U SKUPŠTINI SRBIJE BITKA OKO PREDSJEDNICE

Nataša Mićić žrtva srpskog muškog šovinizma

    Srbijanska vlast i opozicija sudarili su se juče svom žestinom u odbrani
i napadu na predsjednicu Skupštine Natašu Mićić, pokušavajući pred ponovno
uključenim TV kamerama, kojim je Srbija "ušla" u parlament, da dokažu da je
"najbolja" ili "najgora".
U već prepoznatljivom scenariju pred kraj burnog skupštinskog zasjedanja
koje odlučuje o smjeni Mićićeve, po inicijativi radikala, u sali se pojavio
i premijer Zoran Živković. I tada su dosovci imali svoju kanonadu - Mićić,
Čedomir Jovanović, s finalnim Živkovićem, da bi potom potpredsjednica
Skupštine Gordana Čomić, koja vodi zasjedanje, odzvonila kraj pokušavajući
da posljednji utisak među građanima Srbije bude premijerov govor odbrane
Mićićeve i DOS, a napada na opoziciju.
- Kasno im je i za to - prokomentarisali su neki stranački prvaci
napuštajući Skupštinu, a imajući u vidu da se o sudbini Mićićeve odlučuje
većinom glasova pristunih. U prevodu, već je "zapečaćena", Mićićeva odlazi
iz fotelje, jer je po optužbi radikala i ostale opozicije, ali i dijela DOS,
kršila Ustav, zakone i Poslovnik Skupštine i degradirala parlament. Radikali
su izračunali da ih je predsjedničin dvostruki aršin prema poslanicima i
kazne koje je izrekla njihovim poslanicima ostavilo "kraćim" za dva miliona
dinara.
Juče je bila interesantna debata pozicije. Tako je Jon Čižmaš iz Batićevog
DHSS Mićićevu nazvao "zlatnom damom Srbije", koja je zemlju uvela u
demokratiju i parlamentarizam i uporedio je sa Jovankom Orleankom, Indirom
Gandi i Margaret Tačer.
Zoran Anđelković iz SPS je ustvrdio da se u Skupštini vodi politička
rasprava o smjeni Mićićeve, ali da će konačni epilog biti na sudu i da to
predsjednica parlamenta ne može izbeći, jer je SPS podnio krivičnu prijavu
protiv nje. Na tvrdnju Stanka Kovačevića, poslanika DS, koji je u tu stranku
prebjegao iz Perišićevog PDS, da je "slučaj Mićić" u stvari produkt srpskog
muškog šovinizma, jer "naše muškarčine neće da priznaju da se na čelu
parlamenta našla sposobna žena", za govornicom su se našle radikalke.
Nataša Jovanović je pozvala predsjednicu Mićić da podnese ostavku i poštedi
javnost svog neznanja i autoritativnog ponašanja i podsjetila je na privatnu
tužbu koju je protiv nje podnijela. Ročište je zakazano za 17. novembar i
ako se Mićićeva dvaput ne odazove, treći put "dolazi marica po vas",
poručila je poslanik SRS predsjednici koja je u drugom redu sjedjela pored
Čede.
- Ja vas se ne plašim, ja se vas stidim i uopšte vaš sud me ovdje mnogo ne
interesuje, jer ja znam šta ste vi radili - uzvratila je Nataša Mićić za
skupštinskom govornicom, rekavši da se obraća "crveno-crnoj strani Srbije",
koja je manjina u državi. Tu koaliciju Mićićeva je optužila za potpunu
destrukciju tokom koje je bilo uništeno sve što je izgrađeno u doba Tita i
kralja. Šefovi ove koalicije su rasuti od Haga do Kazahstana, a u Srbiji su
sve pokrali - zaključila je Mićićeva.
- U vašem je interesu da se više ne javljate za riječ, da Srbija ne vidi
kakav ste predsjednik bili - replicirala joj je Verica Radeta iz SRS. Bitka
za Mićićevu i Vladu se nastavlja, po nekima do poslije predsjedničkih
izbora, koji su zakazani za 16. novembar, a Skupština će nastaviti
zasjedanje s prekidima, jer je odbijena inicijativa Dejana Mihajlova iz DSS
da radi pet dana u nedjelji.
Sjednica Skupštine Srbije se nastavlja danas.
M. NJEGUŠ

http://www.revijad.cg.yu/dan/