Re: [OSM-talk-nl] OpenStreetResearch (ja nog ff ;)

2008-08-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Martijn van Exel
Way cool, Stefan.
Denk je dat een still in een filmpje genoeg resolutie en scherp genoeg
beeld heeft om te kunnen matchen met zo'n keypoint-bestand?
Je hebt nu een 'gewone' foto genomen - wat ook al bijzonder nuttig is
uiteraard.
Ik stuur je research ook even naar een collega hier die met openCV
heeft gewerkt, kijken of hij nog input heeft.

Martijn

2008/8/26 Stefan de Konink [EMAIL PROTECTED]:
 Hoi,


 Ik kan het nu alvast op talk-nl aankondigen, er komt binnenkort een mooi
 uitgebreid verslag over De Geheime Alternative API Server.


 ...maar in de tussentijd op OpenStreetPhoto.org:

 http://sift.openstreetphoto.org/matches/


 Wat heb ik gedaan? Op wikipedia zijn verkeersborden te downloaden, ik
 heb er een aantal gepakt. Ik heb met m'n telefoon camera een foto
 gemaakt van een verkeersbord.

 Het SIFT algoritme kan nu een tekst bestand maken met 'keypoints', dat
 blijft voor dat bestand altijd hetzelfde (behalve als je met parameters
 gaat tweaken).

 Dus initieel maken we voor alle verkeersborden keypoint bestanden, zo
 ook voor iedere nieuwe geuploade afbeelding.


 Ik heb een stukje code gemaakt wat de overeenkomsten kan bepalen tussen
 twee keypoint bestanden, en daar een plaatje van maakt (en ook het
 aantal overeenkomsten teruggeeft).


 Practisch nut: stel nu dat we deze applicatie werkend krijgen zouden we
 een filmpje op kunnen nemen, sampelen op twee beelden per seconden. En
 vervolgens borden zoeken :)



 Stefan

 ___
 Talk-nl mailing list
 Talk-nl@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl




-- 
martijn van exel -+- [EMAIL PROTECTED] -+- http://www.schaaltreinen.nl/

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] bliin op iPhone, hulp gevraagd

2008-08-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Roeland Douma
Hoi,

Willen ze gewoon mapnik tiles? Met tilecache en openlayers? Of zit ik helemaal 
in de verkeerde richting te denken?

Groet,
Roeland

On Tuesday 26 August 2008 09:31:27 Martijn van Exel wrote:
 Hi allen,

 Ik heb contact gehad met Selene Kolman van bliin (bliin.com) - één van
 de professionele, commerciële gebruikers van OSM-data.
 Zij hebben het bliin-locatieplatform nu ook op de iPhone uitgebracht
 en willen daarvoor nu een dedicated server met OSM-tiles. Hier het
 concrete verzoek:

 - Is het mogelijk de maps van OSM op de bliin server te zetten? Voor
 Tomas, onze developer, een ingewikkelde klus. Tomas kon zich
 voorstellen dat het voor iemand van OSM vrij simpel zou kunnen zijn.
 Graag horen we of het mogelijk is en of jullie een kans zien ons
 daarbij te helpen? En wat onze eventuele tegenprestatie zou kunnen
 zijn.

 Wie heeft er zin om Tomas hiermee op weg te helpen? bliin is een
 ontzettend leuke club en hun platform is een erg goede showcase voor
 OSM.


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] bliin op iPhone, hulp gevraagd

2008-08-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Martijn van Exel
Ja, ik ga ervan uit dat ze dat willen.
Zal ik je eens met hen in contact brengen? Misschien kun je ze met een
paar pennestreken op weg helpen.
Martijn

2008/8/26 Roeland Douma [EMAIL PROTECTED]:
 Hoi,

 Willen ze gewoon mapnik tiles? Met tilecache en openlayers? Of zit ik helemaal
 in de verkeerde richting te denken?

 Groet,
 Roeland

 On Tuesday 26 August 2008 09:31:27 Martijn van Exel wrote:
 Hi allen,

 Ik heb contact gehad met Selene Kolman van bliin (bliin.com) - één van
 de professionele, commerciële gebruikers van OSM-data.
 Zij hebben het bliin-locatieplatform nu ook op de iPhone uitgebracht
 en willen daarvoor nu een dedicated server met OSM-tiles. Hier het
 concrete verzoek:

 - Is het mogelijk de maps van OSM op de bliin server te zetten? Voor
 Tomas, onze developer, een ingewikkelde klus. Tomas kon zich
 voorstellen dat het voor iemand van OSM vrij simpel zou kunnen zijn.
 Graag horen we of het mogelijk is en of jullie een kans zien ons
 daarbij te helpen? En wat onze eventuele tegenprestatie zou kunnen
 zijn.

 Wie heeft er zin om Tomas hiermee op weg te helpen? bliin is een
 ontzettend leuke club en hun platform is een erg goede showcase voor
 OSM.


 ___
 Talk-nl mailing list
 Talk-nl@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl




-- 
martijn van exel -+- [EMAIL PROTECTED] -+- http://www.schaaltreinen.nl/
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] bliin op iPhone, hulp gevraagd

2008-08-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Roeland Douma
Ok, is prima. Heb laast filnk zitten worstelen hiermee. En het zit nog 
redelijk in mijn hoofd. Dus het zou moeten lukken :).

Roeland

On Tuesday 26 August 2008 10:42:51 Martijn van Exel wrote:
 Ja, ik ga ervan uit dat ze dat willen.
 Zal ik je eens met hen in contact brengen? Misschien kun je ze met een
 paar pennestreken op weg helpen.
 Martijn

 2008/8/26 Roeland Douma [EMAIL PROTECTED]:
  Hoi,
 
  Willen ze gewoon mapnik tiles? Met tilecache en openlayers? Of zit ik
  helemaal in de verkeerde richting te denken?
 
  Groet,
  Roeland
 
  On Tuesday 26 August 2008 09:31:27 Martijn van Exel wrote:
  Hi allen,
 
  Ik heb contact gehad met Selene Kolman van bliin (bliin.com) - één van
  de professionele, commerciële gebruikers van OSM-data.
  Zij hebben het bliin-locatieplatform nu ook op de iPhone uitgebracht
  en willen daarvoor nu een dedicated server met OSM-tiles. Hier het
  concrete verzoek:
 
  - Is het mogelijk de maps van OSM op de bliin server te zetten? Voor
  Tomas, onze developer, een ingewikkelde klus. Tomas kon zich
  voorstellen dat het voor iemand van OSM vrij simpel zou kunnen zijn.
  Graag horen we of het mogelijk is en of jullie een kans zien ons
  daarbij te helpen? En wat onze eventuele tegenprestatie zou kunnen
  zijn.
 
  Wie heeft er zin om Tomas hiermee op weg te helpen? bliin is een
  ontzettend leuke club en hun platform is een erg goede showcase voor
  OSM.
 
  ___
  Talk-nl mailing list
  Talk-nl@openstreetmap.org
  http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


[OSM-talk-nl] Voorstellen

2008-08-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Martijn Coenen
Goedemorgen!

Sinds iets meer dan een weekje actief in OSM-land, dus laat ik mijzelf even 
voorstellen hier, wel zo netjes ;-)

Martijn Coenen (Moonthorn op OSM + Wiki), 28, werk in de ICT (software 
ontwikkeling) bij een klein bedrijfje in Pijnacker. In het weekend woon ik 
bij mijn vriendin in Zevenaar.

Voor OSM track ik de fietstochten die ik maak, doorgaans van werk naar huis 
via diverse routes en in het weekend wanneer ik toch onderweg ben. Desnoods 
even omrijden om die fietspaden en/of wegen die nog niet op OSM staan toch 
even mee te pakken :) 

Ik heb in de tussentijd enkele aanvullingen op de kaart gezet (doorgaans 
fietspaden, een lopend project eigenlijk) en hier en daar wat AND-data 
aangepast die 'een beetje' out-of-date waren met de werkelijkheid. 

Groet,
Martijn


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] bliin op iPhone, hulp gevraagd

2008-08-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Richard Duivenvoorde

Hoi Martijn,

ik ben op dit moment bezig om tileservers in te richten voor 
www.7scenes.com, ook een De Waag-afsplitsing. Uiteindelijk moeten die 
tileservers komen te draaien op het 'culture-grid' en willen ze die ook 
als dienst aanbieden aan andere 'cultuur'-gebonden services

M.a.w. het is met niet helemaal duidelijk hoe de relatie is tussen bliin 
en 7scenes, maar misschien moeten ze eens babbelen.
Tomas/Selene mag me zoiezo contacten als ze vragen heeft.

Groet
Richard Duivenvoorde

Martijn van Exel wrote:
 Hi allen,
 
 Ik heb contact gehad met Selene Kolman van bliin (bliin.com) - één van
 de professionele, commerciële gebruikers van OSM-data.
 Zij hebben het bliin-locatieplatform nu ook op de iPhone uitgebracht
 en willen daarvoor nu een dedicated server met OSM-tiles. Hier het
 concrete verzoek:
 
 - Is het mogelijk de maps van OSM op de bliin server te zetten? Voor
 Tomas, onze developer, een ingewikkelde klus. Tomas kon zich
 voorstellen dat het voor iemand van OSM vrij simpel zou kunnen zijn.
 Graag horen we of het mogelijk is en of jullie een kans zien ons
 daarbij te helpen? En wat onze eventuele tegenprestatie zou kunnen
 zijn.
 
 Wie heeft er zin om Tomas hiermee op weg te helpen? bliin is een
 ontzettend leuke club en hun platform is een erg goede showcase voor
 OSM.
 


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Voorstellen

2008-08-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Gert Gremmen
Welkom op de lijst en bij OSM-NL
heb je vragen, stel ze maar.


Gert Gremmen

-Oorspronkelijk bericht-
Van: [EMAIL PROTECTED]
[mailto:[EMAIL PROTECTED] Namens Martijn Coenen
Verzonden: Tuesday, August 26, 2008 10:55 AM
Aan: talk-nl@openstreetmap.org
Onderwerp: [OSM-talk-nl] Voorstellen

Goedemorgen!

Sinds iets meer dan een weekje actief in OSM-land, dus laat ik mijzelf
even 
voorstellen hier, wel zo netjes ;-)

Martijn Coenen (Moonthorn op OSM + Wiki), 28, werk in de ICT (software 
ontwikkeling) bij een klein bedrijfje in Pijnacker. In het weekend woon
ik 
bij mijn vriendin in Zevenaar.

Voor OSM track ik de fietstochten die ik maak, doorgaans van werk naar
huis 
via diverse routes en in het weekend wanneer ik toch onderweg ben.
Desnoods 
even omrijden om die fietspaden en/of wegen die nog niet op OSM staan
toch 
even mee te pakken :) 

Ik heb in de tussentijd enkele aanvullingen op de kaart gezet (doorgaans

fietspaden, een lopend project eigenlijk) en hier en daar wat AND-data 
aangepast die 'een beetje' out-of-date waren met de werkelijkheid. 

Groet,
Martijn


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


[OSM-talk-nl] Inrichting OpenStreetMap.nl

2008-08-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Geert Schuring
Heren en Dames(?),

Wie gaat het voortouw nemen om OpenstreetMap.nl om te toveren in een
overzichtelijke site waar alles te vinden is voor nieuwe OSM deelnemers?
Ik heb een aantal ideeën voor de site, maar omdat ik de werkgroep Tagging
standaard al doe, lijkt het me beter als iemand anders de leiding neemt voor
de site. Ik sluit me dan graag aan als deelnemer.

Mijn ideeën laat ik bewust nog even niet rondzingen, de vraag is nu eerst
wie het op zich wil nemen om met een groepje de site tot een echte
publiekstrekker te maken.

Ik ben benieuwd.
Geert.


Message sent using UebiMiau 2.7.10



___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Inrichting OpenStreetMap.nl

2008-08-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Gert Gremmen
Ik zag laatst iets over drupal op
deze lijst. In elk geval dacht ik aan
een soortgelijke portal software, waarvan
we via een CMS het meeste automatisch kunnen
bijwerken cq via eenvoudig onderhoud
door een 2-tal webmasters kunnen doen.


Deel van het portal moet uitmaken:

 - de map (nl server) geen link maar visueel
 - de belangrijkste wiki pagina's  (voor buitenwereld)
 - de nl talk 
 - de foutje-bedankt pagina
 - de autoroute experimenten
 - goede introductie in mappen JOSM Potlatch (martijn en ik ?)
 - agenda
 - NL en Internationaal nieuws 
 - Pers pagina
 - Hoe maak je iets moois met OSM data introductie nw partners
 - gallery
 - Overzicht van relevante links
 - FTP deel met laatste planet 
 - Status pagina vwb de NL servers
 - Fietskaart, wandelkaart  en OV kaart
 - Thematisch ingericht tagging guide
 - Smoelenboek ??
 
Veel kan uit de huidige wiki ingelinked worden.
Sommige dingen moeten we zelf maken.

Ik heb wel ideeen, maar ben geen web designer...

Gert


-Oorspronkelijk bericht-
Van: [EMAIL PROTECTED] [mailto:[EMAIL PROTECTED] Namens Geert Schuring
Verzonden: Tuesday, August 26, 2008 11:46 AM
Aan: OpenStreetMap NL discussion list
Onderwerp: [OSM-talk-nl] Inrichting OpenStreetMap.nl

Heren en Dames(?),

Wie gaat het voortouw nemen om OpenstreetMap.nl om te toveren in een
overzichtelijke site waar alles te vinden is voor nieuwe OSM deelnemers?
Ik heb een aantal ideeën voor de site, maar omdat ik de werkgroep Tagging
standaard al doe, lijkt het me beter als iemand anders de leiding neemt voor
de site. Ik sluit me dan graag aan als deelnemer.

Mijn ideeën laat ik bewust nog even niet rondzingen, de vraag is nu eerst
wie het op zich wil nemen om met een groepje de site tot een echte
publiekstrekker te maken.

Ik ben benieuwd.
Geert.


Message sent using UebiMiau 2.7.10



___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Inrichting OpenStreetMap.nl

2008-08-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Geert Schuring
Klinkt goed Gert! Maar laten we ons op dit moment beperken tot het zoeken
van een voorman. Anders hebben we straks een lijstje met 1453 ideeën, maar
niemand die er wat mee gaat doen.

Geert.

- Original Message 
From: Gert Gremmen [EMAIL PROTECTED]
To: Geert Schuring [EMAIL PROTECTED], OpenStreetMap NL discussion list
talk-nl@openstreetmap.org
Subject: RE: [OSM-talk-nl] Inrichting OpenStreetMap.nl
Date: 26/08/08 13:10

 Ik zag laatst iets over drupal op
 deze lijst. In elk geval dacht ik aan
 een soortgelijke portal software, waarvan
 we via een CMS het meeste automatisch kunnen
 bijwerken cq via eenvoudig onderhoud
 door een 2-tal webmasters kunnen doen.
 
 
 Deel van het portal moet uitmaken:
 
  - de map (nl server) geen link maar visueel
  - de belangrijkste wiki pagina's  (voor buitenwereld)
  - de nl talk 
  - de foutje-bedankt pagina
  - de autoroute experimenten
  - goede introductie in quot;mappenquot; JOSM Potlatch (martijn en ik ?)
  - agenda
  - NL en Internationaal nieuws 
  - Pers pagina
  - Hoe maak je iets moois met OSM data introductie nw partners
  - gallery
  - Overzicht van relevante links
  - FTP deel met laatste planet 
  - Status pagina vwb de NL servers
  - Fietskaart, wandelkaart  en OV kaart
  - Thematisch ingericht tagging guide
  - Smoelenboek ??
  
 Veel kan uit de huidige wiki ingelinked worden.
 Sommige dingen moeten we zelf maken.
 
 Ik heb wel ideeen, maar ben geen web designer...
 
 Gert
 
 
 -Oorspronkelijk bericht-
 Van: [EMAIL PROTECTED]
[mailto:[EMAIL PROTECTED] Namens Geert Schuring
 Verzonden: Tuesday, August 26, 2008 11:46 AM
 Aan: OpenStreetMap NL discussion list
 Onderwerp: [OSM-talk-nl] Inrichting OpenStreetMap.nl
 
 Heren en Dames(?),
 
 Wie gaat het voortouw nemen om OpenstreetMap.nl om te toveren in een
 overzichtelijke site waar alles te vinden is voor nieuwe OSM deelnemers?
 Ik heb een aantal ideeën voor de site, maar omdat ik de werkgroep Tagging
 standaard al doe, lijkt het me beter als iemand anders de leiding neemt
voor
 de site. Ik sluit me dan graag aan als deelnemer.
 
 Mijn ideeën laat ik bewust nog even niet rondzingen, de vraag is nu eerst
 wie het op zich wil nemen om met een groepje de site tot een echte
 publiekstrekker te maken.
 
 Ik ben benieuwd.
 Geert.
 
 
 Message sent using UebiMiau 2.7.10
 
 
 
 ___
 Talk-nl mailing list
 Talk-nl@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl
 
 


Message sent using UebiMiau 2.7.10



___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Inrichting OpenStreetMap.nl

2008-08-26 Berichten over hetzelfde onderwerp samsa

Een opmerking vanaf de zijlijn: zet op een rijtje wat voor mensen jullie
willen aanspreken met de site (en dat kunnen verschillende groepen zijn)
en wat die mensen moeten kunnen doen met de site. Deel de homepage
zorgvuldig in en zorg dat de belangrijkste functies vooral linksboven op
de pagina verschijnen.

Mijns inziens zou je de website veel meer op leken moeten richten: de
mensen die het leuk genoeg vinden om in Potlatch hun buurt bij te
houden/completer te maken, maar die niet veel snappen van alle technische
discussies. Die leken haken op dit moment nog massaal af, denk ik.

Tot zover mijn duit in het zakje.

Sandra




quote who=Gert Gremmen
 Ik zag laatst iets over drupal op
 deze lijst. In elk geval dacht ik aan
 een soortgelijke portal software, waarvan
 we via een CMS het meeste automatisch kunnen
 bijwerken cq via eenvoudig onderhoud
 door een 2-tal webmasters kunnen doen.


 Deel van het portal moet uitmaken:

  - de map (nl server) geen link maar visueel
  - de belangrijkste wiki pagina's  (voor buitenwereld)
  - de nl talk
  - de foutje-bedankt pagina
  - de autoroute experimenten
  - goede introductie in mappen JOSM Potlatch (martijn en ik ?)
  - agenda
  - NL en Internationaal nieuws
  - Pers pagina
  - Hoe maak je iets moois met OSM data introductie nw partners
  - gallery
  - Overzicht van relevante links
  - FTP deel met laatste planet
  - Status pagina vwb de NL servers
  - Fietskaart, wandelkaart  en OV kaart
  - Thematisch ingericht tagging guide
  - Smoelenboek ??

 Veel kan uit de huidige wiki ingelinked worden.
 Sommige dingen moeten we zelf maken.

 Ik heb wel ideeen, maar ben geen web designer...

 Gert


 -Oorspronkelijk bericht-
 Van: [EMAIL PROTECTED]
 [mailto:[EMAIL PROTECTED] Namens Geert Schuring
 Verzonden: Tuesday, August 26, 2008 11:46 AM
 Aan: OpenStreetMap NL discussion list
 Onderwerp: [OSM-talk-nl] Inrichting OpenStreetMap.nl

 Heren en Dames(?),

 Wie gaat het voortouw nemen om OpenstreetMap.nl om te toveren in een
 overzichtelijke site waar alles te vinden is voor nieuwe OSM deelnemers?
 Ik heb een aantal ideeën voor de site, maar omdat ik de werkgroep Tagging
 standaard al doe, lijkt het me beter als iemand anders de leiding neemt
 voor
 de site. Ik sluit me dan graag aan als deelnemer.

 Mijn ideeën laat ik bewust nog even niet rondzingen, de vraag is nu eerst
 wie het op zich wil nemen om met een groepje de site tot een echte
 publiekstrekker te maken.

 Ik ben benieuwd.
 Geert.

 
 Message sent using UebiMiau 2.7.10



 ___
 Talk-nl mailing list
 Talk-nl@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl

 ___
 Talk-nl mailing list
 Talk-nl@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl





___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Inrichting OpenStreetMap.nl

2008-08-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Gert Gremmen
Wel Sandra here you go:


Gebruikersprofielen:

1. Ik zoek een kaart met  erop en Google bracht mij hier
2. Ik wil wat nuttigs doen met mijn GPS, ook buiten de vakantie
3. Ik wil gebruik maken van gratis OSM-data
4. Ik wil een routebeschrijving van .. naar .. op mijn hobbelpaard en Google 
hielp mij niet verder
5. Ik ben een GEO-amateur en wil graag helpen OSM beter te maken
6. Ik wil een routekaartje op mijn website en wil dat gratis
7. Ik weet precies waar alle strandjes zijn, hoe kan ik, die op de jullie OSM 
kaart zetten
8. Mijn eigen straat staat er verkeerd op hoe kan ik dat veranderen




Aanvullingen ???


Gert



-Oorspronkelijk bericht-
Van: [EMAIL PROTECTED] [mailto:[EMAIL PROTECTED] Namens samsa
Verzonden: Tuesday, August 26, 2008 12:34 PM
Aan: OpenStreetMap NL discussion list
Onderwerp: Re: [OSM-talk-nl] Inrichting OpenStreetMap.nl


Een opmerking vanaf de zijlijn: zet op een rijtje wat voor mensen jullie
willen aanspreken met de site (en dat kunnen verschillende groepen zijn)
en wat die mensen moeten kunnen doen met de site. Deel de homepage
zorgvuldig in en zorg dat de belangrijkste functies vooral linksboven op
de pagina verschijnen.

Mijns inziens zou je de website veel meer op leken moeten richten: de
mensen die het leuk genoeg vinden om in Potlatch hun buurt bij te
houden/completer te maken, maar die niet veel snappen van alle technische
discussies. Die leken haken op dit moment nog massaal af, denk ik.

Tot zover mijn duit in het zakje.

Sandra




quote who=Gert Gremmen
 Ik zag laatst iets over drupal op
 deze lijst. In elk geval dacht ik aan
 een soortgelijke portal software, waarvan
 we via een CMS het meeste automatisch kunnen
 bijwerken cq via eenvoudig onderhoud
 door een 2-tal webmasters kunnen doen.


 Deel van het portal moet uitmaken:

  - de map (nl server) geen link maar visueel
  - de belangrijkste wiki pagina's  (voor buitenwereld)
  - de nl talk
  - de foutje-bedankt pagina
  - de autoroute experimenten
  - goede introductie in mappen JOSM Potlatch (martijn en ik ?)
  - agenda
  - NL en Internationaal nieuws
  - Pers pagina
  - Hoe maak je iets moois met OSM data introductie nw partners
  - gallery
  - Overzicht van relevante links
  - FTP deel met laatste planet
  - Status pagina vwb de NL servers
  - Fietskaart, wandelkaart  en OV kaart
  - Thematisch ingericht tagging guide
  - Smoelenboek ??

 Veel kan uit de huidige wiki ingelinked worden.
 Sommige dingen moeten we zelf maken.

 Ik heb wel ideeen, maar ben geen web designer...

 Gert


 -Oorspronkelijk bericht-
 Van: [EMAIL PROTECTED]
 [mailto:[EMAIL PROTECTED] Namens Geert Schuring
 Verzonden: Tuesday, August 26, 2008 11:46 AM
 Aan: OpenStreetMap NL discussion list
 Onderwerp: [OSM-talk-nl] Inrichting OpenStreetMap.nl

 Heren en Dames(?),

 Wie gaat het voortouw nemen om OpenstreetMap.nl om te toveren in een
 overzichtelijke site waar alles te vinden is voor nieuwe OSM deelnemers?
 Ik heb een aantal ideeën voor de site, maar omdat ik de werkgroep Tagging
 standaard al doe, lijkt het me beter als iemand anders de leiding neemt
 voor
 de site. Ik sluit me dan graag aan als deelnemer.

 Mijn ideeën laat ik bewust nog even niet rondzingen, de vraag is nu eerst
 wie het op zich wil nemen om met een groepje de site tot een echte
 publiekstrekker te maken.

 Ik ben benieuwd.
 Geert.

 
 Message sent using UebiMiau 2.7.10



 ___
 Talk-nl mailing list
 Talk-nl@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl

 ___
 Talk-nl mailing list
 Talk-nl@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl





___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Inrichting OpenStreetMap.nl

2008-08-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Rob
Hoi Geert

ik wil die kar wel gaan trekken
dit idee/balletje heb ik al eens eerder opgegooid, maar had toendertijd erg
weinig tijd om het ook daadwerkelijk uit te voeren
We moeten ook eens naar www.openstreetmap.de kijken voor plus/min punten

Groeten
Rob

2008/8/26 Geert Schuring [EMAIL PROTECTED]

 Heren en Dames(?),

 Wie gaat het voortouw nemen om OpenstreetMap.nl om te toveren in een
 overzichtelijke site waar alles te vinden is voor nieuwe OSM deelnemers?
 Ik heb een aantal ideeën voor de site, maar omdat ik de werkgroep Tagging
 standaard al doe, lijkt het me beter als iemand anders de leiding neemt
 voor
 de site. Ik sluit me dan graag aan als deelnemer.

 Mijn ideeën laat ik bewust nog even niet rondzingen, de vraag is nu eerst
 wie het op zich wil nemen om met een groepje de site tot een echte
 publiekstrekker te maken.

 Ik ben benieuwd.
 Geert.

 
 Message sent using UebiMiau 2.7.10



 ___
 Talk-nl mailing list
 Talk-nl@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Voorstellen

2008-08-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Rob
Welkom Martijn..

tjee de Martijns zijn goed vertegenwoordigd op OSM ;)
je vragen/opmerkingen kun je ook kwijt op irc  (irc://irc.oftc.net/osm-nl)

Groeten
Rob
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] OpenStreetResearch (ja nog ff ;)

2008-08-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
On Tue, 26 Aug 2008, Geert Schuring wrote:

  Nou Geert, kom maar op met je foto's ;)

 Is er al een manier om foto's te uploaden naar OSP? Ik heb al 2 wijken
 in Ede op de foto staan, plus een stuk van Drachten, en de snelweg
 ernaartoe (bijna alle borden).

Moet nog even kijken wat de handigste manier is FTP of HTTP uploads.


Stefan


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] OpenStreetResearch (ja nog ff ;)

2008-08-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
On Tue, 26 Aug 2008, Martijn van Exel wrote:

 Way cool, Stefan.
 Denk je dat een still in een filmpje genoeg resolutie en scherp genoeg
 beeld heeft om te kunnen matchen met zo'n keypoint-bestand?

Ik heb express m'n resolutie naar 640x480 gezet, dat is minder dan DV.
Maar ik ben het met je eens dat we zeker even moeten kijken wat er gebeurd
met de herkenning als het verkeersbord niet het onderwerp is op de foto.

 Je hebt nu een 'gewone' foto genomen - wat ook al bijzonder nuttig is
 uiteraard.

Voor de verwerking wel het makkelijkst ;)

 Ik stuur je research ook even naar een collega hier die met openCV
 heeft gewerkt, kijken of hij nog input heeft.

Ik blijf OpenCV echt een briljant stukje API vinden ;) Enorm makkelijk om
dingen in te wijzigen... en vooral functioneel.


Stefan


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Voorstellen

2008-08-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Martijn van Exel
2008/8/26 Rob [EMAIL PROTECTED]:
 Welkom Martijn..

 tjee de Martijns zijn goed vertegenwoordigd op OSM ;)
 je vragen/opmerkingen kun je ook kwijt op irc  (irc://irc.oftc.net/osm-nl)

 Groeten
 Rob



 ___


zo, alweer een! nou, join the [EMAIL PROTECTED] club.;)

-- 
martijn van exel -+- [EMAIL PROTECTED] -+- http://www.schaaltreinen.nl/

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] OpenStreetResearch (ja nog ff ;)

2008-08-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Lennard
Stefan de Konink wrote:

 Ik heb express m'n resolutie naar 640x480 gezet, dat is minder dan DV.
 Maar ik ben het met je eens dat we zeker even moeten kijken wat er gebeurd
 met de herkenning als het verkeersbord niet het onderwerp is op de foto.

Een foto op 640x480 is nog lang niet vergelijkbaar met een videoframe op 
die resolutie. Je hebt daar voornamelijk nog te maken met interlacing, 
en als je die op bewegende beelden wilt wegfilteren (droppen van 1 field 
bijvoorbeeld) halveer je je verticale resolutie nog eens een keer, maar 
ook bij slimmere deinterlacing offer je resolutie op en introduceer je 
artifacts die beeldherkenning kunnen bemoeilijken.

Oftewel, ben benieuwd of dit in redelijke realtime kan werken op een 
videostream. Het wordt zo steeds interessanter om een ITX setup in de 
auto te hebben, met camera, gps, etc.

-- 
Lennard

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] OpenStreetResearch (ja nog ff ;)

2008-08-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Roeland Douma
Http lijkt mij het makkelijkst. Daar ja dan via simpele authenticatie de 
foto's aan een persoon kan koppelen plus dat je dan meteen een scriptje 
bewerkingen kan laten doen in plaats van een cron job op een directory te 
moeten laten draaien.

Denk ik zo.

Groet,
Roeland

On Tuesday 26 August 2008 13:04:10 Stefan de Konink wrote:
 On Tue, 26 Aug 2008, Geert Schuring wrote:
   Nou Geert, kom maar op met je foto's ;)
 
  Is er al een manier om foto's te uploaden naar OSP? Ik heb al 2 wijken
  in Ede op de foto staan, plus een stuk van Drachten, en de snelweg
  ernaartoe (bijna alle borden).

 Moet nog even kijken wat de handigste manier is FTP of HTTP uploads.


 Stefan


 ___
 Talk-nl mailing list
 Talk-nl@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] OpenStreetResearch (ja nog ff ;)

2008-08-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512

Lennard schreef:
 Oftewel, ben benieuwd of dit in redelijke realtime kan werken op een 
 videostream. Het wordt zo steeds interessanter om een ITX setup in de 
 auto te hebben, met camera, gps, etc.

SIFT op een FPGA implementeren klinkt realistischer ;)


Stefan

-BEGIN PGP SIGNATURE-
Version: GnuPG v2.0.9 (GNU/Linux)
Comment: Using GnuPG with Mozilla - http://enigmail.mozdev.org

iEYEAREKAAYFAkiz6pQACgkQYH1+F2Rqwn1wIQCdGJjLpqhC1dhYt2v4QvQw+LOD
jCEAn39OYhkV1MBFemPWjEfwntCXCuSB
=MYP+
-END PGP SIGNATURE-

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] OpenStreetResearch (ja nog ff ;)

2008-08-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512

Roeland Douma schreef:
 Http lijkt mij het makkelijkst. Daar ja dan via simpele authenticatie de 
 foto's aan een persoon kan koppelen plus dat je dan meteen een scriptje 
 bewerkingen kan laten doen in plaats van een cron job op een directory te 
 moeten laten draaien.
 
 Denk ik zo.

Ik zal in het weekend iets in elkaar fietsen.


Stefan
-BEGIN PGP SIGNATURE-
Version: GnuPG v2.0.9 (GNU/Linux)
Comment: Using GnuPG with Mozilla - http://enigmail.mozdev.org

iEYEAREKAAYFAkiz7VQACgkQYH1+F2Rqwn0BVQCfRz7FBeAzuB1yBBJi8Zrh+iL1
WdIAn3x/0vDwzpsdipMIk5eN+dxQMhwr
=CjwN
-END PGP SIGNATURE-

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] OpenStreetResearch (ja nog ff ;)

2008-08-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Lennard
Stefan de Konink wrote:

 SIFT op een FPGA implementeren klinkt realistischer ;)

Ik bedoelde ook niet dat de ITX pc de analyse zou moeten doen, maar die 
kan wel een knooppunt zijn in de carmapping setup. :)

-- 
Lennard

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] OpenStreetResearch (ja nog ff ;)

2008-08-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512

Roeland Douma schreef:
 Http lijkt mij het makkelijkst. Daar ja dan via simpele authenticatie de 
 foto's aan een persoon kan koppelen plus dat je dan meteen een scriptje 
 bewerkingen kan laten doen in plaats van een cron job op een directory te 
 moeten laten draaien.

Als iemand iets van een management ding wil maken, website design etc.
graag :)


Stefan
-BEGIN PGP SIGNATURE-
Version: GnuPG v2.0.9 (GNU/Linux)
Comment: Using GnuPG with Mozilla - http://enigmail.mozdev.org

iEYEAREKAAYFAkiz7eAACgkQYH1+F2Rqwn2tEgCfV8maz7PaXyjp6WkwC9Auw7bv
UEAAoINJqmk8J4HiLmfUCotOZg+qzu/y
=EG+1
-END PGP SIGNATURE-

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] OpenStreetResearch (ja nog ff ;)

2008-08-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512

Lennard schreef:
 Stefan de Konink wrote:
 
 SIFT op een FPGA implementeren klinkt realistischer ;)
 
 Ik bedoelde ook niet dat de ITX pc de analyse zou moeten doen, maar die 
 kan wel een knooppunt zijn in de carmapping setup. :)

Ik weet niet of je de rest van de discussie hebt gevolgd. Maar ik ben in
principe bezig om een setup te maken die zou werken op een Elphel Geo
camera. Die heeft een kompas, gps en de mogelijkheid om verwerking te
doen op een FPGA. Hij doet 5MP plaatjes, dus dat moet goed komen.


Stefan
-BEGIN PGP SIGNATURE-
Version: GnuPG v2.0.9 (GNU/Linux)
Comment: Using GnuPG with Mozilla - http://enigmail.mozdev.org

iEYEAREKAAYFAkiz7r4ACgkQYH1+F2Rqwn1VdACgk9r41J/zfW2PuUpBXOIy4czR
VYUAn1eVPtOCScudNLWpVAwupgOC7JgP
=/oJZ
-END PGP SIGNATURE-

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


[OSM-talk-nl] OSM Foundation - bestuursverkiezing

2008-08-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Henk Hoff
Waarde lezers,

Komend weekend is er de jaarvergadering van de OSM Foundation. Een van 
de agendapunten is de verkiezing van het bestuur voor het komende jaar. 
Voor diegenen die het nog niet wisten: ook ik ben kandidaat.

Ik heb me kandidaat gesteld omdat ik het belangrijk vind dat er ook een 
representant vanuit Nederland in het bestuur zit. Nederland is momenteel 
het enige land met een volledige dataset. Dat brengt andere problemen cq 
uitdagingen met zich mee dan in andere landen waar de dataset lang niet 
zo compleet is. Het is belangrijk om ook in de Foundation een persoon te 
hebben die aan die uitdagingen een stem geeft. Onze prioriteit ligt niet 
enkel meer op het verzamelen van data, maar ook dat anderen onze data 
gaan gebruiken voor nuttige, leuke, ... noem maar op... toepassingen.
Zaken als image/marketing zijn dan van belang. Maar ook aan de 
betrouwbaarheid (lees: beschikbaarheid en stabiliteit) van de servers 
zullen steeds hogere eisen moeten worden gesteld. Dit zijn maar een paar 
zaken. Het zijn echter wel zaken waarover binnen OSM verschillend 
gedacht wordt. Een geluid uit Nederland zou mijns inziens niet verkeerd 
zijn.

Even wat info:
Over de Foundation: http://foundation.openstreetmap.org/?page_id=3
Over de bestuursverkiezing: 
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Foundation/AGM08/Election_of_Officers

Kortom, ben je lid van de Foundation (kosten: GBP 15 per jaar), dan mag 
je je stem uitbrengen voor het nieuwe bestuur. Ben je zaterdag niet 
persoonlijk aanwezig op de vergadering in London (grote kans 
waarschijnlijk ;-)), dan kun je ook je stem via de mail uitbrengen. Doe 
dat dan wel even uiterlijk donderdag. Procedure: zie de eerder genoemde 
link.

(Het doel van deze mail laat zich raden  ;-) )

Groet,
Henk Hoff

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


[OSM-talk-nl] OpenStreetPhoto upload marathon

2008-08-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
Hoi,


Via ftp://sift.openstreetphoto.org/ kun je, je foto's uploaden. Zal binnen
kort wel iets verzinnen zodat je ook wat met je eigen foto's kan,
voorlopig is het totale anarchie. Je zou natuurlijk ook de bestandsnaam
kunnen beginnen met 'je naam'.

Korte termijn plannen:
- Van alle foto's key files maken en mappen op verkeersborden
- Website!

Midlange termein:
- Keyfiles in MonetDB laden en een Nearest Neighbour in database doen op
alle punten.
- Paper schrijven

Lange termein:
- photosynth.net maar dan voor iedereen, ook mensen met Linux


Voor dat ik het vergeet, je kunt geen directory listing uitvoeren. Dus je
moet wachten tot ik (of God) jouw foto naar de map uploaded heeft
verplaatst.

Ik ben van plan op de website een soort automatische tagging te laten
plaatvinden. Idee van: op deze foto staat bord X.


Stefan


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] OpenStreetPhoto upload marathon

2008-08-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Floris Looijesteijn
zijn er nog specs?

moeten de foto's gegegegeotagged zijn?

gr,
floris

Stefan de Konink schreef:
 Hoi,


 Via ftp://sift.openstreetphoto.org/ kun je, je foto's uploaden. Zal binnen
 kort wel iets verzinnen zodat je ook wat met je eigen foto's kan,
 voorlopig is het totale anarchie. Je zou natuurlijk ook de bestandsnaam
 kunnen beginnen met 'je naam'.

 Korte termijn plannen:
 - Van alle foto's key files maken en mappen op verkeersborden
 - Website!

 Midlange termein:
 - Keyfiles in MonetDB laden en een Nearest Neighbour in database doen op
 alle punten.
 - Paper schrijven

 Lange termein:
 - photosynth.net maar dan voor iedereen, ook mensen met Linux


 Voor dat ik het vergeet, je kunt geen directory listing uitvoeren. Dus je
 moet wachten tot ik (of God) jouw foto naar de map uploaded heeft
 verplaatst.

 Ik ben van plan op de website een soort automatische tagging te laten
 plaatvinden. Idee van: op deze foto staat bord X.


 Stefan


 ___
 Talk-nl mailing list
 Talk-nl@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl




___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl