Satelitski lopovluk

Bivši ambasador u Izraelu Miodrag Isakov tvrdi da su ljudi iz vrha bivše SCG
hteli da na zakupu satelita ukradu 20 miliona evra! Isakov proziva Prvoslava
Davinića, Miroljuba Labusa, Svetozara Marovića ali i Mlađana Dinkića!?

1

Progovorio... Bivši ambasador i potpredsednik Vlade Miodrag Isakov

Na zakupu špijunskog satelita od izraelske firme „Imidžset" ljudi iz vrha
vlasti pokušali su da ukradu skoro 20 miliona evra! Ovo u razgovoru za Press
tvrdi Miodrag Isakov, bivši ambasador Srbije u Izraelu. Isakov, naime, kaže da
je realna cena zakupa satelita bila najviše oko 20 miliona evra, dok su sve
ostale pare trebale da završe u džepovima tadašnjih visokih funkcionera SCG!?!

Miodrag Isakov otvoreno proziva bivšeg ministra odbrane Prvoslava Davinića,
predsednika SCG Svetozara Marovića, ali i potpredsednika Savezne vlade
Miroljuba Labusa! Isakov, čak, sumnja da je značajnu ulogu u zataškavanju ove
afere imao i lider G17 Mlađan Dinkić!

Ministarstvo nije ništa znalo

Milana Rakić, svojevremeno bliska saradnica Prvoslava Davinića, tvrdi da
Ministarstvo odbrane uopšte nije bilo obavešteno u ugovoru sa Izraelcima.

- Ja sam radila kao sekretar ministarstva, ali nisam bila upoznata sa tim
ugovorom, niti je ministarstvo uopšte zvanično bilo obavešteno o zakupu
satelita. Za to sam prvi put za to čula tek u novembru 2005. godine, kada se ta
priča pojavila u novinama - dodaje ona.

Spisak za naplatu

Bivši ambasador i svojevremeno potpredsednik Vlade, Miodrag Isakov kaže da je
„više nego očigledno" da je Davinić trebalo da uzme milionsku proviziju!

- Prema ponudama koje su za zakup satelita davane kasnije, a one su se kretale
oko 20 miliona evra, ja zaključujem da je tu bilo oko 20 miliona viška! Zna se
da je to sve uradio Davinić. A pošto Savet ministara SCG nikada zvanično nije
usvojio ugovor sa Izraelcima na 45 miliona evra, jasno je da on to nije smeo da
uradi sam. I da je morao imati saglasnost vrha, a to su u tom trenutku bili
predsednik SCG Svetozar Marović i potpredsednik Vlade Miroljub Labus - nabraja
Isakov. Na naše pitanje ima li neke konkretne dokaze da su se Davinić, Marović
i Labus „ugrađivali" u milionskom poslu iznajmljivanja satelita, on kaže:

- Nemam dokaze, ali to mi se čini sasvim logičnim... Posle te afere, kada je
nastradao Davinić, ubrzo je nastradao i Labus i povukao se iz svoje partije.
Pri tom, Mlađan Dinkić je celu aferu javno izneo. Dinkić je u ime Vlade preuzeo
dalje da vodi taj posao i da ga završi najpovoljnije moguće po državu, da proba
šta se spasti može... On je počeo pregovore sa Izraelcima i onda je sve
odjednom prekinuo. Nikada više nije reagovao na njihove ponude i predloge da se
napravi nagodba i da se ta suma prepolovi... Zašto je to uradio? Zaključujem da
nije želeo da se ta druga polovina izgubi, nego da ostane u igri, da se taj
dogovor realizuje i bez ove trojice koja su počela...

Isakov otvoreno sumnja da je i Dinkić hteo da uzme svoj deo:

- Ja to ne znam sigurno, ali to zaključujem. Jer, kad on preuzme da vodi celu
stvar, a ta stvar se ne pomeri s mesta i uopšte se ne uđe u pregovore oko
nagodbe koja bi upola smanjila štetu po Srbiju, onda pretpostavljam da ju je
neko namerno ostavio da bi mogao da naplati onaj dogovoreni deo...

Isakov je bio ambasador u Izraelu do aprila prošle godine i tvrdi da je
predsednika i premijera Srbije obaveštavao o tome da je firma „Imidžset" iz Tel
Aviva pokušavala da reši spor, ali da od njih nikada nije dobio odgovor.

- Prvi put sam se Vladi Srbije obratio 2006. godine i obavestio ih da je druga
strana spremna da pregovara. Iste godine Izraelci su doputovali u Srbiji i
razgovarali sa Dinkićem na temu rešavanja spora. Oni su tada izneli predlog da
se tačka na „satelit" stavi sa 17 miliona evra, a da se za ostatak uzme neka
oprema. Koliko se sećam, nudili su neka vatrogasna kola, pa čak i da oni budu
posrednici u tom delu prebijanja duga...

3

Pošto im se Dinkić nije javljao, kontaktirali su me i pitali šta se dešava. O
tom susretu i onome o čemu smo razgovarali obavestio sam Vladu Srbije. Pošto iz
Beograda nije stizao odgovor, izraelska firma me je obavestila da će tužiti
Srbiju zbog nepoštovanja ugovora. I onda su podigli svoju ponudu na 22 miliona.
O tome sam obavestio Tadića i Cvetkovića, ali nisu odgovorili. Samo mi je iz
Ministarstva spoljnih poslova rečeno da se ne mešam i da sve preuzima vojni
ataše. Međutim, kada sam ga pitao o tome, on mi je odgovorio da on s tim nema
nikakve veze, jer je u pitanju državna stvar... - priča Isakov.

Vrlo brzo posle toga Isakov je opozvan i naloženo mu je da se vrati u Srbiju:

- E, sada, da li satelit ima veze s tim, to ne znam! Procenite sami. Ali,
koincidencija postoji... - komentariše bivši ambasador.

Dinkić najavljuje tužbu

S druge strane, u kabinetu ministra Dinkića tvrde da on nikada nije razgovarao
sa Izraelcima i najavljuju tužbu protiv Isakova.

4

G17: Daviniću oduzeti pasoš i imovinu

- Tražimo od nadležnih da ispitaju ceo slučaj i vide ko je odgovoran za nastalu
štetu, ali na osnovu onoga što do sada znamo, Davinić bi trebalo da snosi punu
odgovornost. Zato tražimo da mu se do okončanja procesa privremeno oduzmu
imovina i pasoš - apeluje politički direktor G17 Plus Vladimir Ilić. Na pitanje
da li stranka smatra sebe odgovornom za nastalu štetu, s obzirom na to da je
Davinić kao njihov kadar i imenovan za ministra odbrane, Ilić odgovara:

- Mi smo prvi reagovali i pokrenuli pitanje njegove odgovornosti kada se
saznalo šta je uradio. Tako da mislim da se ovde radi o njegovoj odgovornosti,
a ne o odgovornosti stranke.

- Dinkić se nikada nije sreo sa Izraelcima po pitanju pregovora oko rešenje
spora. Dakle, Isakov govori neistinu, biće tužen za klevetu ukoliko nastavi.
Nadležne pozivamo da ispitaju sve njegove navode, a njega pitamo zašto odmah
nije otišao u policiju i tužilaštvo - kažu u kabinetu ministra Dinkića.

Press već nekoliko dana pokušava da povodom afere „Satelit" stupi u kontakt sa
Svetozarom Marovićem, ali on se uporno ne javlja. Ni Labus nije odgovarao na
pozive, a Davinićeva supruga tvrdi da on nije u zemlji.

S. Vojinović

http://www.pressonline.rs/sr/vesti/vesti_dana/story/117424/Satelitski+lopovluk.html