[OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-17 Thread Martijn van Exel
Hoi allemaal,

Bij deze een (laatste?) oproep om een bestemming te organiseren voor  
het geld van NLNet. We hebben in de lente 15.000 euro gekregen waarvan  
er  nu pas zo'n 1.000 zijn besteed. Het geld is bestemd voor software- 
ontwikkeling langs de lijnen beschreven in het voorstel zoals dat op  
de wiki staat [1]. Diverse pogingen om het in internationale context  
goed te besteden hebben geen constructief resultaat gehad, vooral  
omdat er niemand echt het voortouw wil nemen. Vandaar nu  een nieuwe  
oproep in NL-context. Wie heeft er zin èn tijd om een project dat past  
in de geest van het voorstel uit te werken en te trekken? Het zou  
zonde zijn als we het geld grotendeels moeten teruggeven.

Martijn

[1] 
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/%E2%82%AC15.000_Funding_for_Software_Development_-_Proposal

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


[OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd

2008-09-17 Thread Gert Gremmen
Wat dachten jullie van een eenvoudige mobile  browser voor

openstretmap.org  -.nl   enz.

 

Het is nog steeds onmogelijk om onze kaart

zonder PC te raadplegen op een betrouwbare en

redelijke comfortabele manier.

Regards,

Gert Gremmen



 

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-17 Thread Roeland Douma
O daar is dan nog inderdaad best wat geld van over. Heb zo snel geen concrete 
ideeen. Maar misschien dat een radendsneller read-only api server iets zou 
zijn. Dus ongeveer waar stefan mee bezig is.

Ik ga er nog eens goed over nadenken want het zou inderdaad zonde zijn als we 
het terug moeten geven.

--Roeland

On Wednesday 17 September 2008 09:16:33 Martijn van Exel wrote:
> Hoi allemaal,
>
> Bij deze een (laatste?) oproep om een bestemming te organiseren voor
> het geld van NLNet. We hebben in de lente 15.000 euro gekregen waarvan
> er  nu pas zo'n 1.000 zijn besteed. Het geld is bestemd voor software-
> ontwikkeling langs de lijnen beschreven in het voorstel zoals dat op
> de wiki staat [1]. Diverse pogingen om het in internationale context
> goed te besteden hebben geen constructief resultaat gehad, vooral
> omdat er niemand echt het voortouw wil nemen. Vandaar nu  een nieuwe
> oproep in NL-context. Wie heeft er zin èn tijd om een project dat past
> in de geest van het voorstel uit te werken en te trekken? Het zou
> zonde zijn als we het geld grotendeels moeten teruggeven.
>
> Martijn
>
> [1]
> http://wiki.openstreetmap.org/index.php/%E2%82%AC15.000_Funding_for_Softwar
>e_Development_-_Proposal
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-17 Thread Martijn van Exel
Ik heb het met Milo al gehad over funding van dat project, Milo, heb
jij Valer daar nog over gebeld trouwens?

martijn van exel -+- [EMAIL PROTECTED] -+- http://www.schaaltreinen.nl/



On Wed, Sep 17, 2008 at 9:24 AM, Roeland Douma <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> O daar is dan nog inderdaad best wat geld van over. Heb zo snel geen concrete
> ideeen. Maar misschien dat een radendsneller read-only api server iets zou
> zijn. Dus ongeveer waar stefan mee bezig is.
>
> Ik ga er nog eens goed over nadenken want het zou inderdaad zonde zijn als we
> het terug moeten geven.
>
> --Roeland
>
> On Wednesday 17 September 2008 09:16:33 Martijn van Exel wrote:
>> Hoi allemaal,
>>
>> Bij deze een (laatste?) oproep om een bestemming te organiseren voor
>> het geld van NLNet. We hebben in de lente 15.000 euro gekregen waarvan
>> er  nu pas zo'n 1.000 zijn besteed. Het geld is bestemd voor software-
>> ontwikkeling langs de lijnen beschreven in het voorstel zoals dat op
>> de wiki staat [1]. Diverse pogingen om het in internationale context
>> goed te besteden hebben geen constructief resultaat gehad, vooral
>> omdat er niemand echt het voortouw wil nemen. Vandaar nu  een nieuwe
>> oproep in NL-context. Wie heeft er zin èn tijd om een project dat past
>> in de geest van het voorstel uit te werken en te trekken? Het zou
>> zonde zijn als we het geld grotendeels moeten teruggeven.
>>
>> Martijn
>>
>> [1]
>> http://wiki.openstreetmap.org/index.php/%E2%82%AC15.000_Funding_for_Softwar
>>e_Development_-_Proposal
>>
>> ___
>> Talk-nl mailing list
>> Talk-nl@openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl
>
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl
>
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-17 Thread Lambertus
Ik roep nu zo maar wat, niet echt over nagedacht dus pin me er niet op vast:

- Gosmore [1] is een mobiel navigatie programma dat geschreven is voor 
OpenStreetMap en wat reeds eenvoudige edit mogelijkheden heeft, dan wel 
ambieert. Dit programma is geschreven door een Zuid-Afrikaan (Nic 
Roets), misschien dat we hem kunnen vragen of hij voor een bepaalde 
periode een dag in de week full-time hieraan wil werken?

- Ik werk aan YOURS [2], een webbased OpenStreetMap route planner en zit 
al een poosje te denken of ik misschien mijn overjarige vrije dagen ga 
inzetten om (bijv. elke vrijdag of eens in de twee weken) vrij te nemen 
om hieraan te kunnen werken. Financiele compensatie zou dan wel fijn 
zijn. Voordat ik hier overigens serieus op in ga wil ik eerst overleggen 
met een kennis die me precies kan vertellen wat bijv. de belastingdienst 
hiervan vindt.

- Wellicht heeft Stefan de Konink interesse vanwege zijn alternatieve 
API die ondermeer belooft zoveel sneller te zijn dan de huidige...

[1] http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Gosmore
[2] http://wiki.openstreetmap.org/index.php/YOURS

Martijn van Exel wrote:
> Hoi allemaal,
> 
> Bij deze een (laatste?) oproep om een bestemming te organiseren voor  
> het geld van NLNet. We hebben in de lente 15.000 euro gekregen waarvan  
> er  nu pas zo'n 1.000 zijn besteed. Het geld is bestemd voor software- 
> ontwikkeling langs de lijnen beschreven in het voorstel zoals dat op  
> de wiki staat [1]. Diverse pogingen om het in internationale context  
> goed te besteden hebben geen constructief resultaat gehad, vooral  
> omdat er niemand echt het voortouw wil nemen. Vandaar nu  een nieuwe  
> oproep in NL-context. Wie heeft er zin èn tijd om een project dat past  
> in de geest van het voorstel uit te werken en te trekken? Het zou  
> zonde zijn als we het geld grotendeels moeten teruggeven.
> 
> Martijn
> 
> [1] 
> http://wiki.openstreetmap.org/index.php/%E2%82%AC15.000_Funding_for_Software_Development_-_Proposal
> 
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-17 Thread Rob
volgens mij stond die mobiele editor nog op de lijst.. check nr. 2
zover ik weet is er nog niemand mee bezig ? (correct me if i'm wrong)
Als het binnen de specs valt wil ik (met eventueel anderen) dit wel voor
windows mobile pocketpc's ontwikkelen (in c#)
moet ik wel 't redesign van de NL portal on hold zetten.

nr 3, is bijna openstreetbugs of heb ik het verkeerd ?
zonee, dan kan dit project pas starten na realisatie van nr 1
en dit moeten zeker helemaa integreren met het huidge ruby platform ?

Rob
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-17 Thread Stefan de Konink
On Wed, 17 Sep 2008, Martijn van Exel wrote:

> Bij deze een (laatste?) oproep om een bestemming te organiseren voor
> het geld van NLNet. We hebben in de lente 15.000 euro gekregen waarvan
> er  nu pas zo'n 1.000 zijn besteed. Het geld is bestemd voor software-
> ontwikkeling langs de lijnen beschreven in het voorstel zoals dat op
> de wiki staat [1]. Diverse pogingen om het in internationale context
> goed te besteden hebben geen constructief resultaat gehad, vooral
> omdat er niemand echt het voortouw wil nemen. Vandaar nu  een nieuwe
> oproep in NL-context. Wie heeft er zin èn tijd om een project dat past
> in de geest van het voorstel uit te werken en te trekken? Het zou
> zonde zijn als we het geld grotendeels moeten teruggeven.

Al niemand het grijpt, zal ik mijn afstudeer voorstel opsturen, om
verdere financiering van handler_osm te financieren, om zo een connectie
tussen OSM en bestaande GIS applicaties te krijgen.


Stefan


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-17 Thread Lambertus
Ik ga even huilen... beste Rob... Windows mobile? ;-)

In de nabije toekomst zou ik graag met een mooie Pandora [1] gaan mappen 
en niet met die Windows mobile meuk. Als software voor een mobiel 
apparaat geschreven moet worden met subsidie geld dan zou ik toch graag 
zien dat het portable is. Dus C, C++, Java of Python gebruik makend van 
Qt4 of SDL of zoiets maar niet C# of een andere .NET taal.

Er zijn al een reeks portable navigatie applicaties [2] voor een hele 
reeks mobiele apparaten waarbij eenvoudige mapping (aanpassen van 
bestaande wegen, toevoegen van POI bijvoorbeeld) as snel gerealiseerd 
kan worden.

[1] http://www.openpandora.org
[1] http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Routing

Rob wrote:
> volgens mij stond die mobiele editor nog op de lijst.. check nr. 2
> zover ik weet is er nog niemand mee bezig ? (correct me if i'm wrong)
> Als het binnen de specs valt wil ik (met eventueel anderen) dit wel voor 
> windows mobile pocketpc's ontwikkelen (in c#)
> moet ik wel 't redesign van de NL portal on hold zetten.
> 
> nr 3, is bijna openstreetbugs of heb ik het verkeerd ?
> zonee, dan kan dit project pas starten na realisatie van nr 1
> en dit moeten zeker helemaa integreren met het huidge ruby platform ?
> 
> Rob
> 
> 
> 
> 
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-17 Thread Stefan de Konink
On Wed, 17 Sep 2008, Lambertus wrote:

> Dus C, C++, Java of Python gebruik makend van
> Qt4 of SDL of zoiets maar niet C# of een andere .NET taal.

Draait .NET niet op Mono? (Ik zie overigens ook liever C)


Stefan


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-17 Thread Tijn Buijs
Stefan de Konink wrote:
> On Wed, 17 Sep 2008, Lambertus wrote:
> 
>> Dus C, C++, Java of Python gebruik makend van
>> Qt4 of SDL of zoiets maar niet C# of een andere .NET taal.
> 
> Draait .NET niet op Mono? (Ik zie overigens ook liever C)


Ja, maar volgens mij loopt Mono altijd achter op .NET op Windows, dat 
dat gaat niet echt lekker werken volgensmij.

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-17 Thread Stefan de Konink
On Wed, 17 Sep 2008, Tijn Buijs wrote:

> Stefan de Konink wrote:
> > On Wed, 17 Sep 2008, Lambertus wrote:
> >
> >> Dus C, C++, Java of Python gebruik makend van
> >> Qt4 of SDL of zoiets maar niet C# of een andere .NET taal.
> >
> > Draait .NET niet op Mono? (Ik zie overigens ook liever C)
>
>
> Ja, maar volgens mij loopt Mono altijd achter op .NET op Windows, dat
> dat gaat niet echt lekker werken volgensmij.

Ga dan niet eerst iemand afkatten ;) Probeer het eerst eens :)


Stefan


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-17 Thread Rob
Op 17 september 2008 11:26 schreef Lambertus <[EMAIL PROTECTED]> het volgende:

> Ik ga even huilen... beste Rob... Windows mobile? ;-)
>

Toevallig het meest gebruikte platform in de grote mensen wereld ;)
kom maar op met je commentaar ;)

In de nabije toekomst zou ik graag met een mooie Pandora [1] gaan mappen
> en niet met die Windows mobile meuk. Als software voor een mobiel
> apparaat geschreven moet worden met subsidie geld dan zou ik toch graag
> zien dat het portable is. Dus C, C++, Java of Python gebruik makend van
> Qt4 of SDL of zoiets maar niet C# of een andere .NET taal.
>

Zoek dan maar iemand anders..
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-17 Thread Lambertus
Mono is nogal een log beest voor mobiele apparaten (vreet ondermeer zeer 
veel geheugen). Maar het zou waarschijnlijk wel 'werken'.

Stefan de Konink wrote:
> On Wed, 17 Sep 2008, Lambertus wrote:
> 
>> Dus C, C++, Java of Python gebruik makend van
>> Qt4 of SDL of zoiets maar niet C# of een andere .NET taal.
> 
> Draait .NET niet op Mono? (Ik zie overigens ook liever C)
> 
> 
> Stefan
> 
> 
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-17 Thread Stefan de Konink
On Wed, 17 Sep 2008, Rob wrote:

> Zoek dan maar iemand anders..

Je had begrepen dat Lambertus voor de Carlyle-NL group is?

;)

Stefan


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-17 Thread Geert Schuring
> Ik roep nu zo maar wat, niet echt over nagedacht dus pin me er niet op
vast:
> 
> - Gosmore [1] is een mobiel navigatie programma dat geschreven is voor 
> OpenStreetMap en wat reeds eenvoudige edit mogelijkheden heeft, dan wel 
> ambieert. Dit programma is geschreven door een Zuid-Afrikaan (Nic 
> Roets), misschien dat we hem kunnen vragen of hij voor een bepaalde 
> periode een dag in de week full-time hieraan wil werken?

Dit lijkt me een goeie optie. Maar laten we hem dan betalen voor het
implementeren van bepaalde use-cases, in plaats van hem per uur te betalen.

Ik denk dat we beschikbaar geld inderdaad op een dergelijke manier moeten
besteden.

Ik werk zelf aan een platform om live GPS locaties uit te wisselen tussen
mobile apparaten (Java, Android, Windows, enz) via een server. Dit maakt het
coördineren van mapping parties heel veel makkelijker omdat de server een
live overzicht laat zien van alle gemaakte tracks tot nu toe. Maar om hier
echt wat moois van te maken moet ik gewoon dagen kopen bij m'n werkgever.

Geert. 


Message sent using UebiMiau 2.7.10



___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-17 Thread Armijn Hemel
hi,

> Bij deze een (laatste?) oproep om een bestemming te organiseren voor  
> het geld van NLNet. We hebben in de lente 15.000 euro gekregen waarvan  
> er  nu pas zo'n 1.000 zijn besteed. Het geld is bestemd voor software- 
> ontwikkeling langs de lijnen beschreven in het voorstel zoals dat op  
> de wiki staat [1]. Diverse pogingen om het in internationale context  
> goed te besteden hebben geen constructief resultaat gehad, vooral  
> omdat er niemand echt het voortouw wil nemen. Vandaar nu  een nieuwe  
> oproep in NL-context. Wie heeft er zin èn tijd om een project dat past  
> in de geest van het voorstel uit te werken en te trekken? Het zou  
> zonde zijn als we het geld grotendeels moeten teruggeven.

Een van de afgekeurde voorstellen van GSoC voor KDE was om van Marble
(de Google Maps/OSM client in KDE) uit te breiden met o.a. annotaties,
ondersteunin voor touchscreens, enzovoort, zodat het goed te gebruiken
is voor 'verification parties' in het veld. De maker van het voorstel
zit in Ierland. Ik heb Martijn al met de desbetreffende persoon in
contact gebracht, maar zo te zien is het niets geworden.

armijn

-- 
-
[EMAIL PROTECTED] | http://www.uulug.nl/ | UULug: Utrecht Linux Users Group
-


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-17 Thread Rob
2008/9/17 Geert Schuring <[EMAIL PROTECTED]>

>
> Ik werk zelf aan een platform om live GPS locaties uit te wisselen tussen
> mobile apparaten (Java, Android, Windows, enz) via een server. Dit maakt
> het
> coördineren van mapping parties heel veel makkelijker omdat de server een
> live overzicht laat zien van alle gemaakte tracks tot nu toe. Maar om hier
> echt wat moois van te maken moet ik gewoon dagen kopen bij m'n werkgever.
>
>
dat klinkt spannend, aan zoiets zat ik ook te denken.. prive/hobby project ?
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-17 Thread joris meijerink
Ik roep maar wat hoor ... maar is het misschien een idee om
http://www.itoworld.com/static/osmmapper verder te laten uitwerken als
beheertool voor wijzigingen? Een nette start hebben ze al gemaakt.

gr Joris

2008/9/17 Rob <[EMAIL PROTECTED]>:
> 2008/9/17 Geert Schuring <[EMAIL PROTECTED]>
>>
>> Ik werk zelf aan een platform om live GPS locaties uit te wisselen tussen
>> mobile apparaten (Java, Android, Windows, enz) via een server. Dit maakt
>> het
>> coördineren van mapping parties heel veel makkelijker omdat de server een
>> live overzicht laat zien van alle gemaakte tracks tot nu toe. Maar om hier
>> echt wat moois van te maken moet ik gewoon dagen kopen bij m'n werkgever.
>>
>
> dat klinkt spannend, aan zoiets zat ik ook te denken.. prive/hobby project ?
>
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl
>
>

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-17 Thread Martijn van Exel
Ik heb inderdaad contact met hem gehad, Andrew Turner, maar na een  
initiële mailwisseling in juni is er geen vervolg op gekomen.
Dit kan ook best gedeeltelijk aan mij hebben gelegen trouwens, maar  
hoe dan ook heeft het niet tot een plan geleid.

Ik vraag nu ook om echt initiatief van anderen omdat ik merk dat ik er  
vanaf nu te weinig tijd aan kan besteden om het een succes te laten  
worden.

Martijn

Op 17 sep 2008, om 12:47 heeft Armijn Hemel het volgende geschreven:

> hi,
>
>> Bij deze een (laatste?) oproep om een bestemming te organiseren voor
>> het geld van NLNet. We hebben in de lente 15.000 euro gekregen  
>> waarvan
>> er  nu pas zo'n 1.000 zijn besteed. Het geld is bestemd voor  
>> software-
>> ontwikkeling langs de lijnen beschreven in het voorstel zoals dat op
>> de wiki staat [1]. Diverse pogingen om het in internationale context
>> goed te besteden hebben geen constructief resultaat gehad, vooral
>> omdat er niemand echt het voortouw wil nemen. Vandaar nu  een nieuwe
>> oproep in NL-context. Wie heeft er zin èn tijd om een project dat  
>> past
>> in de geest van het voorstel uit te werken en te trekken? Het zou
>> zonde zijn als we het geld grotendeels moeten teruggeven.
>
> Een van de afgekeurde voorstellen van GSoC voor KDE was om van Marble
> (de Google Maps/OSM client in KDE) uit te breiden met o.a. annotaties,
> ondersteunin voor touchscreens, enzovoort, zodat het goed te gebruiken
> is voor 'verification parties' in het veld. De maker van het voorstel
> zit in Ierland. Ik heb Martijn al met de desbetreffende persoon in
> contact gebracht, maar zo te zien is het niets geworden.
>
> armijn
>
> -- 
> -
> [EMAIL PROTECTED] | http://www.uulug.nl/ | UULug: Utrecht Linux Users  
> Group
> -
>
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl



___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-17 Thread Robin Harmsen
Dat is wel een erg gaaf idee!

Misschien is zo een platform in de toekomst ook te gebruiken voor een 
'realtime' file/drukte systeem lijkend op TraphicHD van TomTom. Was hier al een 
soort van design van? Als er een mogelijkheid is om dit door meerdere personen 
te laten ontwikkelen wil ik eventueel hier en daar ook wel mee bouwen en denken.

Over het per Use-Case betalen, dat lijkt me ook een beter stimulatie dan per 
uur betalen, misschien dat het zo kan worden gedaan dat ook andere developers 
op use-cases kunnen "inschrijven". 

Mvg,

Ing. Robin Harmsen
Web: http://RHarmsen.nl


-Oorspronkelijk bericht-
Van: [EMAIL PROTECTED] [mailto:[EMAIL PROTECTED] Namens Geert Schuring
Verzonden: woensdag 17 september 2008 12:42
Aan: OpenStreetMap NL discussion list
Onderwerp: Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

> Ik roep nu zo maar wat, niet echt over nagedacht dus pin me er niet op
vast:
> 
> - Gosmore [1] is een mobiel navigatie programma dat geschreven is voor 
> OpenStreetMap en wat reeds eenvoudige edit mogelijkheden heeft, dan wel 
> ambieert. Dit programma is geschreven door een Zuid-Afrikaan (Nic 
> Roets), misschien dat we hem kunnen vragen of hij voor een bepaalde 
> periode een dag in de week full-time hieraan wil werken?

Dit lijkt me een goeie optie. Maar laten we hem dan betalen voor het
implementeren van bepaalde use-cases, in plaats van hem per uur te betalen.

Ik denk dat we beschikbaar geld inderdaad op een dergelijke manier moeten
besteden.

Ik werk zelf aan een platform om live GPS locaties uit te wisselen tussen
mobile apparaten (Java, Android, Windows, enz) via een server. Dit maakt het
coördineren van mapping parties heel veel makkelijker omdat de server een
live overzicht laat zien van alle gemaakte tracks tot nu toe. Maar om hier
echt wat moois van te maken moet ik gewoon dagen kopen bij m'n werkgever.

Geert. 


Message sent using UebiMiau 2.7.10



___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd

2008-09-17 Thread Rob
je doelt dan op een webbased kaart voor mobiel gebruik ? (dus zonder
javascript ?)
of bedoel je een j2me applicatie ?

Op 17 september 2008 13:20 schreef Gert Gremmen <[EMAIL PROTECTED]> het
volgende:

>  Wat dachten jullie van een eenvoudige mobile  browser voor
>
> openstretmap.org  -.nl   enz.
>
>
>
> Het is nog steeds onmogelijk om onze kaart
>
> zonder PC te raadplegen op een betrouwbare en
>
> redelijke comfortabele manier.
>
> Regards,
>
> Gert Gremmen
>
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd

2008-09-17 Thread Gert Gremmen
Ongeacht het platform, maar zodat

bijna iedereen met mobiel internet

onze kaart kan raadplegen.

Gemakkelijk, eenvoudig en snel.

 

Beide zijn een optie, 

een webbased kaart is het beste omdat elke

browser daarmee overweg kan.

 

Het is mij nog steeds niet precies duidelijk waarom bijvoorbeeld mijn

E90/N95 niet met de OSM website overweg kan. 

(Javascript disabled  )

 

Het nadeel van een applicatie is dat die eerst moet 

worden gedownload en bovendien 

een certificaat nodig heeft om echt wat mee te kunnen.

 

 

 

Regards,

Ing. Gert Gremmen




 
ce-test, qualified testing bv

 

 

Van: [EMAIL PROTECTED]
[mailto:[EMAIL PROTECTED] Namens Rob
Verzonden: Wednesday, September 17, 2008 2:23 PM
Aan: OpenStreetMap NL discussion list
Onderwerp: Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd

 

je doelt dan op een webbased kaart voor mobiel gebruik ? (dus zonder
javascript ?)
of bedoel je een j2me applicatie ?

Op 17 september 2008 13:20 schreef Gert Gremmen <[EMAIL PROTECTED]>
het volgende:

Wat dachten jullie van een eenvoudige mobile  browser voor

openstretmap.org  -.nl   enz.

 

Het is nog steeds onmogelijk om onze kaart

zonder PC te raadplegen op een betrouwbare en

redelijke comfortabele manier.

Regards,

Gert Gremmen

 

<>___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-18 Thread Ante
On Wednesday 17 September 2008 10:40:41 Lambertus wrote:
> - Ik werk aan YOURS [2], een webbased OpenStreetMap route planner en zit
> al een poosje te denken of ik misschien mijn overjarige vrije dagen ga
> inzetten om (bijv. elke vrijdag of eens in de twee weken) vrij te nemen
> om hieraan te kunnen werken. Financiele compensatie zou dan wel fijn
> zijn. Voordat ik hier overigens serieus op in ga wil ik eerst overleggen
> met een kennis die me precies kan vertellen wat bijv. de belastingdienst
> hiervan vindt.

Voor Vrijschrift is het belangrijk dat er geen arbeidsverhouding is, met 
nakomend werkgevers premie deel. Je hebt dus een VAR verklaring nodig.

vriendelijke groet,
cordialmente,

Ante

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-18 Thread Jeroen Dekkers
At Wed, 17 Sep 2008 11:42:56 +0200,
Rob wrote:
> 
> Op 17 september 2008 11:26 schreef Lambertus <[EMAIL PROTECTED]> het volgende:
> 
> > Ik ga even huilen... beste Rob... Windows mobile? ;-)
> >
> 
> Toevallig het meest gebruikte platform in de grote mensen wereld ;)
> kom maar op met je commentaar ;)

Als we het over aantallen gaan hebben, dan is volgens mij het meest
gebruikte ontwikkelplatform voor telefoons toch echt Java.


Groeten,

Jeroen Dekkers

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-18 Thread Tijn buijs
Jeroen Dekkers wrote:
> At Wed, 17 Sep 2008 11:42:56 +0200,
> Rob wrote:
>> Op 17 september 2008 11:26 schreef Lambertus <[EMAIL PROTECTED]> het 
>> volgende:
>>
>>> Ik ga even huilen... beste Rob... Windows mobile? ;-)
>>>
>> Toevallig het meest gebruikte platform in de grote mensen wereld ;)
>> kom maar op met je commentaar ;)
> 
> Als we het over aantallen gaan hebben, dan is volgens mij het meest
> gebruikte ontwikkelplatform voor telefoons toch echt Java.
> 

Mijn Windows Mobile telefoon kan ook echt Java applicaties aan. Net zoals mijn
oude Nokia telefoon. En ik weet vrij zeker dat de Windows Mobile applicaties het
niet gaan doen op m'n oude Nokia telefoon ;). Dus mij lijkt idd ook dat Java
ietsjes wijder verspreid is dan Windows Mobile.
Nu is alleen de vraag nog: hoe goed wordt j2me ondersteund op al die
verschillende telefoons? 100% volledig?

Groeten, Tijn

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-18 Thread Stefan de Konink
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512

Tijn buijs schreef:
> Nu is alleen de vraag nog: hoe goed wordt j2me ondersteund op al die
> verschillende telefoons? 100% volledig?

Dat is het probleem met J2ME. Er zijn verschillende implementaties van,
en het ligt maar helemaal aan de telefoon of bijvoorbeeld een bluetooth
stack wordt geexporteerd naar de JavaVM.


Stefan
-BEGIN PGP SIGNATURE-
Version: GnuPG v2.0.9 (GNU/Linux)
Comment: Using GnuPG with Mozilla - http://enigmail.mozdev.org

iEYEAREKAAYFAkjS1uAACgkQYH1+F2Rqwn0AEQCdGDD26L2DFNOKm0fH55/EA2j6
uOcAn3IHiZeLyirG1XuSqGjDXePk9Ne1
=ToCq
-END PGP SIGNATURE-

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-24 Thread Jeroen Dekkers
Beste mensen,

Ik zie op dit moment niemand naar voren stappen die het voortouw wilt
nemen. Martijn heeft geen tijd en ik heb er zelf ook de tijd niet
voor. Als niemand het doet betekent het gewoon dat het geld terug gaat
naar NLnet. Dus bij deze ook een laatste oproep van mij. Als je
trouwens een goed idee hebt en het valt niet onder het voorstel wat nu
op de wiki staat, dan is het eventueel ook mogelijk om het geld aan
andere dingen te besteden, mits NLnet hier natuurlijk mee akkoord
gaat.

Ik zou het heel jammer vinden als we het geld niet uitgeven...

Groeten,

Jeroen Dekkers

At Wed, 17 Sep 2008 09:16:33 +0200,
Martijn van Exel wrote:
> 
> Hoi allemaal,
> 
> Bij deze een (laatste?) oproep om een bestemming te organiseren voor  
> het geld van NLNet. We hebben in de lente 15.000 euro gekregen waarvan  
> er  nu pas zo'n 1.000 zijn besteed. Het geld is bestemd voor software- 
> ontwikkeling langs de lijnen beschreven in het voorstel zoals dat op  
> de wiki staat [1]. Diverse pogingen om het in internationale context  
> goed te besteden hebben geen constructief resultaat gehad, vooral  
> omdat er niemand echt het voortouw wil nemen. Vandaar nu  een nieuwe  
> oproep in NL-context. Wie heeft er zin èn tijd om een project dat past  
> in de geest van het voorstel uit te werken en te trekken? Het zou  
> zonde zijn als we het geld grotendeels moeten teruggeven.
> 
> Martijn
> 
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-24 Thread Geert Schuring
Ja dat zou zeker jammer zijn.

Ik zit te springen om luchtfoto's van Ede... kunnen we die ermee kopen?

Geert.

On Thu, 2008-09-25 at 01:48 +0200, Jeroen Dekkers wrote:
> Beste mensen,
> 
> Ik zie op dit moment niemand naar voren stappen die het voortouw wilt
> nemen. Martijn heeft geen tijd en ik heb er zelf ook de tijd niet
> voor. Als niemand het doet betekent het gewoon dat het geld terug gaat
> naar NLnet. Dus bij deze ook een laatste oproep van mij. Als je
> trouwens een goed idee hebt en het valt niet onder het voorstel wat nu
> op de wiki staat, dan is het eventueel ook mogelijk om het geld aan
> andere dingen te besteden, mits NLnet hier natuurlijk mee akkoord
> gaat.
> 
> Ik zou het heel jammer vinden als we het geld niet uitgeven...
> 
> Groeten,
> 
> Jeroen Dekkers
> 
> At Wed, 17 Sep 2008 09:16:33 +0200,
> Martijn van Exel wrote:
> > 
> > Hoi allemaal,
> > 
> > Bij deze een (laatste?) oproep om een bestemming te organiseren voor  
> > het geld van NLNet. We hebben in de lente 15.000 euro gekregen waarvan  
> > er  nu pas zo'n 1.000 zijn besteed. Het geld is bestemd voor software- 
> > ontwikkeling langs de lijnen beschreven in het voorstel zoals dat op  
> > de wiki staat [1]. Diverse pogingen om het in internationale context  
> > goed te besteden hebben geen constructief resultaat gehad, vooral  
> > omdat er niemand echt het voortouw wil nemen. Vandaar nu  een nieuwe  
> > oproep in NL-context. Wie heeft er zin èn tijd om een project dat past  
> > in de geest van het voorstel uit te werken en te trekken? Het zou  
> > zonde zijn als we het geld grotendeels moeten teruggeven.
> > 
> > Martijn
> > 
> > ___
> > Talk-nl mailing list
> > Talk-nl@openstreetmap.org
> > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl
> 
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl
> 


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-24 Thread Stefan de Konink
On Thu, 25 Sep 2008, Jeroen Dekkers wrote:

> Ik zie op dit moment niemand naar voren stappen die het voortouw wilt
> nemen. Martijn heeft geen tijd en ik heb er zelf ook de tijd niet
> voor. Als niemand het doet betekent het gewoon dat het geld terug gaat
> naar NLnet. Dus bij deze ook een laatste oproep van mij. Als je
> trouwens een goed idee hebt en het valt niet onder het voorstel wat nu
> op de wiki staat, dan is het eventueel ook mogelijk om het geld aan
> andere dingen te besteden, mits NLnet hier natuurlijk mee akkoord
> gaat.
>
> Ik zou het heel jammer vinden als we het geld niet uitgeven...

Zo ver ik weet is Milo bezig?



Stefan


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-24 Thread Stefan de Konink
On Thu, 25 Sep 2008, Geert Schuring wrote:

> Ja dat zou zeker jammer zijn.
>
> Ik zit te springen om luchtfoto's van Ede... kunnen we die ermee kopen?

Als je nog even wacht hebben we daar iets anders voor ;)


Stefan


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-25 Thread Rob
Op 25 september 2008 08:56 schreef Stefan de Konink <[EMAIL PROTECTED]> het
volgende:

> On Thu, 25 Sep 2008, Geert Schuring wrote:
>
> > Ja dat zou zeker jammer zijn.
> >
> > Ik zit te springen om luchtfoto's van Ede... kunnen we die ermee kopen?
>
> Als je nog even wacht hebben we daar iets anders voor ;)
>
>
15.000 dollar is genoeg om je wens te doen uitkomen ;)
dan schieten we overal luchtfoto's

Rob
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-25 Thread Stefan de Konink
On Thu, 25 Sep 2008, Rob wrote:

> Op 25 september 2008 08:56 schreef Stefan de Konink <[EMAIL PROTECTED]> het
> volgende:
>
> > On Thu, 25 Sep 2008, Geert Schuring wrote:
> >
> > > Ja dat zou zeker jammer zijn.
> > >
> > > Ik zit te springen om luchtfoto's van Ede... kunnen we die ermee kopen?
> >
> > Als je nog even wacht hebben we daar iets anders voor ;)
> >
> >
> 15.000 dollar is genoeg om je wens te doen uitkomen ;)
> dan schieten we overal luchtfoto's

Voor 100.000 kopen we onze eigen Cessna Skyhawk :P


Stefan


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-25 Thread Martijn van Exel
Ja, dat klopt. Hij heeft ook contact gehad met NLNet zover ik weet?
Milo, kun je ons eens updaten over hoe dit gaat?

Martijn


Op 25 sep 2008, om 08:55 heeft Stefan de Konink het volgende geschreven:

> On Thu, 25 Sep 2008, Jeroen Dekkers wrote:
>
>> Ik zie op dit moment niemand naar voren stappen die het voortouw wilt
>> nemen. Martijn heeft geen tijd en ik heb er zelf ook de tijd niet
>> voor. Als niemand het doet betekent het gewoon dat het geld terug  
>> gaat
>> naar NLnet. Dus bij deze ook een laatste oproep van mij. Als je
>> trouwens een goed idee hebt en het valt niet onder het voorstel wat  
>> nu
>> op de wiki staat, dan is het eventueel ook mogelijk om het geld aan
>> andere dingen te besteden, mits NLnet hier natuurlijk mee akkoord
>> gaat.
>>
>> Ik zou het heel jammer vinden als we het geld niet uitgeven...
>
> Zo ver ik weet is Milo bezig?
>
>
>
> Stefan
>
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-25 Thread Gert Gremmen
Ik kan de funding kontakten overnemen.
Ik stel voor dat Martijn e.a. met mij opneemt ???


TAV voorstellen :


Ik loop al een tijdje met het idee
een OSM GPS te bouwen. Een microprocessor met 
goede GPS ontvanger, klein display en een "flink" toetsenbord.
USB stick of memory card voor geheugen.
Compleet te configureren en te monteren op fiets ed.
Opties : video cam / fototoestel en GSM modem.

Het resultaat wordt een bouwkit voor Europa.
Ik kan zelf zorgdragen voor ce markering (mijn toko). 

Ik wil voorstellen het budget (of gedeeltelijk) te besteden aan de
ontwikkeling
van dit product en de bijbehorende software.

Ik kan de regie nemen over de hardware, en ik neem aan
dat er voldoende vrijwilligers zijn voor software.


Gert Gremmen
-

Openstreetmap.nl  (alias: cetest)

-Oorspronkelijk bericht-
Van: [EMAIL PROTECTED]
[mailto:[EMAIL PROTECTED] Namens Martijn van Exel
Verzonden: Thursday, September 25, 2008 11:58 AM
Aan: OpenStreetMap NL discussion list
Onderwerp: Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

Ja, dat klopt. Hij heeft ook contact gehad met NLNet zover ik weet?
Milo, kun je ons eens updaten over hoe dit gaat?

Martijn


Op 25 sep 2008, om 08:55 heeft Stefan de Konink het volgende geschreven:

> On Thu, 25 Sep 2008, Jeroen Dekkers wrote:
>
>> Ik zie op dit moment niemand naar voren stappen die het voortouw wilt
>> nemen. Martijn heeft geen tijd en ik heb er zelf ook de tijd niet
>> voor. Als niemand het doet betekent het gewoon dat het geld terug  
>> gaat
>> naar NLnet. Dus bij deze ook een laatste oproep van mij. Als je
>> trouwens een goed idee hebt en het valt niet onder het voorstel wat  
>> nu
>> op de wiki staat, dan is het eventueel ook mogelijk om het geld aan
>> andere dingen te besteden, mits NLnet hier natuurlijk mee akkoord
>> gaat.
>>
>> Ik zou het heel jammer vinden als we het geld niet uitgeven...
>
> Zo ver ik weet is Milo bezig?
>
>
>
> Stefan
>
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-26 Thread Floris Looijesteijn
Leuk idee, maar de funding is echt voor software development bedoeld...

Floris

Gert Gremmen schreef:
> Ik kan de funding kontakten overnemen.
> Ik stel voor dat Martijn e.a. met mij opneemt ???
>
>
> TAV voorstellen :
>
>
> Ik loop al een tijdje met het idee
> een OSM GPS te bouwen. Een microprocessor met
> goede GPS ontvanger, klein display en een "flink" toetsenbord.
> USB stick of memory card voor geheugen.
> Compleet te configureren en te monteren op fiets ed.
> Opties : video cam / fototoestel en GSM modem.
>
> Het resultaat wordt een bouwkit voor Europa.
> Ik kan zelf zorgdragen voor ce markering (mijn toko).
>
> Ik wil voorstellen het budget (of gedeeltelijk) te besteden aan de
> ontwikkeling
> van dit product en de bijbehorende software.
>
> Ik kan de regie nemen over de hardware, en ik neem aan
> dat er voldoende vrijwilligers zijn voor software.
>
>
> Gert Gremmen
> -
>
> Openstreetmap.nl  (alias: cetest)
>
> -Oorspronkelijk bericht-
> Van: [EMAIL PROTECTED]
> [mailto:[EMAIL PROTECTED] Namens Martijn van Exel
> Verzonden: Thursday, September 25, 2008 11:58 AM
> Aan: OpenStreetMap NL discussion list
> Onderwerp: Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.
>
> Ja, dat klopt. Hij heeft ook contact gehad met NLNet zover ik weet?
> Milo, kun je ons eens updaten over hoe dit gaat?
>
> Martijn
>
>
> Op 25 sep 2008, om 08:55 heeft Stefan de Konink het volgende geschreven:
>
>> On Thu, 25 Sep 2008, Jeroen Dekkers wrote:
>>
>>> Ik zie op dit moment niemand naar voren stappen die het voortouw wilt
>>> nemen. Martijn heeft geen tijd en ik heb er zelf ook de tijd niet
>>> voor. Als niemand het doet betekent het gewoon dat het geld terug
>>> gaat
>>> naar NLnet. Dus bij deze ook een laatste oproep van mij. Als je
>>> trouwens een goed idee hebt en het valt niet onder het voorstel wat
>>> nu
>>> op de wiki staat, dan is het eventueel ook mogelijk om het geld aan
>>> andere dingen te besteden, mits NLnet hier natuurlijk mee akkoord
>>> gaat.
>>>
>>> Ik zou het heel jammer vinden als we het geld niet uitgeven...
>>
>> Zo ver ik weet is Milo bezig?
>>
>>
>>
>> Stefan
>>
>>
>> ___
>> Talk-nl mailing list
>> Talk-nl@openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl
>
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl
>



___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

2008-09-26 Thread Gert Gremmen
Ik weet dat wel, maar het is mixed mode...
En omdat er nog geen concreet project is


Gert Gremmen
-

Openstreetmap.nl  (alias: cetest)


-Oorspronkelijk bericht-
Van: [EMAIL PROTECTED]
[mailto:[EMAIL PROTECTED] Namens Floris Looijesteijn
Verzonden: Friday, September 26, 2008 9:26 AM
Aan: OpenStreetMap NL discussion list
Onderwerp: Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.

Leuk idee, maar de funding is echt voor software development bedoeld...

Floris

Gert Gremmen schreef:
> Ik kan de funding kontakten overnemen.
> Ik stel voor dat Martijn e.a. met mij opneemt ???
>
>
> TAV voorstellen :
>
>
> Ik loop al een tijdje met het idee
> een OSM GPS te bouwen. Een microprocessor met
> goede GPS ontvanger, klein display en een "flink" toetsenbord.
> USB stick of memory card voor geheugen.
> Compleet te configureren en te monteren op fiets ed.
> Opties : video cam / fototoestel en GSM modem.
>
> Het resultaat wordt een bouwkit voor Europa.
> Ik kan zelf zorgdragen voor ce markering (mijn toko).
>
> Ik wil voorstellen het budget (of gedeeltelijk) te besteden aan de
> ontwikkeling
> van dit product en de bijbehorende software.
>
> Ik kan de regie nemen over de hardware, en ik neem aan
> dat er voldoende vrijwilligers zijn voor software.
>
>
> Gert Gremmen
> -
>
> Openstreetmap.nl  (alias: cetest)
>
> -Oorspronkelijk bericht-
> Van: [EMAIL PROTECTED]
> [mailto:[EMAIL PROTECTED] Namens Martijn van Exel
> Verzonden: Thursday, September 25, 2008 11:58 AM
> Aan: OpenStreetMap NL discussion list
> Onderwerp: Re: [OSM-talk-nl] Funding NLNet - initiatief gevraagd.
>
> Ja, dat klopt. Hij heeft ook contact gehad met NLNet zover ik weet?
> Milo, kun je ons eens updaten over hoe dit gaat?
>
> Martijn
>
>
> Op 25 sep 2008, om 08:55 heeft Stefan de Konink het volgende
geschreven:
>
>> On Thu, 25 Sep 2008, Jeroen Dekkers wrote:
>>
>>> Ik zie op dit moment niemand naar voren stappen die het voortouw
wilt
>>> nemen. Martijn heeft geen tijd en ik heb er zelf ook de tijd niet
>>> voor. Als niemand het doet betekent het gewoon dat het geld terug
>>> gaat
>>> naar NLnet. Dus bij deze ook een laatste oproep van mij. Als je
>>> trouwens een goed idee hebt en het valt niet onder het voorstel wat
>>> nu
>>> op de wiki staat, dan is het eventueel ook mogelijk om het geld aan
>>> andere dingen te besteden, mits NLnet hier natuurlijk mee akkoord
>>> gaat.
>>>
>>> Ik zou het heel jammer vinden als we het geld niet uitgeven...
>>
>> Zo ver ik weet is Milo bezig?
>>
>>
>>
>> Stefan
>>
>>
>> ___
>> Talk-nl mailing list
>> Talk-nl@openstreetmap.org
>> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl
>
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl
>
> ___
> Talk-nl mailing list
> Talk-nl@openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl
>



___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl