Joost,

ik was er vorige keer in Antwerpen bij en hem toen geholpen met de
Missing Maps party daar. Jorieke deed de algemene uitleg, Jo en ik
liepen in de zaal rond om te assisteren.

Moeilijkste was: Java + JOSM installeren. Nadien geen noemenswaardige
problemen, op het oplossen van conflicten na. Dat was te wijten aan
een weg die door verschillende vakjes liep en die dus door meerdere
mensen gewijzigd werd. In JOSM is dat redelijk eenvoudig, in iD
onmogelijk als ik de help site mag geloven.

Een ander probleem was het herkennen van features hut vs building vs
house of track vs residential road. Dat is allemaal helemaal anders
dan hier. Daar ben ik zeker geen expert in. Daar kwam de expertise van
Jorieke en Pete goed van pas. Die laatste had ook een presentatie met
foto's. En dan was er nog iemand van het rode kruis (of was het artsen
zonder grenzen) die een presentatie had over de streek die gemapped
werd.

Die talk die je aanhaalt lijkt erg op wat ik eerder dit jaar op
OpenBelgium in Namen heb gegeven.
Zie eerste deel van
https://docs.google.com/presentation/d/1YJNlk-dqqNvBfGMPuMYHnMBmg48HJqoka7JfPUFEZ-w/edit?usp=sharing
 .

Maar ik kan niks toezeggen als ik geen datum heb. :-)

mvg