On Thu, Mar 12, 2009 at 9:49 PM, David Lynch djly...@gmail.com wrote:
On Thu, Mar 12, 2009 at 12:36, Russ Nelson r...@cloudmade.com wrote:
No one has been able to refute my claim that if someone would enter it
by hand, it belongs in OSM regardless of its source. And if it comes
from surveyed
On Thu, 12 Mar 2009 16:00:19 +, Grant Slater
openstreet...@firefishy.com wrote:
Dear all
The API downtime scheduled for the 0.6 API transition has been postponed
due to delays acquiring the new database server.
The re-scheduled API downtime for the 0.6 API upgrade is now the weekend
From today's Good Morning Silicon Valley newsletter:
Q U O T E D
I'm not against the technology; it's fantastic. But we're in an evolving world
and we have to change our course as it changes. I'm all for online mapping, but
knowing where the air ducts are in an air shaft is not necessary
On Friday 13 March 2009 13:53:05 Mike Collinson wrote:
California Assemblyman Joel Anderson, sponsor of a bill that would
require online mapping services using satellite imagery to blur the details
of schools, places of worship, government buildings, and medical facilities
to prevent
On Fri, Mar 13, 2009 at 8:23 AM, Mike Collinson m...@ayeltd.biz wrote:
Q U O T E D
I'm not against the technology; it's fantastic. But we're in an evolving
world and we have to change our course as it changes. I'm all for online
mapping, but knowing where the air ducts are in an air
At 06:36 PM 12/03/2009, Russ Nelson wrote:
On Mar 12, 2009, at 7:43 AM, Ted Mielczarek wrote:
. However, I reject the idea that there is any data that belongs in
OSM that makes no sense to edit. If you can't edit it, then by
definition it shouldn't be in a wiki-style map.
No one has been
Right now you can get a static dump + image dump and produce a fully
working copy of a Wikimedia wiki. If all the maps relied on map tiles
hosted somewhere else that would break a lot of things for the static
dump content wise.
I would have to learn more about how these static dumps are
All your ducts are belong to us.
On Fri, Mar 13, 2009 at 10:27 AM, OJ W ojwli...@googlemail.com wrote:
On Fri, Mar 13, 2009 at 8:23 AM, Mike Collinson m...@ayeltd.biz wrote:
Q U O T E D
I'm not against the technology; it's fantastic. But we're in an evolving
world and we have to change
On Fri, Mar 13, 2009 at 10:27 AM, OJ W
May I suggest a new tag:
landuse=blur
Pieren
___
talk mailing list
talk@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk
That's ridiculous. The solution is obvious: if a way or point is tagged as
amenity=school, etc, then the database will automatically add noise to the
coordinates:
lat = lat + 0.001 * random(1000)
Regards,
Juan Lucas
On Fri, Mar 13, 2009 at 10:27 AM, OJ
California Assemblyman Joel Anderson, sponsor of a bill that would
require online mapping services using satellite imagery to blur the
details of schools, places of worship, government buildings, and medical
facilities to prevent terrorists from using them for planning purposes.
Well I've
On Fri, 13 Mar 2009 12:28:40 +0100, Juan Lucas Dominguez Rubio
jldoming...@prodevelop.es wrote:
That's ridiculous. The solution is obvious: if a way or point is tagged
as
amenity=school, etc, then the database will automatically add noise to
the
coordinates:
lat = lat + 0.001 * random(1000)
On Fri, 13 Mar 2009 11:59:33 -
Ed Loach e...@loach.me.uk wrote:
Is it me, or is blurring out the bits you don’t want to be targets
just going to highlight where they are?
I'm not sure that blurring is what would happen, simply not showing the
data would be what happens. But you're
Ed Loach = evil genius
On Fri, Mar 13, 2009 at 12:59 PM, Ed Loach e...@loach.me.uk wrote:
Is it me, or is blurring out the bits you don’t want to be targets just
going to highlight where they are?
Ed
___
talk mailing list
On Mar 13, 2009, at 4:23 AM, Mike Collinson wrote:
California Assemblyman Joel Anderson, sponsor of a bill that would
require online mapping services using satellite imagery to blur the
details of schools, places of worship, government buildings, and
medical facilities to prevent
but:
lat = lat + 0.001 * random(1000)
might encourage the use of cluster bombs, carpet bombing and other
weapons of mass destruction.
Better to give the exact co-ordinates of the air duct - so as to
reduce collateral damage.
:-)
PY
___
talk
I'm not sure that blurring is what would happen, simply not showing the
data would be what happens. But you're right, by having a blank or
blurred section of an otherwise detailed map just shows that there is
something of interest there.
Well, even if that stupid law would get to reality, it
I have put the legal review we have received for the current license draft
on the wiki. I have organised it so that we can comment and discuss the
issues after each of the points on the wiki page if appropriate. I can't say
that have understood all the points raised yet and their possible
Pieren Pieren wrote:
May I suggest a new tag:
landuse=blur
Superb. I've been wanting a tag like that for a while. I have now used it
for the first time, in a location not that far from where I live:
http://www.openstreetmap.org/edit?lat=51.90063lon=-1.62397zoom=15way=32060656
(warning - very
Not to worry. I've fixed his bill for him.
http://bit.ly/CwdwO
___
talk mailing list
talk@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk
And yet, the exact opposite is required, for certain locations in California.
Megan's Law http://www.meganslaw.ca.gov/
Specific home addresses are displayed on more than 33,500 offenders
in the California communities; as to these persons, the site displays
the last registered address reported by
On Fri, Mar 13, 2009 at 2:51 PM, Richard Fairhurst rich...@systemed.net wrote:
Pieren Pieren wrote:
May I suggest a new tag:
landuse=blur
Superb. I've been wanting a tag like that for a while. I have now used it
for the first time, in a location not that far from where I live:
Arf, no !
On Fri, Mar 13, 2009 at 1:44 PM, Peter Miller peter.mil...@itoworld.com wrote:
I have put the legal review we have received for the current license draft
on the wiki. I have organised it so that we can comment and discuss the
issues after each of the points on the wiki page if appropriate. I
On Fri, 13 Mar 2009 15:35:30 +0100, Pieren pier...@gmail.com wrote:
On Fri, Mar 13, 2009 at 2:51 PM, Richard Fairhurst rich...@systemed.net
wrote:
Pieren Pieren wrote:
May I suggest a new tag:
landuse=blur
Superb. I've been wanting a tag like that for a while. I have now used
it
for the
2009/3/3 Roman Neumüller r.neumul...@gmail.com
On Tue, 03 Mar 2009 07:41:38 +0200, talk-requ...@openstreetmap.org
wrote:
Something that's come up a few times in chatting to people is the
front page design of the website and how it's been pretty static for a
long time. That's pretty cool
Hi,
Ed Loach wrote:
Does Mapnik use some shape files somewhere to mark the extent of towns on the
map at zoom level 10?
Yes, Mapnik uses a set of shape files (world_boundaries) which contain
OSM-derived coastlines and VMAP0-derived (I believe) grey spots for
built-up areas.
Bye
Frederik
-Original Message-
From: talk-boun...@openstreetmap.org [mailto:talk-
boun...@openstreetmap.org] On Behalf Of marcus.wolsc...@googlemail.com
Sent: Friday, March 13, 2009 10:49 AM
To: Pieren
Cc: talk@openstreetmap.org
Subject: Re: [OSM-talk] California bill to limit detail on online
I'm not sure if this has on-line video has been mentioned yet on the list:
Tim Berners-Lee: The next Web of open, linked data
http://www.ted.com/index.php/talks/tim_berners_lee_on_the_next_web.html
A relaxing antithesis to the current grand licensing debate but still very
relevant as this is
2009/3/13 Mike Collinson m...@ayeltd.biz:
I'm not sure if this has on-line video has been mentioned yet on the list:
Tim Berners-Lee: The next Web of open, linked data
http://www.ted.com/index.php/talks/tim_berners_lee_on_the_next_web.html
A relaxing antithesis to the current grand
On 13 Mar 2009, at 17:02, Mike Collinson wrote:
I'm not sure if this has on-line video has been mentioned yet on
the list:
Tim Berners-Lee: The next Web of open, linked data
http://www.ted.com/index.php/talks/
tim_berners_lee_on_the_next_web.html
A relaxing antithesis to the current
I am working on addressing my neighborhood, and many of the buildings
have multiple addresses. For example, in my building, each apartment
has its own address. I am not sure how to label this. I have read
through the past threads as well as the proposed feature:
On 09/03/09 18:25, Russ Nelson wrote:
Earlier, I proposed that certain datasets should be immutable; whether
by policy or mechanism as needed. I propose importing the NYS DEC
Lands as an immutable set of data. If you read this exchange with
Robert Morrell, you can see why they feel
On Mon, Mar 09, 2009 at 02:25:24PM -0400, Russ Nelson wrote:
Earlier, I proposed that certain datasets should be immutable; whether
by policy or mechanism as needed. I propose importing the NYS DEC
Lands as an immutable set of data. If you read this exchange with
Robert Morrell, you
On Fri, 2009-03-13 at 16:01 +0100, Frederik Ramm wrote:
Hi,
Ed Loach wrote:
Does Mapnik use some shape files somewhere to mark the extent of towns on
the map at zoom level 10?
Yes, Mapnik uses a set of shape files (world_boundaries) which contain
OSM-derived coastlines and
Sarah,
you could use (or adapt) the Karlsruhe Schema:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Karlsruhe_Schema
As I understand it you make a node _next_ to the way that is the
street to show which side of the street it is and tag it with:
addr:housenumber = 1939
or if there are multiple apartments
On 13 Mar 2009 at 14:00 MP singular...@gmail.com wrote
about Re: [OSM-talk] California bill to l[...]
The more sensible option would be [...] not have a blank bit
but label it as something as innocuous as possible.
Or do not label it at all - there are many maps with unnamed buildings
and
2009/3/13 Richard Fairhurst rich...@systemed.net:
Pieren Pieren wrote:
May I suggest a new tag:
landuse=blur
Superb. I've been wanting a tag like that for a while. I have now used it
for the first time, in a location not that far from where I live:
maning sambale wrote:
I've been experimenting with mapping coral reefs:
http://www.openstreetmap.org/?lat=8.8634lon=120.0689zoom=13layers=B000FTTT
The tag I used following what I have seen in others:
subsea=coral_reef
the reef also has a multipolygon relation:
Even Computer Weekly has managed to get it wrong this week:
http://www.computerweekly.com/Articles/2009/03/13/235269/web-almost-happened-by-accident-reveal-cern-experts.htm
Quoted from this article:
Collaborative data is another example of where linked open data can be used.
Berners-Lee says,
Sharing Data. Awesome :-)
And DBpedia, interesting.
http://www.ted.com/index.php/talks/tim_berners_lee_on_the_next_web.html
Anyway, that made my day. :)
Please help and fix up the charts, for each of the themes..
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/CanVec_OSM_Map_Features I think i have
about
Dames en heren,
Ik kijk zojuist even op de wiki aan de aanmeldingslijst voor de meeting
van a.s. zondag en moet constateren dat het nog niet storm loopt.
Inmiddels wordt er ook morgen om 16.00 uur nederlandse tijd een
telefonisch debat georganiseerd over de licentie. Zie:
Henk,
De aankondiging was mij ontgaan. Ik zie nu net, n.a.v. dit bericht, dat
het staat aangekondigt, op de OpenStreetMap-thuispagina, maar had het via
de maillijst niet meegekregen.
Lijkt me goed mogelijk dat anderen het ook nog niet hadden meegekregen.
Op Vr, maart 13, 2009 09:56 schreef Henk
Alle tools werken ondertussen prima en er wordt al druk gedownload.
Alleen is het nog niet gelukt om de regio Rotterdam gerenderd te krijgen
maar dat komt allemaal goed binnenkort.
Volgende grote stap is het aanbieden routeerbare Garmin kaarten voor
Noord en Zuid Amerika. Maar daarvoor heb
ter info
http://www.nu.nl/internet/1932071/mobiele-stadsgids-leidt-toerist-door-amsterdam.html
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl
Dus wie oe wie heeft er een kleine render farm in zijn kelder staan en een
dedicated fiber optic lijtje naar de AMSIX?
Alle tools werken ondertussen prima en er wordt al druk gedownload.
Alleen is het nog niet gelukt om de regio Rotterdam gerenderd te krijgen
maar dat komt allemaal goed
Jammer van google maps... zou mooi zijn als we ook zoiets kunnen maken :D
J2ME coders verenigd u.
--Roeland
ter info
http://www.nu.nl/internet/1932071/mobiele-stadsgids-leidt-toerist-door-amsterdam.html
___
Talk-nl mailing list
Roeland Douma wrote:
Dus wie oe wie heeft er een kleine render farm in zijn kelder staan en een
dedicated fiber optic lijtje naar de AMSIX?
Ik heb een idee :D Zullen we speedit...@home gaan doen ofzo?
Stefan
___
Talk-nl mailing list
Roeland Douma wrote:
Jammer van google maps... zou mooi zijn als we ook zoiets kunnen maken :D
J2ME coders verenigd u.
...de brandstapel is rechts van het kerkhof.
Stefan
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
pjuuk, j2me.. ;)
het regent vrijwilligers zie ik al
Op 13 maart 2009 13:40 heeft Stefan de Konink ste...@konink.de het
volgende geschreven:
Roeland Douma wrote:
Jammer van google maps... zou mooi zijn als we ook zoiets kunnen maken :D
J2ME coders verenigd u.
...de brandstapel is rechts van
Beste OSM'ers,
Wees welkom! Ook mensen die hun open dokumentformaten en open standaarden
gerelateerde projecten willen vertegenwoordigen.
Document Freedom Day zaterdag 21 maart Baarn
Op zaterdag 21 maart vindt van 12:00 - 17:00 uur in conferentiecentrum Het
Brandpunt in Baarn de Nederlandse
Hallo.
Am Donnerstag, 12. März 2009 schrieb Markus:
bullshit bingo
:) bb kannte ich noch nicht...
Warum glaube ich das nur. ;-)
Aber nicht alles was jemand nicht versteht ist inhaltslos.
Ich glaube nicht, dass hier jemand nicht versteht was du willst.
Die Sprache im Management ist
Hallo.
Am Donnerstag, 12. März 2009 schrieb Markus:
wir sollen also die gleichen Lernschlaufen drehen?
ähnlich langsam? nichts aus den Linux-Prozessen lernen?
Was sollten wir denn lernen?
Gruß, Bernd
--
Ist es nicht merkwürdig, daß jeden Tag genau soviel passiert, wie in die
Zeitung paßt?
Hallo.
Am Donnerstag, 12. März 2009 schrieb Sebastian Hohmann:
Und wie soll man die Daten einerseits vor einer 'feinlichen Übernahme'
durch böse Firmen schütze, wenn man andererseits die Quellenangabe
plötzlich weglassen oder ändern kann? Nach welchen Kriterien soll das
möglich sein?
Wie
Hallo.
Am Donnerstag, 12. März 2009 schrieb Tobias Wendorff:
Bernd Wurst schrieb:
Äh, ja. Aber was hat das miteinander zu tun?
Wir reden hier von der Attibution, die z.B. ein SWR bei einer der
Berichterstattung beigefügten Karte liefern müsste. Ich denke wir sind
uns einig, dass
Hallo.
Am Freitag, 13. März 2009 schrieb Philipp Klaus Krause:
Doch. Du tust die ganze Zeit so, als gäbe es nur eine SA-Lizenz in der
Welt. In Wirklichkeit macht eine SA-Lizenz OSM für die meisten freien
Projekte unbrauchbar. Ganz einfach aufgrund der Vielzahl von
SA-Lizenzen, die alle
Markus schrieb:
Markus schrieb:
Ich habe mal eine Exceltabelle gemacht - wo kann ich diese hochladen,
damit alle Interessierten damit arbeiten können?
Ich habe die Exceltabelle mal in Wikicode transformiert:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/de:Anzeige_von_Städten
Jetzt müsste
Nop schrieb:
Du brauchst ein Zertifikat, das von _Webstart_ standardmäßig als
Vertrauenswürdig eingestuft wird. Das hat nichts mit dem Browser zu tun.
Meines Wissen ist die einzige von Webstart akzeptierte CA mit
kostenlosen Lizenzen Thawte.
Genauer gesagt dieses Zertifikat hier:
Mein Gedanke währe ein Overlay wo man die POI's ein oder aus blenden kann.
Was gibt es sonst noch für Ideen und wer verwirklicht diese dann auch?
Schöne Grüße
Thomas
Wir haben so was schon realisiert. Zwar in dem Falle für eine Seekarte, das
Prinzip kann aber beliebig angewendet werden
Original-Nachricht
Datum: Thu, 12 Mar 2009 22:16:46 +0100
Von: Frederik Ramm frede...@remote.org
An: Openstreetmap allgemeines in Deutsch talk-de@openstreetmap.org
Betreff: Re: [Talk-de] Eine Frage aus Colorado, USA!
Oder einfach noch die 10 Jahre warten, bis OSM in das
On Thu, 12 Mar 2009, Ulf Lamping wrote:
Aktuell fängt man an da Sachen einzutragen und wenn man dann alles
eingetragen hat und meint fertig zu sein merkt man, öööp, falsches
Element ausgewählt.
Würde ich beides mal als Trac-Ticket eintragen. Ich habe nämlich
momentan gerade keine Idee, wie
Tobias Knerr wrote:
Wenn man die Mailinglisten so liest, hat man allerdings eher das Gefühl,
dass er jeden sachlichen Einwand als persönlichen Angriff auffasst und
statt der Beschäftigung mit konkreten Fragen lieber kilometerlange
hobbyphilosophische Abhandlungen über die Beziehungen zwischen
Bernd Wurst wrote:
Eine Share-Alike-Lizenz macht den Leuten Probleme, die einseitig damit Profit
machen wollen. Eine SA-Lizenz verwendet man genau dann, wenn man sagen will,
dass andere nicht darauf aufbauend etwas machen sollen, das nicht freigegeben
wird.
Das ist eine zu vereinfachende
On Thu, 12 Mar 2009, Nop wrote:
1. Welches Zertifikat hast Du genommen? Die Installation zeigt an:
...kann nicht von einer vertrauenswürdigen Quelle bestätigt werden.
Das ist wenig vertrauenserweckend.
Das kann man jederzeit ändern. Aber erst wenn alles vernünftig läuft.
Es gibt kostenlose
Tobias Wendorff wrote:
Philipp Klaus Krause schrieb:
Jemand übernimmt nun beispielsweise einen Ausschnitt aus FreeStreetMap
auf seine Website. Als Quellenangabe muß auf dieser Website nun aber
OpenStreetMap, nicht FreeStreetMap genannt werden. D.h. alle,s was auf
FreeStreetMap aufbaut,
Hallo.
Am Freitag, 13. März 2009 schrieb Martin Trautmann:
Bernd Wurst wrote:
Eine Share-Alike-Lizenz macht den Leuten Probleme, die einseitig damit
Profit machen wollen. Eine SA-Lizenz verwendet man genau dann, wenn man
sagen will, dass andere nicht darauf aufbauend etwas machen sollen,
hi !
es fehlte der richtige verweis auf die css-dateien.
gruß Jan :-)
Jan Tappenbeck schrieb:
Hi !
ich habe mich etwas intensiver mit dem Beispiel zum KOSMOS-Tileserver
beschäftigt und irgendwie bekomme ich keine Karte angezeigt. Pfade etc.
habe ich nochmals verglichen und Karten sind
Hallo.
Am Freitag, 13. März 2009 schrieb Bernd Wurst:
PD erlaubt auch kommerzielle
Verwendung, was für SA-Daten natürlich nicht passieren soll (wenn man
absichtlich eine SA-Liuzenz gewählt hat).
Bah, falsche Wortwahl.
Ich meine anstelle von kommerzielle Verwendung natürlich eine Verwendung
Hi,
ich stolpere immer wieder darueber das mein Garmin mich in Deutschland
mit dem Uhrzeigersinn durch den Kreisverkehr schicken will. Das liegt
einfach daran das diese Kreisverkehre falsch herum eingezeichnet sind
d.h. der way die falsche richtung hat. Diese korrigiere ich
typischerweise
Hi !
es gibt ja eine Vielzahl von Auswertekarten auf Basis von OSM die wir
für das Projekt erstellen.
Hat einer von Euch dazu schon einmal einen passenden Haftungsausschluss
formuliert - falls einer die Karten weiternutzt und daraus irgendwelche
falschen Rückschlüsse schließt.
Gruß Jan :-)
Original-Nachricht
Datum: Fri, 13 Mar 2009 00:04:59 +0100
Von: Ulf Lamping ulf.lamp...@googlemail.com
An: Openstreetmap allgemeines in Deutsch talk-de@openstreetmap.org
Betreff: Re: [Talk-de] Eine Frage aus Colorado, USA!
Markus, ich finde es inzwischend faszinierend wie
On Fri, 13 Mar 2009, qbert biker wrote:
Oder einfach noch die 10 Jahre warten, bis OSM in das Alter kommt, in
dem Linux sich auch bei Anfaengern durchgesetzt hat.
Das ist kein automatischer Prozess, den man abwarten kann.
Doch ist es. Nennt sich Evolution und der Prozess ist um vieles älter
On Fri, 13 Mar 2009, Bernd Wurst wrote:
Es geht drum, dass du die Menschen die was tun (Programierer) manipulieren
willst und ihnen einen Zwang (Dokumentation, Einsteigerfreundlichkeit)
aufdrücken willst, den die nicht zu leisten in der Lage sind.
Das alleine ist noch nichtmal speziell bei
Hallo Stefan,
ich hab's geahnt dass die Geografen/Kartografen sich das alles schon
erfolgreich überlegt haben und wir das Rad nicht nochmal neu erfinden
müssen:
für die Wichtigkeit eines Ortes
Ober- oder Mittelzentrum verwenden
http://de.wikipedia.org/wiki/Oberzentrum
Wenn Du mir das als
Original-Nachricht
Datum: Fri, 13 Mar 2009 10:07:08 +0100 (CET)
Von: Dirk Stöcker openstreet...@dstoecker.de
An: talk-de@openstreetmap.org
Betreff: Re: [Talk-de] Eine Frage aus Colorado, USA!
Doch ist es. Nennt sich Evolution und der Prozess ist um vieles älter als
alles
Hallo JOSM-Entwickler,
wäre es sehr aufwändig, Punkte die mit zwei oder mehr Linien verbunden sind,
hervorzuheben. Ggf. könnte es schon reichen, den Hohlraum in der Mitte
aufzufüllen.
Dann könnte man leichter erkennen, ob Linien verbunden sind oder sich nur
kreuzen bzw.
berühren.
Grüßle
On Fri, 13 Mar 2009 09:20:02 +0100, Florian Lohoff f...@rfc822.org wrote:
Hi,
ich stolpere immer wieder darueber das mein Garmin mich in Deutschland
mit dem Uhrzeigersinn durch den Kreisverkehr schicken will. Das liegt
einfach daran das diese Kreisverkehre falsch herum eingezeichnet sind
On Fri, Mar 13, 2009 at 10:34:14AM +0100, marcus.wolsc...@googlemail.com wrote:
Das musst du wohl selber machen.
Zunächst brauchst du dafür aber Polygone der Länger in denen
Linksverkehr
herscht.
Die Orientierung des Geschlossenen Polygons Kreisverkehr kriegst du über
das Kreuzprodukt
Am 13.03.09 schrieb Dirk Stöcker:
Nein. Zugriffsprobleme. Das Applet hat momentan kein Recht die Plugins zu
laden. Vielleicht findet sich jemand, der sich damit auskennt und behebt das.
Ich habe nur die bereits existierende Vorlage zum laufen gebracht.
ich kenn mit nicht mit Java Web Start
Moin !
ich habe gerade für MAXSPEED folgenden Eintrag für einen längeren Strang
gefunden:
50; 30; 50
Irre ich mich - aber das macht doch keinen Sinn !?!?!
gruß Jan :-)
___
Talk-de mailing list
Talk-de@openstreetmap.org
Am 12. März 2009 13:29 schrieb Markus liste12a4...@gmx.de:
Das Ergebnis sieht nett aus - meinen Wünschen entspricht es nicht.
Ich bin jetzt auch sehr verwirrt bezüglich der Innenhöfe von Haus 30
und Haus 47.
Mittlerweile zeigt Mapnik den Innenhof von Haus 47, aber nicht den von Haus 30.
Original-Nachricht
Datum: Fri, 13 Mar 2009 11:00:13 +0100
Von: Jonas Krückel (John07) o...@jonas-krueckel.de
An: Openstreetmap allgemeines in Deutsch talk-de@openstreetmap.org
CC: Openstreetmap allgemeines in Deutsch talk-de@openstreetmap.org
Betreff: Re: [Talk-de] Eine
On Fri, Mar 13, 2009 at 11:05:17AM +0100, Jan Tappenbeck wrote:
Moin !
ich habe gerade für MAXSPEED folgenden Eintrag für einen längeren Strang
gefunden:
50; 30; 50
Irre ich mich - aber das macht doch keinen Sinn !?!?!
Schreib mal den author an - hat sich vermutlich nicht getraut die
Am 13.03.2009 um 08:55 schrieb qbert biker qbe...@gmx.de:
Original-Nachricht
Datum: Thu, 12 Mar 2009 22:16:46 +0100
Von: Frederik Ramm frede...@remote.org
An: Openstreetmap allgemeines in Deutsch talk-de@openstreetmap.org
Betreff: Re: [Talk-de] Eine Frage aus Colorado,
On Fri, Mar 13, 2009 at 10:37:40AM +0100, Friedhelm Schmidt wrote:
Subject: [Talk-de] JOSM - Kreuzungen
Hallo JOSM-Entwickler,
wäre es sehr aufwändig, Punkte die mit zwei oder mehr Linien verbunden sind,
hervorzuheben. Ggf. könnte es schon reichen, den Hohlraum in der Mitte
aufzufüllen.
Hallo Bernd, hallo Dirk,
ich schätze Eure Arbeit sehr!
Die Arbeit aller Programmierer ist für OSM höchst wertvoll.
Ich will niemanden manipulieren.
Auch brauche ich keine Anerkennung (obwohl solche immer gut tut).
Ich versuche lediglich zu vermitteln, was ein neuer Benutzer braucht
und sich
Jan Tappenbeck schrieb:
Moin !
ich habe gerade für MAXSPEED folgenden Eintrag für einen längeren Strang
gefunden:
50; 30; 50
Irre ich mich - aber das macht doch keinen Sinn !?!?!
wie schaut das aus wenn für die verschiedenen Fahrstreifen, die sich auf
einer Fahrbahn befinden eine
Bernd Wurst be...@bwurst.org wrote:
Wo wir grade dabei sind, der Bereich um Winnenden (Stadt und Vororte)
könnte noch ein paar fleißige Mapper vertragen.
Also GPS in die Hand und losziehen, statt hier rumzudiskutieren :)
Das findest du jetzt wirklich einen passenden Kommentar dazu?
Ich
On Fri, 13 Mar 2009, Florian Lohoff wrote:
On Fri, Mar 13, 2009 at 11:05:17AM +0100, Jan Tappenbeck wrote:
Moin !
ich habe gerade für MAXSPEED folgenden Eintrag für einen längeren Strang
gefunden:
50; 30; 50
Irre ich mich - aber das macht doch keinen Sinn !?!?!
Schreib mal den author an -
On Fri, 13 Mar 2009, Fabian Schmidt wrote:
Nein. Zugriffsprobleme. Das Applet hat momentan kein Recht die Plugins zu
laden. Vielleicht findet sich jemand, der sich damit auskennt und behebt
das. Ich habe nur die bereits existierende Vorlage zum laufen gebracht.
ich kenn mit nicht mit Java
Rolf Bode-Meyer schrieb:
Ich bin jetzt auch sehr verwirrt bezüglich der Innenhöfe von Haus 30
und Haus 47. Mittlerweile zeigt Mapnik den Innenhof von Haus 47, aber
nicht den von Haus 30.
building=yes hatte ich vorgestern schonn mal entfernt weil das
blödsinnig und eigentlich
Frederik Ramm schrieb:
Hallo,
Fabian -Patzi- Patzke wrote:
Wirst du evtl. einen größeren Haufen zur FossGIS Konferenz mitbringen?
Dann könnte ich mir da welche abholen und man kann den Versnadweg
sparen. Natürlich nur wenn das für Dich auch einfacher ist :)
Ja, ich werde eine
On Fri, 13 Mar 2009 11:22:37 +0100, Thomas Reincke m...@thomas-reincke.de
wrote:
Jan Tappenbeck schrieb:
Moin !
ich habe gerade für MAXSPEED folgenden Eintrag für einen längeren
Strang
gefunden:
50; 30; 50
Irre ich mich - aber das macht doch keinen Sinn !?!?!
wie schaut das aus
Hallo.
Am Freitag, 13. März 2009 schrieb Sven Geggus:
Ich hatte mich gleich am Anfang gewundert, dass da angesichts der Datenlage
in dieser Stadt überhaupt OSM Material verwendet wurde. Musste wohl schnell
gehen.
Die Karte war statisch (also nur ein Bild) mit etwa diesem zoom:
Tobias Wendorff wrote:
Hatto von Hatzfeld schrieb:
Auf http://wiki.openstreetmap.org/wiki/DE:Map_Features steht zu
service=alley: Gasse, d.h. ein meist eher schmaler Weg, der zwischen
Häusern oder Grundstücken hinein- oder hindurchführt (kann auch eine
Sackgasse sein) und Zugang zu örtlichen
ich stolpere immer wieder darueber das mein Garmin mich in Deutschland
mit dem Uhrzeigersinn durch den Kreisverkehr schicken will. Das liegt
einfach daran das diese Kreisverkehre falsch herum eingezeichnet sind
d.h. der way die falsche richtung hat. Diese korrigiere ich
typischerweise
On Thu, 12 Mar 2009 15:22:04 +0100, Garry garr...@gmx.de wrote:
Du machst es Dir hier sehr einfach... Stell Dir einen Stop-and Go
Verkehr im Bereich der Ausfahrt vor.
Verwendest Du den Point of no return als Kriterium für die Ausfahrt
kann Dir das Navi auch noch
auf den letzten Metern eine
On Thu, 12 Mar 2009 19:12:27 +0100, Tobias Wendorff
tobias.wendo...@uni-dortmund.de wrote:
Frederik Ramm schrieb:
Ja, ich werde eine ausreichende Stückzahl mitbringen (trotz Bahnreise).
- Wo wir dabei sind, hat jemand, der zur FOSSGIS kommt, einen schoenen
grossen Bildschirm, auf dem wir
qbert biker schrieb:
Original-Nachricht
Datum: Fri, 13 Mar 2009 00:04:59 +0100
Von: Ulf Lamping ulf.lamp...@googlemail.com
An: Openstreetmap allgemeines in Deutsch talk-de@openstreetmap.org
Betreff: Re: [Talk-de] Eine Frage aus Colorado, USA!
Markus, ich finde es
Original-Nachricht
Datum: Fri, 13 Mar 2009 12:21:21 +0100
Von: Ulf Lamping ulf.lamp...@googlemail.com
An: Openstreetmap allgemeines in Deutsch talk-de@openstreetmap.org
Betreff: Re: [Talk-de] Eine Frage aus Colorado, USA!
Irgendwie tust du so, als ob es hier bestehende
On Fri, 13 Mar 2009 12:29:54 +0100, Michael Schulze
schulze.mich...@gmx.net wrote:
ich stolpere immer wieder darueber das mein Garmin mich in Deutschland
mit dem Uhrzeigersinn durch den Kreisverkehr schicken will. Das liegt
einfach daran das diese Kreisverkehre falsch herum eingezeichnet sind
1 - 100 di 293 matches
Mail list logo