Met taglocator was ik bezig om de tag "image” te verwerken zodat er een
thumbnail van de afbeelding te zien zou zijn.
Dat werkt, en om dat te onderzoeken vraag ik jullie het volgende te doen:

1. Ga met taglocator naar Antwerpen:

http://mijndev.openstreetmap.nl/~marczoutendijk/taglocator/?map=userpoilayer&zoom=15&lat=51.21823&lon=4.40443&layers=B00T

2. Klik op User POIs en vul daar het volgende in

image

3. klik op "show”

Je krijgt dan een overzicht van Antwerpen met alle tags waar ook een afbeelding
te zien is.
Klik op een paar van de pois die nu op de kaart te zien zijn.
Zie je thumbnails?
Probeer het anders bv. bij de Eiffeltoren in Parijs om te zien hoe het zou
moeten zijn.
(Je komt het snelst bij dat object door in het zoekveld "tour eiffel” in te
vullen).

Doe dan het volgende:

1. Klik op User POIs en vul daar het volgende in (inclusief de
aanhalingstekens):

"image"~"^File”

2. klik weer op „show”

Je ziet nu alle pois waarbij een ongeldige verwijzing naar een afbeelding is te
zien. Namelijk een afbeelding die een verwijzing heeft naar een lokaal bestand
(op de computer van de persoon die de oorspronkelijke afbeelding bezit).

Kijk bv. eens naar dit punt http://www.openstreetmap.org/node/2409413865

De verwijzing is: File:Antwerpen_Groenplaats_28-29.jpg

Die verwijzing "File” is ook nog eens een serieus veiligheidslek omdat in
principe toegang wordt verkregen tot de lokale directory op de computer van
diegene die op die link klikt!

Met name in Antwerpen tref ik veel verwijzingen aan die afkomstig zijn van
OnroerendErfgoed.
In Taglocator worden al deze verwijzingen nu duidelijk aangemerkt als:
Invalid image reference to local file!

Wie is verantwoordelijk voor het plaatsen van deze (ongeldige) afbeeldings
verwijzingen?
Is dat gebeurd met een grootschalige import?
Het lijkt me belangrijk dat deze verwijzingen worden omgezet in geldige links.

Marc.