Op 2 december 2014 19:57 schreef Sus Verhoeven <sus...@gmail.com>:

> [...]
>
> Het invoeren van huisnummers moet men met het nodige korreltje zou nemen.
> Ik gebruik reeds enkele tijd de script vanuit mijn luie zetel en het is
> niet altijd makkelijk om een ganse straat zonder missings te mappen. Wat ik
> al het meest ontdekt heb, buiten de fouten in CRAB zelf, zijn fouten in de
> straatnamen, zelfs op plaatsen waar al de rest fatsoenlijk gemapt is, en
> dan heb ik wel last met de relaties, die ik slecht beheer, als ik de
> straatnaam volgens CRAB aanpas.
>
> Ik denk dat Osmose dergelijke fouten kan ontdekken, dus vind ik het niet
nodig die sanity-checks zelf te implementeren.

> Elke methode om te nummeren heeft zijn nadelen. Deze week heb ik met CRAB
> in Mol een pleintje ondekt van een vijftal huizen dat nog niet in OSM
> stond. In AGIV GRB, extra uitgezomd, is de naam op die plaats ook niet te
> vinden, maar er staan er wel de huisnummers in. Ter plaatse was en geen
> enkele straatnaamplaat te bespeuren. Ik hoop dat het nu fatsoenlijk in OSM
> staat.
> Ik heb ook al in OSM een huis gevonden rond een CRABnummer op een plaats
> waarvan de grond nog te koop is. ;-)

Niet bestaande straten zijn iets jammer. Je kan ze altijd melden aan het
AGIV:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/NL:WikiProject_Belgium/Using_AGIV_Crab_data/Reporting_errors_to_AGIV

Huisnummers op onbebouwde percelen zijn echter geldige adressen volgens het
AGIV. In dat geval kan je de checks omzeilen door addr:official_housenumber
te gebruiken. Met deze tag worden de huisnummers niet gerenderd, maar kan
je wel aanduiden dat die locatie al een huisnummer heeft.

> Wat volgens mij in de script nog zou nuttig zijn is naast het zonenummer
> de naam van de gemeente. Ook de som van iedere kolom, dan heb ik een idee
> van wat mij voor het zonenummer nog te wachten staat.

Je kan een vinkje aanzetten naast "include municipality and postalcode"
onder de export opties. Als je dat echt wilt. Dit is optioneel omdat het
niet echt nodig is.

De som zou idd ook handig zijn, of een soort vooruitgangspercentage, maar
ik weet niet goed waar die te plaatsen zonder clutter.