Ik kon mij niet inhouden en heb dit berichtje gestuurd naar De Inspecteur:

"Beste inspecteur,
Naar aanleiding van jullie reportage morgenochtend over problemen met
gewijzigde straatnamen. Wat GPS-producten doen is hun zaak. De gemeente
moet het gewoon goed doen in de centrale databank, en wie de weg wil vinden
in Vlaanderen moet die gebruiken. Maar als de mensen die we ervoor betalen
het niet goed doen, kan je altijd de data gebruiken die vrijwilligers
bijhouden. Bij OpenStreetMap houden we dit soort wijzigingen in de gaten,
en passen vrijwillige kaartenmakers dit aan. Het wordt dan onmiddellijk in
een wereldwijde database aangepast, die gebruikt wordt in allerlei
websites, standaard op Garmin wandel-en fiets GPS'en geladen wordt en op
allerlei manieren op je smartphone (ook zonder internetverbinding) gebruikt
kan worden!
Naar aanleiding van jullie spot, heeft iemand van ons dit gemeld aan de
groep, waarop ikzelf wat onderzoek gedaan heb. Ondertussen zou het juist
moeten staan op onze kaart, maar in de komende dagen tot weken gaat er
wellicht iemand eens langs. In het beste geval is die iemand een luisteraar
die we tijdens jullie programma erop wijzen dat de beste kaart van je buurt
door jezelf gemaakt wordt.

Met vriendelijke groet,
Joost Schouppe
OpenStreetMap vrijwilliger"