> Maar daar staan dan altijd extra verkeersborden, die we uiteraard wel mappen.

Ik zou die wel eens graag willen zien, volgens mij zit in OSM bijna
niets als het gaat over locale snelheidsbeperkingen voor een bepaalde
manier van transport, buiten de wagen om.  Bitter weinig aanwezig.
idealistisch gezien mappen we idd we de verkeersborden, maar in de
praktijk zijn ze amper gemapt.

> En die 70 daar is niet enkel voor vrachtwagens, maar alles boven 3.5 ton (als
> ik me goed herinner).

Vind ik niet echt relevant, het punt is dat voor bepaalde voertuigen
andere regels gelden.

> Er zullen naast vrachtwagens nog wel andere voertuigen zijn die maar 90 of
> een
> andere snelheid mogen rijden uit technische overwegingen, we kunnen niet heel
> Belgiƫ vol zetten met al die mogelijke beperkingen, die eigenlijk van het
> voertuig afhangen en niet van de weg.

Die hangen af van de combinatie van het voertuig EN de situatie ter
plekke. (bv: wegenwerken, maximum gewicht, toestand wegdek, weer, zeer
scherpe bocht, omleidingen )...

Jij heb het over de maximum snelheden mogelijk/wettelijk per voertuig,
en dat is niet hetzelfde als een locale 70Km/h beperking voor zwaar
transport op plaats X, Y of Z , met hier als voorbeeld het viaduct van
Vilvoorde.

En we doen het wel hee: heel ons land vol beperkingen zetten, als dit in
het echt mogelijk is, is dit wel in een database mogelijk.

Het is net hetzelfde als een straat waar bv +5T verboden is in te
rijden, auto's niet en fietsers ook niet.   Wil je dit weergeven in OSM,
moet je dit mappen want louter afgaan technische
overwegingen/beperkingen van een voertuig helpt je niet vooruit om te
weten wat je mag/kan rijden.

Glenn