Hallo,

ik heb vandaag mijn presentatie bij RLRL gaan geven. Er was ook iemand
van Schelde-Durme aanwezig. En hoewel sommige OSM al kenden (bv via
OsmAnd), waren ze blij verrast dat we zoveel verschillende informatie
verzamelen. Nu ja, de streek rond Mechelen is wel goed gemapped.

Ook konden we goed voorbeelden uitwisselen omdat wij dezelfde streek
en plekjes goed kennen.

Ze zijn nu geïnteresserd om OSM te gebruiken in ArcGIS en zo zien hoe
ze hun en onze data kunnen samenvoegen. Als er iemand daarmee ervaring
heeft hoor ik het graag.

Volgende stappen
- kijken welke informatie ze kunnen toevoegen (en hoe, mappen via
ArcGIS ? -- ik dacht dat dat mogelijk was)
- een mapping party organiseren om data verzamelen (met OSM, en kijken
of Natuurpunt, toeristische diensten, Trage Wegen willen meedoen)
- nog een idee : proberen een project te defiëren om een App/website
te bouwen. Deze app zou alle toeristische plekjes, wandel- en
fietsroutes waarvoor zijn verantwoordelijk zijn toegankelijk maken met
extra info.

Dus op korte termijn : OSM in ArcGIS en vandaar verder kijken

mvg