BRANISLAV IVKOVIC O KADROVSKIM PROMENAMA U VRHU SPS

STATUT SUMOM - ZIVOT DRUMOM

     Kada je Milosevic uvideo sta mu sve radi uski krug oko njega, bilo
je kasno. Mi nismo vise isti ljudi

      ALEKSINAC - Ukoliko ova poslednja dogadjanja dovedu do toga da se
direktno odlucuje i rukovodi samo preko jedne grupe poslusnih ljudi,
koji imaju kontakt sa predsednikom Slobodanom Milosevicem, ili nesto
tako on sam cini iz Haga, mislim da to moze biti lose za nasu partiju.
      Ovo je na tribini u Aleksincu, gde je predstavio novu "Programsku
deklaraciju" SPS-a, izmedju ostalog, istakao Branislav Ivkovic, clan
Sekretarijata Izvrsnog odbora GO te partije.
      Nas predsednik, dodao je Ivkovic, iskoristio je iz Haga svoje
statutarno pravo i za svog novog privremenog zamenika postavio Mirka
Marjanovica, koji apsolutno nije sporan, jer je dokazan privrednik a bio
je i predsednik vlade. Medjutim, smatram da je clan statuta na koji se
Milosevic pozvao, napisan za one slucajeve kada je predsednik odsutan
sedam, deset ili 15 dana, zbog nekih drzavnih poslova van zemlje. Moj
stav je, da nista u rukovodjenju partijom ne treba menjati bez glavnog
odbora, koji je taj ispit u medjuvremenu vec polozio. Jer, jedno je
statut, a drugo zivot, a ja se opredeljujem za ovo drugo.
      Po Ivkovicevim recima, za SPS je sada najvaznije da se pozuri sa
rapsravom oko deklaracije, koja bi trebalo da bude usvojena krajem
januara naredne godine, najverovatnije na sednici GO, na kojoj ce se,
kako je podvukao, raspravljati i o organizacionim i kadrovskim
resenjima, koja ce garantovati realizaciju pomenutog dokumenta.
      - Moramo priznati da smo bili autoritarna partija, jer je ipak sve
odlucivao nas predsednik Slobodan Milosevic. Oko njega se bio okupio
krug ljudi koji su ga ocigledno pogresno informisali, a kada je to i sam
uvideo, bilo je kasno. Mi vise nismo isti. Sada smo bolji i jaci nego
ikad ranije i ubuduce bez nas nece biti vlasti - rekao je Ivkovic,
naglasavajuci, da su prevrtaci napustili redove SPS-a i preselili se u
partije DOS-a, koje ce takodje upropastiti.
      Komentarisuci odnose u DOS-u, on je rekao, da ne moze da opise,
koliko je razocaran, da jedna partija - DSS, ciji je lider fakticki na
svojim ledjima doveo sve ostale na vlast, nema nikakav uticaj ni u
parlamentu ni u drzavi i da preti iz "prazne puske", sto se pokazalo i u
slucaju preporuke za raspustanje srpske skupstine.
      DJ. Stojanovic

     >IZNELI GA NA LEDJIMA<

      MILAN Milutinovic nikada ne bi bio predsednik Srbije da ga nije
Milosevic predlozio, a SPS izneo na ledjima.
      NJega vise od godinu dana nema u javnosti i ne obavlja svoju
funkciju iako je imao vise konkretnih prilika da reaguje. Stav clanstva
je da ga treba iskljuciti iz partije, a i ja to isto mislim. Medjutim, u
rukovodstvu je preovladao stav, da posto je i on na haskoj optuznici kao
covek koji je branio zemlju, onda mu, eto, ne treba dalje zagorcavati
zivot - kaze Ivkovic.

     >MARSICANINOVO DUGME<

      - RAZGOVARAO sam sa prethodnim predsednikom republickog
parlamenta, Draganom Tomicem, istakao je Ivkovic, i on mi je o onom
famoznom dugmetu, koje je Marsicanin pronasao i fioci predsednickog
stola, rekao sledece:
      "Tacno je da postoje tri dugmeta. Jedno za zvonce da se utisaju
poslanici dok neko govori, drugo da se prekine ton ako poslanik pokusa
da govori van teme, a trece, nije sluzilo za prekid TV prenosa, vec da
se pozove posluga iz skupstinskog bifea da donese case sa kiselom vodom.
To dugme je Marsicanin iscupao, pa sada neko od potpredsednika stalno
mora da ustaje i odlazi da pozove poslugu.