Hallo,

Overpass API server (.de) is opnieuw opgezet.  De oorzaak is een
overload aan requests.  De server is gesized naar 50 000 requests per
uur en kreeg er 300K tot 500K requests te verwerken, wat de oorzaak was
van het probleem.

De server is opnieuw opgezet met 16:04 ubuntu en is 'recovering' ,
volledige functionaliteit is nog niet restored.  De updates staan niet
aan en area queries zijn nog niet enabled.

Dus best niet downloaden via Overpass API voor JOSM edits , en niet
verwachten dat updates onmiddelijk in Overpass beschikbaar zullen zijn,
dit zal wss nog een paar dagen het geval zijn.

Zie engelse uitleg: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Overpass_API/status

Nog even geduld dus tot alles terug normaal is.

Mvg,

Glenn