat het dan
duidelijk zou moeten zijn welke richting je wel/niet uitmoet.

2012/8/27 Sander Deryckere sander...@gmail.com

 Wel, je weet ook met welke routes je moet beginnen. De meeste zijn
 eenvoudiger. Op het eerste zicht ziet het er goed uit, enkel
 bewijgwijzerd vind ik een eigenaardig woord ;)

 Een meer in-detail controle is wel nog nodig voor zo'n complexe route.
 Op 27 aug. 2012 21:26 schreef wannes wanne...@gmail.com het volgende:

 Zou moeten gelukt zijn.
 http://www.openstreetmap.org/browse/relation/2378869
 thx

 2012/8/27 Ivo De Broeck ivo.debro...@gmail.com

 Nee, je maakt een relatie.

 Kies een weg
 Selecteer Advanced
 Kies Add relation (onderaan)
 New relation
 Sluit Bewerken af - Save (zodat die relatie een nummer krijgt)
 Start terug op en lees het nummer van die relatie
 Kopieer dat nummer (copy)
 
 kies een tweede weg
 Kies Add relation
 Load relation
 kopieer dat nummer (paste)
 
 kies derde weg enz
 tip: doe de wegen in de juiste volgorde

 Wil je echt die relaties verder bewerken gebruik JOSM


 Op 27 augustus 2012 16:08 schreef wannes wanne...@gmail.com het
 volgende:

 Hoe zet je die in een relatie?

 Want als ik het goed heb (het is vier-vijf jaar geleden dat ik nog
 deftig gemapt heb) voeg je aan elke way die deel uit maakt van de looproute
 hetvolgende toe:
  type = route
  route = running
  distance = 10km
  name = *

 Verder nog iets of is dat alles? En worden die dan automatisch aan
 mekaar geschakeld als route?

 2012/8/26 Ivo De Broeck ivo.debro...@gmail.com

 Bloso is van plan om voor verschillende sporten routes te maken.
 Iedereen kent waarschijnlijk de mountainbike-routes. Nu is Bloso begonnen
 met jogging-routes (andere sporten zullen volgen).
 De vijfde Loopomloop wordt ingehuldigd in De Pinte op 7 september
 2012. Bierbeek (sinds 24 juli) was de eerste gemeente met zulke routes in
 Vlaams-Brabant.
 Ik heb de drie zogenaamde Loopomloop-routes van Bierbeek in OSM gezet
 en een wiki-page aangemaakt.
 Opmerkingen liefst via
 http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:WikiProject_Belgium/Bloso
 Tenslotte wil deze 3 routes niet naar de kl* helpen, alle suggesties
 en wijzigingen zijn welkom.

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




 --
 wannes

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be






 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




 --
 wannes

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




-- 
wannes
___
Talk-be mailing list
Talk-be@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


Re: [OSM-talk-be] LoopOmlopen van Bloso

2012-08-27 Thread Jo
Ik heb de stukjes die je vergeten was toegevoegd, wegen gesplitst waar
nodig, de rollen weggehaald, sommige wegen zijn 2x lid van deze relatie. Ik
had een conflict bij het uploaden, ik heb mijn versie voorrang gegeven.

Kan je nakijken of de volgorde nog klopt?

Jo

Op 27 augustus 2012 21:55 schreef wannes wanne...@gmail.com het volgende:

 Zitten in de juiste volgorde, op twee stukjes die ik vergeten was na. Maar
 die zitten niet aan zo'n probleemgeval.
 http://www.openstreetmap.org/browse/way/178207542 en
 http://www.openstreetmap.org/browse/way/178207588

 2012/8/27 Jo winfi...@gmail.com

 Ik ben ernaar aan het kijken en zal die typo dan verbeteren. Had jij de
 stukken in de juiste volgorde toegevoegd?

 Die rollen worden eigenlijk eerder gebruikt als een route in de ene
 richting anders is dan in de andere richting. Als een stuk 2x wordt
 gebruikt, blijkt uit de volgorde van de leden in welke richting het segment
 moet worden gevolgd.

 Jo

 Op 27 augustus 2012 21:44 schreef wannes wanne...@gmail.com het
 volgende:

 Mja, zie niet waar ik die typo moet wijzigen. Go ahead.

 En het is misschien inderdaad een verwarrende route omdat ze mekaar
 stukken overlapt. Heb daar de nodige forward toegevoegd aan de ways opdat
 het dan duidelijk zou moeten zijn welke richting je wel/niet uitmoet.


 2012/8/27 Sander Deryckere sander...@gmail.com

 Wel, je weet ook met welke routes je moet beginnen. De meeste zijn
 eenvoudiger. Op het eerste zicht ziet het er goed uit, enkel
 bewijgwijzerd vind ik een eigenaardig woord ;)

 Een meer in-detail controle is wel nog nodig voor zo'n complexe route.
 Op 27 aug. 2012 21:26 schreef wannes wanne...@gmail.com het
 volgende:

 Zou moeten gelukt zijn.

 http://www.openstreetmap.org/browse/relation/http://www.website-unavailable.com/?wc=EWJmHhd5DRNfDBJuAgs=url=xn--link-ond2378869http://www.openstreetmap.org/browse/relation/2378869

 thx

 2012/8/27 Ivo De Broeck ivo.debro...@gmail.com

 Nee, je maakt een relatie.

 Kies een weg
 Selecteer Advanced
 Kies Add relation (onderaan)
 New relation
 Sluit Bewerken af - Save (zodat die relatie een nummer krijgt)
 Start terug op en lees het nummer van die relatie
 Kopieer dat nummer (copy)
 
 kies een tweede weg
 Kies Add relation
 Load relation
 kopieer dat nummer (paste)
 
 kies derde weg enz
 tip: doe de wegen in de juiste volgorde

 Wil je echt die relaties verder bewerken gebruik JOSM


 Op 27 augustus 2012 16:08 schreef wannes wanne...@gmail.com het
 volgende:

 Hoe zet je die in een relatie?

 Want als ik het goed heb (het is vier-vijf jaar geleden dat ik nog
 deftig gemapt heb) voeg je aan elke way die deel uit maakt van de 
 looproute
 hetvolgende toe:
  type = route
  route = running
  distance = 10km
  name = *

 Verder nog iets of is dat alles? En worden die dan automatisch aan
 mekaar geschakeld als route?

 2012/8/26 Ivo De Broeck ivo.debro...@gmail.com

 Bloso is van plan om voor verschillende sporten routes te maken.
 Iedereen kent waarschijnlijk de mountainbike-routes. Nu is Bloso 
 begonnen
 met jogging-routes (andere sporten zullen volgen).
 De vijfde Loopomloop wordt ingehuldigd in De Pinte op 7 september
 2012. Bierbeek (sinds 24 juli) was de eerste gemeente met zulke routes 
 in
 Vlaams-Brabant.
 Ik heb de drie zogenaamde Loopomloop-routes van Bierbeek in OSM
 gezet en een wiki-page aangemaakt.
 Opmerkingen liefst via
 http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:WikiProject_Belgium/Bloso
 Tenslotte wil deze 3 routes niet naar de kl* helpen, alle
 suggesties en wijzigingen zijn welkom.

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




 --
 wannes

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be






 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




 --
 wannes

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




 --
 wannes

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be



 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




 --
 wannes

___
Talk-be mailing list
Talk-be@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


Re: [OSM-talk-be] LoopOmlopen van Bloso

2012-08-27 Thread wannes
Ik zie nu allemaal dubbele ways ?
bv http://www.openstreetmap.org/browse/way/51207816

2012/8/27 Jo winfi...@gmail.com

 Net gekeken waar dat conflict vandaan kwam... Eimai, was het gebruik van
 die rollen correct in die relatie? Als dat zo is, heb ik namelijk ergens
 iets totaal verkeerd begrepen.

 Jo

 Op 27 augustus 2012 22:23 schreef Jo winfi...@gmail.com het volgende:

 Ik heb de stukjes die je vergeten was toegevoegd, wegen gesplitst waar
 nodig, de rollen weggehaald, sommige wegen zijn 2x lid van deze relatie. Ik
 had een conflict bij het uploaden, ik heb mijn versie voorrang gegeven.

 Kan je nakijken of de volgorde nog klopt?

 Jo

 Op 27 augustus 2012 21:55 schreef wannes wanne...@gmail.com het
 volgende:

 Zitten in de juiste volgorde, op twee stukjes die ik vergeten was na.
 Maar die zitten niet aan zo'n probleemgeval.
 http://www.openstreetmap.org/browse/way/178207542 en
 http://www.openstreetmap.org/browse/way/178207588

 2012/8/27 Jo winfi...@gmail.com

  Ik ben ernaar aan het kijken en zal die typo dan verbeteren. Had jij
 de stukken in de juiste volgorde toegevoegd?

 Die rollen worden eigenlijk eerder gebruikt als een route in de ene
 richting anders is dan in de andere richting. Als een stuk 2x wordt
 gebruikt, blijkt uit de volgorde van de leden in welke richting het segment
 moet worden gevolgd.

 Jo

 Op 27 augustus 2012 21:44 schreef wannes wanne...@gmail.com het
 volgende:

 Mja, zie niet waar ik die typo moet wijzigen. Go ahead.

 En het is misschien inderdaad een verwarrende route omdat ze mekaar
 stukken overlapt. Heb daar de nodige forward toegevoegd aan de ways 
 opdat
 het dan duidelijk zou moeten zijn welke richting je wel/niet uitmoet.


 2012/8/27 Sander Deryckere sander...@gmail.com

  Wel, je weet ook met welke routes je moet beginnen. De meeste zijn
 eenvoudiger. Op het eerste zicht ziet het er goed uit, enkel
 bewijgwijzerd vind ik een eigenaardig woord ;)

 Een meer in-detail controle is wel nog nodig voor zo'n complexe route.
 Op 27 aug. 2012 21:26 schreef wannes wanne...@gmail.com het
 volgende:

  Zou moeten gelukt zijn.

 http://www.openstreetmap.org/browse/relation/http://www.website-unavailable.com/?wc=EWJmHhd5DRNfDBJuAgs=url=xn--link-ond2378869http://www.openstreetmap.org/browse/relation/2378869

 thx

 2012/8/27 Ivo De Broeck ivo.debro...@gmail.com

 Nee, je maakt een relatie.

 Kies een weg
 Selecteer Advanced
 Kies Add relation (onderaan)
 New relation
 Sluit Bewerken af - Save (zodat die relatie een nummer krijgt)
 Start terug op en lees het nummer van die relatie
 Kopieer dat nummer (copy)
 
 kies een tweede weg
 Kies Add relation
 Load relation
 kopieer dat nummer (paste)
 
 kies derde weg enz
 tip: doe de wegen in de juiste volgorde

 Wil je echt die relaties verder bewerken gebruik JOSM


 Op 27 augustus 2012 16:08 schreef wannes wanne...@gmail.com het
 volgende:

 Hoe zet je die in een relatie?

 Want als ik het goed heb (het is vier-vijf jaar geleden dat ik nog
 deftig gemapt heb) voeg je aan elke way die deel uit maakt van de 
 looproute
 hetvolgende toe:
  type = route
  route = running
  distance = 10km
  name = *

 Verder nog iets of is dat alles? En worden die dan automatisch aan
 mekaar geschakeld als route?

 2012/8/26 Ivo De Broeck ivo.debro...@gmail.com

 Bloso is van plan om voor verschillende sporten routes te maken.
 Iedereen kent waarschijnlijk de mountainbike-routes. Nu is Bloso 
 begonnen
 met jogging-routes (andere sporten zullen volgen).
 De vijfde Loopomloop wordt ingehuldigd in De Pinte op 7
 september 2012. Bierbeek (sinds 24 juli) was de eerste gemeente met 
 zulke
 routes in Vlaams-Brabant.
 Ik heb de drie zogenaamde Loopomloop-routes van Bierbeek in OSM
 gezet en een wiki-page aangemaakt.
 Opmerkingen liefst via
 http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:WikiProject_Belgium/Bloso
 Tenslotte wil deze 3 routes niet naar de kl* helpen, alle
 suggesties en wijzigingen zijn welkom.

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




 --
 wannes

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be






 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




 --
 wannes

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




 --
 wannes

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be



 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 

Re: [OSM-talk-be] LoopOmlopen van Bloso

2012-08-27 Thread Ben Laenen
On Monday 27 August 2012 22:28:06 Jo wrote:
 Net gekeken waar dat conflict vandaan kwam... Eimai, was het gebruik van
 die rollen correct in die relatie? Als dat zo is, heb ik namelijk ergens
 iets totaal verkeerd begrepen.

Mijn excuses, 'k had een klein stukje toegevoegd dat je vergeten was, meer 
niet. Dacht dat je niet meer aan het werken was aan de relatie op dat moment 
:-)

Ben

___
Talk-be mailing list
Talk-be@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


Re: [OSM-talk-be] LoopOmlopen van Bloso

2012-08-27 Thread wannes
Volgorde is ok.

2012/8/27 Jo winfi...@gmail.com

 Ik heb de stukjes die je vergeten was toegevoegd, wegen gesplitst waar
 nodig, de rollen weggehaald, sommige wegen zijn 2x lid van deze relatie. Ik
 had een conflict bij het uploaden, ik heb mijn versie voorrang gegeven.

 Kan je nakijken of de volgorde nog klopt?

 Jo

 Op 27 augustus 2012 21:55 schreef wannes wanne...@gmail.com het
 volgende:

 Zitten in de juiste volgorde, op twee stukjes die ik vergeten was na. Maar
 die zitten niet aan zo'n probleemgeval.
 http://www.openstreetmap.org/browse/way/178207542 en
 http://www.openstreetmap.org/browse/way/178207588

 2012/8/27 Jo winfi...@gmail.com

  Ik ben ernaar aan het kijken en zal die typo dan verbeteren. Had jij de
 stukken in de juiste volgorde toegevoegd?

 Die rollen worden eigenlijk eerder gebruikt als een route in de ene
 richting anders is dan in de andere richting. Als een stuk 2x wordt
 gebruikt, blijkt uit de volgorde van de leden in welke richting het segment
 moet worden gevolgd.

 Jo

 Op 27 augustus 2012 21:44 schreef wannes wanne...@gmail.com het
 volgende:

 Mja, zie niet waar ik die typo moet wijzigen. Go ahead.

 En het is misschien inderdaad een verwarrende route omdat ze mekaar
 stukken overlapt. Heb daar de nodige forward toegevoegd aan de ways opdat
 het dan duidelijk zou moeten zijn welke richting je wel/niet uitmoet.


 2012/8/27 Sander Deryckere sander...@gmail.com

  Wel, je weet ook met welke routes je moet beginnen. De meeste zijn
 eenvoudiger. Op het eerste zicht ziet het er goed uit, enkel
 bewijgwijzerd vind ik een eigenaardig woord ;)

 Een meer in-detail controle is wel nog nodig voor zo'n complexe route.
 Op 27 aug. 2012 21:26 schreef wannes wanne...@gmail.com het
 volgende:

  Zou moeten gelukt zijn.

 http://www.openstreetmap.org/browse/relation/http://www.website-unavailable.com/?wc=EWJmHhd5DRNfDBJuAgs=url=xn--link-ond2378869http://www.openstreetmap.org/browse/relation/2378869

 thx

 2012/8/27 Ivo De Broeck ivo.debro...@gmail.com

 Nee, je maakt een relatie.

 Kies een weg
 Selecteer Advanced
 Kies Add relation (onderaan)
 New relation
 Sluit Bewerken af - Save (zodat die relatie een nummer krijgt)
 Start terug op en lees het nummer van die relatie
 Kopieer dat nummer (copy)
 
 kies een tweede weg
 Kies Add relation
 Load relation
 kopieer dat nummer (paste)
 
 kies derde weg enz
 tip: doe de wegen in de juiste volgorde

 Wil je echt die relaties verder bewerken gebruik JOSM


 Op 27 augustus 2012 16:08 schreef wannes wanne...@gmail.com het
 volgende:

 Hoe zet je die in een relatie?

 Want als ik het goed heb (het is vier-vijf jaar geleden dat ik nog
 deftig gemapt heb) voeg je aan elke way die deel uit maakt van de 
 looproute
 hetvolgende toe:
  type = route
  route = running
  distance = 10km
  name = *

 Verder nog iets of is dat alles? En worden die dan automatisch aan
 mekaar geschakeld als route?

 2012/8/26 Ivo De Broeck ivo.debro...@gmail.com

 Bloso is van plan om voor verschillende sporten routes te maken.
 Iedereen kent waarschijnlijk de mountainbike-routes. Nu is Bloso 
 begonnen
 met jogging-routes (andere sporten zullen volgen).
 De vijfde Loopomloop wordt ingehuldigd in De Pinte op 7
 september 2012. Bierbeek (sinds 24 juli) was de eerste gemeente met 
 zulke
 routes in Vlaams-Brabant.
 Ik heb de drie zogenaamde Loopomloop-routes van Bierbeek in OSM
 gezet en een wiki-page aangemaakt.
 Opmerkingen liefst via
 http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:WikiProject_Belgium/Bloso
 Tenslotte wil deze 3 routes niet naar de kl* helpen, alle
 suggesties en wijzigingen zijn welkom.

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




 --
 wannes

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be






 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




 --
 wannes

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




 --
 wannes

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be



 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




 --
 wannes





-- 
wannes
___
Talk-be mailing list
Talk-be@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


Re: [OSM-talk-be] LoopOmlopen van Bloso

2012-08-27 Thread Jo
Wannes, wat bedoel je als je zegt dat je dubbele ways ziet? Ik heb hier en
daar ways moeten splitten en ook ergens een einde van een weg moeten
aanpassen. Hoe ga ik dat uitleggen? Ik zie dit vaker (bij de fietsroutes).
Een weg gaat van node A over B, C naar D. Maar in plaats van daar te
stoppen, gaat hij ook weer terug naar C. Het laatste stukje loopt dan
dubbel en je krijgt geen continue weg meer te zien in de relatieeditor van
JOSM, aangezien de eindnode niet de beginnode van de volgende weg is.

Het is normaal dat je in de relatieeditor van JOSM sommige ways in het rood
ziet. Die zitten meermaals in de relatie.

Jo



Op 27 augustus 2012 22:36 schreef wannes wanne...@gmail.com het volgende:

 Volgorde is ok.


 2012/8/27 Jo winfi...@gmail.com

 Ik heb de stukjes die je vergeten was toegevoegd, wegen gesplitst waar
 nodig, de rollen weggehaald, sommige wegen zijn 2x lid van deze relatie. Ik
 had een conflict bij het uploaden, ik heb mijn versie voorrang gegeven.

 Kan je nakijken of de volgorde nog klopt?

 Jo

 Op 27 augustus 2012 21:55 schreef wannes wanne...@gmail.com het
 volgende:

 Zitten in de juiste volgorde, op twee stukjes die ik vergeten was na.
 Maar die zitten niet aan zo'n probleemgeval.
 http://www.openstreetmap.org/browse/way/178207542 en
 http://www.openstreetmap.org/browse/way/178207588

 2012/8/27 Jo winfi...@gmail.com

  Ik ben ernaar aan het kijken en zal die typo dan verbeteren. Had jij
 de stukken in de juiste volgorde toegevoegd?

 Die rollen worden eigenlijk eerder gebruikt als een route in de ene
 richting anders is dan in de andere richting. Als een stuk 2x wordt
 gebruikt, blijkt uit de volgorde van de leden in welke richting het segment
 moet worden gevolgd.

 Jo

 Op 27 augustus 2012 21:44 schreef wannes wanne...@gmail.com het
 volgende:

 Mja, zie niet waar ik die typo moet wijzigen. Go ahead.

 En het is misschien inderdaad een verwarrende route omdat ze mekaar
 stukken overlapt. Heb daar de nodige forward toegevoegd aan de ways 
 opdat
 het dan duidelijk zou moeten zijn welke richting je wel/niet uitmoet.


 2012/8/27 Sander Deryckere sander...@gmail.com

  Wel, je weet ook met welke routes je moet beginnen. De meeste zijn
 eenvoudiger. Op het eerste zicht ziet het er goed uit, enkel
 bewijgwijzerd vind ik een eigenaardig woord ;)

 Een meer in-detail controle is wel nog nodig voor zo'n complexe route.
 Op 27 aug. 2012 21:26 schreef wannes wanne...@gmail.com het
 volgende:

  Zou moeten gelukt zijn.

 http://www.openstreetmap.org/browse/relation/http://www.website-unavailable.com/?wc=EWJmHhd5DRNfDBJuAgs=url=xn--link-ond2378869http://www.openstreetmap.org/browse/relation/2378869

 thx

 2012/8/27 Ivo De Broeck ivo.debro...@gmail.com

 Nee, je maakt een relatie.

 Kies een weg
 Selecteer Advanced
 Kies Add relation (onderaan)
 New relation
 Sluit Bewerken af - Save (zodat die relatie een nummer krijgt)
 Start terug op en lees het nummer van die relatie
 Kopieer dat nummer (copy)
 
 kies een tweede weg
 Kies Add relation
 Load relation
 kopieer dat nummer (paste)
 
 kies derde weg enz
 tip: doe de wegen in de juiste volgorde

 Wil je echt die relaties verder bewerken gebruik JOSM


 Op 27 augustus 2012 16:08 schreef wannes wanne...@gmail.com het
 volgende:

 Hoe zet je die in een relatie?

 Want als ik het goed heb (het is vier-vijf jaar geleden dat ik nog
 deftig gemapt heb) voeg je aan elke way die deel uit maakt van de 
 looproute
 hetvolgende toe:
  type = route
  route = running
  distance = 10km
  name = *

 Verder nog iets of is dat alles? En worden die dan automatisch aan
 mekaar geschakeld als route?

 2012/8/26 Ivo De Broeck ivo.debro...@gmail.com

 Bloso is van plan om voor verschillende sporten routes te maken.
 Iedereen kent waarschijnlijk de mountainbike-routes. Nu is Bloso 
 begonnen
 met jogging-routes (andere sporten zullen volgen).
 De vijfde Loopomloop wordt ingehuldigd in De Pinte op 7
 september 2012. Bierbeek (sinds 24 juli) was de eerste gemeente met 
 zulke
 routes in Vlaams-Brabant.
 Ik heb de drie zogenaamde Loopomloop-routes van Bierbeek in OSM
 gezet en een wiki-page aangemaakt.
 Opmerkingen liefst via
 http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:WikiProject_Belgium/Bloso
 Tenslotte wil deze 3 routes niet naar de kl* helpen, alle
 suggesties en wijzigingen zijn welkom.

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




 --
 wannes

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be






 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be




 --
 wannes

 ___
 Talk-be mailing list
 Talk-be@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be


 

Re: [OSM-talk-be] LoopOmlopen van Bloso

2012-08-27 Thread wannes
2012/8/27 Jo winfi...@gmail.com

 Wannes, wat bedoel je als je zegt dat je dubbele ways ziet?


http://www.openstreetmap.org/browse/way/69658405
http://www.openstreetmap.org/browse/way/178207277
http://www.openstreetmap.org/browse/way/51509684
http://www.openstreetmap.org/browse/way/51207816

Bij nader inzien. Als ik ze in Potlach opendoe zie ik geen dubbele ways.
Het zal dus zijn dat het nog niet gerenderd is.



 Ik heb hier en daar ways moeten splitten en ook ergens een einde van een
 weg moeten aanpassen.


Ik dacht dat ik, waar nodig, gesplitst had.
BV weg gaat van A, B, C maar deze route komt van een zijweg en gaat dan van
B naar C, dan heb ik de eerste way gesplitst op B.
Misschien ergens eentje gemist, dat kan uiteraard.


 Hoe ga ik dat uitleggen? Ik zie dit vaker (bij de fietsroutes). Een weg
 gaat van node A over B, C naar D. Maar in plaats van daar te stoppen, gaat
 hij ook weer terug naar C. Het laatste stukje loopt dan dubbel en je krijgt
 geen continue weg meer te zien in de relatieeditor van JOSM, aangezien de
 eindnode niet de beginnode van de volgende weg is.

 Het is normaal dat je in de relatieeditor van JOSM sommige ways in het
 rood ziet. Die zitten meermaals in de relatie.


Ik heb JOSM nog niet opengehad, moet mij eerst terug wat vertrouwd maken
met de tags, ze zijn nogal wat uitgebreider dan 5 jaar geleden geworden.

-- 
wannes
___
Talk-be mailing list
Talk-be@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be