Op 8-nov.-2014 23:07 schreef "Jo" <winfi...@gmail.com>:

> Sander,
>
> Ik denk dat die addr:official_housenumber op 1 node een betere oplossing
is dan al die nodes bovenop elkaar. In het begin was er ook een veld met
daarin 20-28. Was dat gegenereerd, of zit dat ook ergens zo in de CRAB-data?

Als je de "crab info" aanvinkt zal je dat veld opnieuw hebben. Dat is het
huisnummerlabel veld, en toont gewoon welke nummers aan hetzelfde grb
object gelinkt zijn.

Dus als er 2 ingangen zijn, en de data in crab is precies tot op de
voordeur, dan zullen de nodes op andere posities staan, maar ze horen wel
op hetzelfde gebouw en kunnen eventueel zo getagged worden in osm. Langs de
andere kant ken ik een nieuwe staat, waar de huisnummers nog niet aan
gebouwen gelinkt zijn, en waar dus alle 20 huisnummers overlappen met als
label 1-20.

Omdat ik vanop afstand niet kan weten welke nummers nu zichtbaar zijn en
welke niet, kan ik ook de tag addr:official_housenumber niet meegeven. Het
enige waar die tag voor gebruikt kan worden, is als een mapper niet graag
onbestaande huisnummers wil mappen, maar toch de info van het crab zo goed
mogelijk in osm wil krijgen.

> Sus, we zitten nog maar in de testfase en dat probleem van samengevoegde
huizen en gebouwen met meerdere huisnummers, is een lastige noot om te
kraken.

> Op de hoek van de Kapucijnenvoer met de Brusselsestraat, zag ik daarnet
ook een blok waarvan elke winkel een apart huisnummer heeft, maar het is
wel slechts 1 gebouw. Dat opdelen in smalle appartementsblokken, klopt
niet, anderzijds zou het wel interessant zijn om aan te geven welk gedeelte
van het gelijkvloers elke winkel inneemt....

> In het gebouw aan het Mercatorpad zitten meerdere bedrijven. Ze staan
daar nu als aparte nodes, zonder adresinformatie. Het is, met enkel
OSM-data, niet mogelijk om te achterhalen welk adres bij welk bedrijf
hoort. Sommige hebben hetzelfde huisnummer en een verschillend busnummer,
wat betekent dat als de adressen herhaald worden op de nodes, dat een
adres/huisnummer dan meerdere malen terugkomt. Dat gebouw opdelen zou een
oplossing kunnen zijn, maar waar zou je dan splitsen? Nog even en we hebben
de bouwplannen ook nog nodig :-)

> Ik heb het mappen ervan uitgesteld tot 'k 's ter plaatse kan gaan kijken,
maar ik ben niet overtuigd dat ik dan wel zal weten hoe het te mappen.

> Jo

addr:official_housenumber te taggen gaan ze net extra bovenkomen (met
overpass kan je bijvoorbeeld eenvoudig zoeken waar die liggen).

met Belgische adressen) zou het onderscheid kunnen maken tussen beiden,
maar de geocoder kan ze ook door elkaar gebruiken als dat wenselijk is.

AGIV GRB een huis is met 2 nummers of op de huizen die in een reeks
opgestapeld zijn.
>>> BV.   3970, Sint Antoniusstraat, 9-21 en 7-23 (in GRB) in het begin van
de straat, ook de opgegeven nummers op de tag van de script , 19 en  7,
wijzen op niets.

huisnummers liggen toch in die overlapping kolom? Of is er daar een fout
mee?

beslissen als die meerdere huisnummers nu net samen horen, of gesplitst
moeten worden over meerdere huizen. Door het in een aparte kolom te zetten
kan je die moeilijkere gevallen houden voor later.

realiteit zichtbaar zijn) stel ik net addr:official_housenumber voor. Vind
je dat een goede tag  of niet?