Re: [Talk-cz] nepoužitelná historie změn kvůli obřím oblastem?

2013-07-18 Thread Tomáš Tichý
Další nástroj s podobným účelem je ITO Osm mapper

http://www.itoworld.com/static/openstreetmap_tools/osm_mapper.html

Který kromě různých analýz nad daty umožňuje také sledovat změny v oblasti
přes RSS.

TT



2013/7/17 "Petr Morávek [Xificurk]" 

> K tomu, co již napsali jiní, přidám ještě tip na jeden dobrý nástroj pro
> zkoumání historie objektů:
> http://osm.mapki.com/history/
>
> Ukazuje historii změn konkrétního uzlu/cesty/relace - kdy, kdo co.
>
> Sice to není úplně odpověď na otázku, co jsi pokládal, ale občas se to
> hodí a mám pocit, že to moc lidí nezná.
>
> Petr Morávek aka Xificurk
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] čísla turistických tras

2013-07-18 Thread Dalibor Jelínek
Ahoj,
ani já přiliš nechápu, proč se tahle debata tak rozvášňuje.
Pokud KČT na rozcestnících a mapách přestal uvádět čísla
tras, tak jsou ta čísla tras turistům úplně k ničemu.
Stejně tak nechápu, k čemu by bylo dobré, abychom ta čísla
znali. Jedině v případě, že by nám KČT posílal jejich seznamy
a aktualizoval je, abychom věděli, co nám třeba chybí.
Ale takhle je to prostě jen číslo bez dalšího významu.
A zatím jsem z této debaty nijak nepochopil, k čemu by to číslo
bylo užitečné samo o sobě.

KČT do vytvoření a udržování těch tras naprosto bez pochyby 
vložil spoustu úsilí (zcela jistě větší, než jsme vložili do OSM my).
A pokud z toho teď mají nějaké peníze, tak jim to přejme.
A když nám ty údaje nechtějí dát, abychom je zdarma vypustili
do světa pro všechny, tak je to jejich výsostné právo a kritizovat
jejich rozhodnutí tímto ublíženým způsobem je divné.

 Dalibor

-Original Message-
From: Marek Prokop [mailto:ma...@sovavsiti.cz] 
Sent: Thursday, July 18, 2013 1:58 AM
To: OpenStreetMap Czech Republic
Subject: Re: [Talk-cz] čísla turistických tras

2013/7/18 Karel Volný :

> výše uvedené má být jako důvodem k zahození doposud víceméně 
> fungujícího systému? to je vtip?

V jakém smyslu ten systém funguje? Jak se pozná v mapě, že funguje?
Jak se to pozná v jiných aplikacích?

> @Marek Prokop:
>
> jestli kopeš za KČT, tak to řekni rovnou

Eh??

>> >Tak pro jistotu ještě jednou. My jsme se nevykašlali na číslování KČT.
>> >Číslování KČT už prostě neexistuje.
>
> to je nesmysl
>
> jednak již na začátku threadu jsme se dozvěděli zprostředkovanou 
> informace od KČT , že číslování dále používá, a jednak tato čísla lze 
> ještě dohledat v terénu
>
> pokud hodláš trvat na tom, že "neexistuje", mám tě usvědčovat ze lži fotkama?

Hele, mírni se, krávy jsme spolu nepásli.

Mapujeme aktuální stav, a pokud je mi známo, smíme vycházet jen z veřejných 
zdrojů, v terénu zjistitelných faktů a dat, ke kterým nám někdo dá práva. V 
tomto smyslu tedy čísla tras prostě neexistují.

Ano, někde asi na starých rozcestnících ještě jsou, ale ty se vyměňují za nové 
(v mém okolí už byly prakticky všechny vyměněny) a na nich čísla nejsou. I 
kdybychom tedy znali původní čísla a i kdyby KČT nadále interně číslovalo, 
stejně nebudeme ani tušit, zda to které konkrétní číslo stále platí.

Klidně změním názor, až mi někdo vysvětlí, kde ta čísla vezmeme a k čemu nám 
budou dobrá, když se bez nich skoro všude na světě obejdou (a všechny ne-KČT 
trasy u nás taky).

Marek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] čísla turistických tras

2013-07-18 Thread Jakub Sykora
Ano, pokud ovšem není pravda to, co psal nějaký přispěvatel dříve - že 
to dělají za veřejné peníze...


K

Dne 18.7.2013 09:29, Dalibor Jelínek napsal(a):

KČT do vytvoření a udržování těch tras naprosto bez pochyby
vložil spoustu úsilí (zcela jistě větší, než jsme vložili do OSM my).
A pokud z toho teď mají nějaké peníze, tak jim to přejme.
A když nám ty údaje nechtějí dát, abychom je zdarma vypustili
do světa pro všechny, tak je to jejich výsostné právo a kritizovat
jejich rozhodnutí tímto ublíženým způsobem je divné.


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] čísla turistických tras

2013-07-18 Thread Petr Dlouhý

Číslo mi přijde/přišlo zcela zásadní pro umísťování jednotlivých úseků trasy
do stejné relace.




KČT přestal pouštět čísla tras na veřejnost, ale to co se nemění je že jde o
systém tras, nikoliv síť. Musíme se tedy snažit i nadále mapovat trasu jako 
celek od začátku do konce pomocí jedné relace a to i když kvůli neznámému 
číslování KČT bude nutné hádat z cílů vedlejších rozcestníků.




Jsem zcela zásadně proti tomu, aby se čísla tras nějak rušily. Na mnoha 
místech v realitě se číslo stále vyskytuje (staré rozcestníky, mapy). Pokud 
se trasa zásadně nezmění, tak se její číslo pravděpodobně bude shodovat s 
interními informacemi KČT (a ty mohou zase někdy vyplout na povrch). Čísla 
ničemu v zásadě nevadí a stejně žádný jiný vhodný údaj pro ref stejně není. 
Ty trasy se nemění zas tak často, takže čísla vydrží dost dlouho stále 
stejná.




Jsem taky proti tomu, aby se v případě souběhu více tras stejné barvy do 
jednoho bodu značily všechny jako samostatné relace. Trasy KČT jsou opravdu 
trasy z bodu A do bodu B a většinou se to dá velice spolehlivě vypozorovat z
okolních rozcestníků. (Samozřejmě, pokud dělám nové trasy a neznám okolní 
rozcestníky, tak tam ty relace rozdělím, a pak je třeba někdo sloučí).




Pokud někoho čísla tras nezajímají, tak ať si jich nevšímá a nemapuje je. 
Nevím v čem to někomu zavazí.

-- 
Petr Dlouhý 
petr.dlo...@email.cz 



-- Původní zpráva --
Od: Dalibor Jelínek 
Datum: 18. 7. 2013
Předmět: Re: [Talk-cz] čísla turistických tras

"Ahoj,
ani já přiliš nechápu, proč se tahle debata tak rozvášňuje.
Pokud KČT na rozcestnících a mapách přestal uvádět čísla
tras, tak jsou ta čísla tras turistům úplně k ničemu.
Stejně tak nechápu, k čemu by bylo dobré, abychom ta čísla
znali. Jedině v případě, že by nám KČT posílal jejich seznamy
a aktualizoval je, abychom věděli, co nám třeba chybí.
Ale takhle je to prostě jen číslo bez dalšího významu.
A zatím jsem z této debaty nijak nepochopil, k čemu by to číslo
bylo užitečné samo o sobě.

KČT do vytvoření a udržování těch tras naprosto bez pochyby 
vložil spoustu úsilí (zcela jistě větší, než jsme vložili do OSM my).
A pokud z toho teď mají nějaké peníze, tak jim to přejme.
A když nám ty údaje nechtějí dát, abychom je zdarma vypustili
do světa pro všechny, tak je to jejich výsostné právo a kritizovat
jejich rozhodnutí tímto ublíženým způsobem je divné.

Dalibor

-Original Message-
From: Marek Prokop [mailto:ma...@sovavsiti.cz] 
Sent: Thursday, July 18, 2013 1:58 AM
To: OpenStreetMap Czech Republic
Subject: Re: [Talk-cz] čísla turistických tras

2013/7/18 Karel Volný :

> výše uvedené má být jako důvodem k zahození doposud víceméně 
> fungujícího systému? to je vtip?

V jakém smyslu ten systém funguje? Jak se pozná v mapě, že funguje?
Jak se to pozná v jiných aplikacích?

> @Marek Prokop:
>
> jestli kopeš za KČT, tak to řekni rovnou

Eh??

>> >Tak pro jistotu ještě jednou. My jsme se nevykašlali na číslování KČT.
>> >Číslování KČT už prostě neexistuje.
>
> to je nesmysl
>
> jednak již na začátku threadu jsme se dozvěděli zprostředkovanou 
> informace od KČT , že číslování dále používá, a jednak tato čísla lze 
> ještě dohledat v terénu
>
> pokud hodláš trvat na tom, že "neexistuje", mám tě usvědčovat ze lži 
fotkama?

Hele, mírni se, krávy jsme spolu nepásli.

Mapujeme aktuální stav, a pokud je mi známo, smíme vycházet jen z veřejných 
zdrojů, v terénu zjistitelných faktů a dat, ke kterým nám někdo dá práva. V 
tomto smyslu tedy čísla tras prostě neexistují.

Ano, někde asi na starých rozcestnících ještě jsou, ale ty se vyměňují za 
nové (v mém okolí už byly prakticky všechny vyměněny) a na nich čísla 
nejsou. I kdybychom tedy znali původní čísla a i kdyby KČT nadále interně 
číslovalo, stejně nebudeme ani tušit, zda to které konkrétní číslo stále 
platí.

Klidně změním názor, až mi někdo vysvětlí, kde ta čísla vezmeme a k čemu nám
budou dobrá, když se bez nich skoro všude na světě obejdou (a všechny ne-KČT
trasy u nás taky).

Marek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz";___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] čísla turistických tras

2013-07-18 Thread lukasmi
Souhlasím s používáním tagu ref. Systémem vedou do místa tři trasy, uděláme z 
nich tři relace, prakticky vytvoříme z regionálních a národních tras jen 
lokální spojovačky. Čímž bychom degradovali význam a zobrazování v některých 
renderech. Nehledě na to, že určování, zda-li je trasa regionální, národní či 
lokální také nikde nenalezneme, ale tento tag se používá (to, zda-li jej 
uživetelé používají správně není předmětem této diskuze).
Číslování zkrátka slouží k udržení pořádku v databázi  tras (společně s 
nástrojem 
http://ra.osmsurround.org/searchRelation?name=&relationType=&route=&ref=&network=&operator=cz%3AK%C4%8CT
 , ve kterém je číslo trasy nejlépe vyhledatelným parametrem), k odhadu významu 
trasy ve smyslu regionální lokální. A v neposlední řadě je to celkem zajímavá 
informace o pořadí(stáří) u tras, které byly vytvořeny jako jedny z prvních. 
Například 
http://cs.wikipedia.org/wiki/Turistick%C3%A1_zna%C4%8Den%C3%A1_trasa_0001

Argument,  že nechce KČT zveřejnit své podklady, protože jde o její byznys je 
zcela pochopitelný. Ale založený na penězích daňových poplatníků... To že 
dělají něco pro společnost, hezký a chválihodný. A tvůrci OSM ne?!  Zadarmo, na 
vlastní náklady a ve svém volném čase. Zkrátka některé argumenty ze strany KČT 
jdou dle mého názoru jdou mimo...
Nicméně bych se přimlouval číslování používat všude tam, kde je to dohledatelné 
a možné.

Zdravím,
L.

- PŮVODNÍ ZPRÁVA -
Od: "Karel Volný" 
Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" 
Předmět: Re: [Talk-cz] čísla turistických tras
Datum: 18.7.2013 - 1:19:18

> 
> zdravím,
> 
> > Shrnul bych to tak, že od KČT nemůžeme nic očekávat.
> 
> stejně tak, že nemůžeme očekávat, že se nám libovolný objekt zakreslí do mapy 
> sám od sebe
> 
> máme se tedy na mapu vykašlat, analogicky s tím, jak naznačuješ, že se máme 
> vykašlat na snahy od KČT něco (třeba nedobrovolně) získat?
> 
> > Pro veřejnost jsou čísla tras zrušená a pokud bychom se k nim někdy dostali,
> > jak tu již bylo řečeno, kdoví v jakém stavu tato data jsou.
> 
> to je argument pro argument - pojďme se vykašlat na veškeré importy jako 
> DIBAVOD a spol., kdo ví, v jakém stavu ty data jsou, vždyť jsme v tom museli 
> opravovat tuny chyb ...
> 
> > Proto navrhuji zrušit používání tagu "ref" udávající číslo trasy
> 
> ještě jednou, proč?
> 
> výše uvedené má být jako důvodem k zahození doposud víceméně fungujícího 
> systému? to je vtip?
> 
> > a používal bych tag "destination" či "note" k určení odkud trasa kam vede.
> 
> to se snad používá již teď, ne, kde je změna?
> 
> > Pokud trasa nemá jméno a v jednom bodě se sbíhá 3 a více tras stejné barvy,
> > použil bych stejný počet relací kolik se jich zde sbíhá.
> 
> hm, a dělit trasu v půlce má smysl jaký, a proč má být tím kriteriem, zda 
> rozdělit, zrovna (ne)existence názvu, a ne třeba fáze měsíce či hod korunou?
> 
> 
> @Marek Prokop:
> 
> jestli kopeš za KČT, tak to řekni rovnou
> 
> uznávám, že ne všecho co v tomto threadu padlo z druhé strany bylo kdovíjak 
> konstruktivní, ale tvoje reakce jsou přímo proti zájmům OSM
> 
> jeden příklad za všechny:
> 
> > >Tak pro jistotu ještě jednou. My jsme se nevykašlali na číslování KČT.
> > >Číslování KČT už prostě neexistuje.
> 
> to je nesmysl
> 
> jednak již na začátku threadu jsme se dozvěděli zprostředkovanou informace od 
> KČT , že číslování dále používá, a jednak tato čísla lze ještě dohledat v 
> terénu
> 
> pokud hodláš trvat na tom, že "neexistuje", mám tě usvědčovat ze lži fotkama?
> 
> půjdeš zprznit smazáním čísel například všechny články zde: 
> http://cs.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Turistické_trasy_v_Česku ?
> 
> je dosti zásadní rozdíl mezi tvrzením "KČT již nečísluje" (ani to ovšem není 
> pravdivé, viz dříve) a tvrzením "číslování neexistuje" - v minulosti prostě 
> bylo očíslováno a toto se nezmění škrtem pera
> 
> K.
> 
> 
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz





___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] čísla turistických tras

2013-07-18 Thread Marek Prokop
2013/7/18 Petr Dlouhý :
> Musíme se tedy snažit i nadále mapovat trasu jako
> celek od začátku do konce pomocí jedné relace a to i když
> kvůli neznámému číslování KČT bude nutné hádat z cílů
> vedlejších rozcestníků.

Ano, s tím od začátku souhlasím a tak to taky dělám.

> Jsem zcela zásadně proti tomu, aby se čísla tras nějak rušily.

To tu snad nikdo v téhle diskusi nenavrhoval. Jde jen o případy nových
tras, tras, která v OSM čísla nemají a tras změněných.

> stejně žádný jiný vhodný údaj pro ref stejně není.

Někdy je, někdy není. Problém je, že KČT má v trasách chaos a ten
ještě zvyšuje to, že po jejich trasách vedou své trasy jiní operátoři.
Jsou případy, kdy je na jednom úseku cesty paralelně vyznačeno třeba i
pět různých tras (např. pěší barevná KČT, evropská, regionální
pojmenovaná, místní pojmenovaná, naučná a třeba poutní svatojakubská).

Bohužel ty pojmenované často přecházejí z jedné barvy do druhé, takže
jdou mapovat jen dalšími relacemi. Pro ty už pak ale jméno IMHO je
vhodným identifikátorem pro ref. A jsou i případy, kdy se jméno
shoduje s celou trasou a respektuje i její barvu -- klasicky např.
červená 001 Posázavská stezka nebo červená Riegrova stezka.

Marek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] čísla turistických tras

2013-07-18 Thread jzvc

Dne 18.7.2013 9:29, Dalibor Jelínek napsal(a):

Ahoj,
ani já přiliš nechápu, proč se tahle debata tak rozvášňuje.
Pokud KČT na rozcestnících a mapách přestal uvádět čísla
tras, tak jsou ta čísla tras turistům úplně k ničemu.


Turistum je predevsim uplne k nicemu system, ve kterem nejsou schopni 
identifikovat danou trasu nejak trivialne a jednoduse. Zdaleka ne kazdy 
se umi orientovat v mape, a pokud bych mel na ceduli cislo, a to cislo 
najdu v seznamu, tak se tam i dovim, v jakych ctvercich mapy mam hledat. 
KCT z vlastniho sobeckyho zajmu tuhle moznost nici.



Stejně tak nechápu, k čemu by bylo dobré, abychom ta čísla
znali. Jedině v případě, že by nám KČT posílal jejich seznamy
a aktualizoval je, abychom věděli, co nám třeba chybí.
Ale takhle je to prostě jen číslo bez dalšího významu.
A zatím jsem z této debaty nijak nepochopil, k čemu by to číslo
bylo užitečné samo o sobě.

KČT do vytvoření a udržování těch tras naprosto bez pochyby
vložil spoustu úsilí (zcela jistě větší, než jsme vložili do OSM my).


Mel bys mluvit za sebe.


A pokud z toho teď mají nějaké peníze, tak jim to přejme.
A když nám ty údaje nechtějí dát, abychom je zdarma vypustili
do světa pro všechny, tak je to jejich výsostné právo a kritizovat
jejich rozhodnutí tímto ublíženým způsobem je divné.


Pokud nekdo (naprosto kdokoli) dostava penize i z mych dani, tak si 
osobuju pravo jej kritizovat i mu klidne sproste nadavat. Vubec nemluve 
o tom, ze si nekdo zaklada na tech danich kseft.




  Dalibor

-Original Message-
From: Marek Prokop [mailto:ma...@sovavsiti.cz]
Sent: Thursday, July 18, 2013 1:58 AM
To: OpenStreetMap Czech Republic
Subject: Re: [Talk-cz] čísla turistických tras

2013/7/18 Karel Volný :


výše uvedené má být jako důvodem k zahození doposud víceméně
fungujícího systému? to je vtip?


V jakém smyslu ten systém funguje? Jak se pozná v mapě, že funguje?
Jak se to pozná v jiných aplikacích?


@Marek Prokop:

jestli kopeš za KČT, tak to řekni rovnou


Eh??


Tak pro jistotu ještě jednou. My jsme se nevykašlali na číslování KČT.
Číslování KČT už prostě neexistuje.


to je nesmysl

jednak již na začátku threadu jsme se dozvěděli zprostředkovanou
informace od KČT , že číslování dále používá, a jednak tato čísla lze
ještě dohledat v terénu

pokud hodláš trvat na tom, že "neexistuje", mám tě usvědčovat ze lži fotkama?


Hele, mírni se, krávy jsme spolu nepásli.

Mapujeme aktuální stav, a pokud je mi známo, smíme vycházet jen z veřejných 
zdrojů, v terénu zjistitelných faktů a dat, ke kterým nám někdo dá práva. V 
tomto smyslu tedy čísla tras prostě neexistují.

Ano, někde asi na starých rozcestnících ještě jsou, ale ty se vyměňují za nové 
(v mém okolí už byly prakticky všechny vyměněny) a na nich čísla nejsou. I 
kdybychom tedy znali původní čísla a i kdyby KČT nadále interně číslovalo, 
stejně nebudeme ani tušit, zda to které konkrétní číslo stále platí.

Klidně změním názor, až mi někdo vysvětlí, kde ta čísla vezmeme a k čemu nám 
budou dobrá, když se bez nich skoro všude na světě obejdou (a všechny ne-KČT 
trasy u nás taky).

Marek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz




___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] čísla turistických tras

2013-07-18 Thread Jakub Sykora
Zde bych pouze uvedl, že od roku 1999 obdržel KČT ve formách různé 
veřejné podpory skoro 200 mil. Kč. Z toho například od Ministerstva pro 
místní rozvoj 7.7 mil Kč ročně na dotacích v oblasti cestovního ruchu a 
bydlení.


Pokud by to někoho zajímalo, může se pídit u MMR za co to přesně bylo - 
já na to nemám čas a ani mě to nezajímá.



http://cedr.mfcr.cz/Cedr3InternetV416/CommonPages/TakerExtendedPage.aspx?condition=a618523e-b126-4752-a980-de8ace87fa76


Samozřejmě, že pokud někdo dokáže, že systém tras budují za tyto 
prostředky, jsem ochoten se připojit k aktivitě, aby vydali výsledek 
nebo prosazovat u příslušného poskytovatele dotace, aby tato činnost 
byla z dotace vyloučena.


K

Dne 18.7.2013 11:26, jzvc napsal(a):

Pokud nekdo (naprosto kdokoli) dostava penize i z mych dani, tak si
osobuju pravo jej kritizovat i mu klidne sproste nadavat. Vubec nemluve
o tom, ze si nekdo zaklada na tech danich kseft.


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] čísla turistických tras

2013-07-18 Thread Pavel Pisa
Zdravím,

ani s tím, pokud KČT deklaruje, že nic neposkytnou
i když je to částečně za veřejné peníze, problém nemám.
Ale měli by to říct a ti, co o přidělování peněz
rozhodují, by měli mít k této informaci také přístup.
Stejně tak by to měli vědět i ti, co svůj čas do značení
investují.

A je pak na zvážení, jak jsou jejich služby pro veřejnost
užitečné. A za sebe bych jim i v takovém případě
peníze na údržbu značek v terénu přál. Na druhou stranu
pro veřejné dokumentování a mapy krajů by pak měly být
použité jiné zdroje a dotace jinam.

Jenže způsob chování KČT je podivný. Vypadá to,
že se vyhýbáním odpovědi snaží zajistit, aby jejich
postoj nebyl zřejmý. Pak mohou argumentovat, že údržba
sítě tras je veřejná služba, když žádají o dotace,
a zároveň jinde prohlašovat, že data a to jaké trasy
značí, je přístupné jen přes jejich komerční služby
(třeba společnost TRASA).

A tahle politika se mi hrubě nelíbí a jako občan
tohoto státu a plátce daní jsem přesvědčený,
že mám nárok na to vědět, jak se s našimi penězi
zachází, nebo alespoň na veřejnou informaci,
že daný subjekt tuto informaci neposkytne.

Na druhou stranu jsem na letošní rok našel z centrálních
zdrojů na značení dotaci jen okolo 7.5 mil

http://www.dotinfo.cz/dotace/2e75ca1a-b9ef-411a-bb85-4957074862e4

Což je celkem levné, když vezmu v úvahu jak se vyhazují zbytečně
peníze jinde. Nemohu však nikde jednoduše nalézt, jak s penězi
nakládali a existují i další granty a dotace od krajů
(v minulosti jsem jich pár dohledal).
Minimálně bych tedy čekal, že bude někde seznam, kolik
kilometrů ze kterých tras obnovili a to buď s uvedením
čísel tras nebo výčtem destinací.

Jinak čísla tras nebo alespoň deklarovaná struktura
kompletní sítě je pro systematické zpracování/mapování
velmi užitečná.

S pozdravem,

 Pavel Píša

On Thursday 18 of July 2013 09:37:49 Jakub Sykora wrote:
> Ano, pokud ovšem není pravda to, co psal nějaký přispěvatel dříve - že
> to dělají za veřejné peníze...
>
> K
>
> Dne 18.7.2013 09:29, Dalibor Jelínek napsal(a):
> > KČT do vytvoření a udržování těch tras naprosto bez pochyby
> > vložil spoustu úsilí (zcela jistě větší, než jsme vložili do OSM my).
> > A pokud z toho teď mají nějaké peníze, tak jim to přejme.
> > A když nám ty údaje nechtějí dát, abychom je zdarma vypustili
> > do světa pro všechny, tak je to jejich výsostné právo a kritizovat
> > jejich rozhodnutí tímto ublíženým způsobem je divné.
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] čísla turistických tras

2013-07-18 Thread Dalibor

> Turistum je predevsim uplne k nicemu system, ve kterem nejsou schopni 
> identifikovat danou trasu nejak trivialne a jednoduse. Zdaleka ne kazdy 
> se umi orientovat v mape, a pokud bych mel na ceduli cislo, a to cislo 
> najdu v seznamu, tak se tam i dovim, v jakych ctvercich mapy mam hledat. 
> KCT z vlastniho sobeckyho zajmu tuhle moznost nici.

Eh? Opravdu je ten system bez cisel turistum naprosto k nicemu? 
Myslim, te uz se ta diskuse dostava k naprosto vybajenym argumentum.
Zakladem jsou snad znacene cesty a smerovky, ktere slouzi hlavne k tomu,
aby se slo projit krajinou klidne i bez mapy. Zakresleni cesty v mape
je bonus navic, aby si nekdo mohl udelat cestu treba naplanovat
dopredu. Pokud turista nedokaze najit na mape sam sebe, kdyz stoji
pod rozcestnikem, tak mu asi nejake cislo trasy nepomuze, a to uz
vubec nemluvim o tom, ze by si k mape do lesa jeste bral jakysi seznam
cisel vsech tras v CR.

> >
> > KČT do vytvoření a udržování těch tras naprosto bez pochyby
> > vložil spoustu úsilí (zcela jistě větší, než jsme vložili do OSM my).
> 
> Mel bys mluvit za sebe.

Tim chces rict, ze lidi co v OSM kresli mapy uz toho udelali vice,
nez vsichi clenove KCT, ktery existuje od roku 1888 a ma skoro 40 000 clenu?
Vazne?

 
Jasne, dostavaji nejake dotace. Ale myslim, ze ty dotace jsou urceny
prave zejmena na udrzbu znaceni, pripadne tvorbu novych. A to chapu jako
hlavni praci KCT. Pochybuji, ze ty dotace jsou urceny na tvorbu map,
nebo vytvareni verejne evidence znacenych cest.  
Pokud nekdo takovou informaci ma, ze verejne penize jsou primo na tento
ucel, tak at ji prinese. 

Dalibor








___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz