Hier is nog een bestandje (voor Windows) om die Overpass query vlot te
laten uitvoeren.

Het is vrij eenvoudig om dat aan te passen zodat het ook op Linux en Mac
werkt. Bij wget is dan geen path nodig en je zet dan gewoon /home/... voor
het resultaat en de link naar de PT.overpass. M.a.w. dat is iets dat
complexer is op Windows dan op Linux :-)

De tweede lijn is een manier om meteen JOSM te openen en er meer geheugen
aan toe te wijzen. Het leek handig om dat zo te doen, maar nu ben ik daar
weer vanaf gestapt, vandaar de REM. Ik werk liever verder in de JOSM die al
geopend was.

Ik kan het bestand niet verzenden via gmail, gewoon opslaan als PT.cmd:

cd "C:\OSM\Overpass API queries\"

> "C:\Program Files (x86)\GnuWin32\bin\wget.exe"  -O "PT.osm"
> --post-file="PT.overpass" "http://overpass-api.de/api/interpreter";
>
> REM "C:\Program Files (x86)\Java\jre7\bin\java.exe" -jar -Xmx1450m
> "C:\Users\Jo\Downloads\josm-latest.jar" PT.osm
>
> pause

Jo