On 22-06-16 08:58, joost schouppe wrote:
> Ik had mij tot nu toe enkel gefocused op de straten, maar het gaat
> natuurlijk ook over de adressen. Die liggen precies wel goed, Glenn
> lijkt ze gemapped te hebben in november 2015:
> http://www.openstreetmap.org/way/46263666/history

Dit is trouwens zeker en vast een nieuwe wijk, ik herinner me dit stukje
zelfs nog, inderdtijd gaf Sander zijn tool [2] daar aan dat er niet veel
gematcht was.

Al die 'vogelnaamstraten' , die zijn vrij recent volgens mij (en/of de
CRAB data was niet in orde indertijd).  Natuurlijk koffiedik kijken
jaren na de feiten.   Maar feit dat ik ze nog herinner dat ik een aantal
links heb laten liggen , wachten op betere brondata.

> Maar Glenn, toen je dat hebt gedaan, is je dus niet opgevallen dat de
> straatnaam niet met de adressen overeenkwam. Niet onlogisch, aangezien
> die op dat moment in het beste geval enkel in de CRAB straatassen juist
> was, en ik vraag mij af of iémand die gebruikt.

De andere fixes die ik heb gedaan, zijn eigenlijk dmv eigen kennis, ben
jaren naar school geweest in Mechelen.

> Stel nu dat je dit nog vóór de effectieve wijziging zou gemapped hebben,
> zouden we dit dan opgepikt hebben met onze huidige tools? Ik neem aan
> van wel, in het geval het oude adres niet meer bestaat in het
> bijgewerkte CRAB. Maar wat als er sprake is van een adreswissel tussen
> twee gebouwen? Dat valt alleen maar op te pikken door te kijken naar
> adressen die verplaatst zijn, denk ik dan. En doen we daar een check op?

Je kan dit zien als je dit doet zoals ik het doe.  Ik download alle
nodes via de agiv/crab tool in aparte layer [2], ik voeg building=house
toe (helpt bij het mergen).

Dan copy/paste ik alle nodes over naar de bestaande situatie(/layer) en
begin nodes in de way's te mergen met de Terracer tool [1].  Als er dan
discrepanties bestaan zal JOSM aangeven dat je moet beslissen.

Meestal is dit building=yes ipv house, of de huisnummers matchen niet,
dat zie je dan ook direct.  Dit is dus vrij laat dat je het ziet, de
completeness van een weg gaat mij meestal triggeren om er dieper naar te
kijken.

Als de tags afwijken van elkaar krijg je een merge window, anders niks
en gaat hij lekker door.  daarom dat ik van de nodes eerst een
building=house van maak, want als de node geen building tag heeft zal de
Terracer standaard defaulten naar building=yes (en effectief
building=house op de way verwijderen)

Glenn

[1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/JOSM/Plugins/Terracer
[2] http://crab-import.osm.be/import.html of mirror http://aptum.bitless.be/