Souhlasím s používáním tagu ref. Systémem vedou do místa tři trasy, uděláme z
nich tři relace, prakticky vytvoříme z regionálních a národních tras jen
lokální spojovačky. Čímž bychom degradovali význam a zobrazování v některých
renderech. Nehledě na to, že určování, zda-li je trasa regionální, národní či
lokální také nikde nenalezneme, ale tento tag se používá (to, zda-li jej
uživetelé používají správně není předmětem této diskuze).
Číslování zkrátka slouží k udržení pořádku v databázi  tras (společně s
nástrojem
http://ra.osmsurround.org/searchRelation?name=&relationType=&route=&ref=&network=&operator=cz%3AK%C4%8CT
 , ve kterém je číslo trasy nejlépe vyhledatelným parametrem), k odhadu významu
trasy ve smyslu regionální lokální. A v neposlední řadě je to celkem zajímavá
informace o pořadí(stáří) u tras, které byly vytvořeny jako jedny z prvních.
Například
http://cs.wikipedia.org/wiki/Turistick%C3%A1_zna%C4%8Den%C3%A1_trasa_0001

Argument,  že nechce KČT zveřejnit své podklady, protože jde o její byznys je
zcela pochopitelný. Ale založený na penězích daňových poplatníků... To že
dělají něco pro společnost, hezký a chválihodný. A tvůrci OSM ne?!  Zadarmo, na
vlastní náklady a ve svém volném čase. Zkrátka některé argumenty ze strany KČT
jdou dle mého názoru jdou mimo...
Nicméně bych se přimlouval číslování používat všude tam, kde je to dohledatelné
a možné.

Zdravím,
L.