Title: Message
Srbi na Kosovu žive u kavezima
Dragoslav MARKOVIĆ  08.05.2004, 19:25:51

Princeza Linda Karađorđević, supruga pokojnog kraljevića Tomislava, nenajavljeno je boravila na Kosovu od 12. do 24. aprila i posetila gotovo sva mesta gde još žive Srbi. Za naš list, još pod veoma snažnim utiscima, u priči u kojoj su reči tekle kao bujica, govori o stradanjima i patnjama Srba, izgorelim manastirima, crkvama, razrušenim grobljima, bahatosti Albanaca i nezainteresovanosti i nemoći predstvnika međunarodne zajednice.
NJeno putovanje po južnoj srpskoj pokrajini bilo bi još jedno od onih teških i opasnih boravaka ljudi koji bi hteli da pruže makar moralnu podršku Srbima koji odolevaju višedecenijskim orkestriranim naporima za njihovo iseljavanje, da princeza Linda nije posle toga otišla pravo u britanski Parlament.
- Posle pogroma Srba i uništavanja sveg srpskog na Kosovu koje su organizovali Albanci 17. i 18. marta odlučila sam da odem tamo, ali i da nikome ne najavljujem posetu. Bila sam užasnuta i zgranuta. Ni jedna novinska fotografija, ni jedna televizijska slika ne može da pokaže patnju i bol koje sam videla. Srbi tamo žive kao životinje, u kavezima, okruženi žicom koja im, u stvari, ne pruža nikakvu zaštitu. Ne mogu nigde iz njih da izađu, ne mogu da obrađuju svoja polja, vinograde, da odu kod lekara - priča na besprekornom srpskom princeza Linda.
Posetila je više od 30 mesta gde još žive Srbi, zgarišta crkava i manastira. I snimala i fotografisala sve što je videla.
- Nije me bilo strah ni od koga, ali Kfor i Unmik su se u nekoliko slučajeva pokazali veoma nekooperativni. Trebalo je da mi pruže pratnju i zaštitu, ali su izbegavali da to učine. Uvek su se izgovarali da čekaju uputstva "odozgo" - puna je jeda princeza.
Princeza Linda se, međutim, nije zaustavila na tome da u svojoj duši nosi bol koju je ponela posle susreta sa Srbima. Otišla je pravo u britanski Parlament! Pred Svepartijskim komitetom britanskog Parlamenta za Srbiju i Crnu Goru iznela je, pre nekoliko dana, sav jed koji je ponela iz južne srpske pokrajine i upoznala ih, dokumentovano, sa čemernim životom preostalih Srba. Izazvala je efekat koji je i priželjkivala:
- Poslanici su odmah zatražili hitnu debatu najvišeg predstavničkog i zakonodavnog tela Velike Britanije o situaciji na Kosovu, naravno posebno o životu Srba.
Dodaje i da je putovanje na Kosovo još jednom učvrstilo u uverenju da Srbija mnogo više može da učini za svoje državljane na Kosovu, samo dobro organizovanom i sinhronizovanom akcijom dinastije Karađorđević, koja ima velikog uticaja u svetu, diplomatije i svih nadležnih državnih organa Srbije.
Zbog toga nameravam da zatražim prijem kod ministra spoljnih poslova Vuka Draškovića i izložim mu svoje ideje - odlučna je princeza Linda Karađorđević.

NEMAC - SLOVENAC
NA putu od baze do baze Kfora od jedne do druge srpske enklave, nailazila je na razne, više ili manje namrgođene oficire, vojnike, službenike. Kao posebno svetao primer navodi jednog nemačkog oficira u Prizrenu:
- Doživevši već razne neprijatnosti i teškoće, nisam mogla da verujem kada je u Prizrenu, za tili čas taj nemački oficir organizovao i omogućio sve što sam tražila. Kasnije sam saznala da je on pola Slovenac, a pola Nemac... kaže supruga kraljevića Tomislava.

http://www.novosti.co.yu/

Одговори путем е-поште