Iskopaće tebe Homen, ja ti kažem

Taman kad se činilo da će država morati da formira spasilačku komisiju koja će
se baviti misterioznom sudbinom Komisije čiji je zadatak bio da reši enigmu
likvidacije i mesta pokopa Draže Mihajlovića, eto ti njih - oglasiše se
pogubljena državna čeljad, demantujući glasine da ih grupa obesnih konobara
drži kao taoce dok Vlada ne namiri račune za sirovine korišćene u forenzičkoj
obradi strog. pov. dokumenata o sudbini đenerala - viski, janjetinu i škembiće

Slobodan Homen obratio se naciji megaekskluzivnim otkrićem o detaljima
egzekucije vođe četničkog pokreta - Draža je streljan! Najverovatnije na mrtvo.
Puščanim kuršumima. Do same smrti, mada je bilo i nekih dokaza koji su govorili
da 30 metaka nisu bili toliko fatalni po đenerala koliko vlažna i hladna zemlja
u koju je pokopan. Ona ga je najverovatnije dokusurila. Upala pluća, šta li?

Naravno, ništa nije rađeno napamet. Konsultovani su najveći umovi iz oblasti
medicinskih nauka, među kojima i Tomica, naravno, koji je remontovanim
pršljenom garantovao da bi za njegovog mandata Mihajlović preživeo, i to za
samo 1.000 evra simbolične „valja se" lekaru, i još toliko da bude operisan po
hitnom postupku, i možda još samo 1.000 da ne bude dežurnog anesteziologa na
suvo, i eventualno još 500 za sestru da ga priključi na infuziju, i ne više od
300 evrića da mu nađu slobodan krevet na intenzivnoj, i još u vrh glave „čivas"
i bombonjeru za bolničarku sa prijemnog odeljenja...

No, dakle, ravnogorski car je, čusmo već, definitivno streljan jedne julske
zore '46. godine. I Komisija je gotovo sasvim sigurna da su to učinili
partizani, ranoranioci.

Ostaje još samo da se pronađe mesto na kojem je Čiča pokopan (tačnije,
zatrpan), što u svetlu novih dokaza i neće biti naročito teško jer su članovi
Komisije angažovali tim vrhunskih rašljara, čije će umeće biti od presudne
važnosti s obzirom na to da je u tajnim arhivama pronađen podatak da je
Mihajlović imao vodu u kolenu...

Znači, ovlašćeni, budžetski rašljari, predvođeni mlađanim Homenom, obići će
potencijalne lokacije, pa gde rašlje zaigraju - il' je Draža, il' su cevi
„Beogradskog vodovoda".

Međutim, ono što je svakako najzanimljivije, i zaista epohalno, jeste otkriće
podataka kako je izgledala poslednja đeneralova noć i jutro pred streljanje,
koje Komisija još drži u tajnosti, ali su neki detalji procurili u javnost i
govore o tome da se Čiča probudio vidno raspoložen, zatražio od „rum servisa"
doručak u krevetu i kafu na terasi.

Stenogram je donekle uništen masnom jagnjetinom (ispala iz ruke nekom od
članova Komisije), ali se razaznaje deo dijaloga između Mihajlovića i njegovih
tamničara...

Oznaš: „Možete li malo da požurite sa kafom? Mi bismo da vas streljamo dok je
'ladovina?!"

Đeneral: „Naravno. Samo vas molim da me zakopate negde gde će me eventualno
naći tek za, recimo, 64 godine, i to članovi nekakve veličanstvene komisije
koju će formirati tadašnja najdemokratskija, najsposobija i najslavnija vlast
koju će Srbija ikada imati."

Oznaš: „Budite bez brige, i mi računamo na to! Vi se samo opustite, ostalo je
na nama. Zakopali smo i jednog mamuta kod Kostolca - ako njega pronađu, onda je
stvarno reč o vlasti koju ne treba menjati ni po cenu života!"

Šalu na stranu, i ova komisija je, kao i njoj slične, opravdala svoje
postojanje - nije toliko važna istina, koliko da ljudi imaju gde da se okupe i
druže, u ovim vremenima kada je čovek čoveku postao stranac...

Zbog toga ti silni anketni odbori, ekspertski kružoci i komisije - kao neka
vrsta budžetskih jaslica za dokone, koji će istinu otkriti samo ako je negde u
meniju, ili karti pića.

Verujem da negde postoji obimna arhiva sa iscrpnim izveštajima o lokalitetima
gde je dobro pečenje, kvalitetno prenoćište, meraklijska muzika, zagarantovana
diskrecija... uz neku maglovitu fusnotu o Stamboliću, Ćuruviji, Dadi
Vujasinović, Đinđiću, ubijenim novinarima, gardistima, pokradenim parama,
otetim preduzećima, rastaljenim dilovima u privatizacijama, a odnedavno i
neočekivanom otkriću - Draža je streljan! Najverovatnije na smrt.

Međutim, ja i dalje verujem, ne sumjam u Homena i trubadure, nepopravljiv sam
optimista, šta ćete?!

Iskopaše onolike duduke iz zaborava i uguraše ih u vlast, parlament, upravne
odbore i fondove, a neće jednog generala... Što legendarna replika iz
„Maratonaca" (adaptirana za ovu priliku) veli: „Iskopaće tebe Homen, ja ti
kažem"... Ko ne veruje - janjetina mu presela!

http://www.pressonline.rs/sr/kolumne/story/131683/Iskopa%C4%87e+tebe+Homen%2C+ja+ti+ka%C5%BEem.html