On Wednesday 29 July 2015 22:31:55 Ruben Maes wrote:
> Hoe worden uitgezonderd bla bla bla"-onderborden getagd? Ik heb er eentje
> traffic_sign=BE:C3,"uitgezonderd bus en taxi, laden en lossen"

Zoals ik al een tijdje geleden heb geopperd (en indertijd een eigen bescheiden
poging heb ondernomen maar die niet ver geraakt is): als we verkeersborden
gaan mappen moeten we eerst misschien eens samenzitten over hoe we dat juist
gaan doen. Of een bord nu A3 is of F99a, dat is eenvoudig, maar het gaat om al
die extra "variabele" info die op die verkeersborden staan, naar welke kant
een pijl wijst, welke tekst of welk cijfer erop staat, of welke symbolen
gebruikt worden en in welke volgorde. En last but not least ook een manier
vinden om de oriƫntatie van een bord te mappen (staat het bord rechts van de
weg of links, of naar wie is het gericht als het op een middenberm staat).

Het zou leuk zijn moesten we weten hoe de Vlaamse verkeersbordendatabank het
juist heeft aangepakt om wat ideetjes te kunnen oppikken (lees: stelen)...

Wat betreft de kaart van Marc: misschien moet je er de verkeersborden op een
paal zetten zodat je duidelijk kan zien waar die exact staat (zodat de
onderkant van de paal overeenkomt met de node in OSM).

mvg,
Ben