Re: szoftver - tisztaszoftver -- igaz egy kicsit elkanyarodva

2008-12-17 bef zés Kohlmann Péter

Sinkó Gábor Zoltán írta:

Na jó egy kicsit sarkitott a tema, de ha minden
iskolaba letennenek egy image servert es normalisan ki lennenek alakitva
egyszer a rendszerek akkor a mostani modulos kiepitettsegu hardverek eseteben
egy iskolatitkar vagy egy megbizott valaki is el tudja latni az RG feladatokat
ha mogotte van egy kozponti rendszergazda teem aki egyszer kialakitja utanna
az összes telepítest karbantartast vegzi!! Technologia megvan és uzleti
szferaban mukodokepes modell: ...


Helló!
Botcsinálta kényszer rendszergazdaként, és az általános iskolai 
szektorból kicsikét ellenkeznék...

Nálunk nincs túl sok gép, de
- dos622 könyvtári programmal
- win98se mert ez a maximum amit elbír...
- dos622 + win3.1 mert az órarendkészítő program... (és nem, nem veszünk 
újat a teljesen jól müködő, bejáratott program helyett, amúgy sincs rá pénz)
- winxp (mert a HEFOP-os gépek már bírják, meg az önkormányzattól kapott 
anyagok)...


Mindez átlag 4-5 éves korral (zömmel 8-nál idősebbek...), kb. párosával 
vett gépek, azaz azonos konfig leginkább 2-2 gépen...

Haveroktól,meg magamtól levetett tartalékalkatrészek stb.
Tartalék gép meg nincs, és a jelen gazdasági helyzetben nem is lesz soha.

Na ennek a távoli menedzselésére azért kíváncsi lennék.

(És akkor még nem említettem az egységnyi felhasználókat..., köztük 
feletteseket...)


Szép amit leírtál, de attól tartok a megvalósíthatóság a valós 
helyzetben kissé kétséges.


Üdv: KohlmannPéter
___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


RE: szoftver - tisztaszoftver -- igaz egy kicsit elkanyarodva

2008-12-13 bef zés Jaczkó László
Szia!

Engem konkrétan érdekel a rendszered megvalósítása. Egy részletes leírás jó 
lenne, akár magánba is.

Üdv és köszi:Jacem
jac...@bardos.c3.hu

Ha érdekődtök a rendszer amit felépítettem után nem titok és leírom de azért 
hogy az ujamat koptassam nem állok neki ha kértek érdeklődtök irok. Ugyis a 
végeredményt irom le és akkor is az ut az enyém.:D

Tisztelettel:
Sinkó Gábor Zoltán

 

__ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 3688 (20081212) 
__

Az üzenetet az ESET NOD32 Antivirus ellenõrizte.

http://www.eset.hu
 

___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: szoftver - tisztaszoftver -- igaz egy kicsit elkanyarodva

2008-12-12 bef zés Sinkó Gábor Zoltán
On Wed, Dec 10, 2008 at 12:27:30AM +0100, Molnár Péter wrote:
 Hello!


Most lehet hogy megkoveztek, de azert leirom:
En mar csak ex rendszergazda vagyok (penzugyi és szakmai fejlodesi okok miatt
hagytam el iskolam), de egy jol felepitett rendszerben rg csak azert kell hogy
felvegye a fizeteset !! Na jó egy kicsit sarkitott a tema, de ha minden
iskolaba letennenek egy image servert es normalisan ki lennenek alakitva
egyszer a rendszerek akkor a mostani modulos kiepitettsegu hardverek eseteben
egy iskolatitkar vagy egy megbizott valaki is el tudja latni az RG feladatokat
ha mogotte van egy kozponti rendszergazda teem aki egyszer kialakitja utanna
az összes telepítest karbantartast vegzi!! Technologia megvan és uzleti
szferaban mukodokepes modell:
virus/szoftver gond - image vissza hálózati felügyelettel max 20p 1 gép ~ 40p
egy gépterem
biztonsagi mentes - teljesen automatikusan serverre
hardver gond - 2-3 tartalek geppel normalis bejelnetessel 1-2 heti
kiszallassal megoldhato
halozati kerdes/problema - jelnelegi 40eFt magassagaban kaphato swichek mar
tudjak a feszitett fa szerkezetet es tavolról programozhatóak
(1 tartalék jó ha van)
nyomtató patron - minimalis oktatassal zoli bacsi a karbantartoktól julcsi
portas neni vagy gazdasagibol gondnok nem mar, hogy nem tudja 
megoldani
www felület - alapban nem RG feladat!! RG feladata a rendszer
üzembiztonsaganak biztositasa és esetleges szoftver igények
telepítése ez más kérdés.
Eseti uj programok telepítése - CD ne már hogy ne lehessen betetettni
valakivel a CD meghajtóba többi távolról megoldható

az hogy kihuznak egy kabelt a falból vagy hogy  na ez meg az a kategória
amit már bocsássanak meg de ez fegyelmezési kérdés én pontosan (ha kell
másodpercre) megmondom mikor mi történt a hálózatban mikor huzodott ki az a egy
kabel/nyomtato stb

Természetesen az beta szintü felhasználók nem tudnak CD iratni levelet 
szerkesztetni
illetve táblázatokat összerakatni az RG-vel, de egy egyetemet/főiskolát végzett
ember vagy felméri hogy szüksége van az adott tudásra és megszerzi vagy
kikerüli az adott tudás adta lehetőségeket és marad a papirnál.

Fentiek alapján 4-5 fő egy 2-3e számitógépes géparkot el tud látni igaz nem a
fogd a win CD metodikával és szabadságolással együtt!! 5-10% nem
oktatási/egyedi célú géppark mellett!!

Tisztelettel:
Sinkó Gábor Zoltán
___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: szoftver - tisztaszoftver -- igaz egy kicsit elkanyarodva

2008-12-12 bef zés Somogyi László

Sinkó Gábor Zoltán írta:

iskolaba letennenek egy image servert es normalisan ki lennenek alakitva
egyszer a rendszerek akkor a mostani modulos kiepitettsegu hardverek eseteben
egy iskolatitkar vagy egy megbizott valaki is el tudja latni az RG feladatokat
ha mogotte van egy kozponti rendszergazda teem aki egyszer kialakitja utanna
az összes telepítest karbantartast vegzi!! 

ez az egyszer kialakítja, azután fenntartja zavar ugyan...
de sebaj, légy szíves szervezd meg és szerezd meg az üzletet állami 
szinten, én szívesen beszállok rendszergazdának, üzleti fizetésért

(referenciákat adott esetben küldöm)

mellékesen te tényleg dolgoztál közoktatásban, vagy mi, melyik az az 
iskola, ahol a rendszergazda csak rendszergazda, és nem az 
informatiailag alulművelt vezetés vizslakutyája? na ilyen helyre is 
pályázok állásilag, honnan léptél ki, megvan még az állás?


sl
___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: szoftver - tisztaszoftver -- igaz egy kicsit elkanyarodva

2008-12-12 bef zés Nagy József
Gyerekek !

Ne. Tessék tiszteletben tartani egymás véleményét. 
Szakmai érvek alapján tessék vitázni. Ne egymást zikizzétek.

Köszönöm.

Üdv, NagyJó

Ui.: ...tudom. Ez az Admin dolga.



2008. 12. 12, péntek keltezéssel 20.50-kor Somogyi László ezt írta:
 Sinkó Gábor Zoltán írta:
  iskolaba letennenek egy image servert es normalisan ki lennenek alakitva
  egyszer a rendszerek akkor a mostani modulos kiepitettsegu hardverek 
  eseteben
  egy iskolatitkar vagy egy megbizott valaki is el tudja latni az RG 
  feladatokat
  ha mogotte van egy kozponti rendszergazda teem aki egyszer kialakitja utanna
  az összes telepítest karbantartast vegzi!! 
 ez az egyszer kialakítja, azután fenntartja zavar ugyan...
 de sebaj, légy szíves szervezd meg és szerezd meg az üzletet állami 
 szinten, én szívesen beszállok rendszergazdának, üzleti fizetésért
 (referenciákat adott esetben küldöm)
 
 mellékesen te tényleg dolgoztál közoktatásban, vagy mi, melyik az az 
 iskola, ahol a rendszergazda csak rendszergazda, és nem az 
 informatiailag alulművelt vezetés vizslakutyája? na ilyen helyre is 
 pályázok állásilag, honnan léptél ki, megvan még az állás?
 
 sl
 ___
 Techinfo mailing list
 Techinfo@lista.sulinet.hu
 http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
 Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
 Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx

___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: szoftver - tisztaszoftver

2008-12-11 bef zés Ne'meth Sa'ndor
Üdv!

Pirity Tamás Gábor írta 10 Dec 2008  22:23 levelében:

 Igen, félreérthetően fogalmaztam, de ott volt előtte, hogy ha mégis, akkor
 nem szabad sajnálni, hogy az illető szülő (és gyereke) nem kerül közelebbi
 kapcsolatba az iskolával.

Nem fogalmaztál félreérthetően,  csak megírtam a tapasztalataimat :)

Németh Sándor
Ajka
nsandor.a...@citromail.hu-

No virus found in this outgoing message.
Checked by AVG - http://www.avg.com
Version: 8.0.176 / Virus Database: 270.9.16/1843 - Release Date: 2008/12/11 8:36
___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: szoftver - tisztaszoftver

2008-12-10 bef zés János Csárdi-Braunstein
1200 forintos részből csak akkreditált szoftvert lehet venni. a tied nem az.

Mit lehet venni? dobozos (terméktámogatássla, mindennel, stb.) Linuxot,
oktatóprogramokat, vírusírtót, stb.

Egy fejlesztőprogram (diszlexiásoknak, ilyesmik) 100e korul kezdődnek, egy
gépre. lehetne mire elkolteni

2008/12/10 Szabó Zoltán [EMAIL PROTECTED]

  Sziasztok!

 És mi az amit veszel az összegen?

 Ingyenes szoftverre nem kell költeni J

 A nevéből adódóan szoftvervásárlásra kell fordítani. Mit fogtok vásárolni?
 Mire van szükség még a középiskolai informatika, vagy általános iskolai
 tananyaghoz, amit nem lehet megoldani az általatok említett szoftverekkel.

 Ezt a logikát követve akkor azoknak akik eddig sem használtak MS terméket
 fölöslegesen fizettek à ezután nem kell utánuk fizetni àTöbb pénzt marad a
 költségvetésnek, vagy mondjátok meg mi az a más!

 De ne speciális iskolát mondjatok, ahol szakképzés meg egyéb dolog is!



 Az iskolaadminisztrációs szoftverekről is kevés hang van. Ugye az idén az
 öt közül lehetett választani ha jól tudom 1200 Ft/tanuló áron. Nálunk pl. az
 én általam fejlesztett szoftvert használjuk, „természetesen ingyen.



 Természetesen mindannyian érezzük a problémákat, de nehogy azt higgyétek,
 hogy majd szabadon költhetünk pénzt.

 Ez csak álom!



 Üdv zooleebaa



 *From:* [EMAIL PROTECTED] [mailto:
 [EMAIL PROTECTED] *On Behalf Of *Bagó István
 *Sent:* Wednesday, December 10, 2008 12:55 PM
 *To:* Techinfo
 *Subject:* RE: szoftver - tisztaszoftver



 Igen, ez lenne a legjobb!



 Bagó István, rendszergazda

 Pálffy Miklós Kereskedelmi Szakképző Iskola
   --

 *From:* [EMAIL PROTECTED] [mailto:
 [EMAIL PROTECTED] *On Behalf Of *János Csárdi-Braunstein
 *Sent:* Wednesday, December 10, 2008 12:30 PM
 *To:* Molnár Péter; Techinfo
 *Subject:* Re: szoftver - tisztaszoftver



 Ha jól emlékszem senki nem mondta, hogy 1:1-ben szöntessük meg a
 Tisztaszoftver. Csak azt, ami most van. Legyen fejkvóta külön szoftverre,
 amiból aki akarja megveszi a Windowst (nem kell telepíteni semmit újra), aki
 meg nem, az megoldja maga, de mást vehet a pénzből. Így jár mindenki jól,
 aki windowst akar, az megkapja azt is, de aki nem használ, Windowst, annak
 jut másra.

 2008/12/10 Molnár Péter [EMAIL PROTECTED]



 ___
 Techinfo mailing list
 Techinfo@lista.sulinet.hu
 http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
 Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
 Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: szoftver - tisztaszoftver

2008-12-10 bef zés Somogyi László

ez az egész téma lassan a cigány lovához fog hasonlítani
ha ismerős a történet...

azaz beszélünk itt sok mindenről, indulatok csapnak össze pro-kontra, 
csak a ló, az még hiányzik alólunk, utalok ezzel Molnár Péter értelmes 
hozzászólására itt


akár le is lehetne zárni

sl
___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: szoftver - tisztaszoftver

2008-12-10 bef zés Somogyi László
Namost én nem fogok  vitatkozni veled és szarkasztikus megjegyzéseiddel 
ezen a listán.

Mindenkinek lehet más-más tapasztalata, ennyi.

Én csupán arra válaszoltam Molnár Péternek, hogy a multioprendszeres 
tanítás már általános iskolában elképzelhető, sőt szerencsés lenne.
Másik dolog, hogy én személy szerint hiszek a kompetencia alapú 
oktatásban, lelkem rajta.
Ezzel sem fogok itt vitatkozni senkivel, de mivel összefüggött a 
mondanivalómmal, megemlítettem, nem is gondoltam, hogy erre reakció 
lesz, kár volt ezt a témát tollhegyre tűznöd.


sl

Dorozsmai Károly írta:

Üdv!


  

Nem plusz kell ide, hanem rugalmasan hasznalhato ismeret, alias kompetencia.
(tudom ez a kompetencia szo kozepiskolakban meg nincs a zsigerekben...de
sebaj, ok sem usszak meg)



Nem. Azt azonban nem értem, miért kell a csapból is ennek folynia...
Ez is egy oldala a lónak, mi meg haladó nemzeti hagyományainknak
megfelelően mindig egyik oldalán vagyunk... Igaz, mhol itt, hol ott...
Nekem úgy tűnik,most meg mindnt kompetencia.orientáltan (csodás szó!)
akarnak megtanitani...

  

Magam reszerol altalanos iskolaban (!) oprendszer temaban lattak a tanulok 
windows,
linux es dos kezelest, mondjuk ugyanazt a muveletet hogyan csinalja egyik ill. 
masik
oprendszerben, oszt lattak csodat, mindjart jobban ertettek a gepet, az 
oprendszer
feladatat, mint ha kattintgatost, egerhuzogatost csinalnanak csak, tehat valahol
ennyivel elkezdeni, erre kozepiskolaban radolgozni, bonyolultabb muveletekkel
mint a fajlmuveletek, maris kepes lesz, kompetens lesz a tanulo, barhova veti
az elet dolgozni, tanulni tovabb stb.



Biztosan valamit nem jól csinálok, de a tapasztalatom: a
kilencedikesek képzettsége is, képességei is meglehetősen heterogén
egy 18 fős csoporton belül. Előbbin segítünk, utóbbi adottség. Ez is,
az is belejátszik, meg az óraszám is, hogy az egy adott környezetben
ha a legfontosabbat (szerintem az!), a file kezelést ha készség
szintre lehet emelni náluk. Még a DOS/Windows kettősséggel sem jártam
sikerrel... Röviden: kétségeim vannak azzal, mennyi a realitása ennek
a sokoldalu megtanitásnak, ha nem csak megmutatni, de begyakoroltatni
és elsajáttitatni is akarjuk...

  



___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx
  


___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: szoftver - tisztaszoftver

2008-12-10 bef zés Pirity Tamás Gábor
Ha jól hiszem, Bajan Ferenc írta az alábbiakat:
 Az en termemben egy gep van, amire feltettem az edubuntut az xp mellé, 
 de mindegyik gép vinyója ketté van osztva, tervezem oda is. Ami kicsit 
 visszatart, hogy a támogatott disztribúció az Uhu érettségi 
 változata, amivel viszont nincs olyan jó tapasztalatom, mint az 
 ubuntuval. Részletek nélkül egyszerűen kényelmetlenebb vele dolgozni. 
 Ja és webgazdaságis csoportom is van, főleg őmiattuk vágok bele.

Én is nagyon örülnék ha UHU helyett/mellett ubuntu lenne ,,támogatva''.

-- 
PTG
What time is it?
I don't know, it keeps changing.
Debian 4.0 -- Linux 2.6.22.6
___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: szoftver - tisztaszoftver

2008-12-09 bef zés Administrator HMG
2008/12/10 Dorozsmai Károly [EMAIL PROTECTED]

 Biztosan valamit nem jól csinálok, de a tapasztalatom: a
 kilencedikesek képzettsége is, képességei is meglehetősen heterogén
 egy 18 fős csoporton belül. Előbbin segítünk, utóbbi adottség.


Hat ez az - egyetertek!
- Aki mar informatikailag erto fejjel jon, mert ez a hobbija, az nem
zavarodik
meg a linuxtol sem, windowstol sem. Olyan a feje minden ujdonsagra, mint a
szivacs.
- Akinek meg semmi affinitasa nincs, annak meg majdnem mindegy mit
tanitasz...
A lenyeg: amit tanul az jo legyen szamara kesobb. - En pont az ilyen
informatikahoz
nem erto ismeroseimnek ajanlom a linuxot - nincs virus, nincs ezer gond
stb... (aki
ert valamit hozza, az ugy is el tudja maga is donteni mit akar es fel is
teszi maganak)


 Ez is,
 az is belejátszik, meg az óraszám is, hogy az egy adott környezetben
 ha a legfontosabbat (szerintem az!), a file kezelést ha készség
 szintre lehet emelni náluk.


De jo hogy valaki ezt kimondta!
- Nalunk volt infotanar, aki egybol a szovegszerkesztessel kezdte az
oktatast...
Pedig a legfontosabb a fajlok rendszere, kezelese nem maradhat ki..
(Ebbol lesz az a tanulo aki a gyonyoruen elkeszitett erettsegi dolgozatot
nem
a vizsga mappaba helyezi el es igy 1-es lesz a 4es 5os jegyebol...)
Udito dolog ujrahallani azt, amirol sokan megfeledkeznek a kornyezetemben.
Koszonom!


 Még a DOS/Windows kettősséggel sem jártam
 sikerrel... Röviden: kétségeim vannak azzal, mennyi a realitása ennek
 a sokoldalu megtanitásnak, ha nem csak megmutatni, de begyakoroltatni
 és elsajáttitatni is akarjuk...


Karollyal 3x is egyetertek. Megmutatni, szakkoron extrazni lehet az
alternativakkal,
de tanitani heti 2 oraban az egyik kivalasztottat lehet realisan.
- En ezert ugy gondolom, hogy ha altalanos iskolaban windowst tanult, nalunk
a
kozepiskolaban linuxot fog, akkor a vegen szeleslatokorubben hagyja el az
oktatasi
rendszert... (Az emelt oraszamu csoport az mas - abba most nem megyek bele,
- ott ez
a kettos oktatas is megoldhato - nalunk a nulladikos osztalyban tavaj ilyen
volt
UHU2 - XP is-is) Nem en csinaltam, nem tok sokat referalni de mukodott





 --
 Dorozsmai Károly

 ___
 Techinfo mailing list
 Techinfo@lista.sulinet.hu
 http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
 Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
 Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: szoftver - tisztaszoftver

2008-12-08 bef zés Dorozsmai Károly
Üdv!

 Az intezmenyben mukodo adminisztacios gepek nem ilyen jelleguek, egyertelmuen
 az oktatassal kapcsolatos tevekenyseg folyik rajtuk.

Ilyen oktatassal kapcsolatos tevekenyseg pl. érettségi adminisztráció:
nem az intézménnyel jogviszonyban álló jelentkező adminisztrációja,
akinek a vizsgájáért az intézmény pénzt kérhet... Avagy a
másodszakmásaink akik a szakképzésben vesznek részt és
tandíjkötelsek...

OK, nem kötözködöm, csak eszembe jutott...

-- 
Dorozsmai Károly
___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx