Ik denk dat de eerste stap al zou zijn dat er iemand komt die communiceert
met Westtoer en de community (deze mailing list). We zouden moeten weten
wat Westtoer verwacht van OSM ? Enkel achtergrond kaartje, POIs, routering
enz, eigen kaartstijl, enz. ? Daarvoor moet je OSM niet van binnen en van
buiten kennen, je kan altijd terug vallen op deze mailing list als je de
vragen niet kan beantwoorden. Je moet voorlopig enkel tijd steken in mails
te sturen die hen uitvragen en de vragen te beantwoorden met hulp v/d
community.
Mocht het de provincie Antwerpen zijn, 'k zou het wel willen doen.

Als de noden dan gekend zijn, kan je een gerichte mapping party gaan houden
(bv. alle horeca in een gemeente). Op dat moment moet je je gaan afvragen
wat er nodig is voor de organisatie en hoe je die (halve) dag gaat
invullen. Bv. eerst korte inleiding OSM + doel mapping party + uitleggen
hoe+welke je data verzamelt. dan survey, dan hands-on sessie over editeren,
gericht op de topic van de dag

Veel hangt af van de doelgroep van de mapping party: leken, nieuwkomers,
beginnende mappers, ervaren?
Moet je wat kunnen op inspelen op het moment zelf.

Ik ben zelf heel benieuwd naar wat we op 25 april in Brussel gaan kunnen
verwezenlijken.

mvg