"gebruik voor commerciële doeleinden van het geheel of een deel van deze
website is verboden"

IMHO is de data een deel van de website. Je kopieert dit naar een databank
die voor commerciële doeleinden kan gebruikt worden.
Gelukkig leven we niet in Canada, waar iemand die postcodes verzamelt via
crowd-sourcing en via open source beschikbaar stelt, een oproep voor de
rechtbank heeft gekregen van de Canadese Post.
Hier gaat er  hopelijk geen haan naar kraaien.

m.