JOSM heeft ook presets en het is heel eenvoudig om een relatie te
selecteren en daarvan een kopie te maken die dan als sjabloon gebruikt kan
worden voor je nieuwe relatie.

Ik heb, op zich, niets tegen Potlatch. Maar ik weet wat ik met beide
editors kan en ik weet dat er met JOSM veel meer mogelijkheden zijn om
efficiƫnt te werken. Daarom zou ik graag zien dat iedereen die verder gaat
dan het toevoegen van een straat of een POI hier of daar, zou overstappen
naar JOSM. Vooral omdat de ontwikkelaars van Pottlatch niet bereid zijn, om
zich aan de conventies aan te passen die wij jaren geleden al ingesteld
hebben in alle landen (BE, NL en DE) die gebruik maken van genummerde
knooppuntennetwerken, toen hen dat werd gevraagd.

Het zijn de mappers die de conventies bepalen, niet de makers van een
editor.

Als ik het goed begrijp, is het dus aan Potlatch te danken dat 1/3 van de
routes in ZD route=hiking had. Al de rest was correct getagd met
route=foot. Als Potlatch geen tags had voorgesteld, dan was nu alles
route=foot, zoals gedocumenteerd op de wiki... M.a.w. ze dragen dus eerder
bij aan de anarchie, dan dat ze iets oplossen.

Jo

Op 21 augustus 2012 17:17 schreef Ivo De Broeck
<ivo.debro...@gmail.com>het volgende:

> [...]
> trektochten doet denken), maar als iedereen dezelfde tags gebruikt wordt
> het volledige plaatje (niet Vlaanderen, maar de ganse wereldkaart) kompleet.
>
> De quote "En als *wij* voor onze genummerde knooppuntenroutes beslist
> hebben dat er note gebruikt moet worden, dan moet een editor als Potlatch
> zich maar aan onze conventie aanpassen en niet andersom." lijkt mij dan ook
> 1 brug te ver.
>
> Op 21 augustus 2012 16:21 schreef Jo <winfi...@gmail.com> het volgende:
>
> Op de routes die ik heb toegevoegd aan ZD, heb ik dat eveneens gedaan. Ik

>>> route = foot
>>> note = xx-yy   (waar xx altijd kleiner is dan yy)