Гасовод скреће ка Румунији?

Руски амбасадор ми је рекао да размишљају да промене маршруту гасовода који
треба да иде кроз Србију, каже Томислав Николић

Томислав Николић на јучерашњој конференцији за новинаре (Фото Танјуг)

Влада би требало да повуче предлог ратификације енергетског споразума са
дневног реда прекинуте седнице српског парламента и одмах затражи ванредну
седницу, која би била одржана пре 2. септембра, а на којој би био ратификован
споразум са Русијом, рекао је јуче Томислав Николић, заменик председника Српске
радикалне странке. То је, како је казао, неопходно, јер радикали неће одустати
да у наставку прекинуте седнице поставе питање утврђивања одговорности за
нереде на улицама Београда и смрт учесника њиховог митинга – Ранка Панића, а
„енергетски споразум треба одмах усвојити”.

Николић је истакао да је, прекјуче, на његов захтев, примио руског амбасадора
Александра Конузина, у склопу „његових обилазака свих странка”, и из тог
разговора закључио је да „Борис Тадић и Ивица Дачић покушавају да на радикале
пребаце одговорност што није ратификован споразум са Русијом.”„Руској страни је
у разговору са нашим званичницима предочено да само од СРС-а зависи да ли ће и
када бити ратификован споразум, а да је наш став’шта нас брига’. Ја сам његову
ексцеленцију упознао са тим да су радикали тражили ванредно заседање скупштине
са само једном тачком дневног реда –Споразум са Русијом и да је влада требало
да сазове ванредну седницу, а не да споразум ставља у општи дневни ред у коме
смо потпуно сукобљени. Амбасадор се сложио с тим и рекао да су они обманути и
да им је било речено да ће споразум бити на посебној седници, безмало да ће то
бити свечана седница. Зато сам му предложио да тражи од владе да повуче предлог
о ратификацији енергетског споразума и да затражи нову седницу о споразуму која
би била одржана за пар дана. Рекао сам амбасадору и да би та седница врло
кратко трајала, да би од посланика СРС-а говорио само ја и одмах бисмо прешли
на гласање.”

Николић је додао да је проблем у „владајућој номенклатури, у дахијама и
потурицама, јер половина владе не жели да сарађује са Русима”.

Николић је на питање новинара „Политике” да ли је питао амбасадора Конузина,
има ли истине у причама да Руси разговарају са Румунијом о томе да, уместо
преко Србије, гасовод иде преко Румуније, одговорио: „Не.Рекао ми је у
разговору да Русија размишља о промени маршруте гасовода кроз Румунију”.

Да подсетимо, енергетски споразум саРусијом, не би могао бити усвојен без
опозиције, прецизније без радикала, или ДСС-а и НС-а, пошто је ЛДП најавио да
је против усвајања, али против је и пет посланика Лиге социјалдемократа
Војводине, која је део парламентарне већине.

М. Чекеревац

[објављено: 22/08/2008.]

<http://www.politika.co.yu/rubrike/Politika/Gasovod-skrece-ka-Rumuniji.sr.html>
stampaj