On 03/11/2013 03:07 PM, Guy Vanvuchelen wrote:

Zojuist stoot ik op een website van AGIV Agentschap van Geografische Informatie Vlaanderen.

http://ogc.beta.agiv.be/gdiviewer/?simple=true

Hier zie je luchtfoto's (Orthofoto) die scherper zijn dan Google of Bing, maar ook de huizen (met huisnummer!) en percelen staan getekend.

Ik zie nergens iets staan van enige bescherming van die gegevens maar het is waarschijnlijk te mooi om waar te zijn, dat we die zouden mogen gebruiken

Ben vrij onder de indruk van de compleetheid v/d gegevens maar zoals meestal het geval is, klopt ook het een en ander niet wat betreft mijn appartement. Waar nu onze tuin is, blijkt volgens hen een mini bouwperceel, ook de huisnummer klopt niet voor de helft. Gebouw bestaat uit 2 nummers, maar ze hebben het in 2 geknipt en elke kant beide nummers gegeven.

Ik zie wel een pak details die waarheidsgetrouw zijn (tot bloembakjes toe). Zelfs een 3tal m2 die wij per jaar van de gemeente huren voor een paar euro's omwille van een te groot aangelegde parking is merkbaar voor mij (hoekje is afgesneden).

Al bij al zou ik concluderen dat de kadasters (bouwpercelen etc) vrij correct zijn, maar dan hier en daar zie ik toch een paar opmerkelijke fouten.

Bedankt voor de link, zeer interessant.