De nieuwe Potlatch heet iD. We zijn daar niet echt fan van... Het is te
gemakkelijk om er goeie data mee om zeep te helpen (vaak zonder dat je het
doorhebt).

Topics binnen JOSM:

search (bijzonder krachtig in vele omstandigheden)
hoe zet je presets om in knopjes op de taakbalk?

Ik kan ook nog wel iets vertellen over fiets- en wandelknooppuntenroutes.

Sorry dat ik na de leerrijke sessie van Marc die alles heel gestructureerd
bracht, wellicht nogal snel en enigszins chaotisch overkwam.

Bij die busroutes (en al z'n varianten) is het nogal knip- en plakwerk met
de wegen die er deel van uitmaken.

Dat gaat vrij vlot in JOSM, maar het is lastig om het overzicht te houden.

Als er interesse voor is, wil ik dat verhaal nog wel eens aan een lager
tempo overdoen. Deze keer was het voornamelijk de bedoeling om Hervé de
nodige informatie te bezorgen, zodat hij ook routes kan beginnen toevoegen.
Een dikke maand geleden hebben wij 's een hangout gedaan over de haltes.

Misschien is het wel interessanter om het eerst 's te hebben over het
toevoegen van de haltes zelf. Dat is op zich veel eenvoudiger, al zijn er
wel wat aandachtspunten, als we ervoor willen zorgen dat we ze allemaal op
dezelfde manier toevoegen. Het wordt me wel duidelijk dat ik niet de tijd
zal hebben, om ze allemaal zelf toe te voegen... Daarenboven is het voor
mij interessanter om iets proberen te ontwikkelen om de opvolging te doen
van wat we al hebben, hoever we al staan en om de kwaliteit (voornamelijk
van de routes dan) in de gaten te houden.

Jo