Dag Sander,

> In theorie is dit allemaal niet zo moeilijk, maar de GRB database is vele
> malen groter dan de CRAB database, dus zullen we dit niet meer kunnen
> hosten op Github, en zullen we een aparte server moeten nemen. Ik vrees ook
> dat ik niet genoeg computerkracht heb om een dergelijke database in te
> lezen en te splitsen in verschillende OSM bestanden. Dus zullen we dit
> verder moeten automatiseren op een zwaardere server.
>
> Wat denken jullie hier over?

Ik heb een tijd geleden een server gehuurd die ik samen met joost gebruik
voor OSM-gerelateerde zaken. Daar kan jij ook toegang toe krijgen als je
wil. Dat zou meer dan genoeg moeten zijn om dit te hosten.

Over de import zelf:

Ik heb altijd gedacht dat we dit op termijn zouden moeten doen in de meeste
steden omdat het gewoon heel moeilijk is om via luchtfoto's alle gebouwen
te mappen op een fatsoenlijke manier (probeer maar eens het patershol in
gent goed te krijgen). Ik denk ook dat de kwaliteit van de GRB-data
waarschijnlijk beter is dan de onze waar gebouwen echt op elkaar gepakt
staan.

Waar ik niet zo zeker van ben is of dit ook klopt in meer landelijke
gemeentes. Heb je daar ook info over? Hoe heb je kwaliteit vergeleken? Veel
gebouwen zijn ook al in orde buiten de steden omdat het gewoon gemakkelijk
in te tekenen is.

Met vriendelijke groeten,
Best regards,

Ben Abelshausen