Priznali Kosovo

U prospektU prospektu Rajfajzen banke u Srbiji nezavisno Kosovo tretirano
ravnopravno sa ostalim državama u Evropiu Rajfajzen banke u Srbiji nezavisno
Kosovo tretirano ravnopravno sa ostalim državama u Evropi

BEOGRAD - Austrijska Rajfajzen banka priznaje jednostrano proglašenu
nezavisnost Kosova. U prospektima ove banke koja posluje u Srbiji nezavisno
Kosovo tretirano je ravnopravno sa ostalim državama u Evropi.

„Rajfajzen internacional je holding kompanija koja upravlja poslovanjem 16
Rajfajzen banaka“, piše u prospektu ove banke na srpskom jeziku. Autor
prospekta objašnjava da je sedište kompanije u Beču i da ova banka, osim u
Srbiji, posluje u Mađarskoj, Slovačkoj, Poljskoj, Češkoj, Bugarskoj, Hrvatskoj,
Ukrajini, Rumuniji, Bosni i Hercegovini, Sloveniji, Kosovu, Belorusiji i
Albaniji. Kuriru je pomenuti prospekt prosledio advokat Rajfajzen banke Nikola
Gavrilović.

Ovakvo ponašanje Rajfajzen banke ministar za KiM Goran Bogdanović ocenio je kao
neprihvatljivo.

- Naša država nije priznala Kosovo i oni moraju to da imaju u vidu. Svaki
pravni subjekt, bez obzira o kome se radi, koji posluje u Srbiji mora da
poštuje naš ustav i zakon - kategoričan je Bogdanović.
Miroslav Markićević iz NS kaže za Kurir da bi država trebalo da pozove
direktora Rajfajzen banke da se izjasni postoji li država Kosovo.
- Ako oni zaista priznaju Kosovo, onda im treba oduzeti licencu. Možda oni tim
parama finansiraju vladu Hašima Tačija, pošto posluju i na Kosovu i Metohiji?
Maestro Mlađan Dinkić je uništio ceo bankarski sistem da bi doveo strane banke
koje sada iznose pare. To kaže i gradonačelnik Beograda Dragan Đilas, pa mu
treba verovati - istakao je Markićević.

Predsednik Odbora za finansije u Skupštini Srbije Zoran Krasić naglašava da
svaki privredni subjekat koji posluje u Srbiji mora da poštuje Ustav i zakon
naše države.
- Ako imaju platni promet s nekom firmom sa Kosova i Metohije, oni to moraju da
prikažu kao unutrašnji platni promet Srbije. Treba proveriti da li tako rade.
Narodna banka Srbije treba da kaže da li će i kako će biti kažnjeni ako
smatraju da je Marti Ahtisari u pravu. Problem je što mi nemamo državu i vlast
koja je posvećena patriotskim ciljevima - smatra Krasić.

Jorgovanka Tabaković iz SNS smatra da je za Rajfajzen banku Kosovo nezavisna
država.
- Ono što meni smeta je to što je naša država dozvolila da nam privreda zavisi
od stranih banaka za koje je Srbija samo tržište i mesto na kojem treba
zaraditi profit. Za njih naša teritorija, naš ustav i naše svetinje ne znače
ništa. Finansijski krvotok Srbije umesto domaćih drže strane banke - ukazuje
Tabakovićeva.

Poslanik SPO Aleksandar Čotrić ponašanje Rajfajzen banke okarakterisao je kao
bezobrazluk.
- To je skandal i guranje prsta u oko domaćinu! Na taj način oni su priznali
Kosovo kao nezavisnu državu. Na to mora da se reaguje kao što je svojevremeno
postupilo Ministarstvo trgovine, dok je na njegovom čelu bio Predrag Bubalo.
Tada se na deklaracijama nekih proizvoda, pored ostalih zemalja, pojavila i
oznaka za Kosovo kao državu. Zbog toga su na njima crnim flomasterom
precrtavani oni natpisi o proizvodu koji su bili pod oznakom Kosova, a kasnije
su i povučeni s našeg tržišta. Narodna banka i Ministarstvo finansija trebalo
bi da se obrate Rajfajzen banci kako bi se izmenio sporni sadržaj iz njihovog
prospekta - poručuje Čotrić.

Šef službe za odnose sa javnošću Rajfajzen Banke Radman Selmić do zaključenja
ovog broja nije odgovorio na pitanje da li ovakav prospekt znači da ova banka
podržava nezavisnost Kosova. Komentar na isto pitanje nismo uspeli da dobijemo
ni od guvernera NBS Radovana Jelašića.

ZELENAŠI

Službenici Rajfajzen banke varaju klijente nudeći im da potpišu ugovore o
kreditu s kamatama od skoro 40 odsto, tvrdi Radomir Živanić iz Beograda.
- Meni su oni to predstavili kao kredit sa kamatom od 2,5 odsto, ali mi nisu
objasnili da je u pitanju 2,5 odsto na mesečnom nivou. Mislio sam, to je strana
ugledna banka. Nisam proveravao šta potpisujem. Opasuljio sam se tek kada mi je
stigla prva rata na naplatu. Ratu sam pomnožio sa brojem meseci na koliko sam
podigao kratkoročni kredit i tada sam shvatio da Rajfajzen banci moram za
pozajmljenih 269.553,44 dinara da vratim 368.950,08 dinara - kaže Živanić.
Prema njegovim rečima, on je potom pozvao banku i tražio da raskinu ovaj
nepovoljni ugovor, ali su mu službenici saopštili da je sam kriv što ga je
potpisao.

http://www.kurir-info.rs/clanak/vesti/kurir-26-02-2009/priznali-kosovo