Re: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

2011-12-20 Berichten over hetzelfde onderwerp Robert Elsenaar
Als iedereen zijn eigen talenten gebruikt, dan wordt meteen geweldige wereld.


Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar 
(Verzonden vanaf Mobile)null___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

2011-12-20 Berichten over hetzelfde onderwerp Floris Looijesteijn
U vraagt, wij draaien...

Ik zal het binnenkort eens functionerend maken.

Groet,
Floris

2011/12/20 Stefan de Konink :
> -BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
> Hash: SHA512
>
> Op 20-12-11 18:36, Floris Looijesteijn schreef:
>> Zoiets?
>
> Een mapje er bij met een vectortje om welke data het gaat. Hoeft dus
> niet allemaal op een pagina, liefst gewoon:
>
> [center]map + edit[/center]
>
> [PD] [ODBL] [Postpone]
>
> NO, reason:   [Submit]
>
>
> Je kunt bij deze lijst niet zien waar het om gaat.
>
>
>> http://openstreetmap.eu/changesets/?user=Stefan%20de%20Konink
>>
>> Zou je dat invullen?
>
> Met zoiets zou ik wel willen werken ja. Als jij dit binnen binnen 12
> uur hebt geïmplementeerd laat dit voor mij wel gelijk zien wat er voor
> onwil is binnen de organisatie die de OSM zou moeten *ondersteunen*.
>
> Floris for President.
>
>
> Stefan
> -BEGIN PGP SIGNATURE-
> Version: GnuPG v2.0.18 (GNU/Linux)
> Comment: Using GnuPG with Mozilla - http://enigmail.mozdev.org/
>
> iEYEAREKAAYFAk7w2jcACgkQYH1+F2Rqwn0ZkgCggxgupLE76ZTHSyAUBBQI304Y
> vSUAn0JCeCG3kzaUOU4inO1NPyotFBtm
> =Snrt
> -END PGP SIGNATURE-
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

2011-12-20 Berichten over hetzelfde onderwerp Robert Elsenaar

Heren,

Ik krijg tranen in mijn ogen  Lijkt het nu echt te gaan lukken.
Stefan, ik ben de virtuele feestzaal al aan het inrichten om je weer binnen 
boord te verwelkomen.


Mooi daan mannen. Nog even een linkje en de scary data is bekend.

Groet
Robert

-Oorspronkelijk bericht- 
From: Stefan de Konink

Sent: Tuesday, December 20, 2011 7:55 PM
To: talk-nl@openstreetmap.org
Subject: Re: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512

Op 20-12-11 18:36, Floris Looijesteijn schreef:

Zoiets?


Een mapje er bij met een vectortje om welke data het gaat. Hoeft dus
niet allemaal op een pagina, liefst gewoon:

[center]map + edit[/center]

[PD] [ODBL] [Postpone]

NO, reason:   [Submit]


Je kunt bij deze lijst niet zien waar het om gaat.



http://openstreetmap.eu/changesets/?user=Stefan%20de%20Konink

Zou je dat invullen?


Met zoiets zou ik wel willen werken ja. Als jij dit binnen binnen 12
uur hebt geïmplementeerd laat dit voor mij wel gelijk zien wat er voor
onwil is binnen de organisatie die de OSM zou moeten *ondersteunen*.

Floris for President.


Stefan
-BEGIN PGP SIGNATURE-
Version: GnuPG v2.0.18 (GNU/Linux)
Comment: Using GnuPG with Mozilla - http://enigmail.mozdev.org/

iEYEAREKAAYFAk7w2jcACgkQYH1+F2Rqwn0ZkgCggxgupLE76ZTHSyAUBBQI304Y
vSUAn0JCeCG3kzaUOU4inO1NPyotFBtm
=Snrt
-END PGP SIGNATURE-

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


---
Tekst ingevoegd door Panda GP 2012:

Als het hier gaat om een ongevraagde e-mail (SPAM), klik dan op de volgende 
link om de e-mail te herclasseren: 
http://localhost:6083/Panda?ID=pav_161&SPAM=true&path=C:\Windows\system32\config\systemprofile\AppData\Local\Panda%20Security\Panda%20Global%20Protection%202012\AntiSpam
--- 




___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

2011-12-20 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512

Op 20-12-11 18:36, Floris Looijesteijn schreef:
> Zoiets?

Een mapje er bij met een vectortje om welke data het gaat. Hoeft dus
niet allemaal op een pagina, liefst gewoon:

[center]map + edit[/center]

[PD] [ODBL] [Postpone]

NO, reason:   [Submit]


Je kunt bij deze lijst niet zien waar het om gaat.


> http://openstreetmap.eu/changesets/?user=Stefan%20de%20Konink
> 
> Zou je dat invullen?

Met zoiets zou ik wel willen werken ja. Als jij dit binnen binnen 12
uur hebt geïmplementeerd laat dit voor mij wel gelijk zien wat er voor
onwil is binnen de organisatie die de OSM zou moeten *ondersteunen*.

Floris for President.


Stefan
-BEGIN PGP SIGNATURE-
Version: GnuPG v2.0.18 (GNU/Linux)
Comment: Using GnuPG with Mozilla - http://enigmail.mozdev.org/

iEYEAREKAAYFAk7w2jcACgkQYH1+F2Rqwn0ZkgCggxgupLE76ZTHSyAUBBQI304Y
vSUAn0JCeCG3kzaUOU4inO1NPyotFBtm
=Snrt
-END PGP SIGNATURE-

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

2011-12-20 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512

Op 20-12-11 17:47, Frank Steggink schreef:
> Zij die zich liever de moeite uitsparen, omdat het voor 99% van de
> users geen issue is, groeten u terug ;)

Als het ODBL geneuzel zich nu ODBLSM noem is het probleem ook opgelost :)


Stefan
-BEGIN PGP SIGNATURE-
Version: GnuPG v2.0.18 (GNU/Linux)
Comment: Using GnuPG with Mozilla - http://enigmail.mozdev.org/

iEYEAREKAAYFAk7w2FcACgkQYH1+F2Rqwn3NXACdFFoopgTsKhUG7CC6xV7gtaqZ
dd0An0lac1VE7w5TqFsXxlk1R+lHgj5t
=LEUR
-END PGP SIGNATURE-

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

2011-12-20 Berichten over hetzelfde onderwerp Floris Looijesteijn
Stefan,

Zoiets?

http://openstreetmap.eu/changesets/?user=Stefan%20de%20Konink

Zou je dat invullen?

Groet,
Floris

2011/12/20 Stefan de Konink :
> On Mon, 19 Dec 2011, Henk Hoff wrote:
>
>> Omdat je het zo vriendelijk vraagt:
>>
>> Kun je aangeven welke changesets (nummertjes) akkoord zijn en welke niet.
>> Je
>> kunt je changesets hier vinden:
>> http://www.openstreetmap.org/user/Stefan%20de%20Konink/edits
>> Zijn maar 8 pagina's. Valt me dus
>
>
> In dat geval valt een:
> input type='submit' name='odblok' value='yes'
> input type='submit' name='odblok' value='no'
>
> ...ook wel mee :)
>
>
>> Even afhankelijk hoe dat zodadelijk wordt opgelost, zal ik je mogelijk
>> later
>> vragen een extra account te maken waar we mogelijk je geakkoordeerde
>> changesets naar verhuizen.
>>
>> Changesets die niet akkoord zijn, kun je daarvan ook aangeven waarom niet?
>> Oftewel: welke dataset komen ze van.
>
>
> input type='text' name='reason'
>
> Zijn er nog meer dingen die je van me zou willen weten? Dan hebben we in
> ieder geval de requirements om een 'partial' odblok te geven.
>
>
> Zij die eerst software schrijven om een verandering te ondersteunen groeten
> u.
>
>
> Stefan
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl
>
>
> !DSPAM:1,4eefb6c3114613863017478!
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl
>

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

2011-12-20 Berichten over hetzelfde onderwerp Frank Steggink

On 20-12-2011 0:38, Stefan de Konink wrote:

On Mon, 19 Dec 2011, Henk Hoff wrote:


Omdat je het zo vriendelijk vraagt:

Kun je aangeven welke changesets (nummertjes) akkoord zijn en welke 
niet. Je

kunt je changesets hier vinden:
http://www.openstreetmap.org/user/Stefan%20de%20Konink/edits
Zijn maar 8 pagina's. Valt me dus


In dat geval valt een:
input type='submit' name='odblok' value='yes'
input type='submit' name='odblok' value='no'

...ook wel mee :)


Even afhankelijk hoe dat zodadelijk wordt opgelost, zal ik je 
mogelijk later

vragen een extra account te maken waar we mogelijk je geakkoordeerde
changesets naar verhuizen.

Changesets die niet akkoord zijn, kun je daarvan ook aangeven waarom 
niet?

Oftewel: welke dataset komen ze van.


input type='text' name='reason'

Zijn er nog meer dingen die je van me zou willen weten? Dan hebben we 
in ieder geval de requirements om een 'partial' odblok te geven.



Zij die eerst software schrijven om een verandering te ondersteunen 
groeten u.



Zij die zich liever de moeite uitsparen, omdat het voor 99% van de users 
geen issue is, groeten u terug ;)


Frank

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

2011-12-20 Berichten over hetzelfde onderwerp Henk Hoff
Kennelijk was onderstaand bericht niet goed doorgekomen. Daarom nog
eens.

On Tuesday, December 20, 2011, Henk Hoff  wrote:
> Het is in het verleden met diverse mensen besproken om een
changeset-selector te bouwen in de osm-website. Vanwege een veelvoud aan
implementatie uitdagingen is gekozen dit niet te doen. Het alternatief (het
opgeven van de changeset-nummers) is ongeveer evenveel werk voor jou dan
het klikken van een button. Het feit dat de Data Werk Groep mogelijk meer
werk heeft is hun afweging.
>
> Daarom nog eens de vraag:
> Wil je ajb een lijst van sturen van wat akkoord is en niet.
>
> Weet ik het nog even makkelijker te maken: stuur enkel de lijst van alles
wat wel of een lijst van wat niet akkoord is.
>
>
> De Licentie Werkgroep heeft reeds met diverse andere partijen
overeenstemming verkregen over behoud van data in onze database. Onder
andere de Ordnance Survey en de Australische overheid. Kortom, wanneer je
van bepaalde bronnen niet weet of ze behouden kunnen worden, geef aan welke
bronnen dat zijn (incl changesets) en dan gaan wij daar achteraan.
>
>
> Gr,
> Henk
>
>
> Op 20 dec. 2011, om 00:38 heeft Stefan de Konink het volgende geschreven:
>
>> On Mon, 19 Dec 2011, Henk Hoff wrote:
>>
>>> Omdat je het zo vriendelijk vraagt:
>>> Kun je aangeven welke changesets (nummertjes) akkoord zijn en welke
niet. Je
>>> kunt je changesets hier vinden:
>>> http://www.openstreetmap.org/user/Stefan%20de%20Konink/edits
>>> Zijn maar 8 pagina's. Valt me dus
>>
>> In dat geval valt een:
>> input type='submit' name='odblok' value='yes'
>> input type='submit' name='odblok' value='no'
>>
>> ...ook wel mee :)
>>
>>
>>> Even afhankelijk hoe dat zodadelijk wordt opgelost, zal ik je mogelijk
later
>>> vragen een extra account te maken waar we mogelijk je geakkoordeerde
>>> changesets naar verhuizen.
>>> Changesets die niet akkoord zijn, kun je daarvan ook aangeven waarom
niet?
>>> Oftewel: welke dataset komen ze van.
>>
>> input type='text' name='reason'
>>
>> Zijn er nog meer dingen die je van me zou willen weten? Dan hebben we in
ieder geval de requirements om een 'partial' odblok te geven.
>>
>>
>> Zij die eerst software schrijven om een verandering te ondersteunen
groeten u.
>>
>>
>> Stefan___
>> Talk-nl mailing list
>> Talk-nl@openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl
>>
>>
>> !DSPAM:1,4eefb6c3114613863017478!
>> ___
>> Talk-nl mailing list
>> Talk-nl@openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl
>
>
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

2011-12-19 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink

On Mon, 19 Dec 2011, Henk Hoff wrote:


Omdat je het zo vriendelijk vraagt:

Kun je aangeven welke changesets (nummertjes) akkoord zijn en welke niet. Je
kunt je changesets hier vinden:
http://www.openstreetmap.org/user/Stefan%20de%20Konink/edits
Zijn maar 8 pagina's. Valt me dus


In dat geval valt een:
input type='submit' name='odblok' value='yes'
input type='submit' name='odblok' value='no'

...ook wel mee :)



Even afhankelijk hoe dat zodadelijk wordt opgelost, zal ik je mogelijk later
vragen een extra account te maken waar we mogelijk je geakkoordeerde
changesets naar verhuizen.

Changesets die niet akkoord zijn, kun je daarvan ook aangeven waarom niet?
Oftewel: welke dataset komen ze van.


input type='text' name='reason'

Zijn er nog meer dingen die je van me zou willen weten? Dan hebben we in 
ieder geval de requirements om een 'partial' odblok te geven.



Zij die eerst software schrijven om een verandering te ondersteunen 
groeten u.



Stefan___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


!DSPAM:1,4eefb6c3114613863017478!
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

2011-12-19 Berichten over hetzelfde onderwerp Henk Hoff
2011/12/18 Stefan de Konink 

> Mooi, zijn er verder nog beperkingen waarom de licentie commissie het
> dus niet makkelijk voor mij kan maken?
>
>
> Stefan
>

Omdat je het zo vriendelijk vraagt:

Kun je aangeven welke changesets (nummertjes) akkoord zijn en welke niet.
Je kunt je changesets hier vinden:
http://www.openstreetmap.org/user/Stefan%20de%20Konink/edits
Zijn maar 8 pagina's. Valt me dus

Even afhankelijk hoe dat zodadelijk wordt opgelost, zal ik je mogelijk
later vragen een extra account te maken waar we mogelijk je geakkoordeerde
changesets naar verhuizen.

Changesets die niet akkoord zijn, kun je daarvan ook aangeven waarom niet?
Oftewel: welke dataset komen ze van.

Gr,
Henk
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

2011-12-18 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512

Op 18-12-11 17:21, Robert Elsenaar schreef:
> Stefan,
> 
> Ik begrijp dat je die niet allemaal uit je hoofd weet. ieders
> hoofd heeft zo z'n beperkingen. Ook de jouwe. ;-P
> 
> als ik je echter goed begrepen heb zijn alle foute nodes of ways 
> gemarkeerd met een tag resource=*? Klopt dit?

Nee, dit klopt niet. Bronnen die toen compatible waren met CC-BY-SA
zijn zeker niet allemaal getagd. "De Nieuwe kaart" is het beste voorbeeld.

Ik stel voor dat we met deze discussie per 1-1-2012 verder gaan.


Stefan
-BEGIN PGP SIGNATURE-
Version: GnuPG v2.0.18 (GNU/Linux)
Comment: Using GnuPG with Mozilla - http://enigmail.mozdev.org/

iEYEAREKAAYFAk7uG9EACgkQYH1+F2Rqwn1XagCfbm8nWkcg0utD+L/aS7YIEI8K
ucAAn2pBklBtzMlGoTFUU+fpZUaYQn/a
=NfHO
-END PGP SIGNATURE-

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

2011-12-18 Berichten over hetzelfde onderwerp Robert Elsenaar

Stefan,

Ik begrijp dat je die niet allemaal uit je hoofd weet. ieders hoofd heeft zo 
z'n beperkingen. Ook de jouwe. ;-P


als ik je echter goed begrepen heb zijn alle foute nodes of ways gemarkeerd 
met een tag resource=*?

Klopt dit?

Groet
Robert


-Oorspronkelijk bericht- 
From: Stefan de Konink

Sent: Sunday, December 18, 2011 3:18 PM
To: talk-nl@openstreetmap.org
Subject: Re: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512

Op 18-12-11 15:02, Robert Elsenaar schreef:

Nog mails de vraag heb jij de namen van deze bronnen?


Nee, die ken ik over de afgelopen vijf jaar niet uit mijn hoofd :)


Stefan
-BEGIN PGP SIGNATURE-
Version: GnuPG v2.0.18 (GNU/Linux)
Comment: Using GnuPG with Mozilla - http://enigmail.mozdev.org/

iEYEAREKAAYFAk7t9iAACgkQYH1+F2Rqwn1jygCcDOF4uta9uLtqrALTfBaDfUbT
YFwAn2On/LSY4lSavw7VTEabeNrFH2gd
=rD6a
-END PGP SIGNATURE-

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


---
Tekst ingevoegd door Panda GP 2012:

Als het hier gaat om een ongevraagde e-mail (SPAM), klik dan op de volgende 
link om de e-mail te herclasseren: 
http://localhost:6083/Panda?ID=pav_130&SPAM=true&path=C:\Windows\system32\config\systemprofile\AppData\Local\Panda%20Security\Panda%20Global%20Protection%202012\AntiSpam
--- 




___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

2011-12-18 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512

Op 18-12-11 15:02, Robert Elsenaar schreef:
> Nog mails de vraag heb jij de namen van deze bronnen?

Nee, die ken ik over de afgelopen vijf jaar niet uit mijn hoofd :)


Stefan
-BEGIN PGP SIGNATURE-
Version: GnuPG v2.0.18 (GNU/Linux)
Comment: Using GnuPG with Mozilla - http://enigmail.mozdev.org/

iEYEAREKAAYFAk7t9iAACgkQYH1+F2Rqwn1jygCcDOF4uta9uLtqrALTfBaDfUbT
YFwAn2On/LSY4lSavw7VTEabeNrFH2gd
=rD6a
-END PGP SIGNATURE-

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

2011-12-18 Berichten over hetzelfde onderwerp Robert Elsenaar
stefan zo bedoel ik het niet.
Jij had het over een aantal bronnen waar jij gegevens vandaan had welke 
wellicht nog steeds niet in de nieuwe licentie passen. Ik wil dus niet bij de 
changesets beginnen maar bij de  bronnen. Jij vertelde namelijk  dat alle foute 
changesets te herkennen zijn aan de bron. Vandaar eerst de lijst met bronnen 
completeren en dan kijken hoe we de changsets gaan afhandelen.

Nog mails de vraag heb jij de namen van deze bronnen?


Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar 
(Verzonden vanaf Mobile)

Stefan de Konink  schreef:

-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512

Op 18-12-11 10:33, Robert Elsenaar schreef:
> Kun jij op basis van die synthectische changesets aangeven wat er
> uit de kaart moet?

Heb je enig idee hoeveel edits ik heb gemaakt? Denk je dat ik nu zelf
tools ga uitvinden die er allang hadden moeten zijn?


> @Stefan: Geef ons die todo lijst. Dan kunnen we aan de slag.

Het bovenstaande is dus probleem afschuivend gedrag. Geef mij een
changeset tool. Want *jullie* dwingen mij daarna nog eens akkoord te
gaan met iets wat ik zelf niet kan valideren.


Stefan
-BEGIN PGP SIGNATURE-
Version: GnuPG v2.0.18 (GNU/Linux)
Comment: Using GnuPG with Mozilla - http://enigmail.mozdev.org/

iEYEAREKAAYFAk7t76EACgkQYH1+F2Rqwn28oQCgj9+uUc6ydpf8m+OuLU+2+MpO
G6cAn1ijDvyE9LtbUPH9VlJ95Gqp/8AW
=C/y7
-END PGP SIGNATURE-

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

2011-12-18 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512

Op 18-12-11 10:33, Robert Elsenaar schreef:
> Kun jij op basis van die synthectische changesets aangeven wat er
> uit de kaart moet?

Heb je enig idee hoeveel edits ik heb gemaakt? Denk je dat ik nu zelf
tools ga uitvinden die er allang hadden moeten zijn?


> @Stefan: Geef ons die todo lijst. Dan kunnen we aan de slag.

Het bovenstaande is dus probleem afschuivend gedrag. Geef mij een
changeset tool. Want *jullie* dwingen mij daarna nog eens akkoord te
gaan met iets wat ik zelf niet kan valideren.


Stefan
-BEGIN PGP SIGNATURE-
Version: GnuPG v2.0.18 (GNU/Linux)
Comment: Using GnuPG with Mozilla - http://enigmail.mozdev.org/

iEYEAREKAAYFAk7t76EACgkQYH1+F2Rqwn28oQCgj9+uUc6ydpf8m+OuLU+2+MpO
G6cAn1ijDvyE9LtbUPH9VlJ95Gqp/8AW
=C/y7
-END PGP SIGNATURE-

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

2011-12-18 Berichten over hetzelfde onderwerp Robert Elsenaar
Stefan, dat antwoord klinkt niet erg positief. Er is geen licentie commissie 
die het jouw expres moeilijk wil maken. Dat even dáár gelaten.

Kun jij op basis van die synthectische changesets aangeven wat er uit de kaart 
moet?
Is het misschien minder werk om per bron contact te leggen en te bezien of de 
data van vroeger inmiddels wel  OK zijn?

Om dit op te lossen wil ik een lijst zien met de probleem bronnen. Jij kunt als 
geen ander deze lijst vastleggen.
Laten we met elkaar er voor zorgen dat we deze lijst vervolgens gaan afbreken.

@Stefan: Geef ons die todo lijst. Dan kunnen we aan de slag.


Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar 
(Verzonden vanaf Mobile)

Stefan de Konink  schreef:

-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512

Op 18-12-11 01:30, Lennard schreef:
> On 18-12-2011 1:19, Stefan de Konink wrote:
> 
>> Ja, dat is dus het grootste probleem. Er is geen changeset viewer
>> en de wijzigingen voor 0.6 staan niet in changesets.
> 
> Van de wijzigingen voor 0.6 zijn synthetische changesets gemaakt,
> door edits die 'bij elkaar lagen' (per mapper, in tijd en/of
> ruimte) in een changeset te stoppen.
> 
> http://www.openstreetmap.org/browse/changeset/1


Mooi, zijn er verder nog beperkingen waarom de licentie commissie het
dus niet makkelijk voor mij kan maken?


Stefan
-BEGIN PGP SIGNATURE-
Version: GnuPG v2.0.18 (GNU/Linux)
Comment: Using GnuPG with Mozilla - http://enigmail.mozdev.org/

iEYEAREKAAYFAk7tQzAACgkQYH1+F2Rqwn3LyQCeIp5KZ4czIZJRchmm/NIx+zaM
3LQAn2YHKjabqNSZgWqMn0FgqaI5rrsw
=l0K+
-END PGP SIGNATURE-

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

2011-12-17 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512

Op 18-12-11 01:30, Lennard schreef:
> On 18-12-2011 1:19, Stefan de Konink wrote:
> 
>> Ja, dat is dus het grootste probleem. Er is geen changeset viewer
>> en de wijzigingen voor 0.6 staan niet in changesets.
> 
> Van de wijzigingen voor 0.6 zijn synthetische changesets gemaakt,
> door edits die 'bij elkaar lagen' (per mapper, in tijd en/of
> ruimte) in een changeset te stoppen.
> 
> http://www.openstreetmap.org/browse/changeset/1


Mooi, zijn er verder nog beperkingen waarom de licentie commissie het
dus niet makkelijk voor mij kan maken?


Stefan
-BEGIN PGP SIGNATURE-
Version: GnuPG v2.0.18 (GNU/Linux)
Comment: Using GnuPG with Mozilla - http://enigmail.mozdev.org/

iEYEAREKAAYFAk7tQzAACgkQYH1+F2Rqwn3LyQCeIp5KZ4czIZJRchmm/NIx+zaM
3LQAn2YHKjabqNSZgWqMn0FgqaI5rrsw
=l0K+
-END PGP SIGNATURE-

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

2011-12-17 Berichten over hetzelfde onderwerp Lennard

On 18-12-2011 1:19, Stefan de Konink wrote:


Ja, dat is dus het grootste probleem. Er is geen changeset viewer en
de wijzigingen voor 0.6 staan niet in changesets.


Van de wijzigingen voor 0.6 zijn synthetische changesets gemaakt, door 
edits die 'bij elkaar lagen' (per mapper, in tijd en/of ruimte) in een 
changeset te stoppen.


http://www.openstreetmap.org/browse/changeset/1

--
Lennard

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

2011-12-17 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512

Op 17-12-11 23:03, Robert Elsenaar schreef:
> @Stefan: Jij bent natuurlijk ook geen beginner. Kun jij het
> overzicht aanleveren van de changesets die naar jouw mening eerst
> uit OSM moeten verdwijnen voordat jij je fiat kunt geven?

Ja, dat is dus het grootste probleem. Er is geen changeset viewer en
de wijzigingen voor 0.6 staan niet in changesets.

Ik denk dat iedereen zich achter z'n oren mag krabbelen over data uit
"de nieuwe kaart", "de tweede maasvlakte", de luchtfoto's die ooit
CC-BY zijn gelicenseerd.


Daarnaast de overwegingen van de partijen hier:


Zijn overwegingen geweest op basis van de oude licentie.


Wat ik sowieso kan toezeggen:
 - al mijn GPX traces (indien publiek gepubliceerd) zijn: CC-0
 - alle data die nu (statisch) openOV zit is CC-0.
 - alle osmfixer edits zijn (uiteraard) ok
 - als antenneregister nu 'open open' is, is het dus ook CC-0 data.
 - al mij data waar ik voor de AND import aan heb gewerkt en dus GPX
   traces van heb, CC-0.



(en als je het niet erg vind, ga ik niet dagen besteden aan welke
edits hier niet onder vallen, dat moet wat mij betreft een licentie
commissie gewoon techisch klaar hebben staan: ik wil letterlijk per
edit historish kunnen zeggen is ok of niet, niet om te zeiken, maar
omdat het probleem gewoon zo complex ligt)



Stefan
-BEGIN PGP SIGNATURE-
Version: GnuPG v2.0.18 (GNU/Linux)
Comment: Using GnuPG with Mozilla - http://enigmail.mozdev.org/

iEYEAREKAAYFAk7tMZEACgkQYH1+F2Rqwn3sWwCcDi75nfG/gzZRUPTU1J8hdZRm
yU4AnjvzqbzxFwr7/+sPY5vZUdlO/vzt
=2w+9
-END PGP SIGNATURE-

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

2011-12-17 Berichten over hetzelfde onderwerp Robert Elsenaar
Henk,

@Henk: Als voorvechter in het verslepen van OSM richting de nieuwe licentie, 
neem ik aan dat jij het voortouw neemt in het uitvoeren van deze oplossing?

@Stefan: Jij bent natuurlijk ook geen beginner. Kun jij het overzicht 
aanleveren van de changesets die naar jouw mening eerst uit OSM moeten 
verdwijnen voordat jij je fiat kunt geven?

From: Jo 
Sent: Saturday, December 17, 2011 9:20 PM
To: OpenStreetMap NL discussion list 
Subject: Re: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

Ik ben blij dat er naar een constructieve oplossing wordt gezocht voor dit 
probleem en heb eergisteren nog overwogen om dat neer te schrijven... maar het 
uiteindelijk niet gedaan, waarvoor excuses,

mvg,

Polyglot


Op 15 december 2011 08:32 schreef Robert Elsenaar  het 
volgende:

  Collega's,

  Floris schreef: "Stefan is niet akkoord met de CT en ik verwacht ook niet dat 
dat nog gaat gebeuren :) Onder andere door het importeren van data op z'n eigen 
account is dit waarschijnlijk niet eens een optie."

  Ik heb nog eens in een PM wat vragen aan Stefan gesteld. Hier mijn conclusie:
  1) Volgens mij kan Stefan WEL instemmen met de nieuwe licentie. Natuurlijk 
zag hij liever dat het PD werd. Maar ja, life sucks, en ook hij kan niet altijd 
alles krijgen zoals hij graag zou willen.
  2) Stefan heeft in het verleden enorm veel en op innovatieve manier data 
verzameld en ingebracht in OSM. Hij heeft deze gegevens met bronvermelding 
steeds met zijn eigen account gedaan.  Hier heeft hij achteraf wel spijt van/ 
Toestemmen in de vraag van de Foundation zou een goedkeuring zijn over alle 
ingebrachte data.
  3) Niet alle data van alle bronnen zijn compatibel met de nieuwe licentie. 
Zie hier het begin van Stefans Probleem.

  Oplossing voor deze impasse:
  1) Stefan geeft een overzicht van zijn ChangeSets welke naar zijn mening NIET 
onder de nieuwe licentie kunnen/mogen vallen.
  2) Stefan/anderen neemt contact op met de eigenaren van deze changesets om 
toestemming te geven voor het transformeren van deze data naar de nieuwe 
licentie. Ik ga er van uit dat ook deze organisaties in de afgelopen jaren op 
dit punt ontwikkelingen hebben meegemaakt. Niet helder is of hun licentie nog 
steeds de licentie wijziging van OSM in de weg staan.
  3) De foundation zet zich actief in om op korte termijn resources te vinden 
om de overgebleven changesets uit de data te verwijderen.
  4) Na verwijdering stemt Stefan als nog toe met de Licence Change.

  Voordelen:
  1) Er wordt recht gedaan aan de licenties van betrokken externe 
dataleveranciers.
  2) We behouden een enthousiaste mapper (Stefan) binnen boord.
  3) We respecteren het werk van pioniers uit het verleden.

  Graag een aankondiging voor een volgende constructieve stap om dit punt uit 
de weg te helpen.

  Mvrgr
  Robert Elsenaar



  -Oorspronkelijk bericht- From: Floris Looijesteijn
  Sent: Tuesday, December 13, 2011 10:50 PM
  To: OpenStreetMap NL discussion list
  Subject: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes 


  Hoi allen en vooral Stefan,

  Ik heb de discussie op talk@osm over de licentieverandering weer flink
  aangezwengeld,
  dus laat ik dat hier nog eens dunnetjes over doen :)

  Inmiddels zijn er veel gebruikers akkoord gegaan [1], ik had nog niet
  eens gemerkt dat
  3dshapes en AND dat inmiddels ook hebben gedaan. Super!

  Met de OSM inspector van Geofabrik [2] kun je makkelijk zien waar de
  probleemgevallen
  nu nog zitten. Bij mij in de buurt zijn dat voornamelijk bushaltes en
  gsm antennes,
  geïmporteerd op het account van Stefan.

  Stefan is niet akkoord met de CT en ik verwacht ook niet dat dat nog
  gaat gebeuren :)
  Onder andere door het importeren van data op z'n eigen account is dit
  waarschijnlijk
  niet eens een optie.

  Nu vroeg ik me af of die data wellicht nog ergens te verkrijgen is
  zodat we het opnieuw
  in kunnen lezen, en het ook meteen een update kunnen geven.

  Groet,
  Floris

  [1] http://odbl.de/netherlands.html
  [2] http://tools.geofabrik.de/osmi/

  ___
  Talk-nl mailing list
  Talk-nl@openstreetmap.org
  http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl



  
---
  Tekst ingevoegd door Panda GP 2012:

  Als het hier gaat om een ongevraagde e-mail (SPAM), klik dan op de volgende 
link om de e-mail te herclasseren: 
http://localhost:6083/Panda?ID=pav_56&SPAM=true&path=C:\Windows\system32\config\systemprofile\AppData\Local\Panda%20Security\Panda%20Global%20Protection%202012\AntiSpam
  
---
 



  ___
  Talk-nl mailing list
  Talk-nl@openstreetmap.org
  http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl




---
Tekst i

Re: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

2011-12-17 Berichten over hetzelfde onderwerp Jo
Ik ben blij dat er naar een constructieve oplossing wordt gezocht voor dit
probleem en heb eergisteren nog overwogen om dat neer te schrijven... maar
het uiteindelijk niet gedaan, waarvoor excuses,

mvg,

Polyglot

Op 15 december 2011 08:32 schreef Robert Elsenaar
het volgende:

> Collega's,
>
> Floris schreef: "Stefan is niet akkoord met de CT en ik verwacht ook niet
> dat dat nog gaat gebeuren :) Onder andere door het importeren van data op
> z'n eigen account is dit waarschijnlijk niet eens een optie."
>
> Ik heb nog eens in een PM wat vragen aan Stefan gesteld. Hier mijn
> conclusie:
> 1) Volgens mij kan Stefan WEL instemmen met de nieuwe licentie. Natuurlijk
> zag hij liever dat het PD werd. Maar ja, life sucks, en ook hij kan niet
> altijd alles krijgen zoals hij graag zou willen.
> 2) Stefan heeft in het verleden enorm veel en op innovatieve manier data
> verzameld en ingebracht in OSM. Hij heeft deze gegevens met bronvermelding
> steeds met zijn eigen account gedaan.  Hier heeft hij achteraf wel spijt
> van/ Toestemmen in de vraag van de Foundation zou een goedkeuring zijn over
> alle ingebrachte data.
> 3) Niet alle data van alle bronnen zijn compatibel met de nieuwe licentie.
> Zie hier het begin van Stefans Probleem.
>
> Oplossing voor deze impasse:
> 1) Stefan geeft een overzicht van zijn ChangeSets welke naar zijn mening
> NIET onder de nieuwe licentie kunnen/mogen vallen.
> 2) Stefan/anderen neemt contact op met de eigenaren van deze changesets om
> toestemming te geven voor het transformeren van deze data naar de nieuwe
> licentie. Ik ga er van uit dat ook deze organisaties in de afgelopen jaren
> op dit punt ontwikkelingen hebben meegemaakt. Niet helder is of hun
> licentie nog steeds de licentie wijziging van OSM in de weg staan.
> 3) De foundation zet zich actief in om op korte termijn resources te
> vinden om de overgebleven changesets uit de data te verwijderen.
> 4) Na verwijdering stemt Stefan als nog toe met de Licence Change.
>
> Voordelen:
> 1) Er wordt recht gedaan aan de licenties van betrokken externe
> dataleveranciers.
> 2) We behouden een enthousiaste mapper (Stefan) binnen boord.
> 3) We respecteren het werk van pioniers uit het verleden.
>
> Graag een aankondiging voor een volgende constructieve stap om dit punt
> uit de weg te helpen.
>
> Mvrgr
> Robert Elsenaar
>
>
>
> -Oorspronkelijk bericht- From: Floris Looijesteijn
> Sent: Tuesday, December 13, 2011 10:50 PM
> To: OpenStreetMap NL discussion list
> Subject: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes
>
>
> Hoi allen en vooral Stefan,
>
> Ik heb de discussie op talk@osm over de licentieverandering weer flink
> aangezwengeld,
> dus laat ik dat hier nog eens dunnetjes over doen :)
>
> Inmiddels zijn er veel gebruikers akkoord gegaan [1], ik had nog niet
> eens gemerkt dat
> 3dshapes en AND dat inmiddels ook hebben gedaan. Super!
>
> Met de OSM inspector van Geofabrik [2] kun je makkelijk zien waar de
> probleemgevallen
> nu nog zitten. Bij mij in de buurt zijn dat voornamelijk bushaltes en
> gsm antennes,
> geïmporteerd op het account van Stefan.
>
> Stefan is niet akkoord met de CT en ik verwacht ook niet dat dat nog
> gaat gebeuren :)
> Onder andere door het importeren van data op z'n eigen account is dit
> waarschijnlijk
> niet eens een optie.
>
> Nu vroeg ik me af of die data wellicht nog ergens te verkrijgen is
> zodat we het opnieuw
> in kunnen lezen, en het ook meteen een update kunnen geven.
>
> Groet,
> Floris
>
> [1] http://odbl.de/netherlands.**html <http://odbl.de/netherlands.html>
> [2] http://tools.geofabrik.de/**osmi/ <http://tools.geofabrik.de/osmi/>
>
> __**_
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.**org/listinfo/talk-nl<http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl>
>
>
> --**--**
> --**-
> Tekst ingevoegd door Panda GP 2012:
>
> Als het hier gaat om een ongevraagde e-mail (SPAM), klik dan op de
> volgende link om de e-mail te herclasseren: http://localhost:6083/Panda?**
> ID=pav_56&SPAM=true&path=C<http://localhost:6083/Panda?ID=pav_56&SPAM=true&path=C>
> :\**Windows\system32\config\**systemprofile\AppData\Local\**
> Panda%20Security\Panda%**20Global%20Protection%202012\**AntiSpam
> --**--**
> --**-
>
>
> __**_
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.**org/listinfo/talk-nl<http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl>
>
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

2011-12-17 Berichten over hetzelfde onderwerp Robert Elsenaar

Ik had toch eigenlijk van zeker enkelen van jullie wel een reactie verwacht.

Groet
Robert Elsenaar

-Oorspronkelijk bericht- 
From: Robert Elsenaar

Sent: Thursday, December 15, 2011 8:32 AM
To: OpenStreetMap NL discussion list
Subject: Re: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

Collega's,

Floris schreef: "Stefan is niet akkoord met de CT en ik verwacht ook niet
dat dat nog gaat gebeuren :) Onder andere door het importeren van data op
z'n eigen account is dit waarschijnlijk niet eens een optie."

Ik heb nog eens in een PM wat vragen aan Stefan gesteld. Hier mijn
conclusie:
1) Volgens mij kan Stefan WEL instemmen met de nieuwe licentie. Natuurlijk
zag hij liever dat het PD werd. Maar ja, life sucks, en ook hij kan niet
altijd alles krijgen zoals hij graag zou willen.
2) Stefan heeft in het verleden enorm veel en op innovatieve manier data
verzameld en ingebracht in OSM. Hij heeft deze gegevens met bronvermelding
steeds met zijn eigen account gedaan.  Hier heeft hij achteraf wel spijt
van/ Toestemmen in de vraag van de Foundation zou een goedkeuring zijn over
alle ingebrachte data.
3) Niet alle data van alle bronnen zijn compatibel met de nieuwe licentie.
Zie hier het begin van Stefans Probleem.

Oplossing voor deze impasse:
1) Stefan geeft een overzicht van zijn ChangeSets welke naar zijn mening
NIET onder de nieuwe licentie kunnen/mogen vallen.
2) Stefan/anderen neemt contact op met de eigenaren van deze changesets om
toestemming te geven voor het transformeren van deze data naar de nieuwe
licentie. Ik ga er van uit dat ook deze organisaties in de afgelopen jaren
op dit punt ontwikkelingen hebben meegemaakt. Niet helder is of hun licentie
nog steeds de licentie wijziging van OSM in de weg staan.
3) De foundation zet zich actief in om op korte termijn resources te vinden
om de overgebleven changesets uit de data te verwijderen.
4) Na verwijdering stemt Stefan als nog toe met de Licence Change.

Voordelen:
1) Er wordt recht gedaan aan de licenties van betrokken externe
dataleveranciers.
2) We behouden een enthousiaste mapper (Stefan) binnen boord.
3) We respecteren het werk van pioniers uit het verleden.

Graag een aankondiging voor een volgende constructieve stap om dit punt uit
de weg te helpen.

Mvrgr
Robert Elsenaar



-Oorspronkelijk bericht- 
From: Floris Looijesteijn

Sent: Tuesday, December 13, 2011 10:50 PM
To: OpenStreetMap NL discussion list
Subject: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

Hoi allen en vooral Stefan,

Ik heb de discussie op talk@osm over de licentieverandering weer flink
aangezwengeld,
dus laat ik dat hier nog eens dunnetjes over doen :)

Inmiddels zijn er veel gebruikers akkoord gegaan [1], ik had nog niet
eens gemerkt dat
3dshapes en AND dat inmiddels ook hebben gedaan. Super!

Met de OSM inspector van Geofabrik [2] kun je makkelijk zien waar de
probleemgevallen
nu nog zitten. Bij mij in de buurt zijn dat voornamelijk bushaltes en
gsm antennes,
geïmporteerd op het account van Stefan.

Stefan is niet akkoord met de CT en ik verwacht ook niet dat dat nog
gaat gebeuren :)
Onder andere door het importeren van data op z'n eigen account is dit
waarschijnlijk
niet eens een optie.

Nu vroeg ik me af of die data wellicht nog ergens te verkrijgen is
zodat we het opnieuw
in kunnen lezen, en het ook meteen een update kunnen geven.

Groet,
Floris

[1] http://odbl.de/netherlands.html
[2] http://tools.geofabrik.de/osmi/

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl






___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


---
Tekst ingevoegd door Panda GP 2012:

Als het hier gaat om een ongevraagde e-mail (SPAM), klik dan op de volgende 
link om de e-mail te herclasseren: 
http://localhost:6083/Panda?ID=pav_106&SPAM=true&path=C:\Windows\system32\config\systemprofile\AppData\Local\Panda   ecurity\Panda3.74968E-276lobalProtection\AntiSpam

---

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

2011-12-14 Berichten over hetzelfde onderwerp Robert Elsenaar

Collega's,

Floris schreef: "Stefan is niet akkoord met de CT en ik verwacht ook niet 
dat dat nog gaat gebeuren :) Onder andere door het importeren van data op 
z'n eigen account is dit waarschijnlijk niet eens een optie."


Ik heb nog eens in een PM wat vragen aan Stefan gesteld. Hier mijn 
conclusie:
1) Volgens mij kan Stefan WEL instemmen met de nieuwe licentie. Natuurlijk 
zag hij liever dat het PD werd. Maar ja, life sucks, en ook hij kan niet 
altijd alles krijgen zoals hij graag zou willen.
2) Stefan heeft in het verleden enorm veel en op innovatieve manier data 
verzameld en ingebracht in OSM. Hij heeft deze gegevens met bronvermelding 
steeds met zijn eigen account gedaan.  Hier heeft hij achteraf wel spijt 
van/ Toestemmen in de vraag van de Foundation zou een goedkeuring zijn over 
alle ingebrachte data.
3) Niet alle data van alle bronnen zijn compatibel met de nieuwe licentie. 
Zie hier het begin van Stefans Probleem.


Oplossing voor deze impasse:
1) Stefan geeft een overzicht van zijn ChangeSets welke naar zijn mening 
NIET onder de nieuwe licentie kunnen/mogen vallen.
2) Stefan/anderen neemt contact op met de eigenaren van deze changesets om 
toestemming te geven voor het transformeren van deze data naar de nieuwe 
licentie. Ik ga er van uit dat ook deze organisaties in de afgelopen jaren 
op dit punt ontwikkelingen hebben meegemaakt. Niet helder is of hun licentie 
nog steeds de licentie wijziging van OSM in de weg staan.
3) De foundation zet zich actief in om op korte termijn resources te vinden 
om de overgebleven changesets uit de data te verwijderen.

4) Na verwijdering stemt Stefan als nog toe met de Licence Change.

Voordelen:
1) Er wordt recht gedaan aan de licenties van betrokken externe 
dataleveranciers.

2) We behouden een enthousiaste mapper (Stefan) binnen boord.
3) We respecteren het werk van pioniers uit het verleden.

Graag een aankondiging voor een volgende constructieve stap om dit punt uit 
de weg te helpen.


Mvrgr
Robert Elsenaar



-Oorspronkelijk bericht- 
From: Floris Looijesteijn

Sent: Tuesday, December 13, 2011 10:50 PM
To: OpenStreetMap NL discussion list
Subject: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

Hoi allen en vooral Stefan,

Ik heb de discussie op talk@osm over de licentieverandering weer flink
aangezwengeld,
dus laat ik dat hier nog eens dunnetjes over doen :)

Inmiddels zijn er veel gebruikers akkoord gegaan [1], ik had nog niet
eens gemerkt dat
3dshapes en AND dat inmiddels ook hebben gedaan. Super!

Met de OSM inspector van Geofabrik [2] kun je makkelijk zien waar de
probleemgevallen
nu nog zitten. Bij mij in de buurt zijn dat voornamelijk bushaltes en
gsm antennes,
geïmporteerd op het account van Stefan.

Stefan is niet akkoord met de CT en ik verwacht ook niet dat dat nog
gaat gebeuren :)
Onder andere door het importeren van data op z'n eigen account is dit
waarschijnlijk
niet eens een optie.

Nu vroeg ik me af of die data wellicht nog ergens te verkrijgen is
zodat we het opnieuw
in kunnen lezen, en het ook meteen een update kunnen geven.

Groet,
Floris

[1] http://odbl.de/netherlands.html
[2] http://tools.geofabrik.de/osmi/

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


---
Tekst ingevoegd door Panda GP 2012:

Als het hier gaat om een ongevraagde e-mail (SPAM), klik dan op de volgende 
link om de e-mail te herclasseren: 
http://localhost:6083/Panda?ID=pav_56&SPAM=true&path=C:\Windows\system32\config\systemprofile\AppData\Local\Panda%20Security\Panda%20Global%20Protection%202012\AntiSpam
--- 




___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

2011-12-13 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512

Op 13-12-11 22:50, Floris Looijesteijn schreef:
> Stefan is niet akkoord met de CT en ik verwacht ook niet dat dat
> nog gaat gebeuren :)

Zoals nu al menig keer verteld:

GEEF ME EEN OPTIE OM CHANGESETS TE ACCEPTEREN EN IK GA AKKOORD VOOR
DIE CHANGESETS!

- --

En voor onze internationale meelezers:

GIVE ME AN OPTION TO ACCEPT CHANGESETS AND I AM HAPPY TO ACCEPT THOSE
CHANGESETS!


Is de FUD nu klaar? Mooi, dan gaan we constructief verder.


> Nu vroeg ik me af of die data wellicht nog ergens te verkrijgen is 
> zodat we het opnieuw in kunnen lezen, en het ook meteen een update
> kunnen geven.

Nu is het Antenneregister dus een goed voorbeeld van een overheidsbron
die ooit CC-BY was, en waar ondertussen onder het label "openbaar"
valt, en als je even wacht totdat het 1-1-2012 is, is waarschijnlijk
alles wat ooit onder een Creative Commons licentie is uitgegeven
(bijv. De Nieuwe Kaart), omdat de overheid dacht dat dat goed was,
omdat wij daar ook voor kozen, echt PD.

Het bestand hier:


Vereist wat omschrijven van coordinaten naar WGS84, gelukkig hebben ze
"leesbare" RD inmiddels wel weer toegevoegd nadat ik er over had gemaild.


Voor het importeren om het importeren weer begint, is het misschien
niet al te onverstandig om een masterplan te hebben hoe om te gaan met
wijzigingen. Zowel mijn bushaltescript als het oude antenneregister
update script linkte een OSM-ID aan een import nummer, zodat de maand
daarna wijzigingen konden worden doorgevoerd.

Het is verder jammer dat in die tabel alleen GSM en UMTS staat.
Terwijl op de website een veelvoud te zien is. Wil je dus echt wat met
verbindingen doen is het misschien wel veel handiger om EL&I eens te
bellen en te vragen of de bron opgenomen kan worden in het Nationale
Georegister als WFS.

Pak je het dan helemaal goed aan, ga je de data niet importeren, maar
de Mapnik stylesheet aanpassen, zodat je de coole extra data uit de
WFS haalt ;)


De busdata, zoals ik al had verteld is een vervoerder verplicht om
onder redelijke voorwaarden data te leveren aan een reisinformatie
systeem. Dat implicieert dus dat ik ook accoord kan gaan voor busdata
als openOV deze data onder CC-0 vrijgeeft...



Maar Floris: hoe kun jij eigenlijk ook accoord zijn gegaan met de
licentie als jij de nieuwe Maasvlakte hebt overgetrokken uit data die
expliciet onder de Bernse conventie valt? (Hint: CC-BY)

Dat impliceert toch dat jouw OSM lidmaatschap geroyeerd moet worden,
de soep is heet vandaag ;)


Stefan
-BEGIN PGP SIGNATURE-
Version: GnuPG v2.0.18 (GNU/Linux)
Comment: Using GnuPG with Mozilla - http://enigmail.mozdev.org/

iEYEAREKAAYFAk7n0EAACgkQYH1+F2Rqwn0QhwCgiVIoQkpKdo0mnBwJq11YVwk1
zCQAnipxFcJVnImqRO1gcPBbEILhOsQy
=VO+h
-END PGP SIGNATURE-

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


[OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes

2011-12-13 Berichten over hetzelfde onderwerp Floris Looijesteijn
Hoi allen en vooral Stefan,

Ik heb de discussie op talk@osm over de licentieverandering weer flink
aangezwengeld,
dus laat ik dat hier nog eens dunnetjes over doen :)

Inmiddels zijn er veel gebruikers akkoord gegaan [1], ik had nog niet
eens gemerkt dat
3dshapes en AND dat inmiddels ook hebben gedaan. Super!

Met de OSM inspector van Geofabrik [2] kun je makkelijk zien waar de
probleemgevallen
nu nog zitten. Bij mij in de buurt zijn dat voornamelijk bushaltes en
gsm antennes,
geïmporteerd op het account van Stefan.

Stefan is niet akkoord met de CT en ik verwacht ook niet dat dat nog
gaat gebeuren :)
Onder andere door het importeren van data op z'n eigen account is dit
waarschijnlijk
niet eens een optie.

Nu vroeg ik me af of die data wellicht nog ergens te verkrijgen is
zodat we het opnieuw
in kunnen lezen, en het ook meteen een update kunnen geven.

Groet,
Floris

[1] http://odbl.de/netherlands.html
[2] http://tools.geofabrik.de/osmi/

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl