Re: [Talk-dk] Skov mm -> park

2018-01-11 Tråd Lars Thegler
2018-01-11 13:15 GMT+01:00 Michael Andersen : > On torsdag den 11. januar 2018 12.59.12 CET Jørgen Elgaard Larsen wrote: > > Til skovbevoksning i parker ville jeg bruge landcover=trees eller > > natural=wood. > > landcover=trees renderes desværre ikke, ellers ville jeg også synes det var > oplagt.

Re: [Talk-dk] Vroldvej

2017-08-13 Tråd Lars Thegler
En Mapillary-fotograf har været forbi for nyligt: https://www.mapillary.com/map/im/l75R9mi7SEiT36X7Z5iO5A Jeg har åbenbart ikke været der siden før de byggede nye ramper etc. Beklager forvirringen. /Lars 2017-08-13 19:30 GMT+02:00 Lars Gravengaard : > Hej Lars Thegler > > Hvornår har

Re: [Talk-dk] Vroldvej

2017-08-13 Tråd Lars Thegler
Ignorér hvad jeg sagde. Der er tydeligvis fundet penge siden... /Lars 2017-08-13 16:56 GMT+02:00 Lars Thegler : > Nej, det er helt korrekt. Man kan ikke komme fra Vroldvej og sydpå af > motorvejen. Det generer også de lokale, kan jeg forstå. Men riget fattes > penge... > >

Re: [Talk-dk] Vroldvej

2017-08-13 Tråd Lars Thegler
Nej, det er helt korrekt. Man kan ikke komme fra Vroldvej og sydpå af motorvejen. Det generer også de lokale, kan jeg forstå. Men riget fattes penge... /Lars On 13 August 2017 at 12:42, Niels Elgaard Larsen wrote: > Er der nogen der kender Vroldvej/Østjyske Motorvej. > > http://www.openstreetma

Re: [Talk-dk] cykelstier

2016-09-26 Tråd Lars Thegler
softwareudviklere, er et morads jeg ikke tror vi vil ud i. /Lars 2016-09-26 13:13 GMT+02:00 Michael Andersen : > Søndag den 25. september 2016 22:27:50 skrev Lars Thegler: >> Hej Erik, >> >> Det er et klassisk valg, du står i, og man kan argumentere for begge >>

Re: [Talk-dk] cykelstier

2016-09-25 Tråd Lars Thegler
Hej Erik, Det er et klassisk valg, du står i, og man kan argumentere for begge løsninger. Personligt hælder jeg nok mest til at følge OSM's 'best practices' a) Map what's on the ground og b) Don't map for the renderer (eller her, navigationssoftware). Så jeg ville bevare lane som egenskab ved veje

Re: [Talk-dk] Fwd: Opdatering af Nationale Cykelruter

2015-11-14 Tråd Lars Thegler
2015-11-13 16:30 GMT+01:00 Andreas Hammershøj : > Hej igen, > jeg har nu været alle nationalruterne igennem. > Flot gået. Forhåbentlig bliver denne inspirerende historie også udbredt udenfor den lille skare her på listen. /Lars ___ Talk-dk mailing list

Re: [Talk-dk] Fejlagtige adresse noder

2015-10-18 Tråd Lars Thegler
2015-10-18 12:36 GMT+02:00 Carsten Nielsen : > Jeg afholder mig fremover helt fra at rette adresse noder i OSM. Den bedste måde at rette adresse noder i OSM er at henvende sig til den pågældende kommune, og få dem til at rette disse spøgelsesadresser i BBR. Hvis de har inddateret adresser som ikke

Re: [Talk-dk] Google som kilde

2015-10-06 Tråd Lars Thegler
Wiki'ens FAQ er ændret, så linket findes ikke længere - brug istedet http://wiki.openstreetmap.org/wiki/FAQ#What_images_and_maps_may_I_use_to_make_maps_from.3F /Lars On 6 October 2015 at 10:43, Niels Elgaard Larsen wrote: > http://overpass-turbo.eu/s/bQV > http://www.openstreetmap.org/changeset/

Re: [Talk-dk] restauranter og fødevarekontrollen (smileyordningen)

2015-09-28 Tråd Lars Thegler
2015-09-28 8:59 GMT+02:00 Michael Andersen : > Jeg vil foretrække at det fulde navn bruges, så folk ikke behøver gætte sig > til hvad denne her forkortelse står for. Jeg er ikke uening i princippet, men der er masser af forkortelser i forvejen, så jeg tror ikke det er en trend der kan vendes. ois

Re: [Talk-dk] restauranter og fødevarekontrollen (smileyordningen)

2015-09-27 Tråd Lars Thegler
2015-09-28 7:48 GMT+02:00 Ole Laursen : > 25. september 2015 kl. 21.16 skrev Niels Elgaard Larsen : >> Fødevarestyrelsen bruger et løbenummer, "navnelbnr" som unikt ID. >> (http://www.findsmiley.dk/xml/allekontrolresultater.xml) >> Jeg ville gerne tagge restauranter i OSM med det nummer. >> Hvad sk

Re: [Talk-dk] Stier og veje i Jægersborg Dyrehave

2014-12-23 Tråd Lars Thegler
En grusvej i et sommerhusområde er ikke det samme som en grusvej inde i en skov, selvom nybegyndere måske kan synes det. Tagget 'highway' bestemmes af benyttelsen, ikke af overfladen. Ordet 'grus'vej henviser således til overfladen (surface), ikke til benyttelsen. En vej i et sommerhusområde bør

Re: [Talk-dk] Stier og veje i Jægersborg Dyrehave

2014-12-23 Tråd Lars Thegler
Det er jo et omdiskuteret emne, som dukker op med jævne mellemrum. Tommelfingerreglen handler om hvorvidt 4-hjulede (fx skovvæsnets vogne) kan køre der (=track), eller ej (=path). På dansk svarer det vel til forskellen på 'skovvej' og 'skovsti'. Wikien er god at blive klog af: http://wiki.openst

Re: [Talk-dk] Interesse for import af 3, 8 millioner bygninger i OSM Danmark?

2014-11-19 Tråd Lars Thegler
Grønt lys herfra. /Lars 2014-11-19 17:30 GMT+01:00 Soren Johannessen : > Hej alle sammen > > Vi har for tiden ca. 775.000 bygninger i OSM Danmark. Vi har mulighed > for at få 3,8 millioner ekstra bygninger i høj kvalitet fra det åbne > geodataprogram og dermed værdiberige OSM Danmark endnu mere.

Re: [Talk-dk] osm standard kort

2014-07-15 Tråd Lars Thegler
2014-07-16 0:00 GMT+02:00 Ole Nielsen : > Måske undlade at bruge service=driveway, > hvis der er tracks forbundet i enden? Enig. Tagget service=driveway indikerer indkørsel til en ejendom, dvs implicit 'privat vej' - men hvis vejen samtidigt er adgangsvej til 'offentlige' skovveje med highway=trac

Re: [Talk-dk] Oversætte gadenavne?

2014-06-26 Tråd Lars Thegler
On Thursday, June 26, 2014, Niels Elgaard Larsen wrote: > > > On 26-06-2014 17:49, Lars Thegler wrote: > > Enig. Det lyder ret bogus. På den anden side, man kunne måske mene at > > turister har brug for at kunne referere til attraktioner på deres eget > > sprog. fx

Re: [Talk-dk] Oversætte gadenavne?

2014-06-26 Tråd Lars Thegler
Enig. Det lyder ret bogus. På den anden side, man kunne måske mene at turister har brug for at kunne referere til attraktioner på deres eget sprog. fx "name:en=The little Mermaid". Så grænsen er flydende. /Lars 2014-06-26 17:44 GMT+02:00 Niels Elgaard Larsen : > Bredgade i København er oversat ti

Re: [Talk-dk] Vej med barriere

2014-05-05 Tråd Lars Thegler
2014-05-05 10:21 GMT+02:00 Uffe Kousgaard : > Med mindre den omtalte software beskriver, at den understøtter barrierer, så > hedder det en "feature-request" og ikke en fejl-rapport. Som bruger ville jeg da blive slemt skuffet, hvis noget rute-software ledte mig ind ind et lukket villakvarter, når

Re: [Talk-dk] Vej med barriere

2014-05-05 Tråd Lars Thegler
2014-05-05 9:02 GMT+02:00 Ole Nielsen : > En > mulighed er at tagge et lille stykke af vejen med motorcar=no for at sikre > korrekt navigering. Typisk kan man jo beskrive virkeligheden på forskellige måder, og man kan da vælge en måde som er hensigtsmæssig, så længe ens beskrivelse stadig stemmer

Re: [Talk-dk] www.bikemap.net

2014-03-20 Tråd Lars Thegler
Kotet på bikemap.net er korrekt krediteret 'OSM Contributors'. /Lars 2014-03-20 11:10 GMT+01:00 Anders Lund : > Hej, > > > > Jeg faldt over bikemap appen i google play, og efter at have kigget lidt, > synes jeg det ligner OSM data - men der mangler kreditering. Jeg kan blandt > andet se det på by

Re: [Talk-dk] Sivegader

2014-01-05 Tråd Lars Thegler
Iflg de billeder man kan finde på Google Streetview, så er der et 'Gågade'-skilt, når man kommer fra Badstuestræde og vil ind på Vimmelskaftet. Jfr 'Bekendtgørelse om vejafmærkning' (https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=139507) er 'Gågade' (E49) og 'Opholds- og legeområde' (E51), som

Re: [Talk-dk] Sivegader

2014-01-03 Tråd Lars Thegler
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Living_street måske? /Lars On Friday, January 3, 2014, Uffe Kousgaard wrote: > Hvad er den rigtige tagging af sivegader? > > Dvs. gader med tilladt biltrafik, men i langsomt tempo og alle deles om > kørebønen - også gående og cyklister. > > mvh > Uffe Kousgaard

Re: [Talk-dk] Advarsel

2013-10-16 Tråd Lars Thegler
2013/10/16 Carsten Nielsen : > Jeg synes måske at det hører med til synspunktet at der ikke er enighed om > dette og at det også diskuteres på den internationale liste. > f.eks her > https://lists.openstreetmap.org/pipermail/newbies/2013-October/007450.html Udfra det citerede, så *er* der da enigh

Re: [Talk-dk] Fugro luftfotos på sydfyn, vest for Svendborg

2013-01-10 Tråd Lars Thegler
2013/1/10 Peter Brodersen : > Jeg er ved at smide nogle få filer op til at teste med i JOSM, og > indtil videre ser det fint ud. Der er stadigvæk lige det med > pladsen... hele datasættet fylder omtrent en terabyte. Du optjener bare *så* meget karma ved det her :) /Lars _

Re: [Talk-dk] Microsoft Bing Maps har opdateret nogle nye steder i Danmark

2012-08-22 Tråd Lars Thegler
En del mappere sætter source=* på changesettet, og ikke på den enkelte way. Fx hvis en noget oprindeligt er tegnet efter Landsat, og senere rettet ind efter Fugro. Så det er bestemt ikke trivielt. /Lars 2012/8/22 Jonas Häggqvist : > On 22-08-2012 19:17, Morten Siebuhr wrote: > >> Er det evt. muli

Re: [Talk-dk] Manglende postnumre

2012-07-20 Tråd Lars Thegler
2012/7/19 Jørgen Elgaard Larsen : > Jeg kunne naturligvis sætte et postnummer på, men normalt anbefaler vi > jo at lave POI og adressepunkt ligge hver for sig. Så er det ikke mere > korrekt at slette adresse-taggene fra POI'en? Jeg tror det fortsat giver rigtig god mening at have addresse-oplysnin

Re: [Talk-dk] åbne offentlige datalicens + osm

2012-06-29 Tråd Lars Thegler
2012/6/28 Morten Kjeldgaard : > den "attribution" side på Wiki'en Michael henviser til er ikke-eksisterende. Bare fjern det overskydende punktum: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Attribution /Lars ___ Talk-dk mailing list Talk-dk@openstreetmap.org h

Re: [Talk-dk] renderings fejl?

2012-03-28 Tråd Lars Thegler
2012/3/28 Joris Kofman : > Jeg har > således tagget jeg ved ikke hvor mange indkørsler med vejnavn for at > adresserne ikke længere skulle figurere i missing streets databasen. Du lægger tags i databasen, for at et bestemt kvalitetssikringsværktøj ikke skal rapportere noget som en fejl. Det lyder

Re: [Talk-dk] renderings fejl?

2012-03-27 Tråd Lars Thegler
2012/3/27 Ole Nielsen : > Er det nødvendigt at tagge de indkørsler med access=private? Og nu vi er igang, er det så nødvendigt at tagge indkørsler med name=* ? En indkørsel behøver ikke andre tags end highway=service og service=driveway, efter min mening. /Lars __

Re: [Talk-dk] renderings fejl?

2012-03-27 Tråd Lars Thegler
Ja, det ser lidt sjovt ud. Jeg tror 'prikken' er den sidste del af 'stiplingen' af indkørslen. Prøv evt at vende retningen af indkørslen, så den starter ude på vejen, så gætter jeg på at stiplingen starter med en streg istedet. Men det hører klart under 'mapping for the renderer'-kategorien :) /L

Re: [Talk-dk] sløvt osm

2012-03-19 Tråd Lars Thegler
Lyder som netværks-bøvl, nok ikke noget med serveren at gøre. Jeg ser avg 1,9 ms til sjobo.tile.openstreetmap.org fra en boks inde i Telia DK's net, og 8 ms fra en Telenor ADSL. /Lars On Mon, Mar 19, 2012 at 11:50 AM, Uffe Kousgaard wrote: > sjobo.tile.openstreepmap.org: > 24-26 ms og TTL=52. >

Re: [Talk-dk] skov der ikke er skov

2012-03-16 Tråd Lars Thegler
Krat er 'scrub': http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Scrub /Lars 2012/3/16 Esbern Snare : > Hvordan tagges f.eks. en sø der er omgivet af krat, f,eks, en mark, > hvorpå der er en sø og rundt om søen er der træer, krat og f.eks > brombærkrat > > Det bedste jeg kan finde på er > > landuse=forest > >

Re: [Talk-dk] no_entry restriction?

2012-03-12 Tråd Lars Thegler
Som du beskriver det, er en relation med 'restriction=no_entry' det korrekte. At JOSM plugin'et ikke kender det, tror jeg ikke du skal lade dig forvirre af. /Lars 2012/3/12 Emil Tin : > hej, > > vi er i gang med at gennemgå ensretning for københavn. ud over normal > ensretning er der en del sted

Re: [Talk-dk] Sammendrag af Talk-dk, Vol 35, Udgave 2

2012-03-04 Tråd Lars Thegler
2012/3/4 Mogens Petersen : > Hvad er forskellen mellem farmland og field? http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:landuse%3Dfield siger: "Although this landuse is rendered by Mapnik, it is not an officially recognised OpenStreetMap tag. Please use landuse=farmland instead." /Lars __

Re: [Talk-dk] Sammendrag af Talk-dk, Vol 35, Udgave 2

2012-03-04 Tråd Lars Thegler
2012/3/4 Carsten Nielsen : > At nogen ikke kan lide den brune farve [...] Please do not feed the trolls. /Lars ___ Talk-dk mailing list Talk-dk@openstreetmap.org http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-dk

Re: [Talk-dk] Kommunegrænser

2012-02-24 Tråd Lars Thegler
Lige dén tråd er nok ikke vores 'finest hour'. Men ellers er al det centrale info her: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Da:Permissions /Lars 2012/2/24 Thomas Bredøl : > Hej Rune > > Der har lige kørt en diskussion på listen her om dette: > http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-dk/2012-F

Re: [Talk-dk] Tagning af huse

2012-02-08 Tråd Lars Thegler
Til JOSM er der en plugin[1], der gør det lidt nemmere. I Potlatch er der ingen genvej, så vidt jeg ved. /Lars [1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/JOSM/Plugins/BuildingsTools 2012/2/8 Mogens Petersen : > Hej > > Findes der en god/nem metode til indtegning af mange huse, eller er det kun > via

Re: [Talk-dk] Mere infomation vedr. Night of the Living Maps hos Magenta

2012-02-05 Tråd Lars Thegler
Stevns er godt. Der er rigtigt gode luftfotos, og vejmidter. Til gengæld er alle bygninger der allerede, så det bliver vist mest 'landuse' og den slags, vi kan arbejde med. Men jeg glæder mig :) /Lars 2012/2/5 Soren Johannessen : > Hej alle > > Jeg har skrevet lidt mere information vedr. Night of

Re: [Talk-dk] Concerning plugins to JOSM

2012-02-03 Tråd Lars Thegler
On Fri, Feb 3, 2012 at 1:24 PM, Hedda Nilsson Orviste wrote: > Can´t find the plugin mirrored_download I version 4487 Josm. Shall I update > to be able to find it? Du kan prøve at opdatere din plugin-liste (nederst, 'Download list'). /Lars ___ Talk-dk

Re: [Talk-dk] Invitation til Night of the Living Maps hos Magenta

2012-02-03 Tråd Lars Thegler
Flot init'iv. Er der noget info om hvordan tilmeldingen går? Hvis der stadig er plads, kunne man måske overveje om der var andre kanaler, man kunne sende ud på? /Lars On Mon, Jan 30, 2012 at 8:49 PM, leif wrote: > Tilmelding til Night of the Living Maps > > https://docs.google.com/spreadsheet/vi

[Talk-dk] Night of the living maps - i Denmark?

2012-01-29 Tråd Lars Thegler
Jeg fik en mail fra Matthias Meißer (dig...@arcor.de), som han bad mig oversætte til dansk, og sende på talk-dk@. Jeg kan se at Søren Johannesen også har skrevet om det: http://www.microformats.dk/2012/01/28/kortlæg-til-du-segner-indbydelse-til-globalt-mapathon-7-februar-2012/ /Lars == Night of

Re: [Talk-dk] redigere osm fra iPad?

2012-01-10 Tråd Lars Thegler
Der er en side i OSM wiki'en, hvor al (?) kendt viden om emnet er samlet: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Apple_iOS /Lars 2012/1/10 Emil Tin : > > synes det ser ret tyndt ud med muligheder for at rette i osm fra en ipad - er > der nogle der kender apps eller websider der kan bruges? > (potla

Re: [Talk-dk] Anbefalede hastighedsbegrænsninger?

2012-01-02 Tråd Lars Thegler
Vi havde denne diskussion tilbage i april [1]. De blå skilte bør ikke lægges til grund for maxspeed=*, men der kom ingen afklaring på hvordan man så registrerer anbefalet hastighed. /Lars [1] http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-dk/2011-April/001439.html ff 2012/1/2 Morten Kjeldgaard :

Re: [Talk-dk] vejnettet i OSM

2011-12-22 Tråd Lars Thegler
2011/12/22 Uffe Kousgaard > http://www.openstreetmap.org/?**lat=57.27018&lon=9.62306&zoom=**15 > Så springer vi til vest for Fårup Sommerland. Her vil man bemærke, at > Bredbjergvej midt på kortet er tegnet som en "track", hvilket je

Re: [Talk-dk] Amagerbanken -> BankNordic

2011-12-20 Tråd Lars Thegler
Bare for fuldstændighedens skyld - banken hedder 'BankNordik'. Se evt http://www.banknordik.dk /Lars 2011/12/20 Claus Hindsgaul > Hej Alle, > > Alle Amagerbankens filialer har for nogen tid siden skiftet navn til > BankNordi. > Derfor bør alle amenity=bank med name=Amagerbanken omdøbes til > na

Re: [Talk-dk] hvordan er adressepunkterne kommet ind i OSM?

2011-12-01 Tråd Lars Thegler
Der findes en 'gruppe' på http://digitaliser.dk/group/847257 hvor man kan spørge om den slags, og være rimelig sikker på et autoriseret svar. /Lars 2011/12/1 Martin : > Importeres der andre data end adresser mm. fra BBR fra siden > http://geo.oiorest.dk/ ? > > På deres hjemmeside stod der i sidst

Re: [Talk-dk] relationer og opdeling af ways?

2011-11-22 Tråd Lars Thegler
2011/11/22 Hedda Nilsson Orviste : > Jeg har fundet disse to eksempler; Kartoffelrækkerne i København, og > Nokiabron, Teglholmen, København. > > De er begge taggede; access = PRIVATE. Kartoffelrækkerne er derudover delt > ind i flere segmenter henholdsvis; RESIDENTIAL, respektive PEDESTRIAN STRE

Re: [Talk-dk] Opdateret DA:Map features

2011-11-01 Tråd Lars Thegler
2011/11/2 Sonny Andersen : > Din redigering er OK med en undtagelse: Jeg synes, at "spor" er absolut > misvisende i denne sammenhæng, men iflg. min gamle Oxford Dictionary, så kan > "track" også betyde "path or rough road made by persons/animals", så vi kan > roligt kalde det vej. > - i overskrifte

Re: [Talk-dk] Opdateret DA:Map features

2011-11-01 Tråd Lars Thegler
2011/11/1 Niels Elgaard Larsen : > Den 01-11-2011 10:22, Jens Winbladh skrev: >> Hej >> >> Grusvejs afsnittet ser fint ud. >> >> Det er dog altid en diskussion om en vej skal klassificeres som track >> eller unclassified. Når man se grusveje der fungere som større veje, >> typisk på landet. > > > J

Re: [Talk-dk] Workshop: Software til udveksling af data mellem offentlige myndigheder og OpenStreetMap?

2011-10-04 Tråd Lars Thegler
2011/10/4 Emil Tin : > ud over it- og telestyrelsen deltager odense, køge og københavn kommune. Det kunne jo være interessant om der var deltagelse fra nogen af de kommuner, der allerede har lidt erfaring med OSM, fx Stevns, Kolding eller Haderslev. /Lars

Re: [Talk-dk] Gammel/Gamle osv.

2011-09-23 Tråd Lars Thegler
2011/9/22 Niels Elgaard Larsen : >> En anden ting er, at jeg har bemærket blandt i de allerede foretagne >> rettelser, at "N Navnensvej" er blevet rettet til "N. Navnsens Vej". Det >> mener jeg ikke nødvendigvis er korrekt. Jeg ved godt jeg gentager mig selv, men det tåler tydeligvis gentagelse:

Re: [Talk-dk] Korrektioner af vejnavne - sankt sanct

2011-09-14 Tråd Lars Thegler
2011/9/14 Soren Johannessen : >> Men vejnavne bør ikke indeholde forkortelser - med mindre forkortelsen >> bliver udtalt (som fx DBU-Allé eller H.C. Andersens Vej). Det er både DS's >> og OSM's holdning. Så det er en fejl på lige fod med det manglende punktum. >> Jeg mener ikke vi kommer udenom det

Re: [Talk-dk] Prestige mapping: Gørløse omfartsvej, første etape af Frederikssundmotorvejen i østgående retning

2011-08-22 Tråd Lars Thegler
2011/8/22 Ivar Madsen : > Jeg har navngivet den, som der står på vejskiltet, er det > korrekt, eller skal det helst hives ud af en database, ved en automatisk > kørsel? Super, du har gjort det lige efter bogen [1]. /Lars [1] "[Y]ou should always enter the full name as it appears on the street na

Re: [Talk-dk] [OpenStreetMap] Gadenavne i Lyngby

2011-07-27 Tråd Lars Thegler
2011/7/27 Jarl Friis : >> Men fejlen skyldes forkerte vejnavne i OSAK-data > > Det var lidt af en påstand, har det danske OSM-miljø fået denne besked > fra en officiel kanal fra KMS (Kort- og Matrikkelstyrelsen)? Eller er > det blot din holdning til situationen? Jeg skulle nok ikke have brugt bete

Re: [Talk-dk] Vejnavne - slut med OSAK-opdateringer af adresser

2011-07-10 Tråd Lars Thegler
2011/7/9 Ole Laursen : > Jeg synes under alle omstændigheder at du burde gøre noget ved det > script så det kan finde ud af at flette ændringer ind, så længe det Som udgangspunkt er sætninger, der starter med "Jeg synes du skal gøre ..." ubrugelige i åbne projekter, baseret på frivilligt arbejde.

[Talk-dk] source:maxspeed=* i 40 km zone ?

2011-04-21 Tråd Lars Thegler
Hej allesammen, I forlængelse af snakken om source:maxspeed=*, så er jeg kommet lidt i tvivl: hvordan tagger vi områder, hvor der kun skiltes f.eks. "40 zone" ved indkørselen til området (http://dl.dropbox.com/u/8034339/40zone.jpg) ? Det er vel ikke strengt korrekt at bruge source:maxspeed=sign h

Re: [Talk-dk] De nye tal - Folketal i danske byer pr. 1. januar efter byer og tid

2011-04-13 Tråd Lars Thegler
2011/4/13 Morten Kjeldgaard : > HASC koderne er ganske vist ikke officielle, men bagmanden for > staoids.com Gwillim Law har gjort et imponerende stort stykke arbejde > for at systematisere administrative enheder i verdens lande, en > systematik som passer fint til OSM. Det lyder interessant, og d

Re: [Talk-dk] Jeg vil godt lige slå et slag for

2011-04-08 Tråd Lars Thegler
2011/4/8 Lars Thegler : >> On 08-04-2011 10:16, Esbern Snare wrote: >>> Da jeg kan se at der hele tiden kommer nye mappere til (især efter vi >>> har fået Fugro) hvilket jo er rigtigt rigtigt dejligt, vil jeg godt >>> lige slå et slag for et par links der kan hjæ

Re: [Talk-dk] Jeg vil godt lige slå et slag for

2011-04-08 Tråd Lars Thegler
> On 08-04-2011 10:16, Esbern Snare wrote: >> Da jeg kan se at der hele tiden kommer nye mappere til (især efter vi >> har fået Fugro) hvilket jo er rigtigt rigtigt dejligt, vil jeg godt >> lige slå et slag for et par links der kan hjælpe med at kvalitets >> forbedre dataene Måske er der basis for

Re: [Talk-dk] Hastighedsgrænser og oplysningstavler

2011-04-06 Tråd Lars Thegler
2011/4/6 Pelle Rosenbeck Gøeg : > Hej, > > 2011/4/6 Morten Kjeldgaard >> >> Det er en god ide at benytte source:maxspeed taggen, som vi i forvejen >> benytter til at fortælle hvorfra hastighedsbegrænsningen stammer. >> >> Jeg synes dog, vi skal prefikse med "DK:" for at angive at taggen er sat >>

Re: [Talk-dk] Geodata og ortofotos fra Stevns Kommune

2011-03-25 Tråd Lars Thegler
2011/3/25 Jens Winbladh : > Importen af Bygningsdata - Jeg kan se at bygningerne ligger forskudt fra > baggrundskortet (Fugro) > Er dette en import fejl (projektion?) eller er det luftfoto fejl? Jeg gætter på lidt dårlig registrering af Fugro-billederne. Der er også ofte lidt mismatch hvor to bill

Re: [Talk-dk] Lidt statistik

2011-03-01 Tråd Lars Thegler
2011/2/28 Ole Nielsen : > Hvis der bare står 'Gl' eller 'Ndr' på > navneskiltet, ja så er det nok det officielle navn. Det er et godt udgangspunkt, men bestemt ikke givet. Jeg bor på Gammelmosevej i Bagsværd. Èt sted står der to vejskilte, med tre meters mellemrum, hvor vejen kaldes henholdsvis 'G

Re: [Talk-dk] Local meetups in Denmark?

2011-02-28 Tråd Lars Thegler
2011/2/26 Matthias Meißer : > I gues some of you might notice that I created a map of local user groups > http://usergroups.openstreetmap.de > using a bot crawling templates out of the wikipages > http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Template:User_group Good work! > I already tried to get in contac

Re: [Talk-dk] Changeset kommentarer...

2011-02-24 Tråd Lars Thegler
Helt enig med Morten, og jeg erklærer mig skyldig. Faktisk skriver jeg software til dagligt, og bliver herreirriteret når min kolleger ikke dokumenterer deres rettelser som Morten netop fremhæver, så jeg har intet forsvar når jeg selv gør præcis det samme i OSM regi. Jeg lover hermed bod og bedring

Re: [Talk-dk] hvordan ser man vejhistorie i Potlatch2 ?

2011-01-14 Tråd Lars Thegler
On Fri, Jan 14, 2011 at 12:33 AM, Jesper F wrote: > hvordan ser man vejhistorie i Potlatch2 ? altså hvem der har > oprettet/rettet hvornår. > Kort svar: det kan man ikke. Lidt længere svar, se http://help.openstreetmap.org/questions/1740/where-can-i-see-the-history-of-a-way-node-in-potlatch-2 /

Re: [Talk-dk] Aftale om ortofotos for Danmark - work in progress

2011-01-07 Tråd Lars Thegler
2011/1/7 Morten Kjeldgaard : > > On 06/01/2011, at 20.03, Lars Christensen wrote: > >> det ser rigtigt godt ud, og jeg tror på at der kommer til at ske et kvante >> spring i kortlægningen af lille danmark nu, takket være jeres indsats > > For en ordens skyld lad mig lige påpege, at "et kvantespring

Re: [Talk-dk] Kildeangivelse med fugro fotos?

2011-01-03 Tråd Lars Thegler
On Mon, Jan 3, 2011 at 11:09 PM, Anders Lund wrote: > Med luftfotos kan man rette kystlinier, fristende tidsfordriv for mig! Men så > bør jeg vel ændre "source" tagget, er det Ok hvis jeg angiver > "source=Fugro2005 areal photos"? Eller er der en bedre tekst? Ja, der bør altid angives hvordan dat

Re: [Talk-dk] Mastedatabase, af interesse?

2010-12-29 Tråd Lars Thegler
2010/12/29 Lars Thegler : > Navnet 'mastedatabasen' er lidt misvisende. Det er kun 'positioner', > bestemt ikke allesammen 'master'. Oftest er de placeret på hus tage, > husmure, skorstene, etc. Så vi skal passe på med auto-tagging. Men når det er sagt, så s

Re: [Talk-dk] Mastedatabase, af interesse?

2010-12-29 Tråd Lars Thegler
Navnet 'mastedatabasen' er lidt misvisende. Det er kun 'positioner', bestemt ikke allesammen 'master'. Oftest er de placeret på hus tage, husmure, skorstene, etc. Så vi skal passe på med auto-tagging. /Lars 2010/12/29 Jens Winbladh : > Hej > Jeg tænker at det ville være en super fin ting at kører

Re: [Talk-dk] Regionsgrænser dukker op

2010-12-13 Tråd Lars Thegler
2010/12/13 Ole Nielsen : > Nogen der aner, hvor denne bruger http://www.openstreetmap.org/user/sprok > har sine data fra? Man kan sende en besked til ham inde på osm.org - har du prøvet det? Men ja - der mangler klart en source: angivelse. Regionsgrænserne er vist iøvrigt del af DAGI datasættet,

Re: [Talk-dk] Aftale om ortofotos for Danmark - work in progress

2010-11-24 Tråd Lars Thegler
2010/11/24 Peter Brodersen : > rasher og jeg har i øvrigt banket en hurtig fortegnelse sammen over > hvor, der er dækning for Bing-kortene i Danmark: > http://www.openstreetmap.org/?relation=1284621 I er for seje! Findes der iøvrigt tilsvarende over Yahoo's dækning? /Lars __