Het is beter de Wiki aan te passen.

Nu er overal wandelroutes opduiken is er het probleem om op de kaart te kunnen zien tot welk netwerk een segment behoort.
http://hiking.lonvia.de/en/?zoom=13&lat=50.78801&lon=4.58032
http://hiking.lonvia.de/en/?zoom=14&lat=50.79127&lon=4.13863

Ook in de online Potlach editor of het Openstreetmap overzicht wordt anders alleen een relatienummer getoond wat de zaak zeer onoverzichtelijk maakt en je niet kan zien wat de relatie is waartoe bvb een weg behoort..
Vergelijk Zuid-Dijleland met Westhoek

Ook voor buslijnen staat er in de Wiki nog een door de praktijk achterhaalde tekst om de busroutes geen naam te geven.

mvg
Gerard.

Sander Deryckere wrote:

Het is gepaster om de routes zelf aan te passen ipv de wiki. Er is overeen gekomen dat de routes geen referentie en geen naam hebben. Enkel de knooppunten hebben een referentie.

Dus zijn dergelijke routes met een referentie of naam gewoon verkeerd.

Groeten,
Sander

Op 21 augustus 2012 10:37 schreef Ivo De Broeck <ivo.debro...@gmail.com <mailto:ivo.debro...@gmail.com>> het volgende:

    Op
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Belgium/Conventions/Walking_Routes#Walking_node_networks
vraagt men "name" en "ref" NIET in te vullen. Ik zie op verschillende plaatsen ref = ZD en name ZD 1x-9x staan.
    Ook staat in de relatie route=foot OF route=hiking.
    Kan iemand mij duidelijkheid geven hierover (en eventueel de tekst
    op de wiki aanpassen)?