BLIC
29. jun

Ljudi su cesto u dilemi sta ja radim. Bilbord JSO bio je poruka
Mihajlovicu. Ceda Jovanovic voli dramaticne situacije. Montgomeri ne
moze da smenjuje. Izvestaj o odgovornosti za propuste u obezbedenju
premijera Zorana Dindica bice gotov do sredine avgusta i tada ce biti
prezentovan javnosti. Medutim, do tada u javnost nece biti iznoseni
ocene i detalji o nacinu na koji je Dindic obezbedivan, kaze za "Blic"
Zarko Korac, potpredsednik Vlade Srbije i predsednik Komisije za
utvrdivanje odgovornosti obezbedenja prilikom atentata na premijera
Zorana Dindica.

U javnosti se spekulise da u dobroj meri izvestaj Komisije na cijem ste
celu nece biti javan?

- Komisija radi, pregleda dokumenta i razgovara s razlicitim licnostima.
Izvestaj nece biti tajna i premijer Zoran Zivkovic je to jasno rekao.
Sasvim je drugo pitanje sto najveci broj dokumenata kojima raspolazemo
ima oznaku drzavne tajne. Ne moze Komisija da skida oznaku drzavne tajne
s dokumenata na koje ih nije stavila.

Smatrate li da sama cinjenica da je premijer ubijen zahteva neciju
odgovornost?

- Sve sto bih ja o tom rekao, prejudiciralo bi konacan izvestaj. U njemu
cete imati i moje misljenje. Sigurno je da cin atentata podrazumeva i
postavljanje pitanja odgovornosti i ispitivanje.

U vreme operacije "Sablja" bilo je vise zahteva da ministar policije
Dusan Mihajlovic podnese ostavku?

- Da li neko treba da podnese ostavku ili ne trebalo posmatrati u
kontekstu celokupnog sleda dogadaja. Po misljenju mnogih, "Sablja" je
bila uspesna. Postoje jake indicije da su pravi krivci uhvaceni. Svako
pitanje ostavke je i pitanje licnog odnosa. Te zahteve postavljali su
politicki protivnici Dusana Mihajlovica i DOS-a i njihovi motivi nisu
ispitivanje odgovornosti vec su sasvim druge vrste.

Da li je, kako je to tvrdio jedan od potpredsednika Vlade Srbije, JSO
obezbedivao aerodrom u Surcinu nekoliko dana po ubistvu premijera i ko
je doneo tu odluku?

- Uopste nisam upoznat s tim podatkom. Moje zaduzenje u Vladi nije JSO,
na to moze da odgovori MUP Srbije.

Zasto, kao predsednik Komisije, niste uzeli ucesce u radu zajednicke
sednice odbora za bezbednost i pravosude, na kojoj je Cedomir Jovanovic
svedocio o svojim kontaktima sa Spasojevicem i Legijom?

- Ne bih uzeo ucesca ni da su me zvali. To nije moja duznost. Na tom
sastanku su dva odbora, kao u "Rasomonu", svako je video ono sto je hteo
da vidi. Jovanovic je pokazao fotografiju Veselina Sljivancanina s
pripadnicima Vojske u fazi kada je VSCG tvrdila da nema nikakve veze sa
Sljivancaninom. Nisam siguran da bi mnogo politicara pokazalo tu
fotografiju.

Zasto je bas Cedomir Jovanovic bio pozvan od tadasnjeg nacelnika RDB da
smiruje "crvene beretke", a ne, recimo, vi, kao potpredsednik Vlade ili
tadasnji predsednik parlamenta?

- U Vladi postoji 25 ljudi razlicitih afiniteta, obrazovanja i
politickih sklonosti. Neko je zainteresovan za bezbednosna pitanja, voli
dramaticne situacije. Treba imati u vidu da je Jovanovic mlad covek.
Niko, na primer, ne zna da sam ja u Vladi predsednik Odbora za negovanje
tradicije oslobodilackih ratova, kao i da sam predsednik Odbora za prava
dece. Ljudi su cesto u dilemi sta ja radim. Na vase pitanje "zasto
Jovanovic", ja odgovaram "a sto da ne", on je u tim situacijama
rizikovao zivot.

Znaci, presudio je njegov afinitet za bavljenje najosetljivijim
poslovima?

- Jovanovic je angazovan u nekoliko situacija u kojima je mogao da bude
ugrozen njegov zivot. Kada je bila pobuna "beretki" on je otisao u jednu
pobunjenu jedinicu... tu je trebalo uci. On se od tada ponudio da u tome
ucestvuje. Recimo, bilbord JSO sa glavom vuka bio je tacno namesten i
okrenut u pravcu zgrade MUP Srbije. To je bila poruka Mihajlovicu i
ostalima, jer su oni zeleli da imaju privilegovan polozaj koji su imali
pod Stanisicem i Markovicem.

Clan ste i Saveta za drzavnu bezbednost koji je posle pobune "crvenih
beretki" i formiran da bi nadgledao ovu jedinicu. Zasto je to izostalo?

- Drzava u vreme pobune JSO nije imala dovoljno snage da se suprotstavi
ovoj jedinici i sanjom se otvoreno obracuna. Pobuna beretki nije bila
samo pretnja Vladi Srbije i premijeru i pokusaj iznude ostavke Dusana
Mihajlovica i smene celnih ljudi DB. Cinjenica je da je vojska tada bila
pasivna i nije odigrala nikakvu ulogu, a da je nase osecanje bilo da je
ona neprijateljski nastrojena prema Vladi Srbije. Vlada Srbije je
pokusala da se obracuna sa rukovodstvom te jedinice onda kada je za to
bila spremna i za to je Zoran Dindic platio glavom.

Bez obzira na tvrdnje da postoji odluka Vlade Srbije da Vladimir Popovic
bude smenjen, to se nije dogodilo. Njegovo ime vezuje se za pritiske na
medije. Na te optuzbe on sada odgovara tuzbama?

- Popovic je tuzio privatno. Cinjenica je da ga neki mediji pretvaraju u
glavnu politicku licnost u Srbiji sto ne odgovara stvarnosti. Na
sastanku s pripadnicima medija mnogi su tu pricu pocinjali sa "doduse,
mene niko nije zvao, ali moram da kazem da ima pritisaka". Sigurno je da
bi ljudi na javnim polozajima trebalo bi da izbegavaju podnosenje tuzbe
protiv novinara. U poslednja dva meseca procitao sam nevidene svinjarije
o mojim roditeljima, majci, nekim "roleksima". Nisam podneo tuzbu, jer
je to rizik bavljenja ovim poslom.

Ambasador Montgomeri potvrdio je da je dobio informaciju da je Popovic
stajao iza kampanje televizije "Pink" na B92?

- Na ovo sto se dogodilo sa NIN-om odgovoricu po sistemu analogije. Kako
vama izgleda ovakva vest: "Ambasador SCG posetio je Busa i zahtevao da
smeni njegovog portparola za stampu jer se on lose ponasa prema
novinarima". Tek kada svako bude posteno odgovorio da li je to nesto sto
je u uzem opisu radnog mesta jednog ambasadora, nastavicemo dalji
razgovor. Svaki cas nekoliko clanova Vlade, kada ne znaju sta da rade,
izvlace tu pricu. Mnogi politicari koji se udvaraju novinarima,
napadajuci Popovica, privatno misle isto sto i on i jos i gore o tim
medijima.

Nikola M. Jovanovic

  Nista od frekvencija do Nove godine
  Savet za radiodifuziji jos nije poceo da radi na onome sto mu je posao
- dodela frekvencija?

  - Elektronski mediji su pojeli Srbiju. Sukob interesa je u pitanju i
Savet za radiodifuziju je kolateralna zrtva. Moze da se dogodi i da nova
godina prode u daljim sukobima. Savet je ekstremno samostalno telo. Ova
situacija odgovara elektronskim medijima. Oni sada mogu da rade sta
hoce. Ne moraju da primenjuju Zakon o radiodifuziji u domenu kolicine
oglasavanja. Moguce je da je jedan od ciljeva svega sto se desava bude i
to da sve ostane po starom.

                                       Serbian News Network - SNN
                                           [EMAIL PROTECTED]
                                        http://www.antic.org/