Op 12 september 2012 17:49 schreef Joren DC
<joren.libreoff...@telenet.be>het volgende:

>  Hey Jo,
>
> Bedankt voor je reply!

Ik was het gisteren al van plan, maar het is er niet meer van gekomen.

> Bedankt voor het toevoegen van busroutes! Ik heb de 555 wel ontdubbeld. We
> maken 1 routerelatie per richting aan. Zo is het heel duidelijk welke weg
> de bus volgt en welke haltes bij die richting horen. De ways hebben dan
> geen rollen nodig en de haltes krijgen als role 'platform'.
>
> Busroute 555 heb ik niet toegevoegd :-).

Welke waren dan wel jouw werk? Ik weet het, ik kan ook in de edit history
gaan kijken...

> [...]
>
> Dupliceer de relatie en wissel from en to om in de kopie.
> Sluit de relation editor vensters.
>
> Duid nu alle haltes en ways aan die niet bij een bepaalde richting horen
> aan.
> Als je klaar bent, dubbelklik je op de relatie voor die richting en dan op
> het vuilbakje.
>
> Nu kan je ze laten sorteren en dan is het meteen duidelijk of het een
> ononderbroken lijn vormt.
>
> Als ik dubbelklik op de relatie zie ik een hele waslijst van 'Leden'. De
> meeste Leden hebben 'incompleet' staan bij 'Verwijst naar'.

In het 'relation editor pane' (de rechthoek waar de lijst met relaties
staat aan de rechterkant) met de rechtermuisknop op de relatie klikken en
dan 'download incomplete members'.

Je kan er met control left click ook een paar tegelijk selecteren en het
dan op 1 ervan rechts klikken.

Ook zijn er een heel deel dat rol 'Forward' hebben. Moet ik mij hier iets
> van aantrekken? Al de 'Forward'-leden geven ook blijkbaar een melding dat
> 'weg niet verboden is met vorig of volgend lid van de relatie'. Volgens
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/%C3%96pnvkarte#Roles_of_the_members is
> dit van toepassing op éénrichtingsstraten waar de bus netjes de weg volgt
> (niet tegen de richting in rijdt). Dit is voor heel de rit van toepassing.
> Hoe kan ik de melding 'niet verbonden' wegkrijgen dan?

Die pagina geeft aan hoe je het kan doen als je 1 relatie voor beide
richtingen gebruikt. Mijn voorkeur gaat uit naar een relatie per richting
en dan hoeven de ways geen role meer te hebben.

Groeten,