STRUJNA MAFIJA

Aleksandar Vučić: Hamović i Lazarević preko mreže svojih kumova kontrolisali svaki dinar u NIS-u i EPS-u

BEOGRAD - Anketni odbor za utvrđivanje činjenica o "Aferi struja" i takozvanoj energetskoj mafiji doneće u utorak zaključke o svom radu sa predlogom mera, koje će dalje razmatrati Skupština. Predsednik ovog odbora Aleksandar Vučić u razgovoru za Kurir objašnjava da je najveći uspeh Anketnog odbora u tome što su ljudi u Srbiji saznali šta se događalo prilikom trgovine strujom.

- Fascinantna je povezanost lica koja učestvuju u celom lancu, od kupovine nafte do prodaje električne energije. Da li će nadležni zbog utvrđenih činjenica pokrenuti krivičnu istragu ja to u ovom trenutku ne mogu da znam.

Konkretno, do kakvih je zaključaka došao Anketni odbor?
- Evo, daću vam primer kako sve to izgleda. Ministar za rudarstvo i energetiku Goran Novaković postavi svog prijatelja Dimitrija Vukčevića za svog zamenika. Onda raspiše konkurs i Vukčević postaje generalni direktor Naftne industrije Srbije. Istovremeno, na mesto generalnog direktora EPS-a postavlja svog drugog prijatelja Ljubomira Gerića.

Zatim Vojin Lazarević, inače ministrov kum, prosledi dopis da želi da se izvrši uslužna predaja mazuta preko Vesne Marjanović, pomoćnika generalnog direktora Jugopetrola. Ona šalje dopis Vukčeviću, ovaj daje saglasnost, dobija se električna energija, to opet ide preko Gerića... U sve to su upletena i još dva ministrova kuma - izvesni Nikodinović, zadužen za spoljnu trgovinu u NIS-u, i Željko Petrović, zadužen za finansije. E, sad vi gledajte do kakvih je tu sukoba interesa dolazilo.

Šta se krije iza "Mobtela"?

- Ne znam šta se sve zbiva u "Mobtelu", ali tvrdim da su mnoge afere, stvarne i lažne, namerno u proteklih mesec dana pokretane samo da bi se skrenula pažnja javnosti sa rada Anketnog odbora i sa energetske mafije. I zato javno pitam zašto je Dinkić požurio s ovom aferom, pitam ga da li je i zašto baš sada moralo da se pokrene pitanje naplate poreza Kariću? Da li je to moglo da sačeka deset ili petnaest dana? - pita Aleksandar Vučić.

Ali, ko je štitio Hamovića, Lazarevića, Gerića i ostale?
- Država je to dozvolila. Ne mogu ni u jednom, a pogotovo ne u stručnom smislu da potcenim ni Vuka Hamovića, ni Vojina Lazarevića, niti bilo koga drugog iz tog sistema. Oni su postavili svoje ljude i napravili čitavu mrežu u EPS-u i NIS-u. Zanimljiv je stav prethodne vlade koja je sve vreme sarađivala s njima, a onda se pred kraj mandata okrenula protiv nijh. Pitanje je ko je taj koji ih je štitio? Neki kažu da je to Aleksandar Vlahović. Mislim da sve to nije moglo da se dešava bez znanja pokojnog premijera Đinđića, koji je u jednom momentu sam uvideo da je vrag odneo šalu i pobunio se protiv toga.

Šta ako se ostali članovi Anketnog odbora ne usaglase s Vašim zaključcima?
- Pokušaćemo da dođemo do zajedničkog izveštaja. Ako se ne usaglasimo, postoji mogućnost i za pojedinačna viđenja. Vrlo je bitno da razmotrimo finansijske tokove i smatram da je veoma problematično to što se na svedočenju nije pojavila Vesna Trifoni, službenik Odeljenja za devizno poslovanje u NBS. Ona je ključni svedok. Imamo informacije da je na nju vršen pritisak da se ne pojavi.

Ko je vršio pritiske?
- Dobili smo informaciju da je guverner Radovan Jelašić kod nje u kabinetu proveo dosta vremena. Da li je to bio razlog ili ne, ja ne znam. Od nje je stiglo obrazloženje da joj se suši grlo i lekarsko uverenje da ne može zbog toga da svedoči pred odborom.

Šta je to što zna Vesna Trifoni?
- Ona može da kaže da li je bilo ili ne namenskog depozita za struju, da li je Dinkić znao da to ide za Hamovića ili ne. Upravo to je moglo da se sazna iz tabele disponibiliteta o kojima gospođa Trifoni zna sve.

SMILJANA VIDIĆ

http://www.kurir-info.co.yu/Dnevne-vesti/

Одговори путем е-поште