2008/12/10 Dorozsmai Károly <[EMAIL PROTECTED]>

> Biztosan valamit nem jól csinálok, de a tapasztalatom: a
> kilencedikesek képzettsége is, képességei is meglehetősen heterogén
> egy 18 fős csoporton belül. Előbbin segítünk, utóbbi adottség.

Hat ez az - egyetertek!
- Aki mar informatikailag erto fejjel jon, mert ez a hobbija, az nem
zavarodik
meg a linuxtol sem, windowstol sem. Olyan a feje minden ujdonsagra, mint a
szivacs.
- Akinek meg semmi affinitasa nincs, annak meg majdnem mindegy mit
tanitasz...
A lenyeg: amit tanul az jo legyen szamara kesobb. - En pont az ilyen
informatikahoz
nem erto ismeroseimnek ajanlom a linuxot - nincs virus, nincs ezer gond
stb... (aki
ert valamit hozza, az ugy is el tudja maga is donteni mit akar es fel is
teszi maganak)

> Ez is,
> az is belejátszik, meg az óraszám is, hogy az egy adott környezetben
> ha a legfontosabbat (szerintem az!), a file kezelést ha készség
> szintre lehet emelni náluk.

De jo hogy valaki ezt kimondta!
- Nalunk volt infotanar, aki egybol a szovegszerkesztessel kezdte az
oktatast...
Pedig a legfontosabb a fajlok rendszere, kezelese nem maradhat ki..
(Ebbol lesz az a tanulo aki a gyonyoruen elkeszitett erettsegi dolgozatot
nem
a vizsga mappaba helyezi el es igy 1-es lesz a 4es 5os jegyebol...)
Udito dolog ujrahallani azt, amirol sokan megfeledkeznek a kornyezetemben.
Koszonom!

> Még a DOS/Windows kettősséggel sem jártam
> sikerrel... Röviden: kétségeim vannak azzal, mennyi a realitása ennek
> a sokoldalu megtanitásnak, ha nem csak megmutatni, de begyakoroltatni
> és elsajáttitatni is akarjuk...

Karollyal 3x is egyetertek. Megmutatni, szakkoron extrazni lehet az
alternativakkal,
de tanitani heti 2 oraban az egyik kivalasztottat lehet realisan.
- En ezert ugy gondolom, hogy ha altalanos iskolaban windowst tanult, nalunk
kozepiskolaban linuxot fog, akkor a vegen szeleslatokorubben hagyja el az
oktatasi
rendszert... (Az emelt oraszamu csoport az mas - abba most nem megyek bele,
- ott ez
a kettos oktatas is megoldhato - nalunk a nulladikos osztalyban tavaj ilyen
volt
UHU2 - XP is-is) Nem en csinaltam, nem tok sokat referalni de mukodott....