Die use_sidepath is inderdaad beter dan botweg no. Hopelijk komt het
voorstel erdoor. In elk geval moet er een of andere tag op de weg
staan om fietsers en voetgangers er weg te houden indien je parallelle
fietspaden tekent. Voor mij een belangrijk argument om pas aparte ways
voor fietspaden te gaan tekenen als het echt niet anders kan.
Dat van de sneeuw is correct (artikel 9.1.2.1° van de wegcode
verplicht fietsers enkel een berijdbaar fietspad te volgen), maar ik
hoop dat dit niet het soort situaties waarvoor we taggen? Voor mij is
dat een geval van werkelijkheid heeft voorrang op de kaart. Het lijkt
me geen argument om tags te plaatsen of weg te laten.

In het geval van een fietspad met alleen een paar centimeter
hoogteverschil tov de weg zal ik niet apart tekenen. Pas als er
struikjes of een vangrail of zoiets tussen weg en fietspad zit zal ik
het fietspad apart tekenen. Langs de andere kant ga ik de parallel
getekende fietspaden niet systematisch opsporen om ze te kunnen
afbreken en zal het ook niet veranderen als ik toevallig een
dergelijke situatie tegen kom.
Indien er iets moet aangepast worden doe ik dat op de manier waarmee
ik de situatie het makkelijkst correct krijg. Als dat het afbreken van
een parallel fietspad inhoud, zal ik dat zonder aarzelen doen.

wouter