Ik kreeg de volgende vragen ivm met destination mapping. Ik hoop dat
de zender het me niet kwalijk neemt dat ik ze op de lijst beantwoord.
Misschien heeft nog iemand anders er ook wat aan.

> Bijkomende vragen:
>
> -aantal kilometer naar destination geven we niet aan? Vb. Kortrijk 30

dat kan je niet aangeven op de weg. Als je dat detail wil mappen, moet
je een destination_sign relation aanmaken.
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relation:destination_sign
Deze relatie zit in de standard presents van JOSM, maar wordt wel niet
ondersteund door OsmAnd.

> -in  het geval van een apart plakkaat met symbool hospitaal UZ Gent.
> Momenteel voeg ik Uz Gent in het rijtje van destination en dan bijkomend
> destination:symbol=hospital. Komt dit symbool dan op de goede plaats
> terecht? Lijkt me raar indien Uzgent in het rijtje van plaatsen terecht
> komt.

stel dat je

destination=Centrum;UZ Gent;Haven

hebt. Dan moet je

destination:symbol=;hospital;

schrijven. Dus evenveel punt-kommas, het symbool op de juiste plek en
de anderen leeg laten. Er is (nog) geen manier om 2 symbolen naast 1
naam te mappen.
Niet echt gebruiksvriendelijke, maar het went wel (een beetje), zeker
als je al gewend bent aan turn-lanes mapping.

> -destination:symbol:forward=hospital is correcte tagwijze? (Niet duidelijk
> in de wiki, josm heeft ook geen waarschuwing om richting op te geven)

forward staat altijd achteraan. Dus dit is juist. Ik heb een kleine
preset gemaakt die de juiste tags maakt in dit geval. Te verkrijgen op
aanvraag.

Zie ook https://github.com/mueschel/OsmLaneVisualizer#interpreted-tags
voor de juiste volgorde van subtags

> -in het geval van een groen plakkaat met symbool autostrade kortrijk op een
> primaire weg. Hoe taggen we dit? Zodat het goed weergegeven wordt?

Ik gebruik

destination=Kortrijk
destination:colour=green
destination:symbol=motorway

eventeel destination:ref=Axx or destination:int_ref=Exx toevoegen.
Er is ook wel sprake van een destination:to key voor deze doeleinden.
Wordt niet ondersteund door OsmAnd, wel door
http://osm.mueschelsoft.de/cgi-bin/render.pl
Deze laatste ondersteund (voorlopig) destination:to:int_ref niet.

Er was ook nog een vraag "Wat moet je doen als de borden geblurred
zijn in Mapillary ?"
Zelf een unblur aanvragen in de editor van Mapillary. Na 200 goede
requests zou het automatisch moeten gaan (volgens mijn twitter
conversatie met Mapillary team). Dat is dus nu ook een doel voor mij.
Als een gek door Mapillary gaan en borden en andere brave dingen
(wolken gebouwen) unblrurren, en gezichten en nummerplaten blurren. Of
tenminste aanvragen. Hopelijk ben ik snel aan 200 :-)

Als je wat gekend bent in de streek, kan je de naam eventueel wel
afleiden uit de lengte en de vervaagde letters. Hogere letters blijven
soms nog herkenbaar. En als de straat bv. Lierbaan noemt en je ziet
een vrij korte blur, kan je er van uitgaan dat destination=Lier wel
juist zal zijn :-)

Hopelijk beantwoordt dit je vragen

mvg